۳۱۹۲۴
۱۶ نظر
۵۲۴۰
۱۶ نظر
۵۲۴۰
پ

راههای درمان یک مشکل شایع مردانه

پیشگیری از سنگ کلیه با روش های سنتی

ابتلا به سنگ کلیه یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه ادراری میان مردان میانسال در سراسر جهان است که به دلیل غلیظ شدن و رسوب کردن موادی از قبیل کلسیم در کلیه‌ها و مجاری ادراری به وجود می آید.

پیشگیری از سنگ کلیه با روش های سنتی

برترین ها: ابتلا به سنگ کلیه یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه ادراری میان مردان میانسال در سراسر جهان است که به دلیل غلیظ شدن و رسوب کردن موادی از قبیل کلسیم در کلیه‌ها و مجاری ادراری به وجود می آید. تشکیل سنگ‌ها، بلورها و کریستال‌ها در دستگاه ادراری با درد و بی‌قراری زیادی همراه است. این درد به ویژه در شرایطی که سنگ‌ها و کریستال‌ها درون کلیه و مجاری ادراری حرکت‌کنند چند برابر می‌شود و عوارضی نظیر دل درد، تهوع، استفراغ و تب و لرز را نیز به همراه دارد.

پیشگیری از سنگ کلیه با روش های سنتی

برای درمان و پیشگیری از ابتلا به این بیماری در طب سنتی و مکمل شیوه‌های درمانی مختلفی وجود دارد؛ شیوه‌هایی که بدون نیاز به داروهای شیمیایی و روش‌های تهاجمی می‌توانند به افراد مبتلا به سنگ کلیه کمک کنند.

پیشگیری از سنگ کلیه با روش های سنتی

روغن کرچک مسکن گیاهی

افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری‌های کلیه و اختلال‌ مجاری کلیه دچار درد هستند می‌توانند در کنار ادامه روند درمانی خود از متدها و شیوه‌های طب طبیعی برای تسکین دردهای این ناحیه کمک بگیرند. یکی از ساده‌ترین شیوه‌هایی که در تسکین درد کلیه بسیار موثر است ماساژ روغن کرچک است. برای این منظور کافی است مقداری از روغن کرچک را درست در جایگاهی که کلیه قرار دارد ماساژ دهید و پس از ۴ تا ۵ دقیقه ماساژ یک حوله گرم روی موضع کمپرس کنید. این روش به شما کمک می‌کند که پس از ۳ تا ۴ روز تکرار از شدت دردهای شما به مرور کاسته ‌شود. علاوه بر این می‌توانید پیش از ارائه ماساژ روغن کرچک را اندکی گرم و سپس از آن برای ماساژ استفاده کنید.

پیشگیری از سنگ کلیه با روش های سنتی

پیشگیری از سنگ‌سازی با لیموترش

افرادی که در برنامه و رژیم غذایی خود از آبلیموی تازه و لیموترش استفاده می‌کنند، شانس بیشتری برای کنترل و پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه و دردهای ناشی از آن دارند. به اعتقاد بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمانی آبلیموی تازه در صورتی که با آب ترکیب شود موجب پیشگیری از تجمع و تشکیل سیترات‌های موجود در ادرار و بلور‌ در سیستم ادراری به ویژه کلیه‌ها می‌شود. از این رو درمانگران این شیوه درمانی به مخاطبان خود توصیه می‌کنند علاوه بر نوشیدن یک فنجان آب و لیموترش در طول روز در برنامه غذایی خود نیز از لیموترش تازه استفاده کنند.

پیشگیری از سنگ کلیه با روش های سنتی

رژیم غذایی آیورودا سنگ‌شکن

در طب سنتی هندوستان، ، شیوه درمانی‌ای وجود دارد که به کمک آن فرایند شکسته شدن سنگ‌ها درون کلیه‌ اتفاق می‌افتد بدون آنکه بیمار نیازی به مصرف داروهای شیمیایی یا استفاده از متدهای جدید درمانی سنگ‌شکن داشته باشد. در این شیوه که به نام رژیم درمانی آیورودا مطرح است درمانگر طب سنتی هند با اصلاح شیوه زندگی و رژیم غذایی بیمار به شکستن سنگ‌های کلسیمی و فسفاتی و دفع آنها از طریق مجاری ادراری کمک می‌کنند. به این ترتیب این درمانگران با روشی که عارضه جانبی برای بیمار به همراه ندارد برای درمان او دست به کار می‌شوند. به منظور استفاده از این شیوه درمانی بهترین کار مراجعه به متخصص طب آیوروداست تا او پس از معاینه و بررسی طبع و مزاج فرد شیوه صحیح زندگی و رژیم غذایی مناسب را برای او تجویز کند.

پیشگیری از سنگ کلیه با روش های سنتی

این خوردنی‌ها را فراموش کنید

اگر در خانواده‌ای قرار دارید که در میان اعضای آنها استعداد ابتلا به سنگ کلیه وجود دارد، بهتر است با اصلاح رژیم غذایی خود و پرهیز از مصرف غذاهای زیر احتمال ابتلا به بیماری سنگ کلیه را به حداقل برسانید.
  • تا می‌توانید از نان، پاستا، ماکارونی و شکر فرآوری شده در برنامه رژیم غذایی خود پرهیز کنید و مصرف آنها را به حداقل ممکن برسانید.
  • مصرف خوراکی‌ها و غذاهایی که در آنها از لبنیات و ذرت استفاده شده را تا حد امکان کاهش دهید؛ زیرا مصرف مداوم این خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد.
  • برای تهیه غذا سعی کنید از بخش‌های بدون چربی گوشت استفاده کنید تا به این ترتیب میزان سلامت کلیه‌های خود را افزایش دهید.
  • نوشیدنی‌هایی مثل چای، قهوه، الکل و مصرف تنباکو را از برنامه زندگی خود حذف کنید یا مصرف آنها را تا حد ممکن کاهش دهید.

پیشگیری از سنگ کلیه با روش های سنتی

پاکسازی کلیه‌ها با چای گیاهی

یکی از گیاهان دارویی بسیار موثر برای پیشگیری از تجمع رسوبات در کلیه و مجاری ادرار، چای گیاهی قاصدک است. مصرف این نوشیدنی‌گیاهی علاوه بر آنکه می‌تواند از بروز سنگ کلیه در دستگاه ادراری پیشگیری کند، می‌تواند به عنوان یک مسکن گیاهی در زمان درد سنگ کلیه عمل کند.


برای استفاده از خواص پاکسازی این گیاه دارویی کافی است برگ‌های خشک گل قاصدک را مثل چای معمولی دم کنید و در طول روز یک تا 2فنجان از آن بنوشید. نوشیدن این دمنوش به شما کمک می‌کند که با پاکسازی روزانه دستگاه کلیه و مجاری آن از تشکیل بلور یا سنگ در کلیه‌ها پیشگیری کنید.برای بهره‌مندی از این شیوه‌درمانی می‌توانید با مشاوره با متخصص طب سنتی این گیاه دارویی را مصرف کنید.

پیشگیری از سنگ کلیه با روش های سنتی

کلیه‌ها را تقویت کنید

گیاهان دارویی متنوعی در طبیعت وجود دارند که می‌توانند علاوه بر تسکین دردهای ناشی از ابتلا به سنگ کلیه می‌توانند به درمان این بیماری نیز کمک کنند. در میان این گیاهان دارویی می‌توان به تاثیر درمانی چای سبز، عصاره گیاه قره‌قاط، دم‌نوش کاکل ذرت و جوشانده خارمریم اشاره کرد که می‌توانند تاثیر زیادی در کاهش دردهای سنگ کلیه داشته باشند. درمانگران طب سنتی اما توصیه می‌کنند که برای مصرف این نوشیدنی‌های گیاهی بهتر است از مشاوره درمانگر طب سنتی بهره بگیرید و از گیاهان دارویی طبیعی که به آنها مواد افزودنی و شیمیایی اضافه نشده و بدون کافئین هستند برای درمان سنگ کلیه استفاده کنید.

پیشگیری از سنگ کلیه با روش های سنتی

هر روز آب پرتقال بنوشید

دانشمندان معتقدند مصرف روزانه آب پرتقال تاثیر بسزایی در پیشگیری از تشکیل کریستال‌ها و بلورهای سنگی در کلیه دارند. براساس تحقیقات این گروه مصرف آب پرتقال موجب افزایش سیترات پتاسیم در ادرار شده و این مسئله مانع از تشکیل بلورها و سنگ‌های ریز و درشت در کلیه‌ها می‌شود. به اعتقاد محققان، نوشیدن آب پرتقال یکی از بهترین شیوه‌های طبیعی پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه به ویژه برای افرادی است که در خانواده آنها استعداد ابتلا به سنگ کلیه وجود دارد. به این شرط که بیماران تلاش کنند از آبمیوه طبیعی و تازه استفاده کنند.

پیشگیری از سنگ کلیه با روش های سنتی

هر هفته این خوراکی‌ها را بخورید

با رعایت نکات زیر می‌توانید احتمال ابتلا به بیماری‌های کلیه به ویژه سنگ کلیه را در میان اعضای خانواده خود به حداقل برسانید:

  • متخصصان توصیه می‌کنند به منظور پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه یا عود دوباره آن بهتر است از غذاها یا میوه‌های حاوی آنتی‌اکسیدان مثل گیلاس، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و سبزیجات تازه استفاده کنید و مصرف این خوراکی‌ها را دست‌کم 4 بار در برنامه هفتگی خود لحاظ کنید.
  • جوی دوسر، گندم سیاه، سبوس و برنج قهوه‌ای از بهترین غلاتی هستند که می‌توانید بدون نگرانی آنها را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید.
  • ورزش روزانه حداقل به مدت 20 دقیقه و نوشیدن آب نیز از جمله نکاتی است که تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه دارد.
  • به جای گوشت قرمز از گوشت سفید مثل گوشت ماهی، میگو و مرغ استفاده کنید.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دوستدار طب سنتی

      در یک طرح پژوهشی اثر ماده پوسته داخلی سنگدان مرغ بر روی انواع مختلف سنگ کلیه آزمایش شد . اثر این جداره داخلی بر روی سنگ کلیه در داخل بدن از طریق تجربی به اثبات رسیده است . پوسته داخلی سنگدان مرغ باعث خرد شدن سنگ های کلیه شده و دفع آنها را آسان تر می کند .
      باید بگویم که یک لایه ی نازک جدار داخلی سنگدان مرغ را پوشانده است . اگر این لایه ی نازک را از قسمت داخلی سنگدان جدا کنید و خشک کنید و بخورید برای دفع سنگ کلیه بسیار موثر است.
      سنگدان مرغ هم مانند سایر گوشت ها منبع بسیار خوب آهن و ویتامین ‌‌‌ب۱۲ است. لذا برای جلوگیری و رفع کم خونی مفید است.
      همچنین منبع خوب پروتئین حیوانی است و برای رشد قدی و بدنی نوجوانان و کودکان مفید است.
      کارشناس تغذیه تبیان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام خودتون امتحان کردی

    • یونس

      تشکر.عالی

    • ابوالفضل

      سلام خيلي ممنون
      به خاطر اين اطلاعات مفيدي كه در اختيار ما قرار داديد
      باتشكر از زحمات شما

      پاسخ ها

      • حامد

        سلام ممنون ازراهنمای خوب شما تشکرفراوان ازاطاعات خوب شما

    • مژگان

      من دیدم که از جدار داخلی سنگدان برای سنگ صفرا هم استفاده میکنند

    • یاسمن

      مرسی ،عالی بود.

    • بدون نام

      ای بابا من سه تا مرغ خریدم وسنگدوناشونو در اوردم پوست سنگدون این سه مرغ حتی یه قاشق هم نشد فکر کنم باید یه بیستایی مرغ بخرم
      یه راه سادهتری معرفی کنید

    • عباس امینی

      من از سنگدون مرغ برای سنگ صفرا استفاده کردم فایده نداشت

    • مینا انصاری

      چرا خودتونو اذیت بکنین دنبال سنگدون مرغ باشین
      یه دارو بهتون معرفی میکنم که خودم استفاده کردم ونتیجشو دیدم
      داروی سنگ کلیه که اقای کردی درستش کرده
      من تو کانال تلگرامش عضو هستم

    • شکوهی

      درد سنگ کلیه

    • زیور

      سلام خسته نباشی شوهره من سنک کلیه داره خیلی اذیتش میکنه چی بخوره که سنگش دفع بشه

    • بدون نام

      داروی اقای علی کردی یک یکه
      نظیر نداره
      من به چشم خودم دیدم

    • حامد

      ممنون ازاطاعات شماتشکر

    • کمال

      دوستان هرچه در مورد داروی کردی و معجزه وار بودن اون نوشته میشه کار خود کردی هست و چیزی بیشتر ازیک دروغ نیست من استفاده کردم هبچ در هیچ

    • بدون نام

      سلام..ممنونم از راهنمایی های بسیار ارزنده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج