۳۲۳۰۱۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پولادی باید ۲۷ ماه خدمت کند

سردار موسی کمالی درباره آخرین وضعیت مهرداد پولادی که خارج از ایران بازی می‌کند و هنوز خود را به نظام وظیفه معرفی نکرده، توضیح می‌دهد: پولادی نمی‌تواند از هیچ تسهیلاتی برخوردار شود. او حتی با پرداخت جریمه هم نمی‌تواند از خدمت سربازی معاف شود. پولادی باید ۲۷ ماه خدمت سربازی را پشت سر بگذارد.

ایران ورزشی: سردار موسی کمالی جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه هیچ گذشتی در قبال سربازان متخلف فوتبالیست نخواهیم داشت، درباره خدمت سربازی بازیکنانی که تا به حال خود را به نظام وظیفه معرفی نکردند می‌گوید: «این افراد باید خدمت سربازی خود را در تیم‌های نظامی پشت سر بگذارند و به هیچ وجه اجازه حضور آنها را در تیم ملی نخواهیم داد. افکار عمومی و عموم مردم این مساعدت را تبعیض‌آمیز می‌دانند و می‌گویند چرا باید تفاوت بین افراد عادی و مشهور قایل شد، بنابراین تاکید می‌کنم این افراد نمی‌توانند تا پایان خدمت سربازی تیم ملی فوتبال ایران را همراهی کنند.

افرادی که تا قبل از ۲۲ بهمن سال ۹۳ به خدمت اعزام شده‌اند، مشمول بخشش اضافه خدمت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، می‌شوند و اضافه خدمتی تحمل نخواهند کرد اما اگر پس از این تاریخ به خدمت اعزام شده باشند، علاوه بر ۲۱ ماه زمان قانونی خدمت سربازی باید سه تا ۶ ماه هم اضافه خدمت سربازی را پشت سر بگذارند.»

سردار کمالی درباره آخرین وضعیت سربازان ملی‌پوش ادامه می‌دهد: «مواضع ستاد کل نیروهای مسلح در قبال ورزشکارانی که با تخلف کارت پایان خدمت خود را دریافت کرده بودند، به هیچ وجه تغییر نمی‌کند. همین که یک بار به آنها اجازه دادیم تیم ملی فوتبال را در رقابت‌های جام جهانی همراهی کنند، کافی است.»

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح در این رابطه با تاکید بر اینکه در این باره هیچ توجهی به جوسازی برخی مسوولان ورزشی و رسانه‌ها نمی‌شود، می‌گوید: «اینکه بخواهند شرط و شروط بگذارند که ما قانون را نادیده بگیریم، به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست. سربازانی هم که در باشگاه‌های فوتبال مانند نیروی زمینی و تراکتورسازی و... که جزو تیم‌های نظامی محسوب می‌شوند، بازی می‌کنند به آن علت که این تیم‌ها محل خدمت آنها محسوب می‌شود، می‌توانند تیم‌های خود را در همه مسابقه‌ها همراهی کنند البته به این بازیکنان هم اعلام کردیم بعد از گذشت ۶ ماه می‌توانند تیم‌های خود را همراهی کنند که اینگونه هم عمل شد.»

سردار موسی کمالی درباره آخرین وضعیت مهرداد پولادی که خارج از ایران بازی می‌کند و هنوز خود را به نظام وظیفه معرفی نکرده، توضیح می‌دهد: «پولادی نمی‌تواند از هیچ تسهیلاتی برخوردار شود. او حتی با پرداخت جریمه هم نمی‌تواند از خدمت سربازی معاف شود. پولادی باید ۲۷ ماه خدمت سربازی را پشت سر بگذارد و می‌تواند دوران سربازی خود را در تیم‌های نظامی مانند ملوان، تراکتور یا نیروی زمینی طی کند.» سردار کمالی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌شود شرایط را طوری فراهم کرد که این بازیکنان با توجه به نیاز تیم ملی بتوانند با پیراهن ایران در رقابت‌های پیش رو شرکت کنند، می‌گوید: «همانطور که اعلام کرده‌ام درباره حضور آنها در تیم ملی به هیچ وجه مساعدتی صورت نخواهد گرفت چرا که معتقدیم این افراد مشهور هستند و در جایگاه خود از قانون سوء‌استفاده کرده‌اند و مرتکب تخلف شده‌اند. این ختم کلام است و تاکید می‌کنم هیچ فرد حقیقی یا حقوقی دیگر این موضوع را پیگیری نکند و حتی جوسازی‌ برخی رسانه‌ها هم باعث تجدید نظر ما در تصمیم‌مان نخواهد شد که بخواهند فکر کنند ستاد کل نیروهای مسلح تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار می‌گیرد و تصمیم خود را تغییر می‌دهد. تا الان بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی برای حضور این بازیکنان در تیم ملی فوتبال پیش قدم شده‌اند اما جواب ما به همه این افراد «نه» بوده و این موضوع را قاطعانه به آنها اعلام کرده‌ایم.»

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه جرم این افراد از سه حیث قابل بررسی است، ادامه می‌دهد: «یکی این است که آنها کارت شناسایی جعلی تهیه کرده‌اند و به دنبال آن از تیم ملی محروم و به سربازی رفته‌اند. یک حیث ورزشی است که متاسفانه باید بگویم هیچ اقدامی در قبال این افراد از سوی مسوولان ورزشی صورت نگرفت در حالی که این انتظار ما بوده و هست افرادی که نسبت به قانون بی‌اعتنایی کرده‌اند و مرتکب تخلف شده‌اند مورد مجازات قرار گیرند. مسوولان ورزشی همانطور با بازیکنی که در زمین بازی مرتکب تخلف می‌شود سریعا جلسه می‌گذارند و او را جریمه می‌کنند ما هم این انتظار را از مسوولان ورزشی داشتیم تا با این افراد برخورد قانونی انجام دهند که متاسفانه تا این لحظه این امر صورت نگرفته است. بعد سوم هم بحث جرم این افراد است؛ بعضا در نظرات مردم هم می‌بینیم که آنها خواستار محکومیت این بازیکنان شده‌اند، البته این در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح نیست و مراجع قضایی در این باره تصمیم‌گیری می‌کنند. پرونده تخلف این بازیکنان به مراجع قضایی فرستاده شده و همچنان مفتوح است. مطمئنا مراجع قضایی نیز به آن رسیدگی خواهند کرد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج