۳۱۵۶۲۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ساده ترین و سخت ترین گروه ایران برای رسیدن به جام جهانی

چند روز بعد از سرگروهی مقتدرانه تیم ملی ایران در مرحله اول دور مقدماتی جام جهانی، حالا سیدبندی مرحله نهایی اعلام شده تا مشخص شود تیم کی روش در گروه بندی بعدی، با قهرمان آخرین دوره جام ملت های آسیا رو به رو نخواهدشد.

هفته نامه تماشاگران امروز: چند روز بعد از سرگروهی مقتدرانه تیم ملی ایران در مرحله اول دور مقدماتی جام جهانی، حالا سیدبندی مرحله نهایی اعلام شده تا مشخص شود تیم کی روش در گروه بندی بعدی، با قهرمان آخرین دوره جام ملت های آسیا رو به رو نخواهدشد. ایران و استرالیا، تیم های اول دو گروه ۶ تیمی در آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ قاره آسیا خواهندبود.

از هر گروه دو تیم به صورت مستقیم به روسیه راه پیدا می کنند و تیم های سوم نیز شانس شان را در مرحله پلی آف محک خواهندزد. قرعه کشی این مرحله اوایل فروردین ماه برگزار می شود و از هر سید، یک تیم در گروه ایران قرار می گیرد. تیم ملی بعد از چند سال بی شکستی در آسیا و حفظ رتبه اول قاره در رنکینگ فیفا، حتی در یک گروه دشوار نیز مدعی جدی صعود خواهدبود اما ایده آل ترین قرعه ممکن برای پسران مرد پرتغالی، چه قرعه ای است؟

کره جنوبی- ژاپن

۵ سال قبل، کره جنوبی حریف سرسختی برای ایران به شمار می رفت. حریفی که در جریان مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ دو بار سد راه پیروزی ایران شد و در نهایت شانس صعود به آفریقای جنوبی را از ایران گرفت. یک سال بعد از آن مسابقه ها، کره در جام ملت های ۲۰۱۱ نیز ایران را کنار زد اما این روند از زمان ورود کی روش، با تغییر اساسی رو به رو شد.

تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل موفق به دبل کردن کره جنوبی شد و بعد در یک دیدار دوستانه پرحاشیه نیز در ورزشگاه آزادی کره را از پیش رو برداشت تا کابوس این تیم شرقی باشد. ایران در سه بازی اخیر، سه بار کره جنوبی را با یک گل شکست داده است. از آخرین گل کره جنوبی به ایران در بهمن ماه سال ۸۹، ۵ سال و ۲ ماه می گذرد و بدون شک ایران برتری روانی محسوسی به این رقیب دارد. بین این دو تیم مطرح شرق آسیا، کره، حریف به مراتب ساده تری برای ایران خواهدبود. تیمی که اگرچه در جام ملت ها بهتر از ژاپن نتیجه گرفته اما کم ستاره تر از سامورایی هاست و در مقابل ایران، اعتماد به نفس بالایی نخواهدداشت.

عربستان- ازبکستان

شاگردان برت فن مارویک در تیم ملی عربستان، جهش خارق العاده ای در رنکینگ فیفا داشته اند، اما مدت هاست که عربستان دیگر شباهتی به آن قدرت سنتی سابق قاره آسیا ندارد سبزها در بزای اول مرحله انتخابی، به زحمت و با گل دقیقه ۹۵ تیم ضعیف فلسطین را شکست دادند و بعد از بردن امارات با یک پنالتی در دقیقه ۹۰، در بازی برگشت با این کشور موفق به کسب پیروزی نشدند.

آنها نسل پرستاره ای در اختیار ندارند و به جز سهلاوی که آقای گل مرحله انتخابی محسوب می شود، از بازیکن شاخص دیگری بهره نمی برند. در مقابل، ازبک ها یک تیم، با سازماندهی بسیار منظم هستند. تیمی که به خوبی دفاع می کند و به سختی گل می خورد. آنها در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ تیم ملی ایران را آزار دادند و در صورت هم گروهی مجدد، دشوارتر از عربستان خواهندبود. عربستانی که دیگر نمی تواند در این سطح، به دستاویز بازی در زمین بی طرف چنگ بزند.

امارات- چین

هر دو تیم عملکرد نسبتا مشابهی در مرحله مقدماتی دور انتخابی داشتند و در میان بهترین تیم های دوم گروه قرار گرفتند. در جام ملت ها تفاوت سطح آشکاری بین دو تیم دیده نمی شد و هم امارات و هم چین، تیم های خوب غافلگیرکننده این جام به شمار می رفتند. امارات با نسل جدید پر از استعدادش ژاپن را کنار زد و به نیمه نهایی جام ملت ها رسید و چین بعد از نمایش درخشان مرحله گروهی، در یک رقابت نزدیک از تورنمنت کنار رفت.

در مجموع به نظر می رسد امارات و چین، در سطح یکسانی قرار دارند اما برتری چین برای ایران، کاهش دادن تعداد تیم های عربی گروه است. هم گروهی توامان با عربستان و امارات به ویژه بعد از نمایش دوستی آنها در بازی آخر دور قبل، می تواند همان عاقبتی را برای تیم ملی داشته باشد که هم گروهی همزمان با عربستان و بحرین برای تیم بلاژویچ داشت.

قطر- عراق

شاید باور عمومی این باشد که قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲، رقیب سخت تری برای تیم ملی ایران محسوب می شود اما نبرد با عراق همواره برای فوتبال ایران دردسرسازتر بوده است. خیلی ها از قطر به عنوان تیمی نام می برند که در مرحله قبلی ۱۵ گل به بوتان زده است اما فراموش می کنند که همین تیم در همین مرحله، با گل دقیقه ۹۸ توانسته مالدیو را از پیش رو بردارد.

در ۱۲ مسابقه اخیر ایران و قطر از سال ۱۳۸۲ به بعد، عنابی ها فقط یک بار موفق به شکست دادن تیم ملی ایران شده اند. آنها در مسابقه حساس مقدماتی جام جهانی برزیل در دوحه در مقابل ایران شکست خوردند و در جام ملت های ۲۰۱۵ آسیا نیز ایران مشکل چندانی برای شکست دادن این تیم نداشت. برخلاف قطر که هیچ وقت در مقابل تیم ملی ایران موفق نبوده، عراقی ها همیشه انگیزه زیادی برای صف آرایی در نبرد با تیم ملی داشته اند. آخرین جدال دو تیم، به حذف دراماتیک ایران از جام ملت های آسیا ختم شد.

سوریه- تایلند

سوریه و تایلند، نقش زنگ تفریح را در این گروه ایفا خواهندکرد و واضح به نظر می رسد که هیچ شانسی برای صعود به جام جهانی ندارند. بین این دو تیم اما شاید سوریه انتخاب مناسب تری برای ایران باشد. چرا که سفر به تایلند همواره حواشی خاص خودش را برای تیم های ملی ایران داشته و فوتبال ایران اساسا خاطره خوشی از بازی با تایلند در بانکوک ندارد. برای کشور جنگ زده سوریه، رسیدن به این مرحله نیز شگفت انگیز به نظر می رسد. آنها که در دور قبلی ایران را به عنوان میزبان انتخاب کرده بودند، می توانند هم گروه مناسبی برای پسران کی روش باشند.

ساده ترین گروه: ایران- کره جنوبی- عربستان- قطر- چین- سوریه

سخت ترین گروه: ایران- ژاپن- ازبکستان- عراق- امارات- تایلند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج