جاباما
۳۲۲۸۷۸
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

شکنجه گر «اعظم» اعتراف کرد

درحالی‌که پرونده شکنجه اعظم توسط شوهرش روی میز بازپرس دادسرای مشهد قرار دارد، وکیل‌مدافع این زن خبر داد متهم برخلاف انکارهای اولیه، به جرمش اقرار کرده است.وی ادامه داد: متهم ظاهرا به همه جرائم اعتراف کرده و پذیرفته است مرتکب این اعمال شده، البته تحقیقات مقدماتی همچنان ادامه دارد ولی هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است.

روزنامه شرق: پرونده شکنجه زن مشهدی و دخترانش همچنان در مرحله تحقیقات مقدماتی است و متهم پرونده به اتهاماتش اعتراف کرده است. حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضائی، درباره این پرونده گفت: از وقتی دادستان مشهد مطلع شدند، این موضوع را باجدیت پیگیری کردند و در حال ‌حاضر نیز در حال تحقیقات هستند.

پرونده هنوز در مرحله رسیدگی است و حکم صادر نشده است. وی درباره پرونده قتل ستایش قریشی، دختر شش‌ساله افغان، نیز گفت: نظر پزشکی قانونی صادر و به مرجع قضائی ارسال شده است و چنانچه اعتراض به نقطه‌نظرات نباشد، کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال می‌شود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اژه‌ای درباره اینکه نظریه پزشکی قانونی در این پرونده چیست، بیان کرد: این مسائل از جزئیات پرونده است و چون برای پرونده حکمی صادر نشده، از بیان آن معذورم. درحالی‌که پرونده شکنجه اعظم توسط شوهرش روی میز بازپرس دادسرای مشهد قرار دارد، وکیل‌مدافع این زن خبر داد متهم برخلاف انکارهای اولیه، به جرمش اقرار کرده است.

مرضیه محبی، درباره آخرین وضعیت این زن ٣٠ساله‌ و دو دخترش که به مدت ٢١ توسط شوهرش شکنجه شده‌اند، گفت: چند روزی این سه نفر در بیمارستان بستری بودند به لحاظ جسمی جراحاتی که بر بدن داشتند ازجمله کبودی‌ها و حتی دررفتگی فک دختر بزرگ‌تر، رو به بهبودی و ترمیم است و از آنجا که تحت درمان هستند، وضعیت‌شان به‌نسبت گذشته بهتر است. وی با اشاره به اینکه درحال‌حاضر مادر و دو فرزندش از بیمارستان به یکی از مراکز بهزیستی برای نگهداری منتقل شده‌اند، افزود: اثرات منفی روحی و روانی این اتفاق به‌سادگی برطرف‌شدنی نیست. اما بااین‌حال اکنون به یک آرامش نسبی رسیده‌اند و کابوس آن مردی که آنها را مرتبا شکنجه می‌کرد تا حدی از ذهنشان پاک شده است.

محبی با اشاره به صدور قرار بازداشت متهم پرونده، اظهار کرد: دادستان مشهد شخصا به‌جد پیگیر موضوع است و بر همه موارد مرتبط با پرونده اشراف دارد. از طرفی دادگستری هم حساسیت زیادی نسبت به این پرونده اعمال می‌کند.

وی ادامه داد: متهم ظاهرا به همه جرائم اعتراف کرده و پذیرفته است مرتکب این اعمال شده، البته تحقیقات مقدماتی همچنان ادامه دارد ولی هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است.

وی ادامه داد: پزشکی قانونی نیز پاسخ معاینات صورت‌گرفته و سیاهی مفصل و جراحاتی که به این زن و فرزندانش وارد شده؛ مثل کبودی‌ها، سوختگی‌ها، شکستگی و... را گزارش کرده است.

وکیل‌مدافع زن مشهدی افزود: تاکنون چند نفر از کسانی که دغدغه‌های انسان‌دوستانه دارند، اعلام آمادگی کرده‌اند هزینه‌های زندگی و درمانی این مادر و فرزندانش را تقبل کنند و فکر می‌کنم هزینه‌های سرپناه و معیشتی آنها از همین طریق به‌زودی مهیا و مشکل حل شود.

وی درباره حمایت مسئولان از این زن و دخترانش گفت: مدیر کل بهزیستی مشهد به ملاقاتشان رفته و آنها را در یکی از خانه‌های امن بهزیستی پناه و اسکان داده تا به‌خوبی از لحاظ درمانی تحت نظر باشند و از آنها مراقبت شود. محبی در پاسخ به این سؤال که چطور ممکن است ٢١ روز این افراد تحت شکنجه باشند، بدون اینکه صدایی از آنها شنیده شود، گفت: مرد، دهان همسر خود را با پارچه بسته بود و بچه‌ها از ترس، جرئت حرف‌زدن نداشتند. از طرفی منزل آنها در محله‌ای دورافتاده، پرت و مخروبه‌ای واقع بوده که بیشتر محل رفت‌وآمد و کاسبی خرده‌فروشان مواد مخدر بوده که آنها هم با دیدن این زن و فرزندانش عکس‌العملی نشان نمی‌دادند.

محبی در جواب این سؤال که مرد به چه ماده مخدری اعتیاد داشت، نیز بیان کرد: ظاهرا همه چیز!... شیشه، متادون، ترامادول و... . به گفته همسرش همه نوع موادی مصرف می‌کرد.

وی با تأکید بر شرایط نه‌چندان خوب این زن و دخترانش از لحاظ روحی، گفت: درحال‌حاضر صحبت‌کردن با بچه‌ها درباره این اتفاق تلخ و یادآوری آن مسائل، بیشتر به آنها صدمه می‌زند و من سعی کردم این کار را انجام ندهم. ولی با مادرشان که صحبت کردم، بیان کرد هنوز کابوس اینکه پدر برگردد، بچه‌ها را آزار می‌دهد و از آن وحشت دارند. خود اعظم هم همین شرایط را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعضی ها وحشیگری هایی میکنن که بهتره تا آخر عمرشون تو قفس بمونن تا جامعه از شر کارهاشون در امان بمونه.

    • بدون نام

      اعدامش کنید. بی شرف، پست فطرت رو. حیوان هم با بچه هاش اینکار را نمی کند.
      ژست های روشنفکرانه هم برای چنین جوامعی کاربرد ندارد.

      پاسخ ها

      • شیما

        آفرین.....

    • شایان

      کابوس برگشت پدر!!!چقد تلخه این جمله
      پدری که باید مایه آرامش بچه هاش باشه،تکیه گاه خونواده باشه،یه مامن امن در مقابل خطرات احتمالی ..... متاسفم برات پدر!!!از پدر بودن فقط اسمشو به یدک میکشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج