۳۱۸۷۴۷
۶۷ نظر
۵۰۰۸
۶۷ نظر
۵۰۰۸
پ

«ستایش» داغی که از دل نمی رود

خبر تلخ بود و تصور اینکه این اتفاق در ایران، رخ داده است تلخ‌تر.دختر ۶ ساله افغانستانی کشته شده است ودو جامعه را در بهت فرو برده.


ابعاد "تجاوز و قتل دختر شش ساله افغانستانی"

آن چه که بر «ستایش» گذشت: یکشنبه ۲۱ فروردین پسری ۱۷ ساله در ورامین، ستایش، دختر همسایه افغانستانی‌شان را که هنوز شش سال بیشتر ندارد به خانه می‌برد و پس از رفتار شیطانی با او، با ضربات چاقو وی را به قتل رسانده و در وان حمام بر رویش اسید ریخته تا از بین برود اما چون جسد به‌ طور کامل از بین نرفت، از دوستش یاری می‌طلبد. دوست وی با توجه به ابعاد جرم، ماجرا را با پدر خود در میان گذاشته و پدر هم با یکی از معتمدین محل و نهایتا بدون کمترین تردیدی به پلیس خبر می‌دهند. پلیس هم هنگام مراجعه به خانه، هم باقیمانده جسد را پیدا می‌کند و هم قاتل را دستگیر.

«ستایش» داغی که از دل نمی رود

در ادامه خلاصه ای از گزارش تسنیم را از مراسم ختم «ستایش» می خوانید:

دوست ایرانی قاتل وقتی متوجه ماجرا می‌شود به پدرش خبر می‌دهد و پدر سریعا امام جمعه شهر را خبر می‌کند و به فاصله چند ساعت با ابتکار عمل قابل‌تحسین نیروی انتظامی، قاتل دستگیر می‌شود و هم اکنون در بازداشتگاه است.

بلافاصله در اقدامی قابل‌تحسین نمایند‌ه‌هایی از اداره اتباع، فرماندهی، نیروی انتظامی، وزارت کشور و... دیگر نهادهای مسئول به جهت تسلیت و همدری به سراغ خانواده قریشی می‌روند و به پدر داغ‌دیده او اطمینان می‌دهند که تا پایان احقاق حق در کنار او هستند.

فضای ایرانی‌ها و افغانستانی مملو از ابراز انزجار از این جنایت می‌شود و این بار نوبت ایرانی‌هاست که افغانستانی‌ها را دلگرمی بدهند. تاریخ پر از غم این منطقه، نیاز به دلداری‌دهنده‌هایی از جنس خود دارد و چه غم‌انگیز است این روزهای تلخ.

«ستایش» داغی که از دل نمی رود

ایرانی و افغانستانی، داغدار غم هولناک ستایش ۶ساله

ایرانی، افغانستانی، از هر قومی و تو از این همدلی و همنوایی به وجد می‌آیی. ایرانی‌های زیادی از همان اول با چشمان اشکبار در مجلس بودند و ستایش را دختر خود می‌دانستند. همگی تقاضای اشدمجازات را از مراجع قانونی داشتند و از همه جالبتر اینکه زنان ایرانی در این بین اظهار داشتند که "اگر لازم باشد النگوهایمان را می‌فروشیم تا حق ستایش گرفته شود و خون او پایمال نشود"

مداح افغانستانی برنامه با ذکر مصیبت حضرت رقیه و با نوای دلنشین خود بغض های فروخورده ی مردم عزادار راشکست و مجلس یکسره صدای شیون و گریه برخون به ناحق ریخته ی نوگل پرپرشده گشت.

دیروز مجلسی ختمی باشکوه برگزار می‌شود و مجلس زنانه و مردانه پرو خالی می‌شود و امام جمعه شهر سخنران مراسم ختم است و مسئولین فرمانداری و نیروی انتظامی برای تسلیت به پدر خانواده به مجلس ختم آمده‌اند، می‌گویند ماجرا رسانه‌ای نشده است و رسانه‌ها یک به یک در حال انتشار هستند، به دروغ می‌گویند رسیدگی پرونده دچار اختلال شده است، قاتل رها شده است و... می‌گویند و می‌گویند و می‌خواهند انتقام تاریخی‌شان از پیوندهای ناگسستنی این دو ملت را بگیرند و موفق نمی‌شوند که " ما شاخه‌های توأم سیبیم و دور نیست/ باری دگر شکوفه بیاریم توأمان‌"
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی بد شده که این اتفاق افتاده است
      ولی بر عکس این مورد هم صدها بار اتفاق افتاده

      پاسخ ها

      • user

        ولی این خیلی وحشیانه اس قبول کنیم که جنایت محکومه حالا جانی از هر قوم و ملیتی که باشه

      • بدون نام

        اینکه پر واضحه که جنایت محکومه ولی برعکس این مورد خیلی پیش آمده
        باید در اون مواردم همینقدر پر رنگش میکردن

      • user

        مگه این طور نبوده و این اتفاق نیفتاده زمانی که یک افغانی جنایتی تو ایران انجام داده خیلی از افغانیهای مقیم ایران بیگناه چوب جنایت اون یک نفر رو خوردن کی میدونه زمان خفاش شب که بدروغ خودش رو افغانی معرفی کرده بود چه اتفاقی افتاد
        (برترین ها خواهشا حذف نکن )

    • احمد

      کاش مراکزی جهت تخلیه میل جنسی وجود داشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همچی نوشتی کاش مثل اینکه راه دیگری وجود نداشته خجالت بکشید

      • امید

        وقتی برای برخی که روانی هستن مث این حیوان جایی جز حهنم وجود نخواهد داشت. مگه بقیه نیاز جنسی ندارن. دختری که دهنش هنوز بوی شیر میدهد چجوری بهش تجاوز میشود و بعد فجیعانه بقتل میرسد؟ این قبیل حیوانات ، اینجوری خودشونو تخلیه میکنن!

      • بدون نام

        اونوقت برای تخلیه جنسی حاظر بودی خ خودت انجا باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • farzaneh

      وواااااییی بر انسانیت ، متاسفم همین ، نمیدونم از ناراحتی چی بگم

    • زهرا

      یه وقت قاتلو اعدامش نکنن!اونوقت خوشبحالش میشه!!اول تیر بارونش کنن بعد یه گالن اسید روش خالی کنن هر چی هم از جسد کثیفش موند بدن سگای هار بخورنش!!آره...همینجوری باید قصاصش کنن.

      پاسخ ها

      • سلام

        روش اسید بریزن که دیگه سگا نمی خورنش ... عزیزم

    • دوست

      خبر ناگواری بود، به بازماندگانش تسلیت میگم. جدا از بحث ملیتی، قاتل قاتل است، فرقی نمیکند ایرانی باشد یا افغانی. فقط از مردم کشورمون افغانستان تقاضا دارم همه را یه یک چشم نبینند چرا که این اتفاق میتونست هرجای دنیا بیوفته و یا هرکسی دیگه ای قاتل باشه. مثل جنایت اخیر طالبان. مطمئنا قاتل به سزای اعمالش می رسه و هموطنان ایرانی هم از این اتفاق ناراحت اند.
      با ارزوی جهانی پر از صلح و آرامش

    • الهام

      چه غم انگیز
      برای خانواده اش صبر آرزو میکنم
      خدا لعنت کنه این انسانهای شیطان صفت رو، نگفتم حیوان صفت چون حیوانات این کارو نمیکنن. نفرین و لعنت بر تو و امثالت . نمیدونم مادر بیچاره ات داغ این ننگ رو چطوری تاب میاره

    • آرش

      فقط اعدام درس عبرتی باشه برای دیگران یادمان باشد که فقط ستایش 6 ساله بود 6 سال از دوره کودکی او میگذشت.

    • آریو

      کار این پسر هفده ساله هموطن قابل تایید نیست ولی افغانی ها صدها بار تو ایران دست به جنایت زدن

      پاسخ ها

      • رجب

        نه تورخدابیا تاییدکن

      • میلاد

        مگه هرکی هر کاری کرد ماهم باید همونطور جوابشو بدیم واقعا از حیوونا خجالت بکشید

    • بدون نام

      دلواپسان کجا هستند؟
      بیایید که اسلا......در خطر هست

    • امیر

      ایرانی و افغانی ، داغدار ستایش

    • خادم

      این سگ صفت بی اصالت را باید زنده زنده در چاه توالت انداخت

      پاسخ ها

      • ana

        کدوم سگ هاری رو دیدی که بچه ای رو بدزده و تجاوز کنه ،چاقو بزنه و اسید بریزه رو جسد؟ این فرد شیطان صفت بوده و رذل و بی همه چیز...متاسفم برای اون دختر کوچولو.
        برای انسانیت.
        فقط چاه توالت؟

    • بدون نام

      به نظرم باید یه کار جدی برای این وضعیت بشه وقتی یه جوون 17 ساله دست به این کار میزنه پیامهای خیلی بدی برای جامعه داره مخصوص برای اینده علاج واقعه باید قبل از وقع کرد 10 سال دیگه شاید شنیدن این جور خبرا باعث نشه مردم اینطوری به خودشون بیان لازم فکری بکنن تا این جور خبرا برای مردم اینده جزء خبرهای روزمره نشه

    • ایرانی

      با سلام ، بنظر بنده حقیر هر چند کار این جوان 17 ساله بسیار وقیحانه بوده و شکی در مجازات او توسط قانون وجود ندارد ، ولی نباید نبود آموزش های دقیق اجتماعی که بازدارنده بسیاری از مسائل مربوط به جوانان است را نادیده گرفت ، شما ملاحظه نمائید که جرم و جنایت در جامعه امروزی ایران بسیار بیشتر از جامعه گذشته ایران است که میتواند دلائل بسیاری را برای آن شمارش نمود که یکی از این دلائل کم اهمین دانستن پیشگیری قبل از وقوع بجای مچ گیری پس از وقوع جرم است که با پر رنگ کردن همین یک مهم میتوان جلوی بسیاری از ناهنجاریهای موجود را گرفت

    • بدون نام

      این بی شرف حروم لقنه رو بدین دست مردم خودشون عدالت رو برگزار میکنن
      اونایی که فرزند دارن میفهمن این یعنی چی.

      بزرگترین غم تو عالمه -بروید تو قران ببنین چه آمده. اخر مجازات رو داره
      متاسفم
      واقعا غم اخرتون باشه

      ما ایرانیها شرمند ایم

      قوه قضائیه برخورد سخت و قاطع-برابر اسلام لطفا

    • عسل

      خدا رحمتش کنه و صبر ب خانواده اش بده
      و امیدوارم خدا این مریضان روانی رو از این زندگی نکبت بار شرشون رو کم کنه

    • بدون نام

      این همه تجاوز افغانی ها به دختران ایرانی میشه چرا خبر سازی نمیکنید

    • بدون نام

      پس چرا هیچکی برای سپهر کوچولو که تو بعداز ظهر گرم و تو یه کوچه خلوت به دست یه شیشه ای خمار و توهم زده گلوش بریده شد اینقدر عذرخواهی و مجلس عزا و ختم و دلجویی و معذرت خواهی و ... نکرد آیا داغ مادر سپهر اون روز اول تو دادگاه نمی تونست رو پاهاش وایسه از داغ مادر داغ کشیده و مظلوم ستایش کوچولو سردتر بود یا هر دو تاش دل هر با وجدانی رو ذوب میکنه کاشکی این همه کوچولو تو معرض خطر نبودن ای خدا به فکر همه ی کوچولوهای ما باش ...............

    • دون دیگو

      کار زشت از هر کسی که سر بزند زشت است . این نامرد بی غیرت را باید اعدام کرد .

    • علمی اجتماعی شمیلا

      افراد بیماری که بلای جان جامعه هستند. از این قبیل افراد در هر سنی و پست و شغل و مدرک و فرهنگ و ملیت و کشوری وجود دارد که برای لحظه ای لذت عمری پشیمانی و تاسف و لکه ی ننگ برجا می گذارند و انسانیت را به باد فنا می دهند افرادی که چنین اعمالشان حتی در میان حیوانات هم یافت نمی شود . حتی حیوانات نیز نسبت به کودکان سایر حیوانات مهربانند.

    • سید محسن

      به نظر من عامل این جنایت نباید اعدام بشود! باید بهش حبس ابد داد تا هر روز آرزوی مرگ کند. خدا لعنتش کند

    • بدون نام

      دوست عزیز ما برای سپهر کوچولو‌هم‌ناراحت شدیم اون حیوون هم باید مجازات باشه کار ناپسند و‌غیر اخلاقی سپهرو‌ستایش نمیشناسه ..این چه حرفیه که میزنی ؟؟؟ولی دختر واقعا معصومه ،،،،،اینم دختری که پدرش از مقنی بودن نونشون رو میداده ..غریب بودن تو‌این شهر میدونی ...اینا هم‌دیگه از شانس بدشون از طالبان در رفتن اسیر کثافتهایی مثل این حرومزاده و‌حروم‌لقمه افتادن ...اگه طالبان اینکارو باشون کرده بود اینقدر درد نداشت براشون .......مطمعنم ....فقط اعدام ...سزای این کثافت فقط ادامه

    • بهار

      این یه عمل وحشیانه و غیر انسانیه، هیچ توجیحی نمیشه براش اورد . به عنوان یه ایرانی اطهار انزجار میکنم

    • محمدطاها

      فقط اعدام.درضمن اونی ک گفته بود افغانیا به دخترای ایرانی تجاوز می کنن ........ چرا خبر سازی نمیکنن باید بگم که مثه این شیطان صفت اونو ب قتل نرسونده و روش اسید نریخته که. واقعا متاسفم

      پاسخ ها

      • هاان

        سال 84 که آن اتفاق در ویلای فشم اتفاق افتاد ایا کم از این اتفاق بود جناب محمد طاها؟

    • تبریز

      عین این بلا رو باید سر خودش بیارن

    • بدون نام

      من موندم 17 ساله چه جور جانوریبوده خونادهاش در چه حدی خونواده به حساب میان؟واللا بچهی 17سالهی من در ی بطری رو نمیتونه باز کنه اون وقت یکی مثل این وحشی و درنده.امن از بیبندو باری .

    • اریا

      اقا. این خوک کثیف بدون محاکمه باید اعدام بشود .هیچ نیازی برای فرصت سوزی نیست .مبلغ دیه را اعلام کنید تا هر فرد به توان خود واریز کند.واقعا شرمنده ملت افغانستان هستم که این جنایت در کشور من اتفاق افتاد .خداوند به خانواده داغدار صبر عنایت کند.

      پاسخ ها

      • هووم

        کاش افاغنه هم به اندازه شما شرمنده جنایات هموطنانشان در ایران باشند البته ان پسرک دیو سیرت بایستی قصاص شود

    • mohammad

      واقعا انسانها باید از حیوونا خجالت بکشند

    • mohammad

      واقعا انسانها باید از حیوونا خجالت بکشند

    • امیر

      خدا لعنتش کنه .مادر و پدر بیچارش چطور تحمل کنن.کاش هرکس هر جنایتی کثیفی مرتکب میشد,دقیقا به همون شکل تو همین دنیا تاوانشو میداد.

    • بدون نام

      به خاطر این موضوع ناراحت شدم ولی چرا برعکس این اتفاق میفته مسولین کاری نمیکنن.نمونه اش تجاوز سه افغانی اشغال به یه دختر 17ساله در شرق تهران

      پاسخ ها

      • user

        درست میگی متجاوز و جنایتکار اشغاله چه فرقی می کنه مال کدوم کشور باشه تعفن اشغال همه رو اذیت می کنه و باید معدوم بشه تا مردم از شرش راحت بشن حالا این اشغال میخواد افغانی باشه یا ایرانی یا هر جای دیگه جای اشغال تو جامعه نیست چون جامعه رو بیمار می کنه

    • ناشناس

      این پسرو باید بدن من عین داعش سر ببرم تا وقتی خون گرمش حین بریدن میریزه رو دستام اروم بشم

    • لیلا

      صحبت از یه انسان هست اونم یه دختر مظلوم که ممکن بود برای هریک از ما این اتفاق افتاده باشه
      اگر ما هر کدام به نوبه خودمان را در شرایط خانواده ستایش قرار دهیم اون موقع چه توقعی داشتیم
      بهتره منصفانه قضاوت کنیم
      دلیلی نداره چون ما از بعضی هموطنان افغان بدی دیدیم این مسئله را نادیده بگیریم
      امیدوارم قانون حق این دختر مظلوم رو بگیره
      در غیر این صورت خدایی هم وجود داره

      پاسخ ها

      • پ

        هموطن افغان؟یعنی چه؟

    • تارا

      خيلي خيلي دلم گرفت خدا لعنت كنه حيوون صفتارو

    • بدون نام

      با سلام و عرض تسلیت به جامعه اسلام که مایه تاسف است.مسایل اخلاقی باید از مدارس شروع بشه اما متاسفانه و صد ها تاسف از اینکه مسولین به امر اموزش و مدارس بهایی نمیدن وقتی جایگاه معلم و استاد دانشگاه در این جامعه کم رنگ جلوه داده میشه جامعه ای بهتر از این نخواهیم داشت.انشاالله خدا به خانواده این گل پرپر شده صبر عنایت فرماید.

    • بدون نام

      خیلی خیلی ناراحت کننده هست خدا صبر دهد به خانواده این دختر معصوم //افغانی ها هم کم جنایت نکردند تو ایران ولی هیچ جا اعلام نشد

    • فراهانی

      سلام باعرض تسلیت به خانواده داغدار این فرشته کوچولو این داغ تو هر جای دنیا برای هر کسی با هر دین و مذهب وهر ملیت وفرهنگی کمر شکن وبرای هر شنونده ای ناراحت کننده میباشد. همگی کمک کنیم هیچ خانواده ای تو هیچ جای دنیا براش این گونه اتفاقات نیفته هر طور که فکر میکنیم میتوانیم کمک کنیم .بازم تسلیت وارزوی صبر دارم برای خانواده ی این فرشته کوچولو

    • مهرافزا سیدی

      این واقعه تراژدی ودلخراش دل هرانسان بااحساس را بدرد میاورد مهم این نیست که جنایتکار ازکدام کشور وملیت است مهم این است که باید مجرم به جزایش برسد تاعبرت برای دیگران باشد شکی نیست که این مجرم اگردست میافت این کاررابا یک خواهر ایرانی میکرد چون انسانهای پلید همچواین شخص حتا به خانواده خودهم رحم نمی کند.

    • بدون نام

      فقط اعدام

    • محمدطاها

      واقعا واس چنتاتون شدید متاسفففففففم.افغانیای بدبخت هر کاری کرده باشن موجب قتلشون که نشده/بعدم این یه دختر 6سالس نه 17 ساله.. والا اگه 17 ساله بود انقد دردناک نبود.

      پاسخ ها

      • مهشید

        گاهی مرگ بعد از تجاوز خیلی بهتر از زنده موندن با یک روح زخمی و تجربه ی فراموش نشدنیه!
        اتفاقا من خدا رو شکر میکنم که زنده نموند!!!

      • sara

        بگیم 1 بار بهت تجاوز کنن ببینیم بازم نظرت همینه

      • بدون نام

        یعنی چون تو بچه نیستی وبزرگ شدی بهت تجاوز بشه اشکالی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ایرانی

      1- اولا افاعنه باید از ایران بروند چه خوششان بیاید چه نیاید
      2-کسی که به این جوان اسید فروخته باید دستگیر و اعدام شود این همان کسی است که به بقیه هم اسید می فروشد
      3- این جوان هم باید اعدام شود چون دفعه بعد یک نفر دیگر را خواهد کشت

      پاسخ ها

      • مهشید

        یادآورید روزی را که افغانستان قسمتی از خاک ایران بود
        این همه تعصب برای چه!

      • سلام

        وا... مثلا اگه نرن باید بهشون تجاوز بشه و بعدش کشته بشن ؟؟؟؟ تازه فکر کردی اگه افغانیا برن دیگه همه ایرانیا میشن پاک و معصوم ؟؟؟؟؟
        چی میگی؟؟؟؟؟

    • مهشید

      اینو ببرن کانون اصلاح و تربیت که اونجا رو هم به گند میکشه
      این پسر 17 ساله از هر جانی بزرگسالی بدتر و وحشیتره

    • مهشید

      اینو ببرن کانون اصلاح و تربیت که اونجا رو هم به گند میکشه
      این پسر 17 ساله از هر جانی بزرگسالی بدتر و وحشیتره

    • شهره

      واااااااااااااااای واقعا چی میشه گفت جز اینکه بعضی ادما از حیواان هم پست ترن.خوش بحال حیوووووووووان

    • بدون نام

      لعنت به ماهوارها و گوشیای همه این وحشی گریها از تو فیلما یاد میگیرین و چندتا خانواده ارو بدبخت میکنن برا واقعا متاسفم که ایرانو ایرانی از همه ای کشورا بدتر شده

    • امید

      منم یه دختر 6 ساله دارم.وای بر تو وای بر تو که نمیدونم به چه شکل تربیت شدی که تونستی با یه بچه اینکارو بکنی .اعدام واست کمه
      ایرانی و افغان نداره انسان در همه جا انسانه و حق حیات داره .
      به خانواده این دختر بچه تسلیت میگم.خدا برای هیچ بنده ای نخواد

    • بدون نام

      مرگ و ننگ ولعنت ابدی براین پسر شیطان صفت . ولی پس وقتی به ایرانی تجاوز شد چرا با غیرت ها ساکت بودید؟ هرکسی چه ایرانی وچه افغانی وووو فرقی نمیکند تجاوز کار و جنایت کار باید به سزای اعمال شیطانیش برسد .


      تجاوز گروهی افغانی ها به دختر ربوده شده ی تهرانی
      یک‌ دختر ۱۷ ساله‌ ایرانی‌ که‌ کمی عقب ماندگی ذهنی داشته
      http://www.dayan.ir/news/fortuity/91929


      مرگ پسر نوجوان پس از تجاوز 11 افغانی به او
      http://khabarpu.com/n.php?u=%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D9%BE%D8%B3%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D9%88%D8%B2-11-%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87_ZGF5YW4uaXIvbmV3cy9mb3J0dWl0eS85NTI2MA==_2K/Yp9uM2KfZhg==

      بازهم بگم؟

    • یلدا

      به نظرمن این دختر شش ساله گناه داشت امااگریه دخترهفده ساله بود مرگش اینقدردردناک نبود

    • Parisa

      تاوان اشغال بودن و بلاهایی که افغانی ها سر خیلی از دختر های نوجوان ما آوردند ک بار ها وبارها دیده شده یه بچه ی شش ساله داده هیچ‌وقت یه ظلم رو زمین نمیمونه و همچین این پسر هم ب سزاش میرسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج