۳۲۱۱۵۵
۱۷ نظر
۵۰۱۱
۱۷ نظر
۵۰۱۱
پ

شایعه ای درباره دلیل مرگ مهرداد اولادی

بتازگی شایعه هایی در شبكه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شده است كه «علت مرگ مهرداد اولادی- عضو پیشین تیم ملی فوتبال و تیم های استقلال، پرسپولیس و ملوان بندر انزلی- و هزاران جوان زیر ۳۰ سال كه هر روزه در ایران دچار سكته قلبی می شوند، ماده ضدعفونی كننده سیتروگلیسیرین هیدروكلراید است كه مدتی است برای از بین بردن آلودگی آب استفاده می شود».

خبرگزاری ایرنا: شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور با تكذیب خبر استفاده از ماده ای به نام «سیترو گلیسیرین هیدروكلراید» برای گندزدایی آب آشامیدنی اعلام كرد چنین ماده ای حتی در فرهنگ دارویی نیز وجود خارجی ندارد.

مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب شركت مهندسی آب و فاضلاب (آبفا) كشور با رد خبرهای منتشر شده در فضای مجازی و رسانه های بیگانه مبنی بر استفاده از مواد خطرناك در ضدعفونی آب های آشامیدنی در كشور به ایرنا گفت: ماده ای كه با نام «سیترو گلیسیرین هیدروكلراید» از آن یاد می شود، اصلا وجود خارجی ندارد و حتی در فرهنگ مواد دارویی نیز چنین نامی دیده نمی شود.

«هوشیار اعظم واقفی» تاكید كرد در ایران و بسیاری كشورهای جهان برای ضدعفونی و گندزدایی آب موادی از خانواده كلر استفاده می شود كه شامل گاز كلر، هیپوكلریدكلسیم و هیپوكلریدسدیم است و در پاره ای مواقع از ازن زنی یا اشعه ماورای بنفش نیز به عنوان مواد مكمل استفاده می شود.

اعظم واقفی گفت: وزارت بهداشت و درمان نیز نظارت و كنترل دائمی بر این موضوع مهم دارد و بدون مجوز آنها هیچ ماده ای استفاده نمی شود.

وی اضافه كرد: میزان كلر باقیمانده در شبكه های آب به عنوان یك شاخص اندازه گیری آلودگی میكروبی به شمار می رود كه میزان طبیعی آن (حد نرمال)، بین نیم تا هشت دهم میلیگرم در لیتر است و روزانه توسط متولیان امر در شركت آبفا و نمایندگان وزارت بهداشت كنترل می شود.

مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور ادامه داد: مطابق شاخص اعلام شده سازمان جهانی بهداشت، در ۹۹ درصد موارد، محدوده اعلام شده برای میزان كلر باقیمانده در شبكه های آب در ایران رعایت می شود كه از این نظر در شرایط مطلوب و عالی قرار داریم. وی اعلام چنین مطلبی از سوی پروفسور سمیعی استاد مغز و اعصاب ایران، را كذب محض خواند.

بتازگی شایعه هایی در شبكه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شده است كه «علت مرگ مهرداد اولادی- عضو پیشین تیم ملی فوتبال و تیم های استقلال، پرسپولیس و ملوان بندر انزلی- و هزاران جوان زیر ۳۰ سال كه هر روزه در ایران دچار سكته قلبی می شوند، ماده ضدعفونی كننده سیتروگلیسیرین هیدروكلراید است كه مدتی است برای از بین بردن آلودگی آب استفاده می شود».

شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور نیز در اطلاعیه ای تاكید كرد «ماده ای به نام سیتروگلیسیرین هیدرو كلراید وجود خارجی ندارد و بر این اساس، طرح موضوع استفاده از چنین ماده ای برای گندزدایی آب از سوی هر شخصی كه مطرح شده كذب محض است و به طور مسلم آقای پروفسور سمیعی هرگز چنین سخنی را مطرح نكرده است.

بر پایه این جوابیه، بیشتر مواد گندزدایی كه در ایران و سایر كشورهای جهان استفاده می شود، مطابق آخرین توصیه های سازمان جهانی بهداشت (WHO) از خانواده كلر و تركیبات آن و گاهی ازن و اشعه ماورای بنفش است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ژکس

      متاسفانه هیچ سازمانی وجود ندارد تایید سلامت سخنان شما باشد
      میگویید وجود ندارد و ماهم باید قبول کنیم
      باشد که رستگار شویم

    • ایرانی

      این شایعات رو شبکه منفور و شیطانی و مزخرف منوتو منتشر میکنه که یک عدم حرومزاده انگلیسی دور هم جمع شدن و قصد آشوب به پا کردن دارن

      پاسخ ها

      • رضا

        حالا چرا اینقدر عصبانی هستی. مگه من تو بلایی سرت اورده

      • بدون نام

        وضع این مملکت خیلی خیلی خیلی بدتر از اونیه که من و تو و دیگر شبکه ها میگن.
        خودت رو به اون راه نزن

      • کوکنار

        حالا شما انقد به خودش فشار نیار...عین پیرمردای عهد قل قل میرزا یه عده مث شما از کودتای 28 مرداد 1332 هر اتفاقی میوفته میگن کار کار انگلیسیااست:)...دایی جان ناپلئون زیاد دیدی فک کنم.

      • بدون نام

        ایرانی مواظب باش سکته نزنی !خخخ

    • بدون نام

      چه حرفها!!!!

    • نوشا

      کار ندارم شایعه است یا واقعیت ... ولی هر چی که امروز میخایم بخوریم معلوم نیست سالم یا نه ... شیر و روغن و میوه ... هیچ کس براش مهم نیست دنبال سود خودشونن

      پاسخ ها

      • محمد

        درود بر شما
        همه وهمه دنبال سود بیشتر.
        هیچ مسئولی در پی سلامت من وتو نیست ایرانی.

    • بدون نام

      خدایا نابود کن مردمانی را ک باجان مردم دبگر بازی میکنن

    • بدون نام

      درود .منم کاملا با محمد موافقم.درموردنظرایرانی عزیزهم بایدبگم وقتی تو مملکت ما اطلاع رسانی دقیق نیست وهمه لاپوشونی میککن مردم برای شنیدن واقعیت به اونا بیشتر اعتماد میکنن.چ اعتماد نیست به...

    • بدون نام

      سلام به نظر من هم اعلام سکته قلبی در یک جوان ورزشکار آن هم در سطح ملی که هر ساله باید چکاپ کامل بشن با عقل جور درنمیاد آلودگی مواد غذایی واشامیدنی هم که واقعیته مگه آلودگی آب معدنی دماوند رو بیاد ندارید. سوسیس کالباس آب لیموو......همه آلوده هستن وهمه به فکر سود زیاد هستند حتی اگه به قیمت از بین بردن سلامتی مردم باشه

    • حمیدرضا

      سیترو گلیسیرین هیدروكلراید» نیست متاآمفتامین و مشتقات آنهاست.... !!!!!

    • محمود

      روزنامه هاي ديروز از گوشتهاي آلوده نوشتن تلويزيون هم اعلام كرد كه 60 درصد آبليموها تقلبيه كلاً زنده موندنمون تا حالا جاي سواله!

    • امین

      و باز هم تکذیبی دیگر از بزرگ مردان ایران...

      اونم بدون هیچ دلیل و مدرکی . خدایی اینا چی فکر میکنن در مورد مردم؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این تکذیب درسته وواقعیت را گفته اند.برای اب فقط از کلر استفاده میشه .

    • عادل

      بازم میگیم نه تاید داریم نه ریکا بازم مشکل از امریکاست. خجالت بکشید . به قول خارجی ها ما هفتاد میلیون دزد کلک باز که جدیدن توهمت زنم شدیم خوب کنار هم با خوشی زندگی میکنیم .(البته بلانسبت زندگی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج