۳۲۲۱۷۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

موسوی لاری: مجلس دهم واقع گرا است

عضو شورای مرکز مجمع روحانیون و وزیر کشور دولت اصلاحات گفت:مجلس شورای اسلامی در دوره دهم مجلسی واقع گرا خواهد بود که مسائل و مشکلات مردم را رصد و برای رفع آنها اقدام خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا: عضو شورای مرکز مجمع روحانیون و وزیر کشور دولت اصلاحات گفت:مجلس شورای اسلامی در دوره دهم مجلسی واقع گرا خواهد بود که مسائل و مشکلات مردم را رصد و برای رفع آنها اقدام خواهد کرد.

جت الاسلام سيد عبدالواحد موسوي لاري در نشست با دانشجويان عضو انجمن اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي در خانه معلم فارسان افزود:مجلس دهم بايد مجلسي باشد كه مشكلات مردم را بشناسد و در اين مسير نمايندگان اين دوره وظيفه سنگيني برعهده دارند.

وي،با تاكيد بر اين كه هيچ كس مجلس دولت ساخته نمي خواهد تاكيد كرد: مجلس بايد هم بر دولت نظارت كند و هم از دولت در راستاي تحقق اهدافش حمايت كند.

به گفته وي،مردم در انتخابات هفتم اسفندماه ۹۴ حجت را تمام كردند و حالا نوبت منتخبان و نمايندگان است تا به انتخاب مردم جامع عمل بپوشانند.

موسوي لاري تاكيد كرد:در مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نيز مردم با حضور خود در عرصه انتخاب،نمايندگاني را انتخاب مي كنند كه مجلس اش در تراز نظام جمهوري اسلامي ايران باشد،نه مجلسي كه پرخاشگري نكند ،دچار جو زدگي نشود و خط و نشان نكشد ،بلكه به مسائل مهم كشور و مردم بپردازد و براي معيشت مردم كار و خدمت كند.

وي،با طرح اين سوال كه چرا مجلس شوراي اسلامي در برابر فسادهاي مالي و اختلاس هاي سه هزار ميلياردي سكوت كرد و فريادي نزد؟ تاكيد كرد:مردم در انتخابات هفتم اسفندماه ۹۴ نمايندگاني را انتخاب كردند كه در برابر اين فسادها ايستادگي خواهد كرد و اين انتخاب آگاه و صحيح در دور دوم انتخابات نيز تداوم خواهد يافت.

موسوي لاري يادآور شد:در مرحله دوم انتخابات مجلس دوره دهم ، مردم با همان شور و نشاط حضور خواهند يافت و هرجا شور و نشاط باشد، انديشه پويا و مردمسالاري ديني مورد تاكيد نظام جمهوري اسلامي ايران و امام راحل، شكل خواهد گرفت.

به گفته وي،در مساله پرونده هسته اي و برجام تمام مسئولان كشوري و مقام معظم رهبري در جريان روند مذاكرات قرار داشتند، اما عده اي با جو زدگي ،پرخاشگري،خط و نشان كشيدن اين مذاكرات را زير سوال بردند.

اين فعال سياسي اصلاح طلب،در بخش ديگري از سخنان خود به رسالت جنبش دانشجويي اشاره كرد و تاكيد كرد:جنبش دانشجويي از همان ابتدا به صورت فعالانه و آگاهانه در همه عرصه هاي سياسي نقش آفريني كرده است و در انتخابات ۷۶ و انتخابات ۹۲ نيز اين جنبش اثرگذاري غير قابل انكاري داشت.

به گفته وي،اين جنبش در انتخابات هفتم اسفندماه ۹۴ در آگاهي بخشي مردم نيز نقش مهمي برعهده داشت و روزنامه ها نيز در اين زمينه نقش مهمي ايفا كردند.

به گفته وي، در انتخابات هفتم اسفندماه ۹۴ مجلس شوراي اسلامي، اجماع بزرگان اصلاح طلب مورد قبول مردم واقع شد و مردم در تهران به هر دو ليست اميد راي دادند.

وي گفت:در مرحله تاييد صلاحيت ها ،تعدادي از چهره ها كه حتي ميان آنها ،قضات دادگستري نيز بود،از سوي كارمند يا كارشناس هيات هاي نظارت احراز صلاحيت نشد.

به گفته وي،در نظام جمهوري اسلامي ايران كه مبتني بر وحي و عقل است و مردمسالاري ديني مي باشد،راي مردم تزئيني نيست و آرا مردم نقش تعيين كننده اي دارد.

وي،با بازخواني تاريخ از قرون وسطي تا دوره رنسانس گفت:عده اي متحجر ،عقل را نفي مي كردند و عده اي ديگر نيز دين را سازگار با دمكراسي نمي دانستند، در حالي در نظام جمهوري اسلامي ايران ،اسلاميت و نقش مردم در تعيين سرنوشت خود ،به يكديگر پيوند خورده است و از هم ناگسستني است.

گفتنی است ، در اين نشست كه با حضور تعدادي از دانشجويان عضو انجمن هاي اسلامي دانشگاه آزاد برگزار شد،تعدادي از چهره هاي سياسي اصلاح طلب نيز حضور داشتند.

از چهارمحال و بختياري چهار نماينده به مجلس شوراي اسلامي راه مي يابد كه در دور اول انتخابات دو نامزد با كسب اكثريت آرا در دو حوزه انتخابيه شهركرد، بن و سامان و لردگان انتخاب و به مجلس دهم راه يافتند و انتخابات در دو حوزه بروجن و اردل، فارسان، كيار و كوهرنگ به دور دوم كشيده شد.

بنا بر اعلام وزارت كشور دور دوم دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي دهم ارديبهشت برگزار مي شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج