۳۲۲۴۲۶
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

یک سناتور جمهوری خواه:

نمی گذاریم اوباما از ایران آب سنگین بخرد

یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه، طرحی به کنگره ارائه داده که در صورت تصویب، خرید آب سنگین حاصل از کار بخش‌های باقی‌مانده نیروگاه اراک توسط آمریکا «ممنوع» خواهد شد.

خبرگزاری فارس: پس از آنکه اعلام شد آمریکا در پی خرید آب سنگین حاصل از فعالیت نیروگاه اراک است، مخالفین توافق هسته‌ای در برابر این تصمیم اوباما موضع گرفتند و حالا نوبت به سنا رسیده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری کنگره (هیل)، سناتور «تام کاتن» طرحی را به کمیسیون انرژی سنا ارائه داده که در صورت تصویب آن در مراجع قانون‌گذار، دولت آمریکا را از خرید آب سنگین ایران منع خواهد کرد.

پیش از این اعلام شده بود که دولت فعلی آمریکا که البته عمرش در همین سال ۲۰۱۶ به پایان می‌رسد، برای خرید ۲۳ تن آب سنگین به قیمت ۸.۶ میلیون دلار آمادگی دارد.

سناتور پس از انشاء و تقدیم طرح خود به سنا گفت: «بنظر می‌رسد که رئیس‌جمهور (اوباما) برای دفاع از توافق هسته‌ای خود تا هر جا که لازم بداند، پیش می‌رود.»

این اولین باری نیست که توافق هسته‌ای، توافق اوباما خوانده می‌شود. توافق هسته‌ای با محروم شدن جمهوری‌خواهان از رأی‌گیری با فیلی‌باستر کردن دموکرات‌ها و دستور اجرایی اوباما به تصویب رسید و به همین دلیل به عنوان یک مقرره مصوب مراجع قانون‌گذار (statute) درنظر گرفته نمی‌شود و برای دولت‌های بعدی این کشور، الزام‌آور نیست.

تام کاتن در انتها گفته: «ما به قیمت به خطر افتادن امنیت خود به رژیم تروریست‌پرور ایران امتیاز داده‌ایم و نباید با خرید ممتد این مواد (آب سنگین) به برنامه غنی‌سازی آنها یارانه هم بدهیم.»

قلب نیروگاه آب سنگین اراک با بتون پر شده و دیگر توانایی تولید پلوتونیوم را ندارد؛ این نیروگاه البته هنوز آب سنگین تولید می‌کند.

دیشب روس‌ها هم اعلام کردند که ۴۰ تن آب سنگین از ایران می‌خرند. مقایسه قیمت آب‌سنگین ایران با قیمت جهانی این فرآورده بارزش به محور برخی انتقادها از این توافق تجاری-اتمی پسابرجامی بدل شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خبرگزاری فارس انقدر اخبار مغرضانه و سرشار از دروغ پخش نکن
      بين مردم هیچ جایگاهی ندارید!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره والا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج