۳۲۲۷۰۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

معاون صدر اعظم آلمان به ایران می آید

«زیگمار گابریل» معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان هفته آینده به ایران سفر می‌کند.

خبرگزاری ایرنا: «زیگمار گابریل» معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان هفته آینده به ایران سفر می‌کند.

تارنمای صدای آلمان (دویچه وله) نوشت: «زیگمار گابریل» معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان هفته آینده به ایران سفر می‌كند تا در نشست مشترك كمیسیون اقتصادی ایران و آلمان در تهران شركت كند، نشستی كه پس از ۱۵ سال برای نخستین بار برگزار می‌شود.

این تارنما در گزارشی در این باره افزود: این دومین سفر گابریل از زمان توافق اتمی (برجام) است، سفری با این امید كه به مناسبات اقتصادی میان دو كشور تكانی داده شود.
«هلنه رانگ» رئیس 'اتحادیه خاورمیانه و خاور نزدیك' در این باره گفت، انتظار دارد كه وزیر اقتصاد آلمان اقدامی جدی در این زمینه انجام دهد، زیرا 'هرچه باشد آقای گابریل معاون صدراعظم هم هست.'

'ولفگانگ تری‌یر' مدیر بخش تجارت خارجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان نیز به اهمیت سفر گابریل به ایران اشاره كرده و گفته است، اكنون ماههاست كه مقام‌های ارشد سیاسی و اقتصادی كشورهای مختلف در حال سفر به ایران و به دنبال قراردادهای میلیاردی هستند.

شركت‌های آلمانی از این موضوع دل خوشی ندارند كه آنگلا مركل بخاطر ملاحظاتی كه با اسرائیل دارد، فاصله با ایران را حفظ كرده است. آن‌هم در شرایطی كه 'فرانسوا اولاند' رئیس جمهوری فرانسه و 'متئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا میزبان 'حسن روحانی' رئیس جمهوری ایران بودند. شركت‌های آلمانی انتظار دارند كه آلمان نیز این علامت را به دولت ایران بدهد كه تحكیم مناسبات اقتصادی میان دو كشور اولویت بسیار بالایی دارد.

صاحبكاران و سرمایه‌‌گذاران آلمانی در عین حال امیدوارند كه یكی دو قرارداد در این سفر امضا شود، حتی اگر دامنه این قراردادها چندان گسترده نباشد.

آن‌ها قرارداد شركت زیمنس را با شركت مپنا برای تولید توربین‌های گازی و ژنراتورهای تولید برق كه چندی پیش امضا شد، به فال نیك گرفتند و آن را به حساب از راه رسیدن قراردادهای بعدی گذاشتند. ولفگانگ تری‌یر خوش‌بین است كه حجم مبادلات تجاری میان دو كشور كه بر اثر تحریم‌ها به شدت كاهش یافته بود، مجددا افزایش یابد و ظرف دو تا سه سال آینده به چهار تا پنج میلیارد یورو برسد، یعنی رقمی معادل سال 2000 میلادی. او امیدوار است كه حجم مبادلات تجاری در پنج تا هفت سال آینده به 10 میلیارد یورو صعود كند.

یكی ازدلایل مهم كه بسیاری از شركت‌های آلمانی را از سرمایه‌گذاری و امضای قرارداد با شركت‌های ایرانی باز می‌دارد، نبود ضمانت‌های بانكی است.

هلنه رانگ می‌گوید: این یك مشكل كلیدی است كه باید بسرعت حل شود، زیرا بیشتر بانك‌های آلمانی از تامین سپرده مالی برای مناسبات با ایران شانه خالی می‌كنند. خیلی از تجار امیدوارند كه این موضوع نیز با سفر گابریل به تهران حل شود.

ولفگانگ تری‌یر می‌گوید انتظار می‌رود زمانی كه این قدم برداشته می‌شود، موسسات مالی بیشتری حاضر باشند وارد میدان شوند و بیمه هرمس نیز مجددا ضمانت مبادلات تجاری با ایران را بر عهده گیرد.

آمریكا در دوران تحریم های پیش از برجام علیه ایران، شماری از بانك های اروپایی را بخاطر معاملات با ایران جریمه های سنگین كرده است و هر چند طبق برجام، تمامی تحریم های مربوط به برنامه هسته ای ایران برچیده خواهد شد، شماری از بانك ها هنوز نگرانند كه توسط آمریكا جریمه شوند.

شنبه گذشته در دیدار محمد جواد ظریف و جان كری وزیران امور خارجه ایران و آمریكا در مقر سازمان ملل در حاشیه اجلاس تغییرات آب و هوا، كری به بانك های غیر از آمریكایی گفت: تاكید می كنم ما تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای را كه به آنها متعهد شده بودیم، رفع كرده‌ایم و حالا فرصت‌هایی برای بانك‌های خارجی برای انجام تجارت با ایران وجود دارد.

ظریف نیز در پی این دیدار گفت: این بسیار مهم است متوجه باشیم برجام یك قرارداد متعادل بوده و ایران تعهدات خود را در برجام انجام داده و با صحبت هایی كه جان كری می گوید مشخص شد كه باید منتظر باشیم ایران تمامی منافع ذكر شده در برجام را ببرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج