جاباما
۳۲۲۲۹۸
۱۶ نظر
۵۰۱۲
۱۶ نظر
۵۰۱۲
پ

مورد عجیب سحر قریشی

مسئولان تلویزیون باز هم اجازه همکاری سحر قریشی با یک سریال را ندادند. ضمن مرور آخرین وضعیت ممنوع الکارها و ممنوع التصویرها، به این مسئله پرداخته ایم که آیا صدا و سیما با چنین تصمیمی دچار تناقض شده است؟

روزنامه هفت صبح: مسئولان تلویزیون باز هم اجازه همکاری سحر قریشی با یک سریال را ندادند. هفت صبح ضمن مرور آخرین وضعیت ممنوع الکارها و ممنوع التصویرها، به این مسئله پرداخته که آیا صدا و سیما با چنین تصمیمی درباره خانم بازیگر دچار تناقض شده است؟

سحر قریشی

* نوع ممنوعیت: سحر قریشی ممنوع الکار است و نه ممنوع التصویر. درباره دومی یعنی عدم ممنوع التصویری قریشی می توان به بازپخش سریال «دلنوازان» اشاره کرد و البته پخش چهره و مصاحبه این بازیگر با واحد مرکزی خبر در پشت صحنه «رسوایی 2» که سال پیش روی آنتن رفت. ضمن این که چند تله فیلم هم از او روی آنتن رفته، البته این تله فیلم ها هیچ کدام محصول تلویزیون نبوده و در شبکه نمایش خانگی تولید شده و بعدها به تلویزیون فروخته شده اند. او در دوره ای ممنوع التصویر هم بود و برای همین سال 93 تصاویر این بازیگر از تیزر فیلم «آنچه مردان درباره زنان نمی دانند» حذف شد.

* نمونه های ممنوع الکاری: 10 روز پیش نام قریشی میان بازیگران سریال جدید سیروس مقدم «علی البدل» دیده شد اما روز گذشته الهام غفوری تهیه کننده سریال به مهر گفته: «سحر قریشی در این سریال حضور ندارد و ما هنوز درگیر مذاکرات هستیم و با صحبت هایی که با محسن تنابنده داشتیم به این نتیجه رسیدیم که تغییراتی در گروه بازیگران داشته باشیم.»

مورد عجیب سحر قریشی

پیش از این هم سیروس مقدم در سریال «بچه های نسبتا بد» قصد داشت از قریشی دعوت به همکاری کند. آن زمان هم اسم این بازیگر در فهرست بازیگران به ثبت رسید اما چند روز مانده به شروع تصویربرداری، با ممانعت تلویزیون روبرو شد و تصمیم گرفت آیدا فقیه زاده را برای این نقش انتخاب کند. سال پیش حسین سهیلی زاده هم قصد داشت سریال «پریا» را با بازی قریشی تولید کند اما این همکاری شکل نگرفت.

* سابقه همکاری با تلویزیون: اگر چند اپیزود «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را فاکتور بگیریم، تنها همکاری جدی قریشی با تلویزیون سریال «دلنوازان» است که باعث شد نامش سر زبان ها بیفتد.

* دلیل ممنوع الکاری: به طور مشخص اعلام نشده چرا سحر قریشی اجازه همکاری با تلویزیون را ندارد اما تحلیلی هست که این اتفاق را با ماجرای زندگی شخصی و جدایی از همسر قبلی اش ربط می دهد.

* تحلیل: راستش ممنوع الکاری بازیگری در اشل خانم قریشی دور از شأن تلویزیون است و فقط به بازیگری امتیاز می دهد که از نظر فنی نقدهای منفی به او وارد است. نوع انتخاب های قریشی به سینمای بدنه و آن هم از نوع ضعیفش گرایش دارد و البته حضورش متضمن فروش شان نیست.

موفقیت نسبی او در فروش تله فیلم های شبکه خانگی را هم نباید به کل کارنامه این بازیگر تعمیم داد. قریشی حتی مثل دیگران مسئله سیاسی ندارد که به واسطه آن پشت در جام جم مانده باشد.

تلویزیون با این رویکرد فقط و فقط شأن و جایگاه خود را مخدوش می کند و بیهوده از خود چهره ای هولناک می سازد! اجازه دهد کارگردان ها از قریشی در سریال های شان استفاده کنند، عیار بازیگری او بهتر عیان می شود.


فاطمه معتمد آریا

* نوع ممنوعیت: تا همین قبل عید، فاطمه معتمد آریا عملا ممنوع التصویر بود. سریال هایش از تلویزیون بازپخش نمی شدند و حتی تصاویرش از شبکه آی فیلم هم پخش نمی شد. زمان اکران فیلم «یحیی سکوت نکرد»، با اینکه عوامل سریال به برنامه هفت دعوت شدند، عملا خبری از معتمد آریا نبود. حتی با وجود اینکه معتمد آریا بازیگر نقش اصلی کار بود، در بخش های انتخابی برای نمایش در تلویزیون، خبری از او نبود.

با شروع نوروز اما وضعیت تغییر کرد. شبکه نمایش برای عید، سریال «آشپزباشی» را پخش کرد و بعد از آن هم شبکه آی فیلم همین روزها سریال «زیر تیغ» را در کنداکتور گذاشته. در واقع می شود گفت که معتمد آریا فعلا از ممنوع التصویری خارج شده و فقط ممنوع الکار است.

مورد عجیب سحر قریشی

* سابقه همکاری با تلویزیون: از سال ۷۰ و با سریال «گل پامچال» به مخاطبان تلویزیونی معرفی شد و بعد از آن با اینکه به طور کلی در تلویزیون کم کار بود اما چند سریال دیگر مثل «آرایشگاه زیبا»، «زیر تیغ» و «آشپزباشی» بازی کرد.

* دلیل ممنوع الکاری: بر اساس شنیده ها به دلیل گرایش های سیاسی، بعد از انتخابات ۸۸، ممنوع الکار شد.


جواد یحیوی

* نوع ممنوعیت: با اینکه تمام مجریان ممنوع الکار، در این چند وقت اخیر به تلویزیون بازگشتند، جواد یحیوی هیچ وقت این امکن را پیدا نکرد. یحیوی بارها برای بازگشت به تلویزیون و اجرا، اعلام آمادگی کرده اما انگار حساب تلویزیون با او پاک نشده. یک بار دو سال پیش اعلام شد که برنامه«جشن رمضان 92» را جواد یحیوی اجرا می کند. آنقدر این مسئله جدی بود که حتی یحیوی در فضای مجازی هم راجع به آن نوشت اما عملا این اتفاق نیفتاد و یحیوی نتوانست به عرصه اجرا برگردد. همچنان هم هیچ خبری از پایان ممنوع الکاری این مجری در میان نیست.

مورد عجیب سحر قریشی

* سابقه همکاری با تلویزیون: از سال ۷۶ با برنامه «طعم آفتاب» به تلویزیون آمد و تا سال ۸۷ یکی از مجریان فعال این رسانه بود. او در این مدت، برنامه های مختلفی اجرا کرد و به عنوان مجری موفق توانست خودش را به اثبات برساند.

* دلیل ممنوع الکاری: حضور در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری سال ۸۸ باعث شد که تلویزیون تصمیم بگیرد او را ممنوع الکار کند.


پگاه آهنگرانی

* نوع ممنوعیت: از آنجایی که پگاه آهنگرانی تا به حال تصمیمی برای بازی در هیچ سریالی نگرفته، نمی شود گفت که ممنوع الکار است اما به هر حال کسی که پخش تصویرش از تلویزیون ممنوع باشد، قطعا امکان همکاری با این رسانه را هم ندارد. پگاه آهنگرانی یکی از بازیگرانی است که حتی امکان نمایش تصویرش هم از تلویزیون وجود ندارد. همین اواخر زمان اکران فیلم «جامه دران»، تصویر آهنگرانی در تیزر فیلم هم به نمایش درنیامد و حتی اسمش هم از روی تیزر حذف شد. فقط چند صحنه کوتاه از پشت سر او گرفته شد و تمام. این بازیگر در این چند سال حتی یک بار هم به برنامه هفت دعوت نشده و خلاصه هیچ حضوری در این رسانه ندارد.

مورد عجیب سحر قریشی

* سابقه همکاری با تلویزیون: آهنگرانی تا به حال هیچ حضوری در تلویزیون نداشته. البته بخش مهمی از این کمرنگ بودن در تلویزیون به عدم تمایل خود این بازیگر برای حضور در سریال های تلویزیونی برمی گردد.

* دلیل ممنوع الکاری: به دلیل گرایش های سیاسی که داشت و ساخت مستندی که به واسطه آن به مشکل برخورد.


باران کوثری

* نوع ممنوعیت: آخرین بار دو سال قبل به عنوان مهمان در «کلاه قرمزی» حضور پیدا کرد و بعد از آن هم تکرار سریال «صاحبدلان» با بازی او از شبکه آی فیلم پخش شد اما به نظر می رسد تلویزیون این اواخر به این بازیگر حساسیت خاصی پیدا کرده. زمان اکران فیلم «کوچه بی نام» و «جامه دران» عملا تصویر او را از تیزرها حذف کردند. حتی برنامه هایی مثل سینما آی فیلم هم که درباره تمام فیلم ها، بازیگران و اتفاقات مهم سینمایی صحبت می کنند، اسم این بازیگر را حذف کردند. با اینکه کوثری سال گذشته برای «کوچه بی نام»[ سیمرغ گرفت و یکی از مهمترین بازیگران این فیلم به حساب می آید.

مورد عجیب سحر قریشی

* سابقه همکاری با تلویزیون: اولین بار با سریال «صاحبدلان» در تلویزیون حضور پیدا کرد.س ال ۸۷ در اولین برنامه کلاه قرمزی که بعد از سال ها تولید شد، یکی از اعضای ثابت بود و نقش خاله باران را بازی می کرد. در کلاه قرمزی ۹۳ هم در یک قسمت حضور داشت.

* دلیل ممنوع التصویری: از آنجایی که تا همین دو سال قبل، در تلویزیون حضور داشته، ممنوع التصویری اش کاملا عجیب است.


مهراب قاسم خانی

* نوع ممنوعیت: آنطور که پیداست مهراب قاسم خانی در تلویزیون ممنوع الکار است. با اینکه اعلام شده بود قاسم خانی گارگردانی مجموعه «دورهمی» را به عهده دارد و مدام تصاویری از آن در اینستاگرامش می گذاشت اما از همان قسمت اول، هیچ اسمی از او در تیتراژ برده نشد. حتی یکی از قسمت های مجموعه که مهراب به عنوان مهمان حضور داشت، با اینکه عکس هایش همه جا انتشار پیدا کرد، هیچ وقت از تلویزیون پخش نشد. قاسم خانی به دلیل این اتفاقات، همین اواخر از برنامه خداحافظی کرد و رفت.

مورد عجیب سحر قریشی

* سابقه همکاری با تلویزیون: از همان ابتدا، هر کجا که پیمان قاسم خانی به عنوان نویسنده حضور داشته، اسم مهراب هم کنار او به چشم می خورد. بنابراین سالیان سال است که مهراب در سریال های تلویزیون حضور دارد.

* دلیل ممنوع التصویری: اصلا مشخص نیست اما این احتمال وجود دارد که بعد از ماجرای سفر به برزیل و حواشی که سر شلوارک پوشیدن بازیگران به میان آمد، این اتفاق افتاده باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلی

      چه شلم شوباس این صدا سیما در پیتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داغونیه

      • فهيمه

        آي گفتي

    • بدون نام

      سحرقریشی مگه کیه اخه هی بزرگش می کنید بدم میاد ازش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا!
        شان بازیگری رو کلا برده زیر سوال!
        البته این که این خانوم معروف شدن ، سطح سلیق مردم رو نشون میده...

      • هومن

        از خیلی از این در پیتا بهتره........
        شماها هم الکی هی پشت سرش حرف می زنید......
        یکی از بهترین هاست سحر قریشی....

    • بدون نام

      فقط قاسم خانی را تعجب کردم بقیه چه بجا بخصوص قریشی

    • علی

      اشکال نداره حامد زمانی که هست بیارنش تو تی وی همه جور نقشی هم بلده بازی کنه
      خدا فقط ریاکاری رو از این مملکت دور کن

    • بدون نام

      باباجون مادرتون نکنیداین کارارو بچه های من ازشماهایادگرفتن ،سه تادختردارم هرسه تامیخان دماغشونوعمل کنن

    • بدون نام

      اصلاهم عجیب نیست من توخارج ازاین مواردزیاد دیدم ،دوسال مالدیوبودم امثال این تیپ هاروخیلی دیدم

    • بدون نام

      کارهای سیمای میلی از مورد عجیب بنجامین باتن عجیب تره حالا فرقش چیه ممنوع بودن کار با تصویر اینا که همه کارشون تصویریه

    • بدون نام

      کلا ممنوع بودن هر کی میخواد باشه درست نیست جالبه خودشون هم نمیدونن علتش رو از بس واهیه

    • زنده باد ایرانی

      انسانهایی که فقط اسیرچهره ها هستند
      نه سواد درستی دارند
      ونه شخصیت آنچنانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس نود درصد مردم ایران نه سواد درستی دارند و نه شخصیت آنچنانی! تبریک به همه

    • sara

      برترین های ترسووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو.
      چرا نظرات رو چاپ نمیکنی؟؟؟

    • هومن

      سحر قریشی یکی از بهترین هاست و باید به فعالیتشون به نحو احسن ادامه بدن و الکی به ایشون گیر ندن........
      ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج