۳۲۲۸۹۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

اعلام عارف و سكوت‌ لاريجانی!

روز گذشته محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم كه طي سفري انتخاباتي و براي گرم كردن تنور دور دوم انتخابات مجلس دهم به نفع كانديداهاي ليست اميد به شهرستان گچساران استان كهگيلويه و بويراحمد رفته بود از نامزدي خود براي رياست مجلس آينده خبر داد.

روزنامه آرمان- سجاد خداكرمي: روز گذشته محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم كه طي سفري انتخاباتي و براي گرم كردن تنور دور دوم انتخابات مجلس دهم به نفع كانديداهاي ليست اميد به شهرستان گچساران استان كهگيلويه و بويراحمد رفته بود از نامزدي خود براي رياست مجلس آينده خبر داد.

عارف سه‌شنبه شب در حاشيه سفر خود به شهرستان گچساران دراين‌ارتباط گفت: «امكان نامزدي ما براي رياست مجلس دهم وجود دارد و نامزد شدن ما براي اين مسئوليت يك وظيفه است. » اين سخنان منتخب اول مردم تهران كه براي نخستين بار اين‌چنين با صراحت از آمادگي خود براي نامزدي رياست مجلس دهم خبر داده در شرايطي گفته مي‌شود كه تا پيش‌ازاين از سوي بسياري از اصلاح‌طلبان و منتخبين مجلس دهم بحث و اعلام نظر دراين‌ارتباط به پس از برگزاري دور دوم انتخابات و شكل‌گيري مجلس جديد موكول شده بود.

گفتني است پيش‌تر و در همين ارتباط علي صوفي رئيس ستاد انتخاباتي ليست اميد در تهران از توافق ميان آقايان هاشمي، روحاني و رئيس دولت اصلاحات بر سر رياست محمدرضا عارف بر مجلس دهم خبر داده بود كه نه‌تنها از سوي عارف و ديگر منتخبان ليست اميد تاييد نشد بلكه برخي از منتخبين اين ليست در واكنش به اين خبر سخنان صوفي را اظهارنظر شخصي وي دانسته بودند.

لاريجاني همچنان در سكوت

همچنان كه گمانه‌زني‌ها راجع به نامزد شدن يا نشدن عارف براي كرسي رياست مجلس ادامه دارد، علي لاريجاني رقيب بالقوه وي از موضعگيري در ارتباط با نامزد شدن خود براي اين سمت خودداري كرده است. لاريجاني كه در دو دوره رياست خود بر مجلس كار با دو رئيس‌جمهور مختلف را در كارنامه دارد در صورت نامزدي بدون شك هم آراي اصولگرايان تندرو و جبهه پايداري كه در فراكسيون اصولگرايان مجتمع خواهد بود را به همراه دارد و هم آراي اصولگرايان سنتي و اصولگرايان حاميان دولت را در سبد خواهد داشت.

او اين روزها همچون هميشه با اين موضوع بسيار محافظه‌كارانه برخورد مي‌كند و از كوچك‌ترين اظهارنظري در اين مورد خودداري مي‌ورزد؛ اما در مقابل محمدرضا عارف چندين بار به‌صورت غيرمستقيم به صحبت‌ها در اين زمينه واكنش‌هايي داشته است. او كه در آخرين سكانس با سخن اخيرش در گچساران پرده از تمایلش براي رياست مجلس جديد برداشته است نشان داد از عزم خود براي رقابت بر سر رياست يا عقب نمي‌نشيند يا كار را براي منصرف ساختنش از اين موضوع بسيار سخت خواهد كرد.

نيابت مجلس جديد سهم مطهري يا جلالي

از ديگر موارد مطرح‌شده در سخنان عارف كه در گچساران ايراد مي‌شد اشاره به يك نام ديگر نيز بود. غلامرضا تاجگردون نماينده گچساران كسي بود كه عارف در پاسخ به سوالي پيرامون نايب‌رئيسي وي گفت نمي‌تواند در حال حاضر دراين‌ارتباط اظهارنظر كند اما افزود: «آقاي تاجگردون داراي ظرفيت‌هاي فراواني است كه ما نيز مانند شما اميدواريم از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي وي نهايت بهره لازم برده شود. » گرچه چندان نمي‌توان سخنان عارف درزمينه نايب‌رئيسي تاجگردون را جدي تلقي كرد اما اين سخنان و همچنين اظهارنظرهاي بسياري ديگر در اين زمينه نشان از آن دارد كه موضوع هيات‌رئيسه مجلس جديد چندان كم‌اهميت‌تر از موضوع رياست اين مجلس نيست.

گفتني است كه براي نيابت رياست مجلس جديد نيز يك نام بيش از ديگر نام‌ها مورداشاره قرار مي‌گيرد و آن نيز كسي نيست جز علي مطهري اصولگراي مستقل و حامي دولت كه در مجالس هشتم و نهم بيشترين هجمه‌ها را از جانب اصولگرايان تندرو متحمل شده است. در همين ارتباط چندي پيش صفحه اينستاگرام و كانال تلگرام علي مطهري از كانديدا شدن او براي پست نايب‌رئيسی مجلس دهم خبر داد. بااين‌همه مطهري كماكان يكي از جدي‌ترين كانديداهاي احتمالي مجلس دهم به شمار مي‌رود. اسامي ديگري نيز در كنار نام مطهري براي نشستن بر صندلي نايب‌رئيسي مجلس جديد مطرح است اما از آن ميان كاظم جلالي رئيس فراكسيون رهروان ولايت بيش از ديگران توجه‌ها را به خود معطوف كرده است.

در همين ارتباط بهروز نعمتي از اعضاي فراكسيون رهروان و دست راست جلالي در اين فراكسيون درباره احتمال نامزدي وي براي نايب‌رئيسي مجلس جديد مي‌گويد: «شنيده‌ها حاكي از اين است كه كاظم جلالي خود را براي رقابت بر سر نایب رئيسي مجلس دهم آماده مي‌كند. » گفتني است كاظم جلالي كه به نزديكي با لاريجاني شهره است و رياست فراكسيون مطلوب لاريجاني يعني فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس نهم را برعهده دارد، در انتخابات مجلس دهم با حضور در ليست اصلاح‌طلبان و حاميان دولت به عنوان منتخب مردم تهران به مجلس دهم راه پيدا كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج