۳۲۳۰۱۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پرسپولیس؛ تیمی که بی ادب نیست

یک سال قبل درست در همین روزها برانکو ایوانکوویچ هدایت تیمی را به دست گرفته بود که از هر حیث درهم گسیخته و ناموزون به نظر می‌رسید.

ایران ورزشی: یک سال قبل درست در همین روزها برانکو ایوانکوویچ هدایت تیمی را به دست گرفته بود که از هر حیث درهم گسیخته و ناموزون به نظر می‌رسید. در حوزه فنی با اینکه در ابتدای فصل علی دایی جوان‌های مستعدی به تیم اضافه کرده بود اما در برخی نقاط زمین بالانس نشده و با توجه به شکست‌های اول فصل به لحاظ روانی شرایط جالبی نداشت. همچنین عادت به باخت‌های مکرر در زمان سرمربیگری حمید درخشان تداوم یافته و تبدیل به مهم‌ترین معضل پرسپولیسی شده بود که همواره در نیمه پایین جدول سیر می‌کرد و آرزوی این را داشت تا حداقل یک هفته هم که شده ابر و باد و مه و خورشید و فلک باعث بالا رفتن آنها از رده هشتم شود. غیر از این، مهم‌ترین و البته بدترین معضلی که پرسپولیس در آن روزها بدان گرفتار شده بود بی نظمی، یاغیگری و حاشیه‌سازی بازیکنانش بود که با تداوم نتایج ضعیف تیم مدام تشدید می‌شد و البته به دلیل سوء مدیریت رهبر کادر فنی اوج گرفته بود.

یک سال قبل تیتر ایران ورزشی در روز ۸ اردیبهشت به بی ادبی و میزان گستاخی بازیکنان این تیم اختصاص داشت که از زبان برانکو در یک محفل دوستانه شنیده شده بود. آن روزها برانکو تازه پرسپولیس درهم ریخته درخشان را همراه با آوار شکست‌ها و عواقب دردناکش تحویل گرفته و از این متعجب بود که چرا در این تیم هیچ چیز سر جایش نیست و بازیکنان به این درجه از بی ادبی و گستاخی رسیده‌اند که احساس می‌کنند هر کاری از دست‌شان بیاید می‌توانند انجام دهند و به شکل کاملا اسفباری از بهم ریختن تیم خود نیز ابایی ندارند.

یک سال بعد از این اظهارنظر اما پرسپولیس تبدیل به تیم بهتری شده که هوادارانش دوستش دارند و می‌توانند به آن افتخار کنند. تیم برانکو امسال هم خوب بازی می‌کند و هم اینکه برخلاف سال گذشته که در نیمه پایین جدول پرسه می‌زد و گاهی حتی روی کاغذ احتمال سقوط داشت حالا مدعی جدی قهرمانی است و بیشتر از رقبای نامدار و پدیده این فصل به جام نزدیکتر شده تا جایی که قاطبه پیش بینی‌ها حکم به قهرمانی این تیم می‌دهد.

جدا از این دستاوردهای فنی و نزدیک شدن پرسپولیس به هدفی که طی ۷ فصل گذشته در دسترس نبوده تیم فعلی پرسپولیس تیم متشخص و باشخصیتی است و از این حیث به مرحله بالایی از بلوغ رسیده است. در واقع شخصیتی که برانکو ایوانکوویچ طی این یک سال به تیم تزریق کرده و فضای آرامی که او به وجود آورده در جای جای تیم و رفتار و حرکات بازیکنان دیده می‌شود به طوری که طی فصل اخیر که سه هفته به پایان آن فاصله داریم کمتر به یاد داریم دعوا و درگیری در تمرینات و اردوها رخ داده باشد و مثل فصل قبل بازیکن رودرروی مربی بایستد یا بازیکنی به هر نحو ممکن تیمش را به هم بریزد و حاشیه‌سازی کند.

برانکو فردی آرام و متشخص است که طبق اصول اخلاقی تیمش را پیش می‌برد. همچنین او جدا از دستیاران کروات و معتمد خود از دو دستیار ایرانی بهره می‌برد که آنها نیز مربیانی با خصوصیات اخلاقی بارز هستند و این پکیج مناسب تاثیر چشمگیری در رفتار بازیکنان داشته تا جایی که اتحاد، برخوردهای دوستانه و یکدلی بین اعضای تیم موج می‌زند و پرسپولیس را بیشتر از همیشه به قهرمانی نزدیک کرده است.

حال خوب می‌دانیم حتی اگر بنا به دلایل فوتبالی و فنی پرسپولیس قهرمان نشود و از رسیدن به این مهم باز بماند هوادارانش می‌توانند خوشحال باشند که یک تیم فوق‌العاده دوست داشتنی دارند و جدا از ارتقای سطح فنی و تاکتیکی و سبقت گرفتن از سایر تیم‌ها از این حیث، به لحاظ اخلاقی مجموعه‌ای کم نقص و کم نظیر را حمایت می‌کنند و به خاطر این تحول بزرگ از برانکو و یارانش در کادر فنی سپاسگزارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج