جاباما
۳۱۶۷۷۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

چگونه هر چه سریع‌ تر پولدار شویم

آیا می خواهید ثروتمند شوید؟ بسیاری از مردم معتقدند موفقیت مالی خوش شانسی محض است اما اینطور نیست، بلکه غالبا چندین عامل خارجی بر ثروتمندی فرد تاثیرگذارند.

روزنامه آسیا - ترجمه رعنا اشرفی: آیا می خواهید ثروتمند شوید؟ بسیاری از مردم معتقدند موفقیت مالی خوش شانسی محض است اما اینطور نیست، بلکه غالبا چندین عامل خارجی بر ثروتمندی فرد تاثیرگذارند. حتی چیزهای کوچکی مانند تغییر ذهنیت خود یا یادگیری چیزهای بیشتر می تواند به شما کمک کند با سرعت فوق العاده به فرد ثروتمندی تبدیل شوید.

دئر این متن که ترجمه مقاله ای برگرفته از مجله اینترنتی Life Hack است سعی بر آن شده که روش هایی برای تان بازگو شود که به شما کمک کند گام هایی به سوی موفقیت مالی خود بردارید. به چهار روشی بیندیشید که غیر از کار اصلی تان بتوانید به واسطه آنها برای خود درآمدزایی داشته باشید.

اگر می خواهید فرد ثروتمندی باشید، هرگز نباید بگویید «درآمدم کافی است». بلکه همواره باید بگویید «من می توانم درآمد بیشتری داشته باشم». این نگرش بسیار مهم است که هرگز به جایگاه کنونی تان قانع نباشید و به دنبال بیشترین ها و بالاترین ها باشید. به همین ترتیب به چهار روشی بیاندیشید که بتوانید با کمک آنها غیر از کار اصلی تان درآمد جانبی هم داشته باشید. از فروش کالا در سایت های اینترنتی گرفته تا تدریس خصوصی یا حتی نوشتن کتاب، هر کدام از این روش های جانبی درآمدزایی هستند. روش های زیادی برای افزایش درآمد وجود دارد، فقط باید کمی خلاقیت به خرج دهید و البته مهمتر از آن باید کمی بیشتر تلاش کنید و برای کاری که می خواهید انجام دهید زمان بگذارید.

در اوقات فراغت تان چیزهای جدیدی یاد بگیرید

برای اینکه در حرفه تان به پیش بروید و از آن طریق پولدار شویدت باید در حوزه کاری خود به دنبال یادگیری مهارت های جدید و دانش بیشتر باشید. به جای اینکه تمام تمرکز خود را روی سعی و تلاش فراوان بر کارتان متمرکز کنید، بهتر است در زمان هایی که وقت تان آزاد است، چیزهای بیشتری درباره حوزه کاری تان یاد بگیرید.

چگونه هر چه سریع‌ تر پولدار شویم

روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. از خواندن کتاب های مختلف در زمینه کاری تان گرفته تا گوش دادن به فایل های آموزشی صوتی و شرکت در سمینارهای مربوط به کارتان. به خاطر داشته باشید هر چقدر مهارت های بیشتری داشته باشید، به همان اندازه شایسته به دست آوردن بیشترین ها هستید.

هدف های مالی بخصوصی را برای خود در نظر بگیرید

«اگر دست به انجام کاری بزنید که همیشه در حال انجامش بودید، قطعا همان چیزهایی را به دست خواهید آورد که همیشه به دست می آورید.» این عبارت زمانی که مربوط به امور مالی شما باشد کاملا درست است. بسیاری از مردم تنها به دنبال اهداف مالی کوچکی هستند، مانند اینکه فقط بتوانند قبض ها و پول اجاره خانه شان را بپردازند.

اما اگر در حال حاضر در نقطه ای از زندگی تان ایستاده اید که می توانید اجاره و قبض های تان را بپردازید، پس حالا وقت آن است که هدف های مالی بزرگتری را برای خود در نظر بگیرید؛ مانند پس انداز کردن، پرداخت بدهی ها یا حتی افزایش درآمد سالانه تان. طرز فکر شما بسیار مهم و حیاتی است. هنگامی که موضوع مربوط به مسائل مالی است، بزرگ فکر کنید.

پول را دوست خود بدانید، نه دشمن تان

پول تمام هزینه های زندگی شما مانند هزینه های خانه و گذران زندگی را می دهد و در نتیجه امنیت و آسایش شما را تامین می کند پس بسیار مهم است که به پول به عنوان دوست خود بنگرید نه دشمن تان. ۲۰ مورد از چیزهایی را بنویسید که خوشحالید می توانید با پول بهای آنها را پرداخت کنید مانند خرید یا اجاره خانه و خرید کفش های جدید. اگر در تلاش هستید که با دید مثبت به پول بنگرید باید همواره به خودتان یادآوری کنید که پول می تواند درهای بسته را به روی شما باز کند یا برعکس، درهای باز را هم به روی تان ببندد. این انتخاب شماست که کدامیک را برمی گزینید.

چگونه هر چه سریع‌ تر پولدار شویم

هر هفته یک مسئله را حل کنید

افراد ثروتمند ترجیح می دهند به جای گله و شکایت کردن دست به عمل بزنند و مسائل و مشکلات موجود را حل کنند. این روش به شما کمک می کند قدرت تفکر و حل مسئله تان را تقویت کنید. با این کار چشمان تان به سوی فرصت های مالی جدید باز خواهد شد و شانس هایی که به شما سود می رساند را خواهید شناخت.

هر هفته یکی از مسائل مالی خود را بنویسید. مانند اینکه چگونه درآمد خود را افزایش دهید؟ یا چه راهکاری می تواند به کاهش هزینه های زندگی شما کمک کند؟ سپس خوب درباره اش فکر کنید و راه حل عملی و به درد بخوری را پیدا کنید که بتواند آن مسئله را حل کند.
این کار را تا آنجا ادامه دهید که بتوانید تمام جوانب شرایط مالی خود را بهبود بخشید.

دست به انجام کاری بزنید که شما را از نقطه امن آسایش تان خارج کند

بسیاری از مردم از اینکه تصمیماتی بگیرند که آنها را در شرایط سختی قرار دهد بسیار وحشت دارند اما افراد ثروتمند اغلب حتی مایلند در این شرایط سخت قرار بگیرند و ریسک کنند.

گزینه های زیادی وجود دارند که در ابتدا شاید کمی سخت و دشوار به نظر برسند اما در نهایت می توانند موجب ارتقای سطح مالی شما شوند. مانند اینکه از کاری که دارید استعفا دهید و کسب و کار خودتان را شروع کنید، یا درخواست افزایش حقوق یا ارتقای مقام اداری دهید. اینها کارهایی هستند که پیش از انجام شان می ترسید چون شما را از نقطه آسایش و آرامش تان خارج می کند و به چالش می کشد اما از انجام شان نترسید چون انجام همین کارها می تواند اوضاع مالی شما را خیلی بهتر کند.

چگونه هر چه سریع‌ تر پولدار شویم

دست به کاری بزنید که به شما احساس ناراحتی و سختی می دهد اما در عوض شرایط زندگی شما را بهتر می کند. اینکه در زندگی تان احساس راحتی کنید بسیار مطبوع است اما اینکه بتوانید شرایط زندگی و اوضاع مالی تان را بهبود بخشید خیلی بهتر است.

هر ماه حواس تان به دخل و خرج تان باشد

اگر آدم ولخرجی باشید، هیچ فرقی ندارد که پولدار باشید یا نه. حتی ممکن است درآمد ماهیانه بالایی داشته باشید اما چون همه پول تان را صرف خرج های غیرضروری می کنید، آخر ماه هیچ پولی برای تان باقی نمی ماند. برای اینکه حساب دخل و خرج تان را داشته باشید، هر ماه میزان درآمدتان را همراه با تمام خرج های کوچک و بزرگی که داشتید بنویسید. آیا در لیست پیش روی تان هزینه هایی وجود دارند که می توانید آنها را قطع کنید؟ این کار به شما شانس این را می دهد که تصویر بزرگتری از درآمد و خرج های تان داشته باشید و در صورت تمایل بتوانید تغییراتی در خرج های تان به وجود آورید که اوضاع مالی تان را بهتر کند.

اهداف تان را اولویت بندی کنید

به احتمال زیاد در حال حاضر هم چند هدف مالی دارید اما اگر اهداف تان خیلی زیاد باشد همین موضوع به این معناست که احتمالا نمی توانید به هیچ کدام از آنها دست یابید. به جای اینکه به طور همزمان سعی کنید پول تان را هم برای خرید یک ماشین، هم رفتن به مسافرت و هم پرداخت بدهی های تان پس انداز کنید، به این فکر کنید که کدام یک از این اهداف برای تان مهمتر از بقیه است. به این ترتیب می توانید اول از همه تمام حواس تان را بر دستیابی به مهمترین هدف تان متمرکز کنید و سپس به سراغ هدف بعدی بروید.

چگونه هر چه سریع‌ تر پولدار شویم

شروع کنید به سرمایه گذاری های عاقلانه

اگر در زمینه سرمایه گذاری هیچ تجربه ای ندارید، حواس تان باشد که بدون دانش و آگاهی در این خصوص اقدام به سرمایه گذاری نکنید. قبل از این کار حتما با یک متخصص مشورت کنید که کدام سرمایه گذاری برای شما مناسب است یا می توانید درباره آن در مقالات مختلفی که در اینترنت هستند مطالعه کنید. هنگامی که درباره سرمایه گذاری مطالعه کرده باشید و نسبت به آن آگاهی کافی داشته باشید، حتی یک سرمایه گذاری کوچک هم در کسب و کارتان می تواند سودآور باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج