۳۱۶۲۹۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

روز سرنوشت شاگردان کی‌روش فرا رسید

حریفان تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در منطقه آسیا فردا مشخص می‌شود.

خبرگزاری فارس: رده‌بندی ماه آپریل فیفا پنجشنبه گذشته از سوی سایت فدراسیون جهانی فوتبال اعلام شد که طی آن تیم ملی ایران با امتیاز ۶۲۷ و ۲ پله صعود نسبت به ماه گذشته میلادی در رده ۴۲ جهان قرار گرفت.

این رده‌بندی از آن جهت برای قاره آسیا حائز اهمیت بود که قرار است قرعه‌کشی هفته آینده مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بر اساس آن انجام شود.

بر همین اساس ۱۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها در ۶ سید قرار گرفتند که بر طبق رده‌بندی اعلام شده تیم ملی ایران با تیم ملی استرالیا هم سید شد که با این حساب این دو کشور در قرعه‌کشی سه‌شنبه آینده به عنوان سر گروه‌‌های دو گروه معرفی خواهند شد.

*سیدهای این رقابت‌ها نیز به شرح زیر است:

سید یک: ایران - استرالیا

سید ۲: کره‌جنوبی - ژاپن

سید ۳: عربستان - ازبکستان

سید ۴: امارات - چین

سید ۵: قطر - عراق

سید ۶: سوریه - تایلند

تیم‌های ملی کره‌جنوبی، ازبکستان، استرالیا، ایران، قطر، ژاپن، تایلند و عربستان به عنوان تیم‌های اول گروه‌های هشت‌گانه و چهار تیم چین، سوریه، عراق و امارات به عنوان تیم‌های دوم برتر ۱۲ تیمی هستند که ضمن صعود به جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ باید برای صعود جام جهانی در قالب دو گروه ۶ تیمی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ با یکدیگر رقابت کنند.

بر همین اساس قرعه‌کشی این رقابت‌ها فردا در هتل ماندارین اورینتال در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود که با این ترتیب شاگردان کی‌روش به هیچ وجه با استرالیا همگروه نخواهند شد.

کی‌روش نیز شب گذشته برای قرعه‌کشی این رقابت‌‌ها راهی مالزی شد. تیم ملی اگر در قرعه‌کشی بدشانس باشد و قرار باشد در گروه مرگ قرار بگیرد با تیم‌های ژاپن از سید ۲، عربستان از سید ۳، چین از سید ۴، قطر از سید ۵ و تایلند از سید ۶ همگروه خواهد شد.

**گروه سیاسی یا گروهی تکراری؟

از سوی دیگر در صورتی که تیم ملی ایران فردا با تیم‌های کره‌جنوبی، قطر و ازبکستان همگروه شود یک بار دیگر باید برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با این ۳ تیم به رقابتی تکراری بپردازد.

شاگردان کی‌روش در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز با کشورهای کره‌جنوبی، قطر، ازبکستان و لبنان همگروه بود. البته لبنان این بار در مرحله پایانی نیست و با ۶ تیمی شدن گروه‌ها دو کشور دیگر جایگزین این تیم خواهند شد.

همچنین اگر بخواهیم از لحاظ سیاسی (سیاست بین‌الملل و روابط دیپلماتیک ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس) نگاه کنیم بدون شک قرعه همگروهی ایران با عربستان، امارات، قطر یا عراق و سوریه می‌تواند سیاسی‌ترین قرعه ممکن باشد که با وجود ژاپن یا کره‌‌جنوبی این قرعه کامل خواهد شد.

در هر صورت فردا سه‌شنبه به نوعی روز سرنوشت فوتبال ایران است و حریفان کشورمان در رقابت‌های مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در منطقه آسیا فردا مشخص می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج