۳۱۹۳۸۷
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

مراسم نافرجام یادبود ستایش مقابل سفارت

عصر دوشنبه در پی فراخوانی که از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی انجام گرفته بود، تعدادی از مردم تهران و همچنین افغانستانی‌های مقیم پایتخت برای گرامی‌داشت یاد «ستایش قریشی» و روشن‌کردن شمع در برابر سفارت افغانستان در تهران حضور یافتند که نیروی انتظامی مانع برگزاری هر گونه تجمع شد.

خبرگزاری ایسنا: عصر دوشنبه در پی فراخوانی که از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی انجام گرفته بود، تعدادی از مردم تهران و همچنین افغانستانی‌های مقیم پایتخت برای گرامی‌داشت یاد «ستایش قریشی» و روشن‌کردن شمع در برابر سفارت افغانستان در تهران حضور یافتند که نیروی انتظامی مانع برگزاری هر گونه تجمع شد.

ماموران با این استدلال که چنین تجمع و بزرگداشتی مجوز ندارد، از برگزاری این مراسم در مقابل سفارت افغانستان در خیابان پاکستان تهران جلوگیری و افراد حاضر در این خیابان را متفرق کردند.

در پی این اقدام، برخی از شرکت‌کنندگان به پارک نزدیک متروی مصلای تهران رفتند و در آنجا اقدام به روشن‌کردن شمع یادبود کردند که باز هم با دخالت پلیس، جمعیت متفرق شد.

از سویی، تعدادی از افغانستانی‌های حاضر در این مراسم دستگیر و به خودروهای نیروی انتظامی که در آنجا مستقر بودند، منتقل شدند.

همچنین درگیری‌هایی پراکنده بین شرکت‌کنندگان در این مراسم و نیروی انتظامی به وجود آمد چنانکه تعدادی از ماموران در مواردی اقدام به گرفتن شمع از دست برخی شرکت‌کنندگان کردند.

به گزارش ایسنا، ‌ستایش قریشی که از پدرو مادر افغانستانی در منطقه خیرآباد ورامین به دنیا آمده بود در حالی که شش سال بیشتر نداشت در روز ۲۲ فروردین سال جاری گم شد و در روز بعد پلیس به خانواده او اطلاع داد که ردی از او گرفته شده است. بر اساس آن چه که روایت شده پسر ۱۷ ساله همسایه عامل تجاوز و قتل ستایش است. در حال حاضر عامل این جنایت هولناک در کانون اصلاح و تربیت به سر می‌برد.

در طی روزهای گذشته مردم و فعالان شبکه‌های اجتماعی به نحوهای مختلفی به بازتاب این اتفاق پرداخته‌اند و با ایجاد هشتک‌هایی از جمله #من ستایش هستم خواستار پیگیری جدی این موضوع از سوی قوه قضاییه شده‌اند.

صبح امروز دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین در مصاحبه‌ای به خبرنگار ایسنا گفت: متهم پرونده قتل دختر ۶ ساله افغان در کانون اصلاح و تربیت است و پس از اعلام نظر پزشکی قانونی، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال می‌شود.

ابوالقاسم مرادطلب ادامه داد: متهم این پرونده دستگیر شده و به قتل اعتراف کرده و در حال حاضر هم به کانون اصلاح و تربیت منتقل شده است، چراکه طبق الزام قانونی موجود متهمان کم‌تر از ۱۸ سال به زندان تحویل داده نمی‌شوند و باید در کانون اصلاح و تربیت نگهداری شوند.

او با یادآوری این که متهم پرونده از ۲۴ فروردین‌ماه در کانون اصلاح و تربیت است، گفت: در حال حاضر منتظر ارسال نظریه پزشکی قانونی برای مشخص شدن علت مرگ و سایر مسائل و جوانب پرونده هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین افزود: قرار شد پزشکی قانونی نظریه را در اسرع وقت تا یکی دو روزه آینده برای ما ارسال کنند تا ما پرونده را به دادگاه کیفری یک استان تهران برای رسیدگی ارسال کنیم.

مرادطلب خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که باید پزشکی قانونی به ما اعلام کند، سلامت روانی متهم است؛ البته خودش ادعای عدم سلامت نکرده ولی ما برای تکمیل پرونده و برای این که برگه تایید سلامت روانی وی اخذ شده تا نقصی در پرونده وجود نداشته باشد و از طرفی دیگر متهم در آینده ادعایی خلاف وضعیت فعلی نداشته باشد، از پزشکی قانونی خواستیم که این موضوع را هم بررسی کند.

وی یادآور شد: رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب کسی که ادم میکشه صددرصد روانیه!!اینو که یه بچه هم میتونه تشخیص بده!! پس این جور ادمهای روانی واسه جامعه خطر ناکند و باید حذف بشن!!

    • بدون نام

      این جماعت فرخنده بیچاره رو تو روز روشن تو کابل صدتا مرد اتیش زدن ککشون نگزید همه شون رو ازاد کردن,تبریه شدن حالا برا این یه مورد روشنفکر بازی در میارن,این پسری که قاتل هست خودش کودکه وفقط شانزده سال داره,شلوغ نکنید طبق قانون محاکمه میشه.

      پاسخ ها

      • حمزه

        آره ولا. به دختر بچه و پسر بچه ایرانی تو خود ایران رحم نکردن و فجیع ترین قتل ها رو همین افغانی ها مد کردن حالا شمع روشن کردن یاد گرفتن.اصل ماجرا که یک جنایت اونم برای یک خردسال دختر کاملا منفور و محکومه حالا عاملش هرکی باشه و هر ملیتی داشته باشه باید مجازات بشه. اما همین افغان ها بدترین جنایت ها رو تو خونه ی خودمون سر ناموس ما در آوردن.ملت شریف جوگیر خودجوش روشن فکر با شمع که یادشون نرفته؟

    • بدون نام

      مرگ ستایش طفل معصوم ومضلوم بسیاردردناک بودوقلب هرانسانی رابدردمی آورد،آماتجمع افاغنه وجمعی ازهموطنان مقابل سفارت به مراتب دردناکتراست،

    • معلم بازنشسته

      برانگيخته شدن احساسات و افكار عمومي نسبت به يك جنايت و ابراز همدردي با يك هموطن افغاني ( من افغانهاي مقيم ايران را هموطن ميدانم )چيز خوبي است اما چرا جلوي سفارت ؟ مانند تمام مراسم معمول مجالس ترحيم در مساجد برگزار و نسبت به مصيبت ديدگان اداي احترام ميكنند . بايد به نيروي انتظامي حق دهيم با توجه به مشكلاتي كه در اثر تجمع در مقابل سفارتخانه ها بوجود امده مانند سفارت عربستان نسبت به موضوع حساس باشند . اگر منظور از تجمع اعتراض به امنيت افغانها در ايران است اعتراض بي موردي است زيرا شبيه اين جنايت چندين مورد براي دختر بچه هاي ايراني اتفاق افتاده است

    • صابر

      وقتي كه چهار پنج تا افغان به دختر ايراني تجاوز كردن و سرش رو بريدن و انداختن تو چاه
      آيا يك افغاني جلو سفارت ايران شمعي روشن كرد؟
      آيا نماينده اي از افغان حتي عذرخواهي كرد؟؟!!!

      چرا ما ايرانيها كاسه داغ تر از آش ميشيم هميشه ؟

    • شیوای بلخی

      خون ستایش دامن بسیاری ازنژادپرستان راخواهدگرفت

    • فرزندایران

      خانم شیوابلخی ۱۱٬۲۱اینجاکسی نژادپرست نیست مردم ایران هم ازاین جنایت بسیارآزرده شدن فقط تجمع وابرازوجوداتباع خارجی درخیابانهای ایران غیرقابل تحمله

    • ابوالفضل

      افاغنه ها همه شون باید برگردن افغانستان
      برید کشور خودتون رو بسازید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج