۳۱۸۹۰۰
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

خانه خود را از آلودگی صوتی نجات دهید

این که در شهری که شلوغی و سر و صدا عضو جدایی ناپذیر آن است؛ خانه ای آرام و به دور از سر و صدا داشته باشی، شبیه یک معجزه یا رویا است، اما با ترفندهای دکوراسیونی که در این مطلب به شما معرفی می شود، این رویا می تواند برای شما به واقعیت تبدیل شود.

وب‌سایت چیدانه: این که در شهری که شلوغی و سر و صدا عضو جدایی ناپذیر آن است؛ خانه ای آرام و به دور از سر و صدا داشته باشی، شبیه یک معجزه یا رویا است، اما با ترفندهای دکوراسیونی که در این مطلب به شما معرفی می شود، این رویا می تواند برای شما به واقعیت تبدیل شود. البته ما قبلا هم در مطلبی مانند انواع عایق صوتی برای رهایی از سر و صدای شهر یک سری از این راه حل ها را به شما ارائه داده بودیم، اما این مطلب کاملا فرق می کند، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

۱. پوشاندن پنجره ها با پرده های ضخیم و چند لایه

خانه خود را از آلودگی صوتی نجات دهید

پرده ها یکی از باهوش ترین اجزای خانه هستند. حضور آن ها می تواند باعث شود تا خانه ای آرام و بدون سر و صدا را تجربه کنید. اگر می خواهید که پرده ها به شما در آرام و ساکت بودن خانه تان کمک کنند، باید از پرده های ضخیم و حتی دو لایه استفاده کنید، درست مثل پرده هایی که در عکس بالا می بینید، البته این پرده ها می توانند بر حسب سلیقه شما متفاوت باشند.


۲. استفاده از پنجره های دوجداره

خانه خود را از آلودگی صوتی نجات دهید

علاوه بر پرده ها، خود پنجره ها هم می توانند به شما کمک کنند تا جلوی سر و صدای شهر را بگیرید. اگر مایل هستید تا با این پنجره ها بیشتر آشنا شوید، می توانید به مطلب انواع پنجره در ساختمان، از قاب های چوبی تا upvc مراجعه کنید و اطلاعات زیادی را به دست آورید.


۳. دیوار پوش های چوبی برای دکوراسیون داخلی خانه

خانه خود را از آلودگی صوتی نجات دهید

سر و صدا فقط مختص خیابان نیست که، گاهی وجود یک همسایه که چند بچه ی قد و نیم قد دارد می تواند به اندازه یک سالن فوتبال یا یک خیابان پر رفت و آمد سر و صدا ایجاد کند. خب راه حل چیست؟ یکی از راه حل های که می توانید به کار ببرید استفاده از دیوار پوش های چوبی است. دیوار پوش های چوبی هم کمک می کنند تا دکوراسیون داخلی زیباتری داشته باشید و هم مشکل سر و صدای خانه تان حل شود.


۴. استفاده از وسیله های دکوری

خانه خود را از آلودگی صوتی نجات دهید

شما می توانید از خود وسیله های دکوری منزل تان برای آکوستیک کردن خانه استفاده کنید. مثالش همین کتابخانه ها. آن ها می توانند همانند یک لایه عایق برای سر و صدا عمل کنند. اگر نمی دانید که چگونه می توانید این کتابخانه ها را به دکوراسیون داخلی منزل تان بیاورید، پیشنهاد می کنم که مطلب ۱۲ کتابخانه متفاوت در گوشه و کنار دکوراسیون منزل شما را حتما بخوانید.


۵. استفاده از گیاهان برای داشتن خانه ای آرام

خانه خود را از آلودگی صوتی نجات دهید

از گیاهان گاهی می توان برای کور کردن دید همسایه ها به تراس آپارتمان استفاده کرد. گاهی هم می توان از آن ها به عنوان یک عنصر تزیینی و دکوری بهره برد. گاهی هم می شود از آن ها استفاده های هوشمندانه تری داشت. مثلا با تعبیه یک دیوار سبز در خانه هم می توانید به تصفیه هوای خانه تان کمک کنید، هم می توانید یک لایه عایق طبیعی برای جلوگیری از سر و صداهای مزاحم ایجاد کنید. به همین راحتی دیوار های سبز می توانند نجاتت دهنده شما باشند.


۶. موکت ها را فراموش نکنید

خانه خود را از آلودگی صوتی نجات دهید

گاهی هم پیش می آید که بیشترین سر و صدایی که شما با آن مواجه هستید، از کف خانه است. این مشکل هم راه حل آسانی دارد، استفاده از موکت ها. می توانید مطلب موکت و تاثیر شگفت انگیز آن در دکوراسیون داخلی را بخوانید تا بیشتر با این عنصر نجات دهنده آشنا شوید.


۷. درزگیری پنجره ها

خانه خود را از آلودگی صوتی نجات دهید

راه حل دیگری که می توانیم برای پنجره ها و عایق کردن آن ها در برابر سر و صدا پیشنهاد دهیم، روش معمولی استفاده از نوارهای درزگیر است که لایه هایی ضخیم هستند که فضای خالی بین پنجره ها را پر می کنند و باعث می شوتند تا سر و صدا و گرد و خاک کمتری به داخل خانه تان وارد شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج