۳۱۸۰۴۰
۳۰ نظر
۵۰۰۴
۳۰ نظر
۵۰۰۴
پ

نامه مهم علی مطهری به آیت‌ الله جنتی

علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی و منتخب مجلس دهم، طی نامه‌ای به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، نکاتی را درباره ابطال آرای مینو خالقی منتخب مردم اصفهان مطرح کرد.

خبرگزاری ایسنا: علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی و منتخب مجلس دهم، طی نامه‌ای به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، نکاتی را درباره ابطال آرای مینو خالقی منتخب مردم اصفهان مطرح کرد.

«عصر ایران» در ادامه آورده است؛ شورای نگهبان، بعد از برگزاری انتخابات و برنده‌شدن مینو خالقی، او را از فهرست منتخبان مردم حذف کرده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

«آیت‌الله جنتی

دبیر محترم شورای نگهبان

با اهداء سلام

موضوع حذف خانم مینو خالقی از منتخبان اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی مسئله‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. اگر این رویه در کشور باب شود که پس از تأیید صلاحیت یک کاندیدا و رأی مردم در یک انتخابات سالم، آن منتخب به این بهانه که مدارک جدیدی به دست ما رسیده و نظر ما درباره صلاحیت او تغییر کرده است حذف شود، این امر می‌تواند مستند شورای نگهبان در آینده واقع شود و منتخبان زیادی از جمله یک کاندیدای ریاست جمهوری را پس از انتخاب مردم و رای مثلا سی میلیونی حذف کند.

قطعا نظارت استصوابی را عقلا و قانونا این مقدار نمی‌توان توسعه داد. به همین جهت قانونگذار تصمیم‌گیری درباره این موضوع را در خصوص منتخبان مجلس به نمایندگان ملت ارجاع داده است که اگر پس از انتخاب مردم مدارک جدیدی درباره یک منتخب ارائه شد، این مدارک در فرایند تأیید اعتبارنامه‌ها توسط مجلس مورد بررسی قرار گیرد؛ یعنی اگر باید منتخبی حذف شود، این کار باید با نظر مجلس که نماینده ملت است انجام شود تا احترام به رأی مردم محفوظ بماند. اینکه بگوییم چون ما می‌دانیم مجلس دهم اعتبارنامه او را رد نمی‌کند پس ما او را حذف می‌کنیم، منطق درستی نیست.

در اینجا وزارت کشور نیز مسئولیت سنگینی دارد. ماده ۷۳ قانون انتخابات مجلس می‌گوید: «صدور اعتبارنامه منتخبین موکول به عدم ابطال انتخابات از طرف شورای نگهبان می‌باشد و شورای نگهبان در اسرع وقت نظر خود را درباره انتخابات اعلام می‌نماید و وزارت کشور موظف است بلافاصله دستور صدور اعتبارنامه را بدهد.»

با توجه به اینکه انتخابات حوزه اصفهان از طرف هیئت نظارت استان و طبعا شورای نگهبان تأیید شده است، وزارت کشور وظیفه دارد اعتبارنامه خانم خالقی را صادر کند، در غیر این صورت مجلس باید وزیر کشور را به دلیل دفاع‌نکردن از حقوق ملت و تسلیم‌شدن در برابر یک رویه غیرقانونی که کیان جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند، استیضاح کند.

اگر شورای نگهبان انتخابات حوزه اصفهان را ابطال کرده پس چرا فقط خانم خالقی را حذف کرده است و سایر منتخبان باقی مانده‌اند و اگر می‌گوید صلاحیت این یک نفر پس از انتخاب سالم مردم به دلیل وصول مدارک جدید رد شده است، پاسخ این است که قانونگذار تصمیم‌گیری درباره این موضوع را به خاطر احترام به رأی مردم به مجلس واگذار کرده است.

مطلب آخر اینکه تجسس در زندگی مردم آن هم درباره یک زن و بی‌توجهی به آبروی مؤمن از نظر اسلام مذموم است. اینکه رقبای یک کاندیدا که فکر نمی‌کردند او رأی بیاورد، پس از اقبال مردم به وی و انتخاب او مدارکی از زندگی خصوصی وی ارائه کنند و شورای نگهبان را ابزار دست خود برای رسیدن به هواهای نفسانی خود نمایند، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

فرضا آن منتخب، اشتباهی در زندگی خود کرده ولی سیره او یک سیره اسلامی است؛ آیا باید رد صلاحیت شود، آن هم بعد از اتمام فرصت بررسی صلاحیت‌ها و رأی مردم؟ آیا اعضای محترم شورای نگهبان خود در زندگی خویش اشتباهی مرتکب نشده‌اند؟

از جناب عالی که دلسوز انقلاب اسلامی هستید می‌خواهم که اجازه ندهید این رویه سوء در جمهوری اسلامی باب شود زیرا علاوه بر نادیده‌گرفتن حق انتخاب‌کنندگان، ظلمی است به منتخب حذف‌شده.

اصولا برای رد صلاحیت‌ها در آینده باید یک فکر اساسی شود تا تناقض‌هایی در جامعه به وجود نیاید. مثلا جناب آقای افشین علا که رهبر انقلاب در باره ایشان می‌نویسند «من شما را شاعر انقلاب می‌دانم» و در دیدار عیدانه با محبت فراوان از او تقدیر می‌کنند چرا رد صلاحیت شد؟ آیا این امر یک منطق دوگانه را در ذهن مردم تداعی نمی‌کند؟ برای آن مقام محترم آرزوی توفیق الهی دارم.

با تقدیم احترام

علی مطهری»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاملا منطقی و درست نوشته

    • بدون نام

      مطهری و عارف گزینه خوب ریاست مجلس

    • مظاهر

      اقای مطهری به هر دری می زند تا هرزچندگاه در رسانه ها حضور داشته باشد . مرد حسابی اگه یه نفر استعداد شاعری داره استعداد نمایندگی مجلس هم حتما داره ؟

    • سيد سعيد

      آقاى مطهرى,بعنوان يک شهروند از نظر جنابعالى در خصوص دفاع از آراى مردم,بسيار بسيار سپاسگذارم.

    • ebi

      آفای مطهری نطر شما درباره اینکه یک نماینده بعد از انتخاب نباید رد شود کاملا درست می باشد.

      ولی حق نداری به اعضای شورای نگهبان تهمت بزنی و بگویی آیا آیا اعضای شورای نگهبان خود در زندگی خویش اشتباهی مرتکب نشده‌اند؟
      اعضای محترم شورای نگهبان مطمئنا اشتباهی که باعث ضایع شدن منافع ملی شود نشده اند.

      آقای مطهری با بعضی از سخنانت باعث میشوی آبروی پدرت هم در خطر باشه.خواهشا بعضی حرفا رو نزن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اعضای شورای نگهبان همشون عصمت دارن و اصلا اشتیاه نمی کنن چون درغیر اینصورت امثال تو میای و میگی تهمت نزنین.آره؟؟؟

    • بدون نام

      وای کاش علی مطهری افاضات نمی کردن !مردم اصفهان خودشون متوجه شدن

    • رضا

      این اقا دوباره شروع کرد

    • بدون نام

      مطمئن باشید اگر این خانم دوباره رای گیری کنند دوباره بیشتر رای می آورد

    • اسدالله

      واقعا جناب دکتر مطهری با افکار امثال شما ،که بحق پیرو ابوی بزرگوارتون هستید در اینده سکان داری مملکت برازنده شماست.انشالله

    • حاج حبیب

      این چه کاری تو میکنی یکی نیست به این اقا بگه نمیخواد خود شیرینی بکنی . ...درود و رحمت بر پدر شهیدت و.... بر تو باد که داری اب به اسیاب دشمن میریزی

    • هم وطن

      نماینده فقط مطهری درود بر مطهری

    • یوسف

      والا بعضیها کاسه داغتر از آشن مطهری که بنیان گذار و تشکیل دهنده این انقلاب بود و پسرش علی مطهری که گوشت و پوست و فکرش در همین انقلاب شکل گرفته لابد میداند دچار اشتباه شده باشند و من آقای مطهری بخاطر یکسری از سخنرانی هاش قبول نداشتم، ولی بخاطر پرورش و تربیت چنین فرزندی شجاع و با وجدان به روحش درودمیفرستم. و به وجود علی مطهری افتخار میکنم شیرمادرت حلات

    • مهدی

      درودبردکترعلی مطهری الحق خون شهید والا مقام پدر بزرگوارتان در رگهای شما جاریست

    • وحید

      زنده باد علی مطهری که رک و راست حرفاشو میزنه و متملق نيست

    • majid

      با نظر اقای مطهری کاملا موافقم

    • REZA

      سلام و درود بر مرد خدا. به حق و براستی فرزند همان مرد یگانه و بی همتا و شاگرد واقعی حضرت امام (ره) هستید. خدا شما را از همه شیاطین در امان نگه دارد. انشاالله.

    • احسان

      دم آقای مطهری گرم که بعد از رای آوردن هم داره از حقوق ملت دفاع میکنه. بعضی ها میگفتند مطهری از حقوق مردم دم میزنه تا در دور بعدی انتخابات هم رای بیاره اما الان مشخص شده که مطهری برای رای آوردن از حق دفاع نمیکرده و بعد از رای آوردن هم همچنان مدافع حق هست.

      پاسخ ها

      • شهلا

        عزیزم
        هنوز زود است
        اندکی صبر سحر نزدیک است

    • ناشناس

      زنده باد علی مطهری که حق را میگوید.

    • علی

      به خدا نمی دمنم اقای مطهری و زیبا کلام از طرف کی صحبت می کنند خودتون می دونید که امروز برای هر صحبتی خلاف ارزش ها و نظام خیلی مخالفین نظام هستند که به به و چه چه می کنند به جایی رسیده که نخود هر آشی میشند وبه خود اجازه می دهند برای هرکسی نصیحت نامه بنویسند هزار نفر لازمه شما را نصیحت کنند

    • بدون نام

      درود که منطقی دلسوز انقلابی

    • نامور

      آقای مطهری، قلمت زرین است و همچون سنبه، قدرت قانون دارد. باشد که نامت جاودانه میگردد.

    • nasim

      مطهری پاره تن ملت ایران است حضرت علی در اردن خلخال از پای دختر یهود را بر نمی تابد قطعا دفاع از خانم خالقی وظیفه شرعی همه است قانون همه چیز را کاملا واضح مشخص کرده بگذارند قانون گذاران در مجلس اگر چیزی هم هست بررسی کنند کشور با کفر می ماند ولی با ظلم نمی ماند یاعلی مدد

    • بدون نام

      جناب آقای مطهری واقعاخلف صالح آن شهیدبزرگوار انقلاب اسلامی هستند.خدا همیشه اوراحنیف وراست قامت نگهدارد.

    • مشکان مشکان

      آقای مطهری قرارنیست که رهبرفرزانه باهرکس که یک بارسلام علیک داشته اورابرتخت ریاست بنشاندتقدیرازیک کارجای خودراداردوقانوجای خودش راپس همه چیزراباهم قاطی نکنیم /

    • بدون نام

      درود بر علی مطهری و افکار او زنده باد طرفداران او ننگ و نفرین بر دشمنان او

    • بدون نام

      مطهری جدا از اعتقاداتش مرد قانون است.و خوب میداند اگر در جامعه به هر دلیل آلوده به سلیقه افراد شود،مرگ مدنیت عارضه حتمی و گریز ناپذیر میشود.

    • عبدالله

      آقای علی مطهری حیف به شهید آیت اله دکتر مرتضی مطهری پدر شماست او علیه اسرائیل سخن میگفت شما علیه نظام مقدس اسلامی اختلاف عقیده از کجا تا کجاست.

    • غلامی

      حرف حق بزن و تنها بمان و انواع تهمت ها و نیش و کنایه ها را از سیاست بازان و قدرت طلبان بشنو ،
      یا رها کن و با چند کلمه به به و چه چه و القاب و عناوین دهن پرکن و تو خالی ویک خرده چاشنی مردم فریبی و خاکی انگاری ببین چگونه مقامت را تاعرش و بالاتر از احمدی نژادی که قبلا از امامان بالاتر مقامش را برده بودند دست پیدا کنی ، دیگر خود دانی با حرف حق فقط تنها خواهی ماند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج