۳۲۰۱۹۷
۱ نظر
۵۰۲۵
۱ نظر
۵۰۲۵
پ

از رنگ صورتی و آبیِ اتاق کودکم خسته شدم

در این مطلب قصد داریم نکاتی را در ارتباط با شیوه های چیدمان اتاق کودک و دکوراسیون و طراحی اتاق نوزاد بررسی کنیم.

وب‌سایت تزئین: در این مطلب قصد داریم نکاتی را در ارتباط با شیوه های چیدمان اتاق کودک و دکوراسیون و طراحی اتاق نوزاد بررسی کنیم.

از رنگ صورتی و آبیِ اتاق کودکم خسته شدم

نکاتی که در این مطلب ارائه می شود شامل:

  • دکوراسیون رنگی اتاق نوزاد با رنگ هایی به غیر از صورتی و آبی
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی اتاق کودک
  • نورپردازی اتاق کودک
  • کفپوش اتاق کودک

چیدمان اتاق نوزاد حساسیت های خود را می طلبد. اینکه اتاق و وسایل نوزاد دختر صورتی و وسایل و اتاق نوزاد پسر آبی باشد؛ باور رایجی است که از قدیم وجود دارد و تقریبا به شکل نوعی سنت و باور در آمده است.

دکوراسیون رنگی اتاق نوزاد با رنگ هایی به غیر از صورتی و آبی

اگر چه این خود زیبایی خاصی دارد و هارمونی بین وسایل اتاق، آرامش خاصی را به نوزاد القا می کند، اما اتاق نوزاد را به هزاران نو طرح و رنگ دیگر هم می توان چیدمان کرد. اگر می خواهید چیدمان اتاق کودک جدیدی را تجربه کنید، پا از سنت ها فراتر بگذارید و از رنگ های دیگری غیر از آبی و صورتی هم استفاده کنید.

از رنگ صورتی و آبیِ اتاق کودکم خسته شدم

برای خرید وسایل اتاق نوزاد باید این مساله را در نظر بگیرید که نوزاد رشد بسیار سریعی دارد و اگر در انتخاب وسایل دقت نشود قبل از اینکه فرسوده شوند دیگر قابل استفاده نیستند؛ بنابراین رنگی که برای اتاق نوزاد انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که برای او تا چند سال آتی زیبا و جذاب به نظر برسد.

همچنین می توانید از تختخواب هایی استفاده کنید که به راحتی به طول آنها اضافه می شود و نرده های محافظ آنها قابل برداشتن است و یا کشوهایی که از سطح روی آنها برای تعویض پوشک نوزاد استفاده می شود. بعد ها می تواند به عنوان جا لباسی و غیره استفاده شود.


سیستم گرمایشی و سرمایشی اتاق کودک

از رنگ صورتی و آبیِ اتاق کودکم خسته شدم

نکته دیگری که هنگام برنامه ریزی چیدمان اتاق کودک باید به آن توجه کنید، نورپردازی و سیستم گرمایشی اتاق است. دمای اتاق نوزاد باید بین 19 تا 22 درجه سانتی گراد باشد. بنابراین راهی ایمن برای تنظیم این دما پیدا کنید. برای تنظیم نور اتاق نوزاد در روز، باید از پرده های نازکی که نور خورشید را از خود عبور می دهند، ولی آن را تلطیف می کنند، استفاده شود.


نورپردازی اتاق کودک

از رنگ صورتی و آبیِ اتاق کودکم خسته شدم

در شب باید از نوری غیر مستقیم و ضعیف استفاده شود؛ تا مادر به راحتی بتواند تغذیه و دیگر نیاز های کودک در شب را بر طرف کند. برای این امر باید از چراغ خواب های کم نور و یا کلید های تایمردار که میزان نور را تنظیم می کند، استفاده کرد.


کفپوش اتاق کودک

بهتر است برای اتاق نوزاد به جای فرش از کفپوش های قابل شستشو، استاندارد و با رنگ های شاد استفاده کنید. کودک تا مدتی پس از تولد راه رفتن روی را نمی آموزد و پس از آن هم بار ها و بار ها زمین می خورد. پس کفپوشی که انتخاب می کنید، به گونه ای باشد که اگر کودک روی آن سر خورد، خطری او را تهدید نکند. برای دیوار های اتاق نوزاد هم می توانید از رنگ و روغن استفاده کنید؛ اما امروزه استفاده از کاغذ دیواری های مناسب با روحیه کودکان و حتی برچسب های کودکانه بیشتر توصیه می شود.

نکانی مهم که باید در چیدمان اتاق نوزادان به آن دقت شود

از تخت های فنر دار و بالش های خیلی نرم استفاده نکنید. بالش خیلی نرم گوش کودک ( یا نوزاد) را بد شکل می کند و علاوه بر آن نوزاد سرش را در آن فرو می برد و ممکن است باعث خفگی اش شود. به جای لحاف از پتو های پشمی و پنبه ای ملافه شده استفاده کنید و هرگز از لحاف های پر قو برای نوزادان استفاده نکنید؛ جرا که ممکن است باعث اختلال تنفسی آنها شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اه چقد بچه هاشونو سوسول بار میارن خو ب چکار کنن پولدارن دیگه مث ما نیستن که زندگیه خودشونو وبچشون توی یک اتاق سه در چهار تاریک نمور باشه هر جور باشه بالاخره بزرگ میشن ولی بچه من مردتر میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج