جاباما
۳۱۷۱۶۹
۲۴ نظر
۵۰۰۱
۲۴ نظر
۵۰۰۱
پ

پاسخ تند کیهان به احمد توکلی

روزنامه کیهان در اعتراض به نامه احمدتوکلی در جوابیه ای نوشت: آقای دکتر احمد توکلی در اعتراض به تیتر اول کیهان دیروز که به تخلف مالی دولت آقای روحانی اختصاص داشت و برگرفته از اظهارات صریح خود آقای توکلی بود، نامه‌ای ارسال داشته و در جای‌جای آن در قالب مواعظ اخلاقی به کیهان تاخته‌اند.

روزنامه کیهان در اعتراض به نامه احمدتوکلی در جوابیه ای نوشت: آقای دکتر احمد توکلی در اعتراض به تیتر اول کیهان دیروز که به تخلف مالی دولت آقای روحانی اختصاص داشت و برگرفته از اظهارات صریح خود آقای توکلی بود، نامه‌ای ارسال داشته و در جای‌جای آن در قالب مواعظ اخلاقی به کیهان تاخته‌اند.

و اما با توجه به شناختی که از ایشان داریم متن نامه را با نظرات ایشان همخوان نمی‌بینیم و از سوی دیگر، بعید به نظر می‌رسد نامه ایشان تحت فشار مدعیان اصلاحات نوشته شده باشد ولی از آنجا که احتمال می‌دهیم خود آقای توکلی نویسنده و یا تنظیم‌کننده آن نباشند، به نکاتی درباره آن اشاره خواهیم کرد.

۱-قبل از همه باید از مواعظ اخلاقی برادر عزیزمان جناب آقای توکلی تشکر کنم که بایسته و شایسته است و اما، تنها سخن و اعتراض ایشان به کیهان آن است که رقم تخلف ۱۰۵ هزار میلیارد تومان نبوده است که باید گفت؛

الف: این رقم را خود جناب آقای دکتر توکلی در نطق جلسه علنی روز یکشنبه خویش مطرح کرده بودند و روزنامه‌های زنجیره‌ای نیز با استناد به گفته ایشان، تیترهای آنچنانی را برگزیده و در صفحات اول خود پوشش داده بودند، بنابراین اگر جناب توکلی سخن خود را فراموش کرده‌اند، تقصیر کیهان چیست؟

ب: آقای توکلی، روز دوشنبه با مشاهده تیتر روزنامه‌های زنجیره‌ای که تخلف ۱۰۵ هزار میلیارد تومانی را به دولت سابق نسبت داده بودند، برآشفته و طی نامه‌ای که در همه رسانه‌ها منتشر شد به آنها اعتراض کرده بودند که چرا این تخلف را که مربوط به دولت آقای روحانی است، به دولت سابق نسبت داده‌اید. و در هیچ جای نامه خود کمترین اشاره و اعتراضی نکرده بودند که رقم ۱۰۵ هزار میلیارد تومان صحت ندارد! بنابراین اگر اعتراض آقای توکلی به رقم مزبور بوده است چرا در نامه روز دوشنبه خود کمترین اشاره‌ای به آن نکرده بودند؟!

ج: بعدازظهر روز دوشنبه آقای احمد توکلی در مصاحبه با خبرنگار کیهان ضمن اعتراض به روزنامه‌های زنجیره‌ای می‌گوید؛ «از این تعجب می‌کنم که چرا در بین این همه روزنامه‌نگار، یک مرد منصف نبوده که بگوید این تخلف مربوط به دولت آقای روحانی است نه آقای احمدی‌نژاد» ملاحظه می‌فرمایید که در اینجا نیز سخنی از رقم به میان نمی‌آورد و این در حالی است که همه روزنامه‌های زنجیره‌ای مورد نظر ایشان بدون استثنا، رقم ۱۰۵ هزار میلیارد تومان را ذکر کرده بودند. بنابراین اگر واقعا اعتراض آقای توکلی به رقم بوده است چرا فقط بعد از تیتر دیروز کیهان به صرافت نفی آن افتاده‌اند؟

د: با توجه به موارد فوق‌الذکر، اشتباه کیهان فقط آن بوده که به قول و گفته آقای احمد توکلی اعتماد کرده است! آیا غیر از این است؟

۲- متن سخنان آقای دکتر احمد توکلی (عینا) به شرح زیر است؛
«وقتی در تبصره 3 ما اجازه دهیم دولت 50 میلیارد دلار از خارج تامین مالی کند، یعنی از خارج قرض بکنیم و به شکل کلی بگوییم هر دستگاهی هر چیزی که صلاح دانست با این اعتبار انجام دهد، در واقع «150 هزار میلیارد تومان» به میزان 56 درصد بودجه عمومی را بدون بررسی در اختیار قوه مجریه گذاشته‌ایم...»

اکنون باید پرسید؛ اگر در بیان رقم اشتباه کرده‌اید و قصد تصحیح آن را دارید: اولا: چرا به کیهان که فقط به قول شما اعتماد کرده است حمله می‌کنید؟ و ثانیا: چرا دراین‌باره به روزنامه‌هایی که سخنان شما را تحریف کرده بودند کمترین تذکری نداده‌اید؟! از جنابعالی بعید است که تحت فشار مدعیان اصلاحات قرار گرفته باشید ولی بعید نیست که نامه به کیهان را خودتان تحریر نفرموده باشید!

3- در نامه آورده‌‌اید که نگران افشای تخلفات روسای‌جمهور و خدشه به آبروی نظام هستید. اگر چنین است، این اعداد و ارقام را چگونه و چرا از تریبون باز و عمومی مجلس بیان کرده‌اید؟ البته این تنها مورد نیست، آقای توکلی در 20 ثانیه آخر سخنان خود نیز حدود یک هزار میلیارد تخلف فاحش در دولت آقای روحانی را برمی‌شمارند. آیا این اقدام از کیهان سرزده است یا از جنابعالی؟!

تیتر و خبر کیهان روز سه‌شنبه بعد از شالارتانیزم مطبوعاتی روزنامه‌های زنجیره‌ای و در پاسخ به این حرمت‌شکنی آنها، آمده بود و اگر آقای توکلی آنگونه که می‌فرمایند نگران خدشه به آبروی نظام هستند، اظهارات مزبور را نمی‌فرمودند و زنجیره‌ای‌ها با استناد به آن دست به سیاه‌نمایی نمی‌زدند.

4- آقای توکلی که ان‌شاءالله قانون‌گرا هستند به خوبی می‌دانند که جوابیه را ابتدا بایستی به کیهان ارسال کنند و چنانچه بعد از 48 ساعت از چاپ آن خودداری شود، اقدام به انتشار آن نمایند ولی ایشان جوابیه را قبل از کیهان به سایت‌ها و خبرگزاری‌ها داده‌اند و مسئول دفتر ایشان هم در تماس با کیهان اعلام می‌کند «این جوابیه فردا مورد استقبال روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار می‌گیرد»! ‌آیا قرار این بود که به روال شناخته شده مدعیان اصلاحات، جوابیه بدون پاسخ کیهان منتشر شود؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کیهان درست بشو نیست که نیست...

    • بدون نام

      حاج حسین وقت نداشته جمع جورش کنه

    • بدون نام

      کیهان مثل آدمی است که دارد غرق میشود دیگری را هم با خود به زیر آب میکشد

    • بدون نام

      احسنت اقای شریعت مداری

    • عباس

      چرا به كيهان ايراد مي گيريد ؟اين روزنامه داراي كاغذ نرم وخوبي است وخيلي كاريرد دارد

      پاسخ ها

      • قاسم

        خخخخ
        خیلی باحال بود
        دمت گرم

      • مملی

        آره موافقم . شیشه رو خیلی تمیز پاک میکنه

    • Alirw

      جوابیه کیهان عالی بود.

    • حسین

      دم حاج حسین گرم

    • بنده خدا

      . و دائم در حال پاسخ دادن به هم بايد باشند .يه مقدار از اين هياهو و جارو جنجال سازي دست برداريد و عاقلانه تر با هم رفتار كنيد . خدا به همه خير بده و فهم وشعور . انشاءالله

    • بدون نام

      اتحاد اصولگراها

    • بدون نام

      چراکیهان این ریزه ها را می بیند و دولت را میراث پرداخت یارانه را بدون درآمد مکفی مورد حمله قرار می دهد ولی 900میلیارد دلار دولت قبلی را که می شد کشور را به حد اعلای پیشرفت عدم وابستگی رساند نمی گوید آیا نمی توانستیم با آن درآمدهای رویای دولت قبل امروز بدون ترس از تحریم و زور گویی مستکبران با دنیا مرا وده بااقتصاد پیشرفته داشته باشیم

    • مملی

      ما که اسم کیهان رو فقط توی سایتا میبینیم.
      آخه کی کیهان میخون؟

    • بدون نام

      از روزنامه کیهان بیشتر برای سفره و شیشه تمیز کردن استفاده می شود چون فروش نمیرود روزنامه فروشها کیلویی می فروشند.

    • بدون نام

      اقایونی که تواین قضیه شریعتمداری وکیهان رومحکوم می کنند یقینا متن بالارونخونده اندودشمن قسم خورده شریعتمداری هستندوگرنه می دیدند که استدلال کیهان بسیارمنطقیست. یه کم انصاف داشته باشیم.اقایونی که محکوم می کنند دقیقا بگن باکجای جوابیه کیهان مخالفن؟

    • ایرانی

      اقتصاد کشور بقدری پیشرفت کرده است که برداشتو حیف ومیل 105 میلیارد تومان ازخزانه بیت المال کشور رو رقمی حساب نمی کنند درحالیکه در اواخر دهه 70 پرونده اختلاس 123 میلیاردی ف .خ و سایر آقازاده های همراه از بانک رفاه و صادرات کلی کشور را دچار بحران اقتصادسیاسی کرده بود

    • محسن

      کلا هر وقت کیهان جوابی یا مطلبی مینویسه شما مینویسید حمله تند کیهان....جواب تند کیهان....یه تیتر تکراری...

    • بدون نام

      خدا به داد کارمندان روزنامه کیهان برسد او که با همه چیز مخالف است چطور با مقاله های دیگران در روزنامه موافقت میکند.

    • بدون نام

      شریعنمداری اگه یه ذره انصاف داشت در زمان احمدی نژاد که پولهای نفت ۱۴۰ لادری را حیف ومیل کردند، از حقوق مردم دفاع میکرد.

    • بدون نام

      مملی جون حتما می خونی که اینقدربه اون عصبانی هستی .توصیه می کنم که به خواندنت ادامه بده که برات خیلی مفیده.

    • بدون نام

      کیهان فازت چیه
      بابا تو به خودتم لایی میزنی
      تو رو کجای دلمون بذاریم

    • بدون نام

      درود بر آقای شریعتمداری

    • بدون نام

      معجزه هزاره و اذنابش ذخیره های نفوذی بدخواهان این مرز و بومند و یک کلمه و حرکت درست و سازنده از ایشان تراوش نمی کند!

    • سيد علي اكبر

      يا تجاوز به بيت المال توسط آقا ها و آقا زاده ها و مسئولين دولتي راست است، يا دروغ، اگر دروغ است كه بايد هركس دروغ گفته علني محاكمه و مجازات شود و اگر راست است، اول بايد واحدهاي نظارتي در كشور ابازرسي هاي سازمان ها پاسخگو باشند و در صورت قصور مطابق قانون مجازات شوند و سپس با استفاده از روش آقا امام علي (ع) مسببين به تجاوز به بيت المال رسوا شوند تا عبرت ديگران گردد
      در غير اينصورت هركس را سركار بگذاريد فاسد مي شود چون نبايد پاسخ دهد، پس تا بتواند مي چاپد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج