جاباما
۳۲۰۹۵۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (۲۳)

تنها چیزی که آدمی از تماشا کردن و دیدن آن هیچ گاه خسته نخواهد شد زیبایی هاست. تامل و فوکوس روی جزئیات حاضر در این تصاویر که از سرتاسر دنیای زیبایمان گرد آوری شده است، بار دیگر ذکر «فتبارک الله احسن الخالقین» را بر زبانتان می آورد.

برترین ها: تنها چیزی که آدمی از تماشا کردن و دیدن آن هیچ گاه خسته نخواهد شد، زیبایی هاست. تامل و فوکوس روی جزئیات حاضر در این تصاویر که از سرتاسر دنیای زیبایمان گرد آوری شده است، بار دیگر ذکر «فتبارک الله احسن الخالقین» را بر زبانتان می آورد.

در این سری مطالب سعی کرده ایم کلکسیونی دیدنی از تصاویر زیبا و چشم نواز از سرتاسر دنیا، با ذکر محل ثبت عکس برایتان گرد آوری کنیم. شاید این تلاش ما قدم کوچکی باشد تا لحظاتی چشمانتان از دیدن پلیدی ها و ناملایماتِ روزمرگی هایمان دور شود و با دیدن صحنه هایی زیبا از این دنیای زیبا، روانی آسوده و استراحت روح را برای شما عزیزان در پی داشته باشد.

*****
عکسی رویایی و بسیار زیبا از پل چارلز (Charles Bridge) در پراگ جمهوری چک. پل چارلز، پل تاریخی مشهوری که از رودخانه ویتاوا (Vltava) در پراگ واقع در جمهوری چک عبور می کند. ساخت این پل در سال ۱۳۵۷ تحت توجهات پادشاه چارلز (Charles IV) شروع شد و در قرن ۱۵ پایان یافت. پل چارلز را جایگزین پل قدیمی جودیت (Judith) که بین ۱۱۵۸-۱۱۷۲ ساخته شده بود کردند که پل جودیت بر اثر سیل در سال ۱۳۴۲ ویران شده بود. این پل جدید به عنوان پل سنگی یا پل پراگوآ نام گرفته بود. بیشترین اهمیت پل چارلز در ارتباط بین قلعه پراگوآ و شهرهای قدیمی و مناطق مجاور آن است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


نمایی فوق العاده از طبیعت مسیر کوهی با برف آب شده در جمهوری ایسلند شمالی ترین کشور اروپا. جمهوری ایسلند شمالی­ ترین کشور اروپا و کشوری است جزیره‌ای در شمال اقیانوس اطلس. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن ریکیاویک و جمعیت این کشور ۳۲۰ هزار نفر است. واحد پول این کشور کرونای ایسلند نام دارد و زبان رسمی آن زبان ایسلندی است. ۹۳٫۳۶ درصد مردم آن را ایسلندی‌ها تشکیل می‌دهند که از تبار ژرمن هستند و مابقی عمدتاً از مهاجران دیگر کشورهای اروپایی هستند. حدود ۸۸ درصد از مردم این کشور مسیحی و بیشترشان پیرو آیین پروتستان هستند. ایسلند که تا قرن بیستم از فقیرترین کشورهای جهان بود در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم با صنعتی کردن ماهیگیری خود و دریافت کمک از طرح مارشال به رفاه دست یافت و توانست در دههٔ ۱۹۹۰ تبدیل به یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان شود. ایسلند دارای بازاری آزاد است و میزان مالیات در این کشور نسبت به دیگر اعضای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نسبتاً پایین است. ایسلند با مساحت ۱۰۳٬۰۰۰ کیلومتر مربع کمی بزرگتر از کرهٔ جنوبی است و کناره‌های حاشیه‌ای جزیره در جنوب غرب جزیره ایسلند، دوسوم جمعیت این کشور را در خود جای داده‌است. زمین این کشور از نظر آتشفشانی و زمین‌شناختی فعال است و در آن آبفشان‌های بسیار یافت می‌شود و انرژی زمین‌گرمایی نیز در بسیاری از نقاط آن در دسترس است. منطقه ایسلند که کمی پایین‌تر از مدار قطبی واقع شده آب‌وهوای سرد و قطبی دارد ولی حضور جبهه‌هایی از هوای معتدل از سرمای شدید این جزیره کاسته است. منطقه داخلی جزیره بیشتر از فلاتی تشکیل شده که با ماسه‌زارها، کوه‌ها و یخچال‌ها پوشیده شده‌است . ایسلند از سال ۱۲۶۲ تا ۱۹۱۸ جزئی از پادشاهی نروژ و پس از آن بخشی از پادشاهی دانمارک بود و در سال ۱۹۱۸ به استقلال رسید. هم‌اینک ایسلند کم‌جمعیت‌ترین کشور عضو پیمان ناتو است و تنها عضو این سازمان است که ارتش دائمی ندارد.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


تصویری خارق العاده از فلورانس در وقت طلایی در ایتالیا. فلورانس، یکی از شهرهای تاریخی در ایتالیا و هم اکنون پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا است. فلورانس در حدود ۳۸۲ هزار نفر جمعیت دارد و پرجمعیت‌ترین شهر توسکانی به شمار می‌آید. شهر فلورانس با حومه، بیش از یک میلیون و ۵۲۰ هزار نفر جمعیت دارد. فلورانس از کانون‌های مالی و بازرگانی اروپای سده‌های میانه و از ثروتمندترین شهرهای دوران خود بود. فلورانس را خاستگاه رنسانس ایتالیایی به شمار آورده و به آن لقب «آتن سده‌های میانه» داده‌اند. فلورانس در سال ۸۰ میلادی توسط ژنرال رومی، لوسیوس کورنلیوس سولا، بنیاد شد. او این محل را به عنوان سکونتگاهی برای سربازان بازنشسته خود بنیاد گذاشت و آن را فلوئنتیا (Fluentia) نامید که به معنای «جریان آب» است و به محل قرارگیری این شهر بین دو رودخانه اشاره دارد. نام فلوئنتیا بعدها به شکل فلورنتیا (Florentia) و فیرنتزه درآمد. نام فلورانس که در فارسی رواج دارد شکل فرانسوی این نام است. شهر فلورانس از سال ۱۸۶۵ تا ۱۸۷۰ پایتخت پادشاهی ایتالیا بوده‌است. در سده‌های میانه فلورانس کانون بازرگانی و امور مالی اروپا بوده و بعدها رنسانس ایتالیا از این شهر آغاز شد. خاندان مدیچی سال‌های طولانی در شهر فلورانس فرمان‌روایی داشتند. انواع هنر به‌ویژه هنر معماری و تندیسگری در شهر فلورانس جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد به طوری که این شهر را به یکی از مهم‌ترین مراکز هنری اروپا تبدیل کرده‌است. فلورانس هم چنین دارای بیش از چهل موزه و نگارخانهٔ هنری می‌باشد که مهم‌ترین آن‌ها گالری اوفیتزی و پالاتزو پیتی به‌شمار می‌آید.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


نمایی از ساختمان های زیبای رنگی از شهر پورتوفینو در ایتالیا. پورتوفینو (Portofino) یک کومونه (شهرستان) در ایتالیا است که در استان جنوا واقع شده‌است. پورتوفینو ۲٫۶ کیلومترمربع مساحت و ۴۹۳ نفر جمعیت دارد و ۴ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است. شهرهای پالما د مایورکا و Kinsale خواهرخوانده‌های پورتوفینو هستند.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


چشم اندازی حیرت آور از پوشش مه صبحگاهی شهر سیاتل در ایالات متحده آمریکا. سیاتل (Seattle) شهری در ایالت واشینگتن در کشور آمریکا است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقهٔ شمال غربی اقیانوس آرام در آمریکا است. تلفظ درست نام شهر سیَتِل است. دفتر اصلی شرکت‌های کامپیوتری مایکروسافت و آمازون، اولین کافه و دفتر مرکزی استارباکس، و دفتر اصلی شرکت هواپیماسازی بوئینگ در این شهر قرار دارد. تیم سیتل سوپرسانیکز، سیتل ساوندرز اف‌سی، و تیم سیتل سیهاوکز از این شهر هستند. هم چنین دانشگاه واشنگتن و کتابخانه مرکزی شهر سیتل در این شهر واقع شده است. از مشاهیر این شهر می‌توان بیل گیتس، کریس کرنل (گروه ساوندگاردن)، دیو گرول (فو فایترز)، جف تیت (کوئینزرایک)، و ادی ودر (پرل جم) را نام برد.چندین هزار ایرانی در سیاتل و حومه ساکن هستند که از سال ۲۰۱۳ سالانه یک جشنواره فرهنگی در شهر برگزار می‌کنند.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


نمایی متفاوت و بهاری از تاج محل. تاج‌محل از پرآوازه‌ترین بناهای جهان و آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگره و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده‌است و یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا به‌شمار می‌رود.این بنا به دستور شاه جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند به منظور یادبود همسر ایرانی‌تبارش،بنام ارجمند بانو بیگم مشهور به ممتاز محل که در سال ۱۶۳۱م در سفری جنگی به‌هنگام وضع حمل فوت کرد بنا شده‌است. خود شاه‌جهان نیز بعدتر در همان‌جا به خاک سپرده شد. همانطور که مشخص است، نام این بنا، ایرانی است. این ساختمان بر پایه مخلوطی از معماری ایرانی، هندی و اسلامی بنا شده‌است و در ساخت آن ۲۰،۰۰۰ ، هنرمند و معمار از نقاط مختلف آسیا به‌خصوص ایران، شبه قاره هند، آسیای میانه و آناتولی شرکت داشته‌اند. آغاز ساخت تاج‌محل سال ۱۶۳۲م (۱۰۴۲ ش) بوده و در سال ۱۶۴۷م (۱۰۵۷ ش) تکمیل شده‌است. احمد لاهوری و برادرش استاد حمید لاهوری (سده یازدهم هجری) سرمعماران ایرانی سازنده تاج محل در هندوستان بوده‌اند. در برخی متون نیز از عیسی خان شیرازی و امانت خان شیرازی طغرانویس، که هردو ایرانی بوده‌اند نام برده شده‌است، که گویا خوشنویسی کتیبه‌های در و دیوارهای تاج‌محل به امانت خان واگذار شده‌بوده‌است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


تصویری از روزهای آفتابی رنگارنگ از یک کافه ی دنج در اطراف جزیره کاندا در ترکیه. جزیره کاندا (Cunda) که جزیره آلیبی (Alibey) هم خوانده می شود در واقع جزء بزرگترین جزیره های آیوالیک (Ayvalık) از مجمع الجزایر در ترکیه است. این جزیره کاندا جزیره کوچکی در جنوب غربی دریای آگین (Aegean) از سواحل آیوالیک در ایالت بالیکسیر (Balıkesir) ترکیه با مساحت 23 کیلومتر مربع است. هم چنین جزیره کاندا در 16 کیلومتری شرق لسبوس (Lesbos) در یونان واقع شده است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)

نمایی شگفت انگیز، پنهان و کمتر دیده شده از غار کوهی خائو لانگ در تایلند. کوه های بلند خائو لانگ (Khao Luang) در تایلند جنوبی واقع شده است. این کوه ها در ایالت ناخون سی تاممارات (Nakhon Si Thammarat) است. کوه های خائو لانگ با قله ها ی مرتفع مملو از توده سنگ دارای چندین تپه با دامنه های شیب دار است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


عکسی سرد و زمستانی از یک خیابان برفی در تورنتوی کانادا. تورنتو (Toronto) مرکز استان انتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا است. نام تورنتو از کلمه تکارونتو در زبان ایروکوا گرفته شده و به معنای «محلی که درختان بر روی آب ایستاده‌اند» است. این شهر در منطقهٔ جنوب انتاریو و در شمال‌غرب دریاچهٔ انتاریو قرار دارد. تورنتو با جمعیتی بیش از ۲٫۵ میلیون نفر، پنجمین شهر آمریکای شمالی از حیث جمعیت است و ناحیهٔ شهری تورنتو با جمعیتی بیش از ۵ میلیون نفر، هفتمین ناحیهٔ شهری پرجمعیت آمریکای شمالی محسوب می‌شود. تورنتو قلب منطقهٔ تورنتوی بزرگ که به اختصار GTA یاد می‌شود است و بخشی از ناحیهٔ متراکم نعل اسب طلایی با جمعیتی بیش از ۸٫۱ میلیون نفر است که ۲۵ درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهد. بسیاری از ساکنان تورنتو در استان انتاریو، کانادایی‌ایرانی هستند که عمدتاً در ویلو دیل و تپه ریچموند سکونت دارند. تورنتو به عنوان پایتخت اقتصادی کانادا و یکی از مراکز اقتصادی بزرگ جهان، یک شهر جهانی محسوب می‌شود. بازار بورس تورنتو هفتمین بازار بورس بزرگ دنیا از حیث ارزش بازار است. در تورنتو بیش از هر شهر دیگری در کانادا، شرکت‌های بزرگ حضور دارند؛ همچنین این شهر مقر پنج بانک بزرگ کانادا است. تورنتو توسعه‌دهندهٔ بخش‌های اقتصادی شامل امور مالی، خدمات تجاری، ارتباطات، هوافضا، حمل و نقل، رسانه، هنر، فیلم، ساخت برنامه‌های تلویزیونی، انتشارات، تولید نرم‌افزار، تحقیقات پزشکی، آموزش، گردشگری، مهندسی و صنایع ورزشی است.


تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


نمایی هوایی از لحظات جادویی جزیره ای در شهر رووانیمی در فنلاند. رووانیمی (Rovaniemi) شهری در فنلاند است که در جنوب منطقه ی Rovaniemi واقع شده‌است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


تصویری دلنشین از هوای برفی و سرمای توقف ناپذیراز میدان شهر قدیمی کوارتر از پراگ در جمهوری چک. میدان شهر قدیمی یکی از میدان های تاریخی در شهر قدیمی کوارتر از پراگ پایتخت جمهوری چک است که این میدان بین میدان ونسیسلس (Wenceslas) و پل چارلز (Charles) واقع شده است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


عکسی ارامش بخش از غروب شهر استراسبورگ در فرانسه. اِستراسبورگ (Strasbourg) از شهرهای فرانسه است. این شهر هفتمین شهر بزرگ فرانسه و مرکز ناحیه آلزاس می‌باشد. موقعیت ویژه جغرافیایی این شهر در حد فاصل ارتباطات بین‌المللی با قدمتی اروپایی، مشرف به رودخانه رن، به این شهر اهمیت بی بدیل می‌بخشد. با توجه به تمامی این خصوصیات، شهر استراسبورگ به عنوان مرکز قانون‌گذاری اروپا برگزیده شده‌است. از جمله این مراکز می‌توان پارلمان اروپا، مرکز مشاورت اروپایی و مرکز دادگاه حقوق بشر اروپا را نام برد. این شهر قریب به ۴۸۰۰۰ دانشجو دارد، که ۳۹۰۰۰ تن از آنها در دانشگاههای دولتی مشغول به تحصیل هستند. همچنین مدارس بزرگ فرانسه مانند ENA در استراسبورگ شعباتی دارند. معماری مرکز شهر استراسبورگ در یونسکو به‌عنوان بخشی از میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسیده. در شهر استراسبورگ فعالیت فرهنگی بسیار غنی مانند کنسرت، تئاتر، سینما و رقص و غیره در جریان است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


چشم اندازی فوق العاده زیبا از سورتمه رانی در یک مسیر طولانی برفی با درختهای تو در توی رویایی در سوئد.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


عکسی جادویی و حیرت آور ولی واقعی ازطبیعت شهر بلد در اسلوونی. اسلوونی کشوری در جنوب اروپای مرکزی است. بلد (Bled)، شهری در اسلوونی با جمعیت ۵٬۲۵۲ نفر است که در شهرستان بلد واقع شده‌است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


نمایی هوایی و دلپذیر از طاق یک صخره در آرنارستاپی (Arnarstapi). آرنارستاپی یک دهکده کوچک ماهیگیری در ایسلند است.


تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


عکس هندسی وار و منظم از خیابان لمبارد در سان فرانسیسکوی کالیفرنیا. خیابان لمبارد (Lombard) خیابانی واقع در سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیاست که بلوارهای آن به شکل زیگزاگ است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


نمایی روحیه بخش و خیره کننده از دریاچه کوچک بلاسی (Blausee) در بالای دره ی کندر (Kander) در سوئیس.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


عکسی پر صلابت از طبیعت زیبای جاده بلک اسپوردر شهر ویکتوریای استرالیا. جاده بلک اسپور (Black Spur ) بین شهرهای Healesville و Narbethong در ویکتوریای استرالیا قرار دارد. هم چنین این جاده از نظر راندن اتومبیل و اسکیت سواری و .. شناخته شده است. این جاده بخشی از بزرگراه مارونداه (Maroondah) است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


تصویری از دریاچه یخ زده ی شکسته در شیکاگو. شیکاگو (Chicago) بزرگترین شهر ایالت ایلینوی (Illinois) است.. شیکاگو سومین شهر پرجمعیت در ایالات متحده است و پرجمعیت ترین شهر منطقه غرب میانه (Midwest) ایالات متحده است. به طور رسمی در سال ۱۸۳۷ میلادی. به عنوان یک شهر شناخته شد. شهر شیکاگو یکی از مراکز عمده تجاری، مالی، ترابری، و فرهنگی در ایالات متحده است. شیکاگو تاثیر فراوانی در آموزش، سرگرمی، و سیاست دارد. این شهر بیش از صد همسایگی است. این شهر دارای سه خط مترو و دو فرودگاه است. فرودگاه بین‌المللی اوهر (O'Hare) دومین فرودگاه شلوغ در جهان می‌باشد.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)


نمایی رنگارنگ و روح انگیز از شهرک سینترا (Sintra) در پرتغال. شهرک سینترا یک شهرک در پرتغال است که در ناحیه لیسبون واقع شده‌است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (23)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج