۳۱۹۳۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

راه هایی ساده برای حل مشکلات دکوراسیونی شما

خانه‌ خوشحال ها!

ما به شما یاد می‌دهیم چطور انرژی مثبت را به زندگی خود وارد كنید. اگر در این راه موفق شوید آن وقت می‌توانید به خلق شرایط مثبت یا منفی در زندگی خود مسلط شوید و می‌توانید خانه‌ای داشته باشید كه شما را خوشحال‌تر می‌كند. همین الان شروع كنید.


خانه‌ خوشحال ها!


برترین ها: مكان‌ها صاحب قدرت هستند؛ نه فقط قدرت فیزیكی حضورشان كه می‌توان به عظمت یا چشمگیر بودن بنا نسبت داد بلكه يك نیروی عاطفی كه می‌تواند حس و حال ما را تغییر دهد؛ البته برعكس آن هم صحیح است يعني ما هم روی مكان‌ها نیروي ذهنی و عاطفی اعمال می‌كنیم. اگر تا به حال امتحان نكرده‌ايد ما به شما یاد می‌دهیم چطور انرژی مثبت را به زندگی خود وارد كنید. اگر در این راه موفق شوید آن وقت می‌توانید به خلق شرایط مثبت یا منفی در زندگی خود مسلط شوید و می‌توانید خانه‌ای داشته باشید كه شما را خوشحال‌تر می‌كند. همین الان شروع كنید.

خانه‌ خوشحال ها!

تور منزل‌گردی بگذارید

برای شروع یك قلم و كاغذ آماده كنید، سپس خودتان را تصور كنید كه بعد از یك روز كاری یا بعد از باشگاه یا هر فعالیت دیگری به خانه برگشته‌اید. منزل شما محلی است كه در این شرایط می‌تواند دقیقا روی وضعیت روحی و جسمی‌تان تاثیرگذار باشد؛ حال شما را بهتر كند یا حال خوب شما را به وضعیتی بد تغییر دهد. فرقی هم نمی‌كند كسی در خانه باشد یا نه. حالا فرض كنید از در خانه رد شده‌اید. حس و حال‌تان چگونه است؟ احساس تنش و استرس دارید یا راحتی و آرامش؟ خوشحال هستید یا مضطرب یا خشمگین یا افسرده؟ وقتی در خانه راه می‌روید احساس راحتی، هیجان، اضطراب، ترس، لذت یا ناامیدی دارید؟ حالات خود را به‌طور خلاصه در ۳ خط روی كاغذ بنویسید.

درحالي‌كه كل خانه را در ذهن خود مرور می‌كنید به شرایط ذهنی و واكنش‌های عاطفی خود توجه كنید. تصور كنید به دیوار سمت راست خود دست می‌كشید و در خانه قدم می‌زنید. این شیوه دست روی دیوار كشيدن به شما كمك می‌كند تا فضاهایی را به یاد بیاورید كه ممكن است در ذهن خود به آنها بی‌توجه باشید. برخی از بخش‌های منزل به‌صورت خودآگاه یا ناخودآگاه برای ما خوشایند نیستند. شیوه دست كشیدن روی دیوار به ما كمك می‌كند تا این بخش‌ها را فراموش نكنیم.

در حالی كه در تصور خود وارد هر اتاق می‌شوید روی یك خط جداگانه نام اتاق را بنویسید. وقتی از یك بخش به بخش دیگری می‌روید توجه كنید حس و حال شما چطور تغییر می‌كند. مثلا ممكن است بوی صابون برای شما آرامش‌بخش باشد و وقتی وارد حمام می‌شوید حس خوبی داشته باشيد اما وقتی با تعداد زیادی قبض پرداخت نشده روی میز اتاق كار روبه‌رو می‌شوید حالتان بد شود. شاید از تصور نشستن یا دراز كشیدن روی كاناپه حس خوبی داشته باشید اما وقتی قرار است از عمق تاریك كمد اتاق خواب چیزی بردارید حس خوبی نداشته باشید. همه این موارد در تغییر حس شما موثر هستند.

با توجه به وضعیت حسی خود به هر بخش منزل نمره بدهید. اگر میز صبحانه به شما حس خوبی می‌دهد به آن نمره ۱۰+ بدهید. اگر زیرزمین شما را می‌ترساند به آن ۱۰- بدهید. اگر نسبت به بخشي از منزل هیچ حس خاصی ندارید به آن نمره صفر بدهید. اگر اتاقی خوب است اما عالی نیست به آن ۴+ بدهید و به همین ترتیب.

بخش‌های مختلف منزل نمره عاطفی(۱۰ + عالی/ ۱۰ - افتضاح)
1. ..................... ........................
۲. ...................... .........................
3. .................... .........................
اگر همه اتاق‌ها ۱۰ + هستند پس واضح است كه نیازی ندارید باقی مقاله را بخوانید! می‌توانید با خیال راحت به كار و زندگی‌تان برسید و از زندگی در خانه‌تان لذت ببرید. اگر شما هم مثل اغلب مردم در بخش‌هایی از منزل احساس خوبي نداريد، بهتر است هر چه زودتر دست به كار شده و علت را دریابید.


مشكل را مشخص كنید

بروید سراغ پایین‌ترین نمره فهرستي كه تهیه كرده‌اید. حالا فرض كنید وسط فضایی كه به آن نمره پایین داده‌اید، ایستاده‌اید. سعی كنید به‌صورت ذهنی تمام دكوراسیون آن بخش را به یاد بیاورید و با دقت بررسی كنید. ببینید حس شما در مقابل هر كدام از قسمت‌های این دكوراسیون چطور تغییر می‌كند. مثلا ممكن است شما رنگ پرده آشپزخانه را دوست نداشته باشید اما از كابینت‌ها خوشتان بیاید. اگر برایتان دشوار است كه بفهمید دقیقا كدام بخش‌ها برایتان آزاردهنده است از این دسته بندی تبعیت كنید:

مولفه‌های حسی: یعنی هر آنچه شما حس می كنید. با موارد قابل دیدن شروع كنید. رنگ اتاق، نور و چیزهایی از این دست چه حسی به شما می دهند؟ مولفه های لمسی مثل بافت اشیا و درجه حرارت محیط نیز اهمیت دارند. اگر صندلی های مدرن شما سفت و سرد هستند شما هرگز نمی‌توانید درست و حسابی روی آنها احساس راحتی داشته باشید. بو و صدای غالب محیط را نیز فراموش نكنید. بوهای مطبوع(مثلا عود یا خوشبوكننده‌های محیطی)، صدای خنده دوستان و سكوت آزاردهنده‌ای كه نشان می‌دهد بچه‌ها مشغول خرابكاری و بازيگوشي هستند همگی در حس شما موثراند.

كاربردها: یعنی اینكه فضای مورد نظر شما تا چه حد به كار آمده. آیا توانسته نیازهای شما را تامین كند. مثلا اگر كلی برای خرید یك یخچال ساید بای ساید هزینه كرده‌ايد اما درست نمی‌توانيد در آن را باز كنيد، چنین آشپزخانه‌ای می‌تواند تامین‌كننده همه نیازهای شما باشد؟

چیدمان: قضیه دقیقا به نظم و ترتیب چیدن اشیا مربوط است. اتاق شما می‌تواند منظم، مرتب و دقیق چیده شده باشد یا شبیه اتاق یك پسر نوجوان فاجعه بار باشد. این مسئله می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در ذهن و روح شما داشته باشد. اكنون اتاق شما شبیه كدامیك از توصیفاتی است كه ذكر شد؟

تداعی معانی: این قضیه می‌تواند حتی بهترین چیدمان و فضا را نابود كند. مثلا اگر در اتاق شما یادگاری از نامزد سابقتان وجود دارد كه رابطه‌تان برهم خورده یا وسیله‌ای كه شما را به یاد خاطره بدی می‌اندازد اكنون بهترین زمان برای تغییر دكوراسیون است.


برطرف كردن مشکلات

وقتی بخش‌هایی كه كمترین علاقه را به آنها دارید مشخص شدند، آنها را روی كاغذ نوشته و برای هر كدام ۳ صفت به كار ببرید. مثلا آشپزخانه شما ممكن است نامنظم، شلوغ و بی‌حساب و كتاب باشد. شاید گوشه‌ای از اتاق پذیرایی كسالت‌آور، فاقد ویژگی خاص و خشك و بی‌روح باشد. سپس متضاد هر كدام را جلوی صفتی كه به كار برده‌اید بنویسید. واضح است كه متضاد نامنظم می شود منظم یا متضاد كسالت‌آور می‌شود هیجان‌انگیز. پس در واقع شما برای هر بخش ناخوشایند منزل ۳ توصیف و برای هر توصیف یك متضاد آن را می نویسید.

اكنون در مرحله نخست به هدفی فكر كنید كه به وسیله لغت متضادی كه استفاده كرده‌اید باید تامین شود و دوم اینكه این هدف چطور در آن فضا باید محقق شود و آیا برای این فضا مناسب است یا خیر. وقتی قرار است آشپزخانه شما منظم باشد استفاده از جداكننده‌های ظرف و ظروف، چیدن مرتبط لوازم آشپزی و منظم كردن موادغذایی در كابینت‌ها یا یخچال به ذهن می‌آیند. اگر متضاد كلمه خشك و بی‌روح را آرامش‌بخش و گرم نوشته باشید، می‌توانید به بالش‌های نرم و كاغذدیواری زیبا فكر كنید.

این كار به شما كمك خواهد كرد تا از فضایی ناخوشایند خارج شده و توجه خود را روی اشیا، رنگ‌ها و نورها متمركز كنید تا بتوانید با تغییراتی در آنها فضای بهتری را برای خود بسازيد. مشكل همه ما این است در دل دكوراسیون زندانی می‌شویم و اغلب نمی‌توانیم تصور كنیم كه می‌توان فضایی متفاوت با آنچه فعلا وجود دارد را با تغییر دكوراسیون ایجاد كرد. راه جدا شدن از این زندان، فكر كردن به مواردی است كه به واسطه آنها می‌توان به كلمات متضادی رسید كه شما در فهرست خود نوشته‌اید. كاری كه شما را خوشحال می‌كند را بنویسید و بعد به راه‌هایی فكر كنید كه می‌توانند شما را به آن هدف برسانند.

اگر خودتان نمی‌توانید پاسخ را بیابید از افرادی كه در زمینه دكوراسیون تجربه دارند،كمك بگیرید. قطعا در میان دوستان شما افرادی هستند كه سلیقه هنری و دید زیبایی‌شناسی خوبی دارند. می‌توانید از مشورت آنها استفاده كنید. به این شخص فهرست مكان‌های ناخوشایند، توصیفات و متضاد این توصیفات را نشان دهید و به او توضیح دهید چرا از فلان بخش خانه خوشتان نمی‌آید و اینكه دوست دارید چه حس و حالی در آن بخش خاص ایجاد شود. این دقیق بودن در جزئیات به مشاور شما كمك می‌كند بهترین راه‌‌حل را انتخاب كند تا بیشترین تاثیر مثبت در حس و حال شما ایجاد شود.

تبدیل یك فضای ناخوشایند به یك بخش دوست‌داشتنی و پر از انرژی مثبت، ۲ فایده دارد؛ هم باعث خوشحالی و سرزندگی شما می‌شود و هم به شما یادآوری می‌كند كه توانایی تغییر موقعیت و فضا را دارید، در نتیجه شما قادر خواهید بود در موقعیت‌های دیگر زندگی نیز همین‌طور خلاق و مثبت عمل كرده و مشكلات را برطرف كنید. شما می‌توانید با شناخت توانایی‌های خود در تغییر یك فضای كوچك، با تقویت این توانایی‌ها تغییراتی بزرگ در موقعیت‌هایی بزرگ‌تر ایجاد كنید. وقتی كسی بتواند خانه خود را درست مدیریت كند هیچ بعید نیست كه بتواند از پس مدیریت مسئولیت‌های مهم‌تر نیز برآید.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی جالب بود ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج