جاباما
۳۲۰۹۸۹
۴ نظر
۵۰۸۲
۴ نظر
۵۰۸۲
پ

بازیگران ایرانیِ عاشق پرورش اندام

میل به داشتن اندامی مناسب برای بیشتر مردم واکنشی طبیعی است و هیچ کس از داشتن بدنی زیبا دوری نمی کند. اکثر مردم چه عادی و چه بدن ساز، بدن کلاسیک بدنی است چهارشانه با شانه ها و زیربغل های پهن که البته بالای زیر بغل از پایین آن مهم تر است.

ماهنامه هنر بازیگری - مجید رفعتی جو: میل به داشتن اندامی مناسب برای بیشتر مردم واکنشی طبیعی است و هیچ کس از داشتن بدنی زیبا دوری نمی کند. اکثر مردم چه عادی و چه بدن ساز، بدن کلاسیک بدنی است چهارشانه با شانه ها و زیربغل های پهن که البته بالای زیر بغل از پایین آن مهم تر است. بالای سینه پر و بالا نگه داشته است. کمرهای به نسبت باریک و عضلات چهارسر ران بیرونی که کمک به X بودن بدن یا V بدن بالاتنه می کند.

این نوع ساختار بدن زیباترین ساختار بدن در دنیاست. (البته نوع ژنتیک در این ساختار نقش به سزایی دارد). این ماجرا در میان بازیگران که میل به نمایش گری هم دارند، پررنگ تر دیده می شود چرا که بدن آنها از طریق رسانه ها در دید جمعیت بیشتری قرار می گیرد.

در یک دهه گذشته بدن سازی به ورزش معروف آدم های معروف هم تبدیل شده است. در این میان برخی بدن سازی را برای ساخت بدن به نیت نمایش گری بدن، برخی برای ساخت بدن با هدف زیباتر شدن بدن و برخی نیز با هدف سلامتی و دوری از سستی بدن کار می کنند. با این نگاه، نگاهی داشته باشیم به بدن و روش بدن سازی آنهایی که بیش از دیگر بازیگران به چشم می آیند.

پوریا پورسرخ

بازیگران ایرانیِ عاشق پرورش اندام

بی شک بازیگری که بیشتر از دیگران بدنش به چشم می آید، پوریا پورسرخ است. دیدن بدن او بیانگر همه چیز است و نیازی به کارشناس و صاحب نظر بدن سازی هم نیست. مردم عادی نیز متوجه این ماجرا می شوند. یکی از عواملی که بدن یک فرد را نسبت به دیگر افراد عادی دیدنی تر کند، بازو است. بازو، متر و معیاری است که برای مردم عادی بیشتر به چشم می آید. هرچه بازو بزرگتر، شخص جذاب تر و قوی تر دیده می شود. بنابراین بارزترین چیزی که در بدن پورسرخ دیده می شود بازو بوده است. نه اینکه دیگر قسمت های بدنش را نساخته بلکه او از بازیگرانی است که اندام متناسبی دارد اما بازوهایش بیشتر دیده می شود که البته با نوع لباس هایی که انتخاب می کند هم بر این ماجرا بیشتر دامن می زند.


حسام نواب صفوی و محمدرضا گلزار

بازیگران ایرانیِ عاشق پرورش اندام

این دویدن هایی به نسبت شبیه هم دارند. هر دو آندومزومرف (بدن هایی متناسب و کمی چربی گیر) هستند. در این نوع بدن ها بیشتر اجزای بدن چربی جذب می کنند که با کمی تلاش می توان چربی ها را کم کرد و به تناسب رسید. برای پی بردن به بدن سازی این دو بازیگر نگاهی کارشناسانه لازم است و مردم عادی به راحتی نمی توانند روش کار آنها را تشخیص دهند. به نظر می رسد این دو بازیگر روی عضله ای خاص یا داشتن بدنی خاص زیاد تلاش نمی کنند و بیشتر همان تناسب نسبی را در نظر دارند. لباس هایی که می پوشند نیز بیانگر این ماجراست. البته نواب صفوی به خاطر داشتن قد بلند و عضلات کشیده تر بیشتر به چشم می آید.


علیرام نورایی، پژمان بازغی و مهدی ماهانی

بازیگران ایرانیِ عاشق پرورش اندام

تیپ بدنی این سه نفر را می توان در دسته اکتومزومرف قرار داد (بدن هایی استخوانی و به نسبت لاغر با کمی پهنای شانه و اندکی چربی). این نوع بدن ها هم مناسب فیتنس هستند. بدنسازی این نوع بدن ها از روی لباس معمولی قابل تشخیص نبوده اما تا حدی نشان دهنده بدنی خوش فرم و زیباتر از افراد عادی است. زیرا عضلات حجیم و قابل مشاهده ای ندارند. آنها در حدی کار می کنند که اجزای بدنشان کمی فرم بگیرد، نه اینکه بزرگ شود. بدنی متناسب مد نظر آنهاست و همین بدن زیباتر به بازی آنها در چشم مخاطب کمک می کند.


شهرام قائدی

بازیگران ایرانیِ عاشق پرورش اندام

بدن شهرام قائدی از دسته چربی گیر است که استعداد زیادی برای چاقی دارد و در دورانی هم به وزن زیادی رسیده و او را در دسته بدن های نامتناسب قرار داده بود. در چنین بدنی که چربی گیر (آندومرف) است، ماه ها و شاید سال ها تلاش می خواهند تا به تناسب برسد اما او در چند ماه گذشته توانسته با موفقیت خود را ا بند چاقی شکمی گلابی شکل و خطرناک رها کند و با سختی و کوشش فراوان به بدن متناسبی برسد. آنچه درباره بدن شهرام قائدی نباید فراموش کرد، هدفمندی و زحمت فراوان اوست که وی را از چاقی زیاد به سوی بدنی بسیار مناسب و خوش فرم هدایت کرده است.


امین حیایی

بازیگران ایرانیِ عاشق پرورش اندام

شاید بتوان گفت امین حیایی از اولین بازیگرانی است که بدن سازی را آغاز کرد. قبل از او بازیگران رزمی کار زیادی داشتیم که به بدنسازی هم می پرداختند. از فیلم های قدیمی حیایی تا امروز می توان روند بدن سازی اش را حتی از نوع پوشش او به تماشا نشست که برای بیشتر مردم هم قابل دیدن است. اگر او لباس های آزادتری می پوشید مردم غیرمتخصص متوجه بدن وی نمی شدند. تیپ بدنی حیایی اکتومرف است (بدن هایی استخوانی با اسکلت جمع و شانه های به نسبت باریک). این تیپ بدن ها به درد فیتنس می خورد. در فیتسنس، روی اندام به همان اندازه که هستند کار کرده و به اصطلاح عضله ای تر و زیباتر می شوند، و نه حجیم تر. همان طور که دیده می شود امین حیایی هم روی عضلاتش کار کرده است.


فرهاد مهادیان

بازیگران ایرانیِ عاشق پرورش اندام

فرهاد مهادیان بی شک و بدون اغراق، زیباترین بدن را در بین بازیگران دارد. زیرا تیپ بدنی او مزومرف است (بهترین نوع بدن؛ بدن هایی متناسب با شانه های پهن و کشیده). او برای داشتن بدنی کلاسیک و متناسب (البته از نظر مردم عادی) تمام ویژگی ها را تا حدودی رعایت کرده است. مهادیان بدنی چهارشانه، زیربغل هایی به نسبت پهن و سینه ای متناسب (سینه های بالا نگه داشته) دارد.

البته ژنتیک را از یاد نبریم که ایشان ژنتیک خوبی داشته است. او بیشتر روی شانه های خود و دلتویید میانی که نقش به سزایی در پهنای شانه دارد کار کرده است، و همین طور بالای زیربغل که نقش ویژه ای در پهنای بدن دارد. بالاسینه های خود را نیز پرورش داده و از بازوهای متناسب و کمری باریک برخوردار است. در بیشتر فیلم ها و نوع لباس هایی که می پوشد می توان بر این ویژگی ها به روشنی اشاره کرد. به طور کلی نمی تواند زیبایی اندامش را نادیده گرفت.


صفر کشکولی

بازیگران ایرانیِ عاشق پرورش اندام

یکی از قدیمی ترین بازیگران رزمی کار و بدن ساز است. کشکولی رزمی کاری است که چربی هم دارد. باور ما از بدن رزمی کاران، بدنی لاغر و عضلات ورزیده و در کل چغر است که او کمتر به این شناخت کلاسیک شباهت دارد، البته چغری را دارد. تیپ بدنی او آندمرف است. (بدن هایی چربی گیر). وی به دلیل سابقه ای که در ورزش های رزمی و بدن سازی دارد توانسته بدنش را به خوبی پرورش دهد و از چربی های آن بکاهد و به بدنی متناسب برسد. ساختار بدنی درشت و عضلاتی به نسبت حجیم دارد. به خاطر نوع فیلم هایش که اغلب اکشن بوده روی تمام اجزای بدنش کار شده است که از روی لباس ها (چه تنگ و چه گشاد) این عضلات دیده می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سپیده

      حسام نواب صفوی چیه ؟!
      آقایی که با گلزار هست فریمن خواننده ی معروفه !

    • ايراني

      سلام چرا در مورد آقای جمشید هاشمپور (آریا) ننوشته اید؟؟؟

    • زهرا

      یهو یاد بدن بسیار زیبای غفوریان افتادم:/

    • سلام

      وای بعضی هاشون اصلا بهشون نمیاد چه بی ریخت میشن ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج