۳۲۱۰۰۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۱۰ رکورد فوق العاده توسط برانکو

برانکو ایوانکوویچ توانسته عملکرد فوق العاده ای از خود در پرسپولیس به جا بگذارد و رکوردهای جالبی نیز ثبت کند.

ورزش سه: سرمربی کروات پرسپولیس توانسته در فصل پانزدهم لیگ برتر شرایط جالب توجهی برای سرخپوشان رقم بزند و آنها را اکنون در صدر لیگ قرار دهد. بعد از اینکه پرسپولیسی ها در ابتدای فصل از کسب امتیازات لازم جا ماندند رفته رفته با ایجاد بستر مناسب توانسته اند اکنون و در فاصله ۳ هفته مانده به پایان لیگ به صدر جدول برسند و شانس بالایی برای قهرمانی دارند.

در ادامه این مطلب نگاهی می اندازیم به رکوردهایی که برانکو ایوانکوویچ توانسته در پرسپولیس ثبت کند.

۱- بردهای پیاپی برای رسیدن به صدر

برانکو برای رسیدن به صدر جدول توانست در روزهای افول تیم های دیگر به خوبی با کسب امتیازات لازم جایگاه تیمش را به صدر برساند. آنها برای این مسیر در ۵ دیدار اخیر خود در لیگ برتر به پیروزی رسیده اند. رکورد قبلی لیگ پانزدهم در اختیار استقلال خوزستان با ۴ پیروزی پیاپی بود.

برانکو البته برای اینکه رکورد پیروزی های پیاپی ادوار لیگ برتر را در اختیار بگیرد نیاز به ۴ برد پیاپی دارد که مطمئنا در این فصل به آن نخواهد رسید. فرهاد کاظمی به همراه سپاهان در لیگ دوم موفق به ثبت هشت برد پیاپی دیگر دارد.

۲- اولین پیروزی برابر استقلال اهواز

سرمربی پرسپولیس موفق شد برای اولین بار استقلال اهواز را در این شهر شکست دهد. استقلال اهواز که سابقه حضور در ۹ دوره لیگ برتر را دارد و در این مدت سرخپوشان در اهواز نتوانسته بودند به برتری دست یابند و روز گذشته برانکو آنها را به این خواسته رساند.

۳- پوئن های مثبت در اهواز

برانکو در این فصل و در مواجه با سه تیم اهوازی لیگ برتر در این شهر دو بار موفق به کسب پیروزی شد. آنها فولاد را در دیدار رفت و در استادیوم غدیر با دو گل شکست دادند و در برابر استقلال اهواز نیز موفق به تکرار این نتیجه شدند. تنها استقلال خوزستان موفق شده بود در خانه سرخپوشان را شکست دهد. پرسپولیس هیچگاه در اهواز در یک فصل موفق به ثبت دو پیروزی نشده بود. سرخپوشان در مواجه با سه تیم اهوازی لیگ برتر در این فصل و در ۶ بازی، ۱۵ امتیاز کسب کرده اند و تنها یک بار شکست خوردند و ۵ برد ثبت کرده اند.

۴- شکست ناپذیری مطلق

برانکو و شاگردانش بعد از شکست در دیدار دور رفت برابر ذوب آهن دیگر مقابل هیچ حریفی با باخت زمین را ترک نکرده اند. ۲۱ بازی بدون شکست در کارنامه پرسپولیس و برانکو ثبت شده و آنها را در این زمینه شریک سایپا کرده است. البته سایپا در لیگ پنجم در حالی ۲۱ بازی شکست نخورد که در این مدت ۹ برد کسب کرده بود اما برانکو از این تعداد بازی بدون شکست ۱۳ برد به نام خود کرده است.

۵- قدرتنمایی برابر استقلال‌های لیگ

پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ برتر هر سه استقلال لیگ پانزدهم را شکست داده است تا از این نظر رکورد ویژه و منحصر به فردی را به نام خود کند. برد دو بر صفر برابر استقلال خوزستان و استقلال اهواز و برتری ۴ بر ۲ مقابل استقلال تهران باعث شد تا آنها ۹ امتیاز خود در نیم فصل دوم را مدیون استقلال‌های لیگ باشند.

۶- شکستن طلسم یادگار امام تبریز

برانکو به همراه پرسپولیس در لیگ پانزدهم در تبریز موفق شد تراکتورسازی را بعد از بازگشت این تیم به لیگ برتر با شکست روبرو کند. آنها سال ها در تبریز موفق به شکست تراکتورسازی نشده بودند و البته بیشتر این زمان به دلیل حضور سرخپوشان تبریزی در لیگ دسته پایین بود. آنها در این فصل با گل جری بنگستون موفق شدند با سه امتیاز از استادیوم یادگار امام خارج شوند.

۷- فتح قلعه سن سیروس

برانکو اینبار نیز برای طلسم شکنی استادیوم تختی انزلی و دیدار با ملوان را انتخاب کرد و موفق شد به همراه تیمش بعد از ۱۰ سال ملوان را در استادیوم خانگی اش شکست دهد. گل ثانیه های پایانی کمال کامیابی نیا این رکورد را نیز به کارنامه برانکو ایوانکوویچ اضافه کرد.

۸- برتری مطلق مقابل خارجی ها

برانکو در این فصل مقابل مربیان خارجی لیگ عملکرد خوبی داشت و توانست آنها را با شکست بدرقه کند. البته ایگور استیماچ مقاومت خوبی مقابل او داشت توانست با تساوی از نبرد با او خارج شود. برانکو برابر تونی اولیویرا در برابر تراکتورسازی و فولاد دراگان اسکوچیچ به برتری دست یابد و تنها ایگور استیماچ به تساوی برابر او دست یافت. پرسپولیس به همراه برانکو توانست فولاد دراگان اسکوچیچ را در دو بازی رفت و برگشت مغلوب کند.

۹- برتری چهار گله بعد از ۴۳ سال

برانکو ایوانکوویچ که نقشه بزرگی برای دربی ۸۲ داشت توانست با بردی قاطع و با نتیجه ۴ بر ۲ بعد از ۴۳ سال موفق شود برتری ۴ گله در دربی را تکرار کند و تیمش را فاتح نبرد با استقلال تهران و پرویز مظلومی کند.

۱۰- گلزنی های متوالی

دیگر رکورد تیم تحت رهبری برانکو ایوانکوویچ به گلزنی های متوالی اش مربوط می شود. جایی که سرخپوشان در ۳۵ بازی اخیر موفق شده اند دروازه حریفان را باز کنند. رکورد قبلی با ۲۳ بازی متوالی و گلزنی در آن متعلق به پرسپولیس در لیگ آزادگان به همراه علی پروین بود.

* باید دید طلسم شکنی بعدی برانکو ایوانکوویچ تحقق رویایی قهرمانی سرخ ها بعد از هشت سال خواهد بود یا خیر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج