۳۲۲۰۸۹
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

دلیل قتل ستايش در جعبه موسيقی

سرانجام ١٠ روز پس از انتشار خبر تعرض و قتل ستايش، دختر شش ساله افغان به دست پسري نوجوان، دادستان عمومي انقلاب ورامين از ابهامات و شايعات پيرامون حادثه پرده برداشت و روايت دقيق‌تري از آن را بازگو كرد.

روزنامه اعتماد: سرانجام ١٠ روز پس از انتشار خبر تعرض و قتل ستايش، دختر شش ساله افغان به دست پسري نوجوان، دادستان عمومي انقلاب ورامين از ابهامات و شايعات پيرامون حادثه پرده برداشت و روايت دقيق‌تري از آن را بازگو كرد.

ابوالقاسم مرادطلب از وقوع يا عدم وقوع تعرض و چگونگي قتل ستايش تا دستگيري و تشخيص سلامت رواني متهم را در روايت خود گنجانده است كه از همان ابتدا با برخي روايت‌هاي پيشين تفاوت دارد. به گفته او متهم ١٦ ساله، در روز حادثه، مقتول را كه براي بازي به خانه‌شان آمده بود، به طبقه دوم كشاند و به قتل رساند. پيش از اين اعلام شده بود كه متهم پس از ربودن ستايش در كوچه و كشاندن او به خانه‌اش، او را مورد تعرض قرار داده و پس از كشتنش، جسدش را با اسيد سوزانده است.

«تعرض به ستايش» و «سوزاندن جسدش با اسيد» از سوي متهم، دو موضوع مهم و جنجالي اين حادثه است كه دامنه آن حتي تا انتشار برخي شايعات درباره «اختلال رواني متهم» و «سابقه‌دار بودن او در امر خودكشي» نيز كشيده شد. قاضي مرادطلب اما با تكذيب اين موضوع بيان مي‌كند كه تاكنون هيچ نشانه‌اي مبني بر خودكشي در متهم نديده‌اند.

صحبت از سلامت رواني او نيز در حالي بيان مي‌شود كه قرار بود پزشكي قانوني، ديروز نظر نهايي خود درباره تمام جوانب پرونده، از وقوع يا عدم وقوع تعرض تا سلامت رواني متهم را به مراجع قضايي تحويل دهد اما به دليل آنچه دادستان ورامين، «بررسي مجدد پرونده شخصيت متهم با حضور اولياي‌دم، خانواده متهم و مدير مدرسه در پزشكي قانوني» اعلام كرده، انتشار آن به دو روز آينده موكول شده است.

متهم چگونه ستايش را ربود و به خانه‌شان كشاند؟

ربودني اتفاق نيفتاده و متهم به شكل ديگري ستايش را به خانه آورده بود. روز حادثه، متهم با خواهر و خواهرزاده خردسالش در خانه بود كه ستايش براي بازي با آنها به خانه‌شان آمد. دقايقي بعد، خواهر و خواهرزاده متهم خانه را ترك كردند و از ستايش هم خواستند كه به خانه خودشان برگردد اما با رفتن آنها، ستايش براي لحظه‌اي در خانه تنها شد. متهم او را صدا زد و به طبقه دوم كشاند و در آشپزخانه به قتل رساند.

علت مرگ چه بود؟ برخي منابع از كشته شدن مقتول به دليل اصابت چاقو به عنوان علت قتل خبر داده‌اند.

اين موضوع هم در پزشكي قانوني در حال بررسي است. هنوز مشخص نيست متهم با ضربه چاقو يا به چه شكل ديگري مرتكب قتل شده است.

پيش از قتل به مقتول تعرض شده بود؟

تاييد يا تكذيب اين موضوع بستگي به گزارش نهايي پزشكي قانوني دارد كه البته هنوز نسخه نهايي به دست ما نرسيده.

متهم پس از قتل، جسد را با اسيد سوزاند؟

متهم پس از ارتكاب قتل، به فرض اينكه اسيد مي‌تواند جنازه را از بين ببرد، به خارج از خانه رفت و مقداري اسيد از مغازه مصالح ساختماني در محله‌شان خريد. پس از آن جنازه را در جعبه ادوات موسيقي (ارگ) قرار داد و روي آن اسيد ريخت اما موفق به از بين بردن آن نشد.

او پس از آن به دوست خود اطلاع داد كه چه جرمي مرتكب شده؟

خير، متهم دوست خود را به اين بهانه كه كولر خانه‌شان خراب شده، به محل كشاند اما دوستش پس از ديدن جسد، بلافاصله از خانه خارج شد و موضوع را به امام جمعه خير آباد اطلاع داد.

متهم كي و چگونه دستگير شد؟

امام جمعه خيرآباد پس از باخبر شدن از حادثه، خانواده قاتل را از وقوع آن باخبر كرد. آنها هم يك روز بعد از جنايت، ساعت ١٩:٣٠، پسرشان را به كلانتري تحويل دادند.

متهم در اين حادثه همدست هم داشته؟

خير، او اين جنايت را به‌تنهايي انجام داده است. پدر او از كاركنان بازنشسته يكي از ارگان‌هاي دولتي است. آنها مانند خانواده مقتول، وجهه اجتماعي خوبي دارند.

تاكنون به اين نتيجه رسيده‌ايد كه ممكن است متهم سلامت رواني نداشته باشد؟

اين موضوع در گزارش آتي پزشكي قانوني مشخص خواهد شد.

پزشكي قانوني پيش از اين از ابلاغ اين گزارش تا روز دوشنبه خبر داده بود، چرا اين اتفاق به روزهاي آينده موكول شد؟

روز دوشنبه پزشكي قانوني به اين نتيجه رسيد كه بايد بار ديگر پرونده شخصيت متهم را بررسي كند. به همين دليل جلسه‌اي مشترك با حضور اولياي دم، خانواده متهم و مدير مدرسه متهم برگزار كرد تا زواياي ديگري از حادثه را مشخص كند.

اين گزارش چه زماني نهايي مي‌شود؟

احتمالا تا روز آينده (چهارشنبه) آماده شود البته اين زمان قطعي نيست.

در روزهاي اخير اخباري مبني بر سابقه متهم در خودكشي نيز منتشر شده، آيا اين موضوع صحت دارد؟

خير، ما تاكنون به اين نتيجه نرسيده‌ايم.

پرونده چه زماني تكميل و به دادگاه كيفري فرستاده خواهد شد؟

هنوز نمي‌توان گفت، بايد تا آماده شدن نظريه نهايي پزشكي قانوني منتظر ماند. البته اين پرونده تا رسيدن به نتيجه به شكل خارج از نوبت در حال رسيدگي است.

پرونده در يك نگاه

٢٢ فروردين امسال، مردي همراه پسر ١٦ ساله اش به كلانتري خيرآباد مراجعه و اعلام كرد كه پسرش، دختر ٦ ساله افغان همسايه شان را به خانه كشانده و به قتل رسانده است. ماموران با گفته هاي اين مرد، پسرش را به اتهام قتل بازداشت كردند و مورد بازجويي قرار دادند تا مشخص شود، متهم پس از ارتكاب قتل، جسد را مورد اسيدپاشي قرار داده بود. اكنون با گذشت دو هفته از زمان وقوع حادثه، تحقيقات پليس همچنان براي كشف ساير زواياي حادثه ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تاكنون به اين نتيجه رسيده‌ايد كه ممكن است متهم سلامت رواني نداشته باشد؟!!!!!!!!!!!!!!........کلا الان داره مد میشه هر مردی زنی را بکشد فوری به عدم سلامت روانی اش دست میذارن ...بعدا برای تبرئه شدن لازمش میشه !!!!

    • بدون نام

      متاسفانه بخاطر نژاد پرستی بوده ما شاء الله تهران پر از نژاد پرسته
      این پسر هم جوگیر بوده طفل معصوم رو کشته
      کی میخوایم مثل ادم بدور از دعوا زندگی کنیم....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا الکی جو ندید
        شما از تک تک مردم تهران پرسیدید و به این نتیجه رسیدید؟؟!!

    • user

      راحت ترین راه اینه که بگین روانی بوده و نمی دونسته داره چکار می کنه ههه تبرئه میشه و بر میگرده تو جامعه

    • مریم

      چه کارسخت و چه دلی دارن کسایی که تو پزشکی قانونین
      واقعا قشر زحمتکشین

    • میترا

      مشکل ازجای دیگه سرچشمه میگیره .متاسفانه وقتی فضای مجازی ین وسال نشناسه وهر کسی وازهرسن وقشری داخل فضای مجازی مانند تلگرام بشن وبراحتی به تمام سایت ها دسترسی پیداکنند نتیجه بهترازاین نمیشه .حال که قاتل پسری16ساله بیش نیست .واین اولین وآخرین ستایش کشورمون نیستن .خودتون با سن وسال زیاد اگر وارد اون سایت ها بشید چه حسی بهتون دست میده .حال اگه یه مردمیانسال ویا زن پیری باشید ناخوداگاه حس...... پس قاتل ستایش این نوجوان نیست بلکه تلگرام وفضاهای دیگریست .من هم یه مادر نوجوان هستم وازوجه اجتماعی بدخورداریم ولی متاسفانه عکس وفیلم های مبتذل بیداد میکنند وازسران مملکتی خواهش عاجزانه دارم این فضاها رافیلتر کنید .چرا باید براحتی .......لطفا .لطفا .پلیس فتا و.....خواهش عاجزانه داریم جلوی قاتلان نامرئی رابگیرید چه بسا فردای دیگر ستایش هم خون خودتون دچاراین فلاکت شود ومصیبت بهتون وارد شود پس تا ستایش های دبگر این چنین نشدند دست بکارشوید وبیش ازقبل سختگیری کنید وفیلترکنید .

      پاسخ ها

      • user

        منم یک دختر ایرانی هستم و سال هاست به فضای مجازی دست رسی دارم ولی تا حالا این چیزایی که شما میگید رو ندیدم و وارد همچین فضا های نشدم چون دنبال این جور چیز ها نبودم ولی اگر کسی دنبالش باشه هر فیلتری رو میتونه بشکنه و خودش رو بچیزی که میخواد برسونه میرسونه پس مشکل جای دیگه اس و باید موضوع ریشه ای حل بشه با فیلتر کردن شاید دسترسی سختر بشه ولی غیر ممکن نمیشه

      • ارکیده

        چه ربطی به فضای مجازی داره عایا ؟؟؟فرهنگش موجود نیست برای کشتن بچه نبوده برای اعدام میگن متهم هم بچه بوده

    • بدون نام

      این عقلش خوبم کار میکرده که جنازه رو گذاشته تو جعبه و بعد اسید ریخته باید به فجیع ترین حال ممکن مجازات بشه اگه آزادش کنن والا باید خانواده ستایش اونو تیکه تیکه تحویل قانون بدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خانواده مقتول در جایگاهی قرار نداره که بخواد خودش قاتل را مجازات کنه آقا با خانم افغانی لطفا جو را متشنج نکن این پیشنهاد وقیحانه و مزخرف را میدی؟

    • ارکیده

      کلا پدر مادرها بی توجه به بلوغ فرزندشان ههستند منزل هم تشریف ندارند که ببینند کی میاد کی میره یلا کی دوست میشه و...مادر دختر بچه 6ساله وپدرش هم نگفتن دختر بچه نباید تو اون محیط بدون اونها بیرون بره دو تا بچه چی میفهمن؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج