۳۱۹۵۰۷
۱۹ نظر
۸۲۹۷
۱۹ نظر
۸۲۹۷
پ

برای خرید عطر کجا بریم؟!

بهتر است برای خرید عطر به پاریس برویم، جایی که دنیایی از عطرها و ادوکلن ها، انتخاب را برای خریدار سخت می کند. نمی توانید تا پاریس بروید؟ هیچ اشکالی ندارد، چرا که پاریس یک شعبه هم در تهران دارد!

هفته نامه خرید خوب - دنیا سهرابی: می گویند فرانسوی ها در زمان های دور علاقه چندانی به شستن خود نداشتند، به طوری که حتی خانواده های اشراف و سلطنتی سالی یکی دو بار رنگ حمام را می دیدند. به همین خاطر کلاه گیس هایی با موهای لوله شده بر سر خود می گذاشتند تا کثیفی موهای خود را بپوشانند و از همه مهمتر، عطرهایی بسیار قوی استفاده می کردند تا بوی بد بدنشان را پنهان کنند.

البته که فرانسوی ها نیز با گذشت زمان و راحت تر شدن شست و شو این اخلاق نا سالم خود را ترک کردند اما پاریس به پایتخت عطر جهان تبدیل شد. قوی ترین، اصیل ترین و جذاب ترین رایحه ها مربوط به عطرهای فرانسوی است و به جز چند اسم بزرگ، تولیدات هیچ کشوری نمی تواند با فرانسوی ها رقابت کند. به همین خاطر بهتر است برای خرید عطر به پاریس برویم، جایی که دنیایی از عطرها و ادوکلن ها، انتخاب را برای خریدار سخت می کند اما می توانید مطمئن باشید که بالاخره عطر باب میل تان را پیدا خواهید کرد. نمی توانید تا پاریس بروید؟ هیچ اشکالی ندارد، چرا که پاریس یک شعبه هم در تهران دارد!

برای خرید عطر کجا بریم؟!

چرا وزرا؟

البته که این روزها در هر خیابانی دستفروشان در حال فروختن عطرهای تقلبی هستند و البته مغازه های زیادی هم وجود دارند که محصولات خوشبو را ارائه می کنند اما اگر از جایی خرید کنید که بعد از امتحان کردن ۵۰ رایحه مختلف، هنوز هم فروشندگان با لبخند با شمار رفتار کنند و پاسخ تمام سوالات تان را بدهند، وزرا انتخاب نخست است.

مغازه های این راسته به قدری قدمت دارند که بدانند فروشندگان شان باید مرتب و مهربان باشند، بعد از امتحان کردن دو سه رایحه شیشه قهوه نسابیده را برای بازگرداندن حس بویایی به شما تعارف کنند و در نهایت، عطری که می خرید را با زیباترین بسته بندی ممکن به دست تان بدهند.

گذشته از همه اینها، مهمترین دلیل انتخاب این خیابان برای خرید عطر این است که صاحبان مغازه ها به طور شخصی عطر را از کشورهایی مانند فرانسه و آلمان وارد می کنند و شما می توانید مطمئن باشید که به خاطر رقابتی که میان مغازه داران این منطقه وجود دارد، هیچ عطر یا ادوکلن تقلبی در این راسته پیدا نمی شود.

خیابان رایحه ها

خیابان وزرا، نخستین تقاطع خیابان شهید بهشتی با اینکه سینمای معروف آزادی را در ابتدای خود دارد اما عمده شهرتش را مدیون رایحه هایی است که تنها و تنها در این خیابان یافت می شوند. البته که در نقاط دیگری از تهران نیز می توانید عطر و ادوکلن های مورد نظرتان را بیابید اما برای اطمینان از اصل بودن، تنها راه حل شما خرید از خیابان اسلامبولی یا همان وزراست. خیابانی که با وجود نزدیک به ۱۵ عطرفروشی، تبدیل به راسته عطرفروشان یا همان پاریس تهران شده است.

برای خرید عطر کجا بریم؟!

قیمت ها چه می گویند؟

ارزان ترین عطری که در این راسته پیدا می شود ۱۲۰ هزار تومان قیمت دارد. فروشندگان این مغازه ها معتقدند عطری که از این قیمت ارزان تر ارائه بشود قطعا تقلبی است، چرا که برای وارد کننده واقعی این قیمت صرف نمی کند.

رِنج معمولی قیمت های عطر در این راسته تا یک میلیون تومان هم بالا می رود.

البته عطرهای گران تر نیز وجود دارد که به دو علت دارای قیمت بالا هستند؛ به خاطر شیشه عطر یا به خاطر فرمول کمیاب و سرّی آن. مثلا عطر RAMON MOL VIZAR که عطر خاندان سلطنتی اسپانیا است به دلیل شیشه ویژه ای که دارد به قیمت بیش از ۵ میلیون تومان به فروش می رود یا عطر ۷۷۷ که به خاطر رایحه بی نظیر و فرمول ساخت آن، به قیمت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رود.

از تخصص فروشنده کمک بگیرید

اکثر عطرها و ادوکلن هایی که این روزها در بازار یافت می شوند با قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای شیشه ۱۰۰ میلی لیتری به فروش می رسند اما اگر عطر خاصی مد نظرتان نیست و بین بوهای بی نظیری که در اختیارتان قرار داشته گیج شده اید، از تخصص فروشندگان فروشگاه ها استفاده کنید.

آنها با توجه به سن، شخصیت، کاراکتر، تیپ ظاهری و البته سلیقه شما، برای تان پیشنهاداتی دارند. اطلاعات کاملی از قبیل اینکه عطر را برای چه مراسمی می خواهید، کدام گروه از رایحه ها را می پسندید را به فروشنده بدهید و پیشنهادات شان را امتحان کنید. به هر حال یک متخصص بهتر می تواند برای تان عطر یا ادوکلن انتخاب کند.

دقیقا کجا؟

به خاطر اینکه در این راسته قیمت ها تفاوت چندانی با هم ندارند (نهایتا اختلاف ۵ درصدی) بنابراین همه آنها برای خرید مناسبند اما اگر عطری را می جویید که به تازگی عرضه شده و مطمئن نیستید که به ایران آمده باشد، یا عطری بسیار کمیاب را می جویید، فروشگاه های شقایق، سنگ و هیوا سه محلی هستند که می توانید عطر مورد نظرتان را بیابید. فروشگاه هیوا برای مشتریان دائمی خود انواع کارت های تخفیف و هدیه نیز در نظر می گیرد.

خرید اینترنتی

فروشگاه شقایق ۲، به تازگی امکانی برای خرید و سفارش اینترنتی برای مشتریان خود به راه انداخته است. شما از طریق سفارش اینترنتی می توانید عطر دلخواه تان را در یک بسته بندی زیبا و به همراه کارت تبریک به هر مقصدی به عنوان هدیه بفرستید.

برای خرید عطر کجا بریم؟!

از دیگر امکانات این فروشگاه می توان به مشاوره تلفنی با متخصصان و البته سفارش کالاهای نادر و کمیاب اشاره کرد. این فروشگاه همچنین امکان تعویض عطر تا ۱۰ روز را برای مشتریان فراهم کرده است.

چطور پاریس سر از تهران درآورد؟

نخستین فروشگاه عطر این منطقه که «شقایق» نام دارد در سال ۱۳۵۴ تاسیس شده است. بقیه فروشگاه های این خیابان، طی سال های بعدی از مشاغل دیگری تغییر کاربری دادند. مشاغلی مانند گرامافون و صفحه که بعد از آمدن نوار کاست به عطرفروشی تبدیل شد و تعدادی دیگر از مغازه ها که فعالیت شان مغایر با قوانین جمهوری اسلامی بود. فروشگاه دوم، اندیس نام داشت و بقیه فروشگاه ها نیز یکی یکی به این صنف پیوستند تا طرفداران عطر در تهران برای خرید این کالای محبوب سرگردان نشوند

دسترسی به وزرا

* شخصی: خوشبختانه خیابان بهشتی داخل طرح نیست و شما می توانید از طریق خیابان ولیعصر یا اتوبان مدرس به این خیابان دسترسی پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که در این خیابان به خاطر وجود سینما آزادی جای پارک به سختی یافت می شود.

* تاکسی: از هر جای شهر می توانید تاکسی سوار شوید و خودتان را به خیابان وزرا برسانید. البته ممکن است در طول مسیر مجبور شوید چند تاکسی عوض کنید. بستگی دارد از کدام قسمت شهر بخواهید به وزرا بیایید اما پیدا کردن تاکسی برای این مسیر کار چندان سختی نیست.

* اتوبوس: خط اتوبوس بی.آر.تی راه آهن ولیعصر ایستگاهی در تقاطع خیابان بهشتی و ولیعصر دارد. وارد خیابان بهشتی بشوید و تا نخستین تقاطع حدود ۵ دقیقه پیاده روی کنید.

* مترو: از هر ایستگاهی که سوار می شوید به خاطر داشته باشید که باید به ایستگاه شهید بهشتی برسید. ایستگاهی که در تقاطع خط شماره یک و شماره ۳ مترو قرار دارد. از ایستگاه که خارج شدید تا خیابان وزرا حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی دارید. (البته ایستگاه «میرزای شیرازی» در همان خط ۳ که اخیرا افتتاح شده مناسب تر است.)

Wood

برای خرید عطر کجا بریم؟!

این ادوکلن برای نخستین بار سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد و به سرعت طرفداران بسیاری پیدا کرد. این عطر با پایه بوی چوب، رایحه خنکی جنگل درخت زار، ماندگاری بسیار بالایی دارد. این عطر با قیمت متوسط ۲۰۰ هزار تومان در راسته عطرفروشان وزرا موجود است.

Mont Blanc

برای خرید عطر کجا بریم؟!

اگر ترجیح می دهید رایحه ادوکلنی که استفاده می کنید کمی شیرین تر و تندتر باشد، این انتخاب برای شما مناسب تر است. ادوکلن مونت بلان مدل های بسیاری دارد که از ۱۶۰ تا ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارند.

Wood

برای خرید عطر کجا بریم؟!

عطر وود بلافاصله بعد از ادوکلن این برند به بازار آمد و تاکنون سه وزن مختلف آن تولید شده است. این عطر برای خانم هایی که به بوهای شیرین و تند علاقه ندارند و ترجیح می دهند بوی بهاری داشته باشند کاملا مناسبت است. قیمت این عطر ۲۰۰ هزار تومان است.

Victoria secret

برای خرید عطر کجا بریم؟!

این بار نوبت خانم هایی است که دل شان می خواهد از عبور خود ردی شیرین و گرم به جا بگذارند. ویکتوریا سیکرت گستره وسیعی از عطرهای مختلف با بوهای گرم و شیرین را تولید کرده و به بازار فرستاده است. رنج قیمت این عطرها از ۲۰۰ هزار تومان آغاز می شود.

Ricci Ricci

برای خرید عطر کجا بریم؟!

این عطر از تولیدات نیناریچی، یکی از استایلیست های معروف جهان است. اگر دنبال عطری می گردید که ماندگاری بسیار بالا داشته باشد. این عطر مناسب شماست. قیمت این عطر حدود ۳۲۰ هزار تومان است. این عطر برای هدیه دادن بسیار مناسب است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لورا

      من که توصیه میکنم خیلی به صرفه هست که به پاریس برید و عطر و ادکلن رو از همونجا بخرید

      پاسخ ها

      • مصی

        واسه شما پولدارا بله ، به صرفه ست

    • بدون نام

      سلام خوبی کجایی

    • Raha

      من عطر اصل کل محمدی رو میخواهم .میشه شرایط دقیق خرید رو با بهترین کیفیت بفرمایید.متشکرم

      پاسخ ها

      • مجید

        raha سلام
        عطر خالص گل محمدی اگه میخواید من سراغ دارم خودمم گرفتم یه شیشه کوچیکش 40 هزار تومنه و واقعا بوش خوبه

    • گیشا

      سلام بسیار ممنونم از توضیحات عالیتون

    • جاوید

      فروشگاه شقایق بسیار گران فروش است. در یک خرید ششصد هزارتومانی حدود ۱۵۰ هزار تومان از من بیشتر گرفت. جالبه که عطری که از فروشگاهش خریدم و با منت ۳۵ هزار تومان تخفیف داد روی سایتش از قیمت تمام شده ای که به من داد ۵۰ هزار تومان ارزانتر است و در سایت های دیگر که حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان ارزان تر بود.
      فروشگاه شقایق رو فراموش کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یک عطر از شقایق ۲ خریدم ۵۰۰ هزار تومن. مفت گرونه. عطرش نیم ساعت هم موندگاری نداره. از این برچسبهای واردات دولتی هم داشت. کلاهبرداری بیداد میکنه

    • یزدان

      سلام ای کاش یه چن تا مغاز دار منصف پیشنهاد میکردید ولی اینجوری که بوش میاد از انصاف خبری نیست

    • مجتبی

      سلام خدمت دوستان، من چند سالی هست که دارم ب طور نیمه حرفه ای از ادکلن استفاده میکنم، دنبال یه ادکلن خوب با رایحه خنک هستم تا ۱ تومن هم هزینه میکنم، ممنون میشم راهنمایی کنید،

    • فاطمه

      من دنبال یه عطرم پیداش نمیکنم چکار کنم از کجا سراغ بگیرم

    • حسن

      من دنبال ادکلن ورد اکستنشن هستم

    • قاصدک

      سلام منم دنبال ادکلن ورد اکستنشن هستم دوستان میتونند کمک کنند از کجا بگیرم

    • علی

      با سلام عطرفروشی های وزرا اکثرا کلاهبردارن ووقیمت های بالا میدن

    • حبیب

      من ادوکلن پوران هم میخوام از کجاباید تهیه کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام عطر پورانهوم سبز موجوده در صورت تمایل زنگ بزنید
        ۰۹۲۱۶۶۷۹۷۲۴

    • dd

      توی اینترنت نگاه کردم. جندتاسایت نوشته بودند وزرا. فکر کردم توی جایی که این همه سابقه داره حتماً فروشنده ها برای خودشون اعتباری قائل میشن. ولی فهمیدم مرکز کلاهبرداریه. یک عطر گران خریدم . بوی عطر یا بوی اشانتیون فرق میکرد و ماندگاریش هم حتی نیم ساعت هم نبود. فروشنده گفت خیلی پروفروشه. هر وفت فروشنده روی چیزی اصرار کرد بدونید که آشغاله و روی دستش مونده. چند بار تجربه کرده ام. لعنت بر پدردروغگو

    • سعید

      برای خرید ادکلن بازار پانزده خرداد بهترین جا هست

      پاسخ ها

      • محمد

        داداش کجا پانزده خرداده دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج