جاباما
۳۲۱۰۳۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

۱۱ ترفند برای بالا بردن عمر کفش هایمان

نگهداری از کفش ترفندهای خاص خودش را دارد، که باید از همان روزی که خریده می شود آنها را اجرا کرد. با کمی دقت و توجه می توانید عمر و ظاهر کفش خود را تا مدت ها حفظ کنید.

وب سایت بدونیم: نگهداری از کفش ترفندهای خاص خودش را دارد، که باید از همان روزی که خریده می شود آنها را اجرا کرد. با کمی دقت و توجه می توانید عمر و ظاهر کفش خود را تا مدت ها حفظ کنید.

بدانید کجا پول خرج می کنید

با اینکه برخی از ابزار و لوازم مربوط به کفش ارزش خرید را دارند اما بسیاری از آنها به کارمان نمی آیند. به صورت کلی کفش های ورزشی مردانه و زنانه، بوت های چرم، و همچنین کفش های رسمی مردانه ارزش پول خرج کردن را دارند. با نگهداری مناسب این کفش ها می توانند برای طولانی مدت دوام بیاورند، بنابراین اگر برای کفشی پول زیادی خرج کرده باشید می توانیدهم از راحتی آن برای طولانی مدت سود ببرید و هم از ظاهر جذابش.

توصیه می شود پول زیادی برای کفش هایی که فقط مدتی مد هستند و رنگ و طراحی عجیب دارند نپردازید. در عوض دو یا سه جفت کفش داشته باشید که همه جا مورد استفاده تان باشند. با توصیه هایی که در ادامه می گوییم کفش ها را همیشه در بهترین شکل نگهداری کنید.

کفش خود را ضد آب کنید

یک باران غیر منتظره نباید باعث خراب شدن کفش چرمتان شود. قبل از اینکه کفش های جدیدتان را بپوشید و بیرون بروید، به آن سپری که حاوی مواد ضد آب باشد بزنید، معمولا پولیش های کفش حاوی این مواد هستند. اما ابتدا باید آزمایش کنید که کفشتان را خراب نکند. برای کفش های مردانه روی زبان کفش که زیر بندها و روی کفش پنهان است استفاده کنید، و در کفش های پاشنه بلند و تخت زنانه نیز می توانید در قسمت هایی که داخل کفش همجنس بیرون کفش است تست کنید. همین که مطمئن شدید به کفش آسیبی وارد نمی شود با دقت همه آن را آغشته کنید. این کار را ماهی یک مرتبه انجام دهید.

11 ترفند برای بالا بردن عمر کفش هایمان

سعی نکنید از آب و هوا پیشدستی کنید

اگر قرار است باران یا برف ببارد، باید کفشی مناسب به پا کنید، حتی کفش های ضد آب هم تا حدی می توانند تحمل داشته باشند. اگر گرفتار بارندگی شدید غیر منتظره شدید خیلی سریع رطوبت اضافی کفش را بگیرید و به محض اینکه از پا در آوردید با روزنامه پرش کنید تا کفش حالت خود را از دست ندهد. از گذاشتن کفش نزدیک شوفاژ یا منابع گرما پرهیز کنید، چون این کار کفش را خیلی سریع خشک می کند و ممکن است کفش های چرم ترک بخورند.

11 ترفند برای بالا بردن عمر کفش هایمان

جلوی پژمرده شدن بوت ها را بگیرید

با پر کردن و قرار دادن روزنامه در بوت ها از بد فرم شدنشان جلوگیری کنید. این کار کفش را از شل شدن و چین افتادن در قسمت مچ پاها دور نگه می دارد. اگر چند کفش را با هم نگهداری می کنید، بین آنها فاصله بگذارید تا بهم نچسبند و تغییر رنگ ندهند.

یک چرخش ثابت در استفاده از کفش ها داشته باشید

یک جفت کفش را دو روز پشت سر هم نپوشید. کفش ها پس از استفاده برای هوا خوردن و بدست آوردن مجدد حالتشان به زمان نیاز دارند.

11 ترفند برای بالا بردن عمر کفش هایمان

اجازه ندهید رنگ پریده شوند

کفش های چرم را با پولیش کردن و واکس زدن در بهترین حالت نگه دارید، مخصوصا هرگاه حس کردید رنگ پریده و ساییده شده اند. پولیش خامه ای با رنگ طبیعی، برای درخشان کردن کفش بهتر است، گفته می شود واکس چرم را خشک می کند.

11 ترفند برای بالا بردن عمر کفش هایمان

با لکه های نمک خداحافظی کنید

اگر بوت های چرمتان را لکه های نمکی فراگرفته، آنها را با محلولی که یک قسمتش سرکه و سه قسمتش را آب تشکیل داده پاک کنید. یک پارچه پنبه ای را داخل ترکیب کنید و روی سطح کفش بکشید تا زمانی که لکه محو شود. اجازه دهید کفش به صورت طبیعی خشک شود ( یعنی روی کفش سشوار نگیرید یا آن را نزدیک شوفاژ نگذارید ).

11 ترفند برای بالا بردن عمر کفش هایمان

برای لکه های روغن از پودر بچه استفاده کنید

چیزی روغنی روی کفش هایتان ریخته؟ به جز کفشی که از چرم جیر ساخته شده باشد، پاشیدن پودر بچه روی لکه ی روغن آن را جذب می کند و می توانید به راحتی کفشتان را دوباره تمیز کنید.

11 ترفند برای بالا بردن عمر کفش هایمان

کفشتان را ضد سر خوردن کنید

با اینکه این ترفند عمر کفشتان را زیاد نمی کند، اما می تواند جلوی خجالت کشیدنتان از خوردن زمین را بگیرد. به کف کفش خود کمی سمباده بکشید تا از سر خوردنتان جلوگیری کند.

11 ترفند برای بالا بردن عمر کفش هایمان

از کلکسیون لاک های ناخنتان برای ترمیم سریع کفش استفاده کنید

برای از بین بردن لکه های قسمت پلاستیکی دور کفش، از پاک کننده لاک ناخن و یک برس ناخن کمک بگیرید. ابتدا برس ناخن را در محلول آب و صابون قرار دهید و سپس سعی کنید لکه را از بین ببرید. اگر لکه همچنان باقی بود برس را در پاک کننده لاک ناخن ببرید و دوباره روی لکه بکشید. برای ترمیم قسمت های آسیب دیده روی کفش می توانید از همان رنگ لاک برای پوشاندن آن قسمت استفاده کنید.

11 ترفند برای بالا بردن عمر کفش هایمان

کفش را به یک حرفه ای بسپارید

با خراب شدن یک قسمت از کفش نباید به کل نا امید شوید و آن را کنار بگذارید. اگر یک کفاش حرفه ای می شناسید او می تواند کفشتان را مانند روز اول تعمیر کند. هزینه اش هرچقدر هم شود اندازه یک کفش نو که نیست؟

11 ترفند برای بالا بردن عمر کفش هایمان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج