جاباما
۳۱۹۵۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

وقتی خلاقیت نداریم چه کار کنیم؟

اگر مدتی است که احساس می کنید دیگر خلاق نیستید، ایده های نو ندارید و نمی توانید ایده های جدید بدهید توصیه می کنیم که حتما این مطلب را بخوانید.

هفت صبح: با توجه به اهمیت خلاقیت در زندگی فردی و اجتماعی و تاثیری که بر میزان رضایت ما از خودمان دارد ، تلاش می کنیم تا با یادآوری این موضوع و ارائه راهکارهای مختلف انگیزه لازم را در شما ایجاد کنیم ، گاهی اوقات زندگی روزمره چنان شما را در خود غرق می کند که فراموش می کنید ایجاد تحول در آن چقدر لذت بخش است ، اگر مدتیست که احساس می کنید دیگر خلاق نیستید، ایده های نو ندارید و نمی توانید ایده های جدید بدهید توصیه می کنیم که حتما این مطلب را بخوانید :

کلی ال. استون در کتابش، زمان نوشتن، افراد بسیار خلاق را اینگونه توصیف می کند:

• تصورات واضحی دارند. و از استفاده کردن آن ها نمی ترسند.

• فعال و مصمم هستند.افراد خلاق تمایل به پیگیری مسائل وانجام ریسک های حساب شده دارند.ازدیگران سخت تر تلاش می کنند و از یافتن راه های جدید برای جستجو کردن لذت می برند.

• پیرو عوام نیستند. آن ها یگانه اند و از زندگی کردن به سبکی که خودشان می خواهند لذت می برند.

وقتی خلاقیت نداریم چه کار کنیم؟

• مدام به دنبال تنهایی اند. آن ها از زمان های تنهایی لذت می برند زیرا به آن ها شانس دنبال کردن و پیش بردن ایده هایشان را می دهد.

• از رسیدن به جایگاه های مهم نمی ترسند. استون می گوید، " آن ها اهداف چالش برانگیز اما دست یافتنی را تعیین می کنند" ، و زمانی که موفق می شوند، اعتقادشان بیشتر می شود که تلاش خودشان این موفقیت را به ارمغان آورده است.

اما تصورات، الهام ها و انگیزه های افراد بسیار خلاق توسط جادو به آنها داده نمی شود. هدیه خلاقیت، جریان بی پایانی از ایده ها نیست که یکی از دیگری الهام بخش تر باشد. تلاش می طلبد. افراد متکی به خلاقیت وقتی جریان ایده هایشان به پایان برسد، قادرند چه کار کنند؟

ژورنالی از وقایع روزانه داشته باشید.

بنابر گفته پرفروشترین مولف و سخنران مباحث مربوط به انگیزه هاروی مک کی، اگر روزانه فقط چند دقیقه را به نوشتن افکار، احساسات، رویاها و اهدفتان بگذرانید، با دیدن ایده های جدیدی که این کار ایجاد می کند، شگفت زده خواهید شد.

بیشتر مطالعه کنید.

همانطور که کلی استون می گوید، افراد بسیار خلاق خواننده های مشتاق تری هستند. گرچه برخی افراد فقط به یک ژانر یا روش خواندن بسنده می کنند که ممکن است از پیشرفت ایده های جدید جلوگیری کند. برای به چالش کشیدن خود، گزینش خواندنی هایتان را متنوع کنید و ژانر و موضوعات جدیدی را جستجو کنید. مطالعه روش خوبی برای تمرین دادن ذهنتان و جرقه زدن ایده های خلاقانه می باشد که ممکن است به مسیرهای جدیدی بینجامد.

وقتی خلاقیت نداریم چه کار کنیم؟

بلند شوید و بیرن بروید.

وقتی ذهنتان قفل می کند، بلند شوید و برای پیاده روی انرژی بخشی بیرون بروید. تغییر محیط در حالی که پیاده روی خون بیشتری را در مغزتان به جریان می اندازد، ممکن است ایده های جدیدی ایجاد کند .

چیز جدیدی یاد بگیرید.

من اخیرا این نصیحت را دنبال کرده ام و یادگیری پیانو را شروع کرده ام. هرگز سازهای موسیقی را مطالعه نکرده ام و قبل از اینکه شروع کنم قادر به خواندن یک نت هم نبودم. اما همانگونه که یادگرفتن یک زبان جدید در سن من دشوار است، درس های پیانو به نظرم انرژی بخش و الهام بخش است. مهم این است که چیزی بیرون از ناحیه راحتی تان انجام دهید. کلاس های هنر، موسیقی، رقص و آشپزی- احتمال ها پایان ناپذیرند.

آشنایی های جدید شروع کنید.

تلاش منظمی برای یافتن دوستان جدید انجام دهید، روابط حرفه ای را بهتر کنید و حتی گفتگوهای کوتاهی با غریبه ها داشته باشید. هاروی مک کی یافتن گروهی از افرادی که علاقه هایی مانند شما دارند را توصیه می کند. بهرحال، گفتگویی کوتاه با کسی که در مترو کنارتان نشسته یا در صف منتظر است می تواند جرقه ای برای افکار جدیدی باشد. مک کی می گوید، " هرچه افراد بیشتری را بشناسید، برای آموختن و رشد کردن بهتر مجهز خواهید بود."

چیز جدیدی بیافرینید.

اگر نقاشی،بافتنی،خیاطی، کار با گل،رسم کردن یا هرچیز دیگری است، فقط چیزی برای سرگرمی انجام دهید. تمرکز نباید روی این باشد که کارتان چقدر خوب از آب دربیاید، بلکه چیزی سرگرم کننده و امتحان کردن کاری جدید که ممکن است ایده های دیگری را در پی داشته باشد.

دلیل خوبی بیابید.

داوطلب شدن ، به شما کمک می کند بتوانید افراد جدیدی را ملاقات کنید و از احساسات مثبتی که از کمک به دیگران نشئت می گیرد لذت ببرید. هر دوی این موارد قادرند ایده های جدید و خلاقانه ای را ایجاد کنند.

ممکن است افراد بسیار خلاق به طور طبیعی از یک فرد معمولی خلاق تر باشند، اما خلاقیت ابدا بدون کوشش میسر نیست. برای پیشرفت و رشد خلاقیت، باید آن را پروراند و ذاتی کرد. اما نتایجی که به دنبال دارد به زحمتش می ارزد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج