جاباما
۳۲۳۱۱۴
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

لحظه به لحظه با دور دوم انتخابات مجلس

ستاد انتخابات كشور در اطلاعیه های جداگانه، نتایج شمارش آرای مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و راه یافتگان به خانه ملت را اعلام كرد.

خبرگزاری ایسنا: ستاد انتخابات كشور در اطلاعیه های جداگانه، نتایج شمارش آرای مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و راه یافتگان به خانه ملت را اعلام كرد.

۱۱:۳۵: در کل و با احتساب مرحله اول/ ۱۲۲ نفر از کاندیداهای لیست امید به مجلس راه یافتند

از تعداد کل ۶۸ کرسی مرحله دوم، از لیست امید ۳۸ کاندیدا و از لیست اصولگرایان ۱۹ کاندیدا به مجلس راه یافتند.

همچنین ۱ کاندیدای مشترک و ۱۰ کاندیدای مستقل نیز در بین منتخبین مرحله دوم دیده می‌شود.

از تعداد ۵۸ کاندیدای لیست امید در مرحله دوم، ۶۷ درصد موفق به راهیابی به مجلس شدند. در حالیکه از ۵۴ کاندیدای لیست اصولگرایان، فقط ۳۷ درصد موفق به کسب اکثریت آرا شدند.

از بین ۳۹ کاندیدای لیست امید که به مجلس راه یافتند، ۲۵ نفر در دور اول نیز در لیست امید حضور داشتند و ۱۴ نفر دیگر در مرحلهٔ دوم مورد حمایت لیست امید قرار گرفتند.

در کل و با احتساب مرحله اول، در مجموع ۱۲۲ نفر از کاندیداهای لیست امید به مجلس راه یافتند. در مقابل، فقط ۸۴ نفر از کاندیداهای لیست اصولگرایان راهی مجلس شدند. ۲ نفر دیگر به طور همزمان در هر دو لیست بودند و ۸۲ نفر منتخب نیز به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده بودند.

هدف ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان (مجلسی با میانه‌روها و اصلاح‌جویان بیشتر و تندروهای کمتر) تامین شد، فراتر از انتظار. حامیان برجام اکثریت مجلس را در دست گرفتند و لیست امید در مرحله‌ی دوم حتی از مرحله‌ی اول هم کامیاب‌تر شد.


11:34: امیری: در مورد انتخابات اصفهان صبوری کنیم

سخنگوی وزارت کشور گفت: قرار شد آقای مطهری سابقه موضوعی را که می‌گویند برای ما بیاورند تا سابقه این اتفاق را بررسی کنیم.

حسینعلی امیری در پاسخ به این سوال که پرونده رسانه‌هایی که در دوره انتخابات اقدامات تبلیغاتی انجام دادند به کجا رسید، عنوان کرد: آنچه وظیفه ما است این است که هر کجا دیدیم از امکانات دولتی در امر انتخابات استفاده یا سوءاستفاده می‌شود به قوه قضاییه اعلام کنیم این کار را ما انجام دادیم اینکه در این قوه پرونده‌ها دچار چه سرنوشتی شدند را باید از دستگاه قضایی سوال کنید.

وی درباره نامه مطهری در خصوص سابقه صدور اعتبار نماینده نیشابور علیرغم مخالفت شورای نگهبان توسط وزارت کشور وقت یادآور شد: باید در این مورد قدری صبوری کنیم ببینیم این کار به کجا می‌رسد، من با آقای مطهری دیروز صحبت کردم و این موضوع را به بنده هم گفت قرار شد سابقه این مساله را برای ما بیاورند تا سابقه این اتفاق را بررسی کنیم.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که چند نفر از اعضای شورای نگهبان با صدور اعتبارنامه خالقی مخالفت کردند، خاطرنشان کرد: از بحث‌های داخلی شورای نگهبان اطلاعی ندارم.


۱۰:۴۹: منتخبان نی ریز و استهبان، اردل و فارسانو ارومیه

۱- در حوزه انتخابیه نی ریز و استهبان اصغر مسعودی با کسب ۳۴۳۸۱ رای از مجموع ۶۸۶۰۹ آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

۲- در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ، کیار و دهستان دستگرد علی کاظمی بابا حیدری با کسب ۵۱۵۸۸ رای از مجموع ۸۰۳۶۷ آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

۳-در حوزه‌ی انتخابیه ارومیه سید هادی بهادری با کسب ۲۲۰۰۹۷ رای و روح الله حضرت پور طلائیه با کسب ۲۰۹۷۰۵ رای از مجموع ۳۵۴۱۰۸ آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.


10:00: منتخبان خرم‌آباد مشخص شدند

ستاد انتخابات کشور، اسامی منتخبان مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه خرم‌آباد را اعلام کرد.

در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره، محمد بیرانوندی با کسب 75008 رای و محمدرضا ملکشاهی راد با کسب 63710 رای از مجموع 177195 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.


۰۹:۴۲: ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در دور دوم انتخابات رأی دادند

در مرحله دوم انتخابات که در ۵۵ حوزه انتخابیه و در ۲۱ استان برگزار شد بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رأی دادند که البته این آمار روند صعودی خواهد داشت.

برپایه این خبر این آمار قطعی نبوده و روندی صعودی دارد و انشاءالله نتایج تکمیلی را وزیر کشور اعلام خواهد کرد.

همچنین با توجه به این تعداد از رای‌دهندگان مشارکت مردم در دور دوم انتخابات بالای ۳۰ درصد است.


09:18: منتخبان درود، زنجان، مراغه

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه‌ای، اسامی نمایندگان راه‌ یافته به مجلس دهم در چند حوزه انتخابیه دیگر را اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه شماره 127 ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه درود و ازنا، مجید کیان‌پور با کسب 45555 رای از مجموع 89244 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم، علی وقف‌چی با کسب 60814 رای و فریدون احمدی با کسب 44303 رای از مجموع 115574 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافتند.

در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر، محمد علی حسین‌زاده با کسب 50980 رای از مجموع 90548 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، سید احسن علوی با کسب 43499 رای از مجموع 79872 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندرگز و کمیشان، رامین نورقلی‌پور با کسب 69480 رای از مجموع 104459 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.


۰۹:۱۷: منتخبان دو حوزه‌ انتخابیه دیگر

منتخبان مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در حوزه‌های انتخابیه اراک و خدابنده مشخص شدند.

بر اساس اطلاعیه شماره ۱۲۹ ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان، و خنداب، سید مهدی مقدسی با کسب ۸۸۰۹۴ رای از مجموع ۱۴۰۶۰۲ رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه خدابنده، احمد بیگدلی با کسب ۳۹۰۸۱ رای از مجموع ۷۳۳۷۱ رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.


08:45: اعلام اسامی منتخبان اردبیل، ایذه، اهر، ساوه و مینودشت

نمایندگان راه‌یافته به مجلس دهم در چند حوزه انتخابیه دیگر معرفی شدند.

در حوزه انتخابیه سراب، یوسف داودی با کسب 31158 رای از مجموع 54056 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین، محمد فیضی زنگیر با کسب 76145 رای از مجموع 136810 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک، هدایت‌الله خادمی با کسب 72738 رای از مجموع 131419 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه اهر و هریس، بیت‌الله عبداللهی با کسب 32585 رای از مجموع 63595 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، محمدرضا منصوری با کسب 36264 رای از مجموع 68226 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیش، شهرام کوسه غراوی با کسب 74329 رای از مجموع 142326 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.


۰۸:۴۴: احد آزادیخواه به عنوان دومین منتخب مردم ملایر راهی مجلس شد

شمارش نهایی آرا در حوزه ملایر از راهیابی حجت الاسلام احد آزادیخواه به مجلس دهم حکایت می کند.

این نامزد انتخاباتی در دور دوم انتخابات توانست با کسب ۳۴۳۱۳ رای به عنوان دومین منتخب مردم ملایر شناخته شود.

رقیب دور دومی وی یعنی علیرضا امامی نیز ۳۳۵۵۴ رای کسب کرده تا با اختلاف از رسیدن به مجلس باز بماند.

پیش از این و در دور اول این رقابت ها محمد کاظمی از حوزه انتخابیه ملایر به مجلس راه یافته بودند.

گفتنی است در حوزه انتخابیه ملایر در دور اول انتخابات کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان و در دور دوم کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان به مجلس راه یافت.

گفتنی است این خبر هنوز از سوی مراجع رسمی تایید نشده است.


08:42: سلام امینی و جلال میرزایی از ایلام راهی مجلس دهم شدند

در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ملکشاهی، سیروانف ایوان و چرداول، سلام امینی با کسب بیش از ۶۹ هزار رای و گرایش مستقل، جلال میرزایی با کسب بیش از ۶۶ هزار رای با گرایش اصلاح‌طلب راهی بهارستان شدند.

نتایج قطعی انتخابات استان ایلام

حوزه شمالی؛

۱- جلال میرزایی ۶۲۲۳۱

۲- سلام امینی ۶۱۳۳۸

۳- سارا فلاحی ۵۶۰۵۹

۴- لطیف صادقی ۴۴۰۰۵

در حوزه انتخابیه ایلام از مجموع چهار نفر، دو نفر راهی بهارستان شدند.


۰۸:۲۷: نتيجه نهايي در حوزه انتخابيه اهر و هریس

رئیس ستاد انتخابات آذربايجان شرقي دقايقي پيش نتيجه نهايي مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه اهر و هریس را اعلام کرد.

دكتر سعيد شبستري گفت: در اين حوزه از مجموع ۶۳ هزار و ۵۹۶ راي ماخوذه، آقاي بیت‌الله عبدالهی با ۳۲ هزار و ۵۸۶ راي حايز اكثريت آرا شد.

وي افزود: آقاي مهدی حسینیان سراجه لو نيز در این حوزه ۳۱ هزار و ۱۰ راي كسب كرد


08:10: نتیجه نهایی مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه‌های شبستر و مرند

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی دقایقی پیش نتیجه نهایی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه "شبستر" و "مرند و جلفا" را اعلام کرد.

دکتر سعید شبستری گفت: در حوزه انتخابیه شبستر از مجموع ۴۰ هزار و ۴۷۲ رای ماخوذه، خانم معصومه آقاپور علیشاهی با کسب ۲۴ هزار و ۹۵۲ رای حایز اکثریت آرا شد و آقای علی علیلو نیز ۱۴ هزار و ۸۰۲ رای کسب کرد.

وی افزود: در حوزه انتخابیه مرند و جلفا نیز از مجموع ۱۲۱ هزار و ۵۸۷ رای ماخوذه، آقای محمد حسن‌نژاد با ۶۰ هزار و ۵۵ رای حایز اکثریت آرا شد و آقای کریم شافعی ۵۹ هزار و ۳۶۵ رای کسب کرد.


۰۸:۰۰: حسین باستانی به عنوان هجدهمین منتخب مردم خراسان رضوی راهی مجلس شد

با پایان سرشماری آرای ماخوذه در حوزه انتخابی تربت حیدریه؛زاوه و مه ولات سعید باستانی به عنوان هجدهمین منتخب مردم خراسان رضوی با بیشترین رای راهی مجلس شورای اسلامی شد.

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی با اعلام پایان کار شمارش آرا درحوزه انتخابیه تربت حیدریه ،زاوه ،مه ولات به مهر گفت: در رقابت بین دو نامزد راه یافته به دور دوم در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات «سعید باستانی» با کسب ۶۶ هزار و ۷۳۷ رای از مجموع ۱۰۸ هزار و ۹۴۸ برگ رای به عنوان منتخب مردم این حوزه و به عنوان هجدهمین نماینده استان راهی بهارستان شد.

امیر پور مهدی بیان کرد: در این حوزه انتخابیه از مجموع ۱۰۸ هزار و ۹۴۸ برگ رای ماخوذه تعداد ۱۰۷ هزار و ۶۴۳ رای صحیح بود که سعید باستانی با تعداد ۶۶ هزار و ۷۳۷ رای توانست رای اعتماد از مردم بگیرد.

وی اظهار کرد :همچنین دیگر نامزد حاضر در این دور از انتخابات «ابوالقاسم خسروی سهل آبادی» نیز توانست تعداد ۴۰ هزار و ۹۰۶ رای را به خود اختصاص دهد.

سخنگوی ستاد انتخابات استان همچنین ضمن قدردانی از مردم پر شور تربت حیدریه، زاوه و مه ولات به منظور خلق حماسه ای دیگر در در این انتخابات از اصحاب رسانه نیز به دلیل پوشش خبری مناسب تشکر کرد.


07:58: نماینده بهبهان

فرماندار بهبهان با اعلام پایان شمارش آرا در این حوزه انتخابیه، از مشارکت 58 درصدی مردم در 135 شعبه اخذ رای در این حوزه انتخابیه خبر داد.

حسین ملک خدایی اظهار کرد: حبیب الله کشت زر با کسب 44 هزار و 393 رأی حائز بیشترین آراء شد و به عنوان نماینده منتخب بهبهان به مجلس راه یافت.

وی افزود: همچنین ضرغامی دیگر کاندیدای این دوره از انتخابات در این حوزه انتخابیه، توانست 38 هزار و 573 رای را به خود اختصاص دهد.

ملک خدایی عنوان کرد: تعداد کل آرای موخوذه در این حوزه، حدود 85 هزار رای بوده است.


۰۷:۵۶: نماینده سراب مشخص شد

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: "یوسف داوودی" از حوزه انتخابیه سراب توانست بیشترین آراء ماخوذه را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، سعید شبستری خیابانی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران از اتمام شمارش آرا در حوزه انتخابیه سراب خبر داد و گفت: از مجموع ۵۴ هزار و ۶۸۱ رای ماخوذه در این حوزه انتخابیه، یوسف داوودی توانست ۳۱ هزار و ۱۵۸ رای را به خود اختصاص داده و راهی بهارستان شود.

وی ادامه داد: دیگر کاندیدای این حوزه انتخابیه یعنی مجید نصیرپور نیز ۲۲ هزار و ۸۹۸ رای را از آن خود کرده و نتوانست عنوان مسئولیت نمایندگی مردم سراب در مجلس شورای اسلامی را بر دوش کشد.


07:55: نمایندگان حوزه انتخابیه اهواز

فرماندار اهواز گفت: جواد کاظم نسب الباجی، علی ساری، همایون یوسفی به عنوان سه نماینده حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون انتخاب شدند.

اسماعیل ارزانی بیرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: از تعداد 267 هزار و 589 رای ماخوذه در این حوزه انتخابیه به ترتیب جواد کاظم نسب الباجی 125 هزار و 198 رای، علی ساری 113 هزار و 351 رای، همایون یوسفی 112 هزار و 888 رای، سید شریف حسینی 103 هزار و 730 رای، شبیب جویجری 93 هزار و 36 رای و سیدشکرخدا موسوی 79 هزار و 576 رای را کسب کردند.

وی افزود: به این ترتیب آقایان جواد کاظم نسب الباجی به عنوان نفر اول، علی ساری به عنوان نفر دوم و همایون یوسفی به عنوان نفر سوم انتخاب و راهی بهارستان شدند.


۰۷:۵۴: نمایندگان شهریار، بندرلنگه، ابهر

ستاد انتخابات کشور نتیجه مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در چند حوزه‌ انتخابیه دیگر را اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه شماره ۱۲۶ ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد، آقای محمد محمودی شاه با کسب ۸۱۸۲۶ رای از مجموع ۱۳۳۸۷۱ رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه بندرلنگه و بستک و پارسیان، آقای خالد زمزم نژاد با کسب ۶۰۷۵۹ رای از مجموع ۹۹۵۳۶ رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه رزن، حسن لطفی با کسب ۲۵۳۲۴ رای از مجموع ۴۸۴۶۲ رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه، محمد عزیزی با کسب ۳۷۶۹۳ رای از مجموع ۷۳۰۰۲ رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه رودبار، منوچهر جمالی سوسفی با کسب ۲۸۳۷۰ رای از مجموع ۴۹۶۷۶ رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.


07:51: نمایندگان رشت مشخص شدند

با پایان یافتن دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه رشت در نهایت تکلیف دو کرسی باقیمانده در این حوزه انتخابیه معلوم شد و «جبارکوچکی نژاد» با گرایش اصولگرایی و کسب بیش از ۵۴ هزار رای و «محمد صادق حسنی» با گرایش اصلاح طلبی و کسب بیش از ۵۰ هزار رای، کرسی نشین بهارستان شدند.

در حوزه انتخابیه رشت چهار نماینده برای کسب این دو کرسی با هم به رقابت پرداختند که «سید علی آقا زاده» و «سید ولی الله عظمتی» از راهیابی به مجلس بازماندند.

با این حساب تکلیف سه کرسی نمایندگی مردم رشت در مجلس مشخص و «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی»، «جبار کوچکی‌نژاد» و «محمدصادق حسنی جوریابی» منتخب مردم رشت در بهارستان شدند.

گفتنی است این آمار هنوز از منابع رسمی اعلام نشده است.


۰۷:۵۰: میرزایی نیکو از دماوند و فیروزکوه راهی مجلس شد

مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه روز جمعه برای انتخاب نماینده منتخبشان در مجلس شورای اسلامی به پای صندوق های رأی رفتند.

از ساعت ۲۱ شامگاه جمعه و پس از پایان فرایند رأی گیری، کار شمارش آرا در شعب اخذ رأی در شهرستان های دماوند و فیروزکوه آغاز شد و پس از شمارش آرا، قاسم میرزایی نیکو بیشترین آرا به دست آورد.

ناصر محمودی فرد فرماندار دماوند با اشاره به شمارش آرا در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه گفت: قاسم میرزایی نیکو با کسب ۲۰ هزار و ۶۵۹ رأی به عنوان منتخب مردم حوزه دماوند و فیروزکوه به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد.

گفتنی است که سید احمد رسولی نژاد دیگر نامزد انتخاباتی نیز با کسب۱۵ هزار و۸۶۸ رأی نتوانست آرای لازم را برای ورود به مجلس دهم به دست آورد.


07:48: احمد صفری سومین نماینده کرمانشاه در مجلس شد

فضل‌الله رنجبر از راهیابی احمد صفری از حوزه انتخابیه کرمانشاه به بهارستان با کسب 74 هزار و 304 رای خبر داد.

وی میزان آرای کسب شده توسط سید سعید حیدری‌طیب را 50 هزار و 504 رای عنوان کرد و گفت: میزان کل آرای ماخوذه 133 هزار و 300 رای بوده است که میزان آرای صحیح، 124 هزار و 858 رای بوده است.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه آگهی انتخابات منتشر می‌شود، متذکر شد: هیأت اجرایی به‌مدت 2 روز در فرمانداری کرمانشاه آماده دریافت شکایات است.

گفتنی است، رقابت بین 2 کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه بین احمد صفری و سید سعید حیدری‌طیب بود.


۰۷:۴۱: نمایندگان دهلران، ملایر، شهرضا، مسجدسلیمان، آبادان و سلماس

شادمهر کاظم‌زاده با کسب ۵۱ هزار و ۶۰۴ رای از مجموع ۸۹ هزار و ۷۴۲ آرای ماخوذه صحیح از حوزه انتخابیه دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره راهی مجلس شورای اسلامی شد.

همچنین در حوزه انتخابیه ملایر، احد آزادیخواه با کسب ۳۴ هزار و ۳۱۳ رای از مجموع ۶۷ هزار و ۸۶۷ آرای صحیح ماخوذه به بهارستان راه یافت.

در حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان هم سمیه محمودی با کسب ۲۸ هزار و ۹۰۵ رای از مجموع ۵۰ هزار و ۴۹۳ آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

علی عسگر ظاهری عبده‌وند نیز از حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا با کسب ۴۵ هزار و ۵۲۲ رای از مجموع ۸۲ هزار و ۱۹۳ آرای صحیح ماخوذه راهی بهارستان شد.

در حوزه انتخابیه آبادان نیز غلامرضا شرفی با کسب ۲۱۱۰۰ رای از مجموع ۴۰ هزار و ۷۲۶ آرای صحیح ماخوذه راهی مجلس شد.

شهروز برزگر کلشانی هم از حوزه انتخابیه سلماس با کسب ۳۹ هزار و ۸۰۹ رای از مجموع ۷۱ هزار و ۸۷۴ آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.


07:16: حسن نژاد از شهرستان مرند راهی بهارستان شد

فرماندار مرند پیروز شدن محمد حسن نژاد در دور دوم انتخابات مجلس دهم در حوزه مرند و جلفا را تایید کرد.

تقی کرمی اظهار داشت: با پایان یافتن شمارش آرا در این حوزه، محمد حسن نژاد توانست با کسب اکثریت آرا به عنوان نماینده این حوزه راهی بهارستان شود.

فرماندار مرند ادامه داد: تعداد آرا ماخوذه برای هر کاندیدا در ساعات آینده اعلام می شود.


۰۷:۰۱: نماینده مریوان و سروآباد

در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد، آقای منصور مرادی با کسب ۲۸۱۳۸ رای از مجموع ۵۱۰۴۵ آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.


07:00: نمایندگان پارس‌آباد و بروجن

در حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله سوار، شکور پورحسین شقلان با کسب 52731 رای از مجموع 101306 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

همچنین در حوزه انتخابیه بروجن، خانم خدیجه ربیعی فرادنبه با کسب 22275 رای از مجموع 41253 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه سنقر نیز سید جواد حسینی کیا با کسب 14785 رای از مجموع 27491 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.


۰۶:۵۹: نماینده بهبهان مشخص شد

فرماندار بهبهان با اعلام پایان شمارش آرا در این حوزه انتخابیه، از مشارکت ۵۸ درصدی مردم در ۱۳۵ شعبه اخذ رای در این حوزه انتخابیه خبر داد.

حسین ملک خدایی ، اظهار کرد: حبیب الله کشت زر با کسب ۴۴ هزار و ۳۹۳ رأی حائز بیشترین آراء شد و به عنوان نماینده منتخب بهبهان به مجلس راه یافت.

وی افزود: همچنین ضرغامی دیگر کاندیدای این دوره از انتخابات در این حوزه انتخابیه، توانست ۳۸ هزار و ۵۷۳ رای را به خود اختصاص دهد.

ملک خدایی عنوان کرد: تعداد کل آرای موخوذه در این حوزه، حدود ۸۵ هزار رای بوده است.


06:58: راه‌یافتگان به مجلس دهم در شش حوزه انتخابیه

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه‌ای، راه‌یافتگان به مجلس دهم در شش حوزه انتخابیه را معرفی کرد.

در اطلاعیه ستاد انتخابات کشور آمده است:

در حوزه انتخابیه دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره آقای شادمهر کاظم‌زاده با کسب 51604 رای از مجموع 89742 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه ملایر، آقای احد آزادیخواه با کسب 34313 رای از مجموع 67867 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان، خانم سمیه محمودی با کسب 28905 رای از مجموع 50493 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا، آقای علی عسگر ظاهری عبده‌وند با کسب 45522 رای از مجموع 82193 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه آبادان، آقای غلامرضا شرفی با کسب 21100 رای از مجموع 40726 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه سلماس، آقای شهروز برزگر کلشانی با کسب 39809 رای از مجموع 71874 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.


۰۶:۵۷: نمایندگان شش حوزه انتخابیه دیگر مشخص شدند

بر اساس اطلاعیه شماره ۱۲۴ ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه، آقای قاسم میرزایی نیکو با کسب ۲۰۶۵۹ رای از مجموع ۳۶۵۲۷ رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه مرند و جلفا، آقای محمد حسن‌نژاد با کسب ۶۰۰۵۵ رای از مجموع ۱۱۹۴۲۰ رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم، و بهاباد، آقای محمدرضا صباغیان بافقی با کسب ۴۲۱۵۹ رای از مجموع ۷۳۲۲۳ رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه شازند، آقای علی ابراهیمی با کسب ۲۳۵۳۶ رای از مجموع ۴۳۸۸۵ رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان، آقای جلال میرزایی با کسب ۶۲۲۳۱ رای و سلام امینی با کسب ۶۱۳۳۸ رای از مجموع ۱۶۵۲۸۹ رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافتند.

در حوزه انتخابیه کرمانشاه، آقای احمد صفری با کسب ۷۴۳۰۴ رای از مجموع ۱۲۴۸۵۸ رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.


06:55: اعلام نمایندگان مردم در پنج حوزه انتخابیه دیگر

بر اساس اطلاعیه شماره 125 ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان، آقای حسن نوروزی با کسب 54521 رای از مجموع 89869 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی، آقای سید علی ادیانی با کسب 51222 رای از مجموع 100120 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری، آقای حبیب‌الله کشت زر با کسب 44393 رای از مجموع 82966 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی آقای علی گلمرادی با کسب 60133 رای از مجموع 104950 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه شبستر، خانم معصومه آقاپور علیشاهی با کسب 24952 رای از مجموع 39754 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.


۰۱:۲۹: "حسینی‌کیا" از سنقر و کلیایی به خانه ملت راه یافت

فرماندار سنقروکلیایی گفت: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، سیدجواد حسینی کیا از این حوزه انتخابیه حایز بیشترین آراء شد و به عنوان منتخب مردم شهرستان سنقروکلیایی راهی خانه ملت شد.

علیرضا ایزدی در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: با پایان شمارش آراء دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در این حوزه انتخابیه سید جواد حسینی کیا با بیش از ۱۴ هزار رای، حائز اکثریت آراء شد.

وی میزان آرای محمدعمادی رستگار دیگر کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات از این حوزه انتخابیه را نیز بیش از ۱۲ هزار رای اعلام کرد.

ایزدی گفت: در این مرحله از انتخابات حدود ۲۹ هزار نفر از مردم سنقروکلیایی پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند.

شهرستان سنقر و کلیایی یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.


00:29: 700 هزار نفر در آذربایجان‌شرقی در انتخابات شرکت کردند/ نتایج قطعی تا ظهر شنبه اعلام می‌شود

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی تعداد شرکت کنندگان در دور دوم انتخابات این استان در شش حوزه انتخابیه را بیش از 700 هزار نفر اعلام کرد.

سعید شبستی خیابانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از روسای هیات‌های اجرایی و فرمانداران حوزه‌های انتخابیه، انتخابات در اکثر حوزه‌های انتخابیه به پایان رسیده است.

وی افزود: در شهر تبریز پس از درخواست فرماندار تبریز به دلیل فعال بودن 62 درصد صندوق‌ها، زمان رای‌گیری تا ساعت 23:30 تمدید شد.

به گفته وی تا هر ساعتی که مردم برای رای دادن مراجعه کنند مسئولان مربوطه باید آرای آن ها را اخذ نمایند.

شبستری عنوان کرد: خوشبختانه این دوره از انتخابات نیز بدون هر گونه مشکل امنیتی برگزار شد.

وی بر لزوم تبدیل رقابت‌ها به رفاقت از فردا و احترام به آرای مردم تاکید کرد و گفت: امیدواریم نتایج قطعی تمامی حوزه های انتخابیه تا ظهر شنبه اعلام شود.



شنبه ۱۱ اردیـــبــــــهــــــــــشــــت




۲۳:۱۵: پایان مرحله دوم انتخابات مجلس در استان همدان

مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان همدان، هم‌اکنون با پایان زمان رأی‌گیری در حوزه انتخابیه ملایر به اتمام رسید.

منطقه همدان، امرو ز۱۰ اردیبهشت‌ماه در حالی مرحله دوم انتخابات در استان همدان در دوره انتخابیه ملایر و رزن برگزار شد که تکلیف سایر حوزه‌های انتخابیه شامل همدان-فامنین، بهار-کبودراهنگ، تویسرکان، اسدآباد و نهاوند در دور اول مشخص شده بود.

پرونده مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی فردا در حالی در استان همدان بسته می‌شود که مردم ملایر و رزن منتخبین خود را نهایتا تا صبح روز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه خواهند شناخت.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان همدان، زمان رأی‌گیری در شهرستان رزن تا ساعت ۲۲ و در شهرستان ملایر تا ساعت ۲۳ تمدید شده بود و هم‌اینک شمارش آراء در دو حوزه انتخابیه آغاز شده است.

حوزه انتخابیه رزن دارای یک کرسی و ملایر دارای دو کرسی است. ملایری‌های نخستین منتخب خود را در دور اول راهی بهارستان کرده بودند و امروز برای بار دوم دست پای صندوق‌های رای آمدند تا دیگر نماینده خود را به خانه ملت بفرستند.


22:48: پایان مرحله دوم انتخابات مجلس در گیلان

مدت زمان اخذ رای مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های رشت و رودبار پایان یافت.

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات، با اشاره به تفویض اختیار تمدید زمان رای‌گیری از سوی وزیر کشور به استانداران، اظهار کرد: مدت زمان اخذ رای مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های رشت و رودبار پایان یافت.

وی افزود: زمان انتخابات در شهرستان رودبار و شعب روستایی رشت ساعت 21 پایان یافته بود و در شعب شهری شهرستان رشت نیز ساعت 22 پایان یافت.

استاندار گیلان گفت: تأکید می‌شود اعضای شعب اخذ رأی موظفند نسبت به اخذ رأی تا آخرین نفراتی که در شعبه حضور دارند اقدام نمایند به نحوی که کلیه مراجعه کنندگان بتوانند رأی خود را به صندوق بیندازند.

نجفی همچنین از تلاش‌های اعضای شعب اخذ رأی، نمایندگان فرماندار، ناظرین شورای نگهبان، بازرسان ستاد انتخابات، نمایندگان نامزدها، نیروهای نظامی، انتظامی و محافظین صندوق‌ها و به ویژه اهالی رسانه و خبرنگاران در فرآیند برگزاری انتخابات قدردانی کرد و گفت: در رأس همه این افراد باید از مردمی که با احساس مسئولیت در انتخابات شرکت کردند، تشکر کنم.

استاندار گیلان افزود: با توجه به پایان زمان اخذ رأی شمارش آرا در شعب اخذ رأی آغاز شده و تلاش می‌کنیم تا صبح فردا نتایج انتخابات را به اطلاع مردم برسانیم.

وی تأکید کرد: با پایان رقابت‌های انتخابات تقاضای بنده از همه اندیشه‌ها، جریان‌های سیاسی، نامزدهای محترم و هواداران آنان این است که با تفکر واحد تلاش برای پیشرفت و توسعه گیلان را با همدلی و همگرایی افزون کنیم.


۲۲:۴۶: شروع شمارش آرای حوزه‌های انتخابیه مازندران

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: با پایان زمان رای از ساعت ۲۱ امشب، صندوق‌های اخذ رای در شعب دو شهرستان مازندران درحال شمارش آرا هستند.

علیرضا یونسی امشب در ستاد خبری استانداری مازندران در جمع خبرنگاران گفت: از ساعت ۲۱ امشب زمان رای گیری در شعب انتخابات مازندران به پایان رسید.

وی افزود: همه مجریان شعبات موظف هستند در دقایق پایانی انتخابات افراد در صف انتظار را در داخل شعبه هدایت کنند و با دریافت رای آخرین نفر نسبت به شمارش آرا اقدام کنند.

یونسی اظهار کرد: بلافاصله بعد ازپایان رای گیری شمارش آغاز شده و نتایج آرا در بامداد فردا به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی افزود: در مجموع میزان مشارکت مردم بسیار خوب بود و از همه مردم که شکوه دیگری را آفریدند تشکر می کنیم.


22:41: زمان نتایج انتخابات تهران اعلام شد

خبرگزاری فارس: شهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخاباتی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، مستقر در ستاد انتخاباتی کشور با اشاره به دستور استاندار تهران، اظهار داشت: براساس ابلاغ آقای هاشمی استاندار تهران، انتخابات در 3 حوزه انتخابی این استان از ساعت 21 به بعد به اتمام رسیده، اما تا آخرین نفری که در شعب اخذ رأی حضور داشته باشند، آرای آنها اخذ خواهد شد.

وی افزود: در حوزه‌هایی که اخذ رأی به اتمام رسیده بلافاصله شمارش آراء آغاز می‌شود که البته شمارش آراء در حوزه انتخابیه ملارد و شهریار و... آغاز شده است.

رئیس ستاد انتخاباتی استان تهران تأکید کرد: سعی می‌کنیم نتیجه انتخابات در استان تهران را تا ساعت 12 امشب نهایی کنیم.


۲۲:۲۸: پایان رأی‌گیری در رزن و آغاز شمارش آراء/ تمدید زمان اخذ رأی در ملایر

بنا بر اعلام ستاد انتخابات استان همدان، زمان رأی‌گیری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان رزن ساعت ۲۲ پایان یافت و در شهرستان ملایر تا ساعت ۲۳ تمدید شد.

به استناد اطلاعیه شماره ۱۲۰ وزارت کشور مبنی بر تفویض اختیار وزیر کشور به استانداران، زمان انتخابات در شهرستان رزن تا ساعت ۲۲ و در شهرستان ملایر تا ساعت ۲۳ تمدید شد.

بنابراین هم‌اکنون شمارش آراء همزمان با پایان رأی‌گیری در شهرستان رزن آغاز شده و تا ساعاتی دیگر منتخب مردم رزن در بهارستان مشخص می‌شود.

ملایری‌ها هم که در دور نخست انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی یکی از نمایندگان خود را راهی بهارستان کرده بودند، امروز با حضور در پای صندوق‌های رأی به دنبال مشخص کردن نماینده دیگر خود برای نشاندن بر کرسی خانه ملت بودند.

استان همدان در مجلس شورای اسلامی دارای ۹ کرسی است که در دور نخست منتخبین مردم در حوزه‌های انتخابیه همدان-فامنین، بهار-کبودراهنگ، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد مشخص شده و راهی بهارستان شدند اما در حوزه‌های انتخابیه ملایر و رزن کار به دور دوم کشید. ملایری‌ها یکی از دو نماینده خود را تعیین کرده بودند و امروز برای تعیین نماینده دوم پای صندوق‌ها حاضر شدند.


22:07: زمان رای‌گیری در رشت، ملایر و گرگان تا ساعت ۲۳ تمدید شد

با تفویض اختیار وزیر کشور به استانداران برای تمدید زمان رای‌گیری، در چند حوزه انتخابیه زمان رای‌گیری تمدید شد.

انتخابات در رشت تمدید شد

ستاد انتخابات استان گیلان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با قدردانی از استقبال خوب مردم رشت و رودبار و به استناد اطلاعیه شماره ۱۲۰ وزارت کشور مبنی بر تفویض اختیار وزیر کشور به استانداران، زمان انتخابات در شهرستان رودبار و شعب روستایی رشت ساعت ۲۱ پایان یافت و در شهرستان رشت در شعب شهری تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

رای‌گیری در ملایر تا ساعت ۲۳ تمدید شد

همچنین رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: با نظر استاندار همدان زمان رای گیری در حوزه انتخابیه رزن تا ساعت ۲۲ و در حوزه انتخابیه ملایر تا ساعت ۲۳ جمعه‌شب تمدید شد.

تمدید انتخابات در گلستان

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان نیز از تمدید زمان انتخابات خبر داد و اظهار کرد: زمان شرکت در انتخابات و رای گیری تا ساعت ۲۳ امشب تمدید شد.

علی‌اصغر طهماسبی تصریح کرد: بر اساس درخواست ستاد انتخابات استان و مجوز اخذ شده از وزارت کشور زمان رای گیری و شرکت در انتخابات دور دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۲۳ تمدید شد.


۲۲:۰۲: پایان مرحله دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل

جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل از پایان مهلت رای گیری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در۲ حوزه انتخابیه این استان خبر داد.

ماریا موسوی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: مهلت رای گیری دور دوم انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین و حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار ساعت ۲۱ پایان یافت و تمدید نخواهد شد.

وی گفت: مسئولان شعب موظف هستندکه افراد حاضر در پای صندوق‌ها را به داخل شعبه‌ها هدایت کرده و شرایط را برای اخذ رای آنها فراهم کنند.

جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: پس از پایان رای گیری، فرآیند آراء در کمال صحت، سلامت و امانتداری توسط دست اندرکاران آغاز شده و تلاش خواهد شد نتایج صبح روز شنبه به اطلاع عموم مردم برسد.


21:51: پایان رای‌گیری در رودبار/ تمدید زمان اخذ رای‌ در رشت

زمان انتخابات در شهرستان رودبار و شعب روستایی رشت ساعت 21 پایان یافت و در شهرستان رشت در شعب شهری تا ساعت 22 تمدید شد.

ستاد انتخابات استان گیلان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با قدردانی از استقبال خوب مردم رشت و رودبار و به استناد اطلاعیه شماره 120 وزارت کشور مبنی بر تفویض اختیار وزیر کشور به استانداران، زمان انتخابات در شهرستان رودبار و شعب روستایی رشت ساعت 21 پایان یافت و در شهرستان رشت در شعب شهری تا ساعت 22 تمدید شد.

تاکید می‌گردد اعضای شعب اخذ رای موظفند نسبت به اخذ رای تا آخرین نفراتی که در شعبه حضور دارند اقدام نمایند، به نحوی که کلیه مراجعه کنندگان بتوانند رای خود را به صنودق بیندازند.


۲۱:۴۰: رای گیری در کردستان به پایان رسید/ آغاز شمارش آرا

ستاد انتخابات استان کردستان از پایان یافتن زمان رای گیری مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و آغاز شمارش آرا در این استان خبر داد.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات استان کردستان، فرآیند رای گیری مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کردستان پایان یافت و شمارش آرا آغاز شد.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۶۶۸ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در دو حوزه انتخابیه استان بودند.


21:10: درخواست ابطال آرا در ممسنی صحت ندارد

حسینعلی امیری در گفت‌وگویی در پاسخ به سوالی درباره اخراج نمایندگان نامزدهای انتخاباتی، اظهارداشت: امکان اخراج نمایندگان نامزدهای انتخاباتی تا زمانی که مرتکب تخلفی نشده‌ باشند، به هیچ عنوان وجود ندارد.

خبر اخراج نمایندگان نامزدها را شنیده‌ام اما تایید نمی‌کنم

او گفت: در یک شرایط عادی امکان این‌که بخواهند نماینده نامزدهای انتخاباتی را از محل اخذ رای اخراج کنند یا به هر نحوی از حضور آنان جلوگیری کنند، وجود ندارد.

سخنگوی وزارت کشور در واکنش به انتشار خبری در خصوص اخراج نامزدهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه رباط‌کریم، گفت: این خبر را شنیده‌ام اما نمی‌توانم آن‌ را تایید کنم.

امیری گفت: قطعاً نمایندگان نامزدهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه رباط‌کریم نیز همچون دیگر حوزه‌های انتخابیه در محل اخذ رای حضور دارند.

درخواست ابطال آرا در حوزه انتخابیه ممسنی و رستم صحت ندارد

قائم مقام وزارت کشور همچنین ضمن تکذیب خبری درخصوص درخواست ابطال انتخابات در حوزه انتخابیه ممسنی و رستم از سوی یکی از دو نامزد انتخاباتی، اعلام کرد: به هیچ عنوان چنین مساله‌ای صحت ندارد و من چنین خبری را تایید نمی‌کنم.

او با بیان این‌که تمدید زمان انتخابات با تصمیم وزیر کشور و بنابر وضعیت حضور مردم در هر حوزه انتخابیه صورت می‌گیرد، اعلام کرد: در حوزه انتخابیه ممسنی و رستم هیچ مشکلی وجود ندارد و امنیت کامل برقرار است.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: باوجود این‌که زمان اخذ رای در تمامی حوزه‌های انتخابیه تمدید شد اما باتوجه به این‌که ضرورت تمدید مهلت اخذ رای در حوزه انتخابیه ممسنی و رستم احساس نشد، زمان انتخابات در این حوزه انتخابیه تمدید نشد.

امیری در پایان گفت: دقایقی پیش هم با استاندار استان فارس و هم با معاون دادگستری این استان به‌صورت تلفنی صحبت کردم؛ آرامش به طور کامل در این منطقه برقرار است و هیچ مشکل خاصی در برگزاری انتخابات وجود ندارد.


۲۱:۰۰: اختیار تمدید انتخابات به استانداران تفویض شد

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اختیار تمدید مدت اخذ رای از سوی وزیر کشور به استانداران تفویض شده است.

متن اطلاعیه شماره ۱۲۰ ستاد انتخابات کشور در این باره به شرح زیر است:

با سپاس از ملت شریف ایران و با توجه به استقبال چشمگیر مردم عزیز و درخواست ستاد انتخابات استان‌ها و به استناد تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، وزیر کشور اختیار تمدید مدت اخذ رای مازاد بر زمان اعلام شده را به استانداران تفویض می‌کند.

تاکید می‌شود اعضای شعبه اخذ رای موظفند نسبت به اخذ رای تا آخرین نفراتی که در شعبه حضور دارند اقدام کرده به نحوی که کلیه مراجعه کنندگان بتوانند رای خود را به صندوق بیاندازند.


20:58: شرط تمدید انتخابات تا ساعت 22

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در این ستاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که‌ آیا زمان انتخابات مجدداً تمدید می‌شود، اظهار داشت: در برخی از حوزه‌های انتخابیه، اگر وزیر کشور موافقت کند زمان اخذ رأی تمدید خواهد شد.

وی افزود: شمارش آراء در حوزه‌های انتخابیه‌ای که در ساعت 20 اخذ آراء به پایان رسیده، شروع شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: در سایر شعب اخذ رأی در آن حوزه‌هایی که انتخابات در ساعت 21 به اتمام برسد، بلافاصله شمارش آراء آغاز خواهد شد.

مقیمی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله تا فردا صبح یا ساعات اولیه نتایج نهایی را به سمع و نظر مردم می‌رسانیم.


۲۰:۵۶: شمارش آرای دومین مرحله انتخابات مجلس آغاز شد

محمدحسین مقیمی دقایقی پیش در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: شمارش آرا در حوزه هایی که ساعت ۲۰ کار رای گیری آن‌ها به اتمام رسیده، شروع شده است.

وی افزود: در حوزه هایی هم که ساعت ۲۱ کار رای گیری به اتمام برسد شمارش آرای آن حوزه‌ها آغاز می شود. همچنین هر حوزه بلافاصله پس از اتمام رای گیری شمارش آرا را آغاز می کند.

مقیمی همچنین گفت: برخی استانداران خواستار تمدید مهلت زمان رای گیری شده‌اند که ما در حال بررسی این تقاضاها هستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان افزود: ما سعی می‌کنیم تا فردا اول صبح یا ساعات اولیه صبح فردا (شنبه) نتایج نهایی انتخابات را اعلام کنیم.


19:57: زمان اخذ رای تمدید شد

بر اساس اطلاعیه ستاد کشور زمان اخذ رای در برخی حوزه‌های انتخابیه تا ساعت 21 تمدید شد.

در اطلاعیه 119 ستاد انتخابات کشور آمده است:با سپاس از ملت شریف ایران، به آگاهی می رساند با توجه به استقبال چشمگیر مردم عزیز و درخواست استانداران و به استناد تبصره 4 ماده 10 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و موافقت وزیر کشور مدت اخذ رای در کلیه حوزه های انتخابیه به استثنای حوزه‎های بروجن، اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به مدت یک ساعت دیگر یعنی تا ساعت 21 تمدید گردید.

تاکید می‎گردد اعضای شعب اخذ رأی در استان چهارمحال و بختیاری موظفند نسبت به اخذ رای تا آخرین نفراتی که در شعب حضور دارند اقدام نمایند.

ستاد انتخابات کشور


۱۹:۲۹: اعلام مهلت شکایت به نحوه برگزاری انتخابات

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کسانی که از نحو‌ه‌ برگزاری انتخابات شکایتی داشته باشند می‌توانند ظرف هفت روز از تاریخ اخذ رأی شکایات مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان (و یا دفاتر نظارت شورای نگهبان در سراسر کشور) تسلیم دارند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«با حمد و سپاس به درگاه حضرت احدیت، فرصت را مغتنم شمرده و ضمن تقدیر از حضور پر شور مردم عزیز در پای صندوقهای اخذ رأی در انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تشکر از تلاش کلیه هیأتها و عوامل نظارت و اجرایی و انتظامی در سراسر کشور، به اطلاع می‌رساند در اجرای تبصره ۱ ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایتی داشته باشند می‌توانند ظرف هفت روز از تاریخ اخذ رأی (۹۵/۰۲/۱۰ لغایت ۹۵/۰۲/۱۶) شکایات مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان (و یا دفاتر نظارت استان‌ها و دفاتر نظارت شهرستانهای مرکز حوزه انتخابیه) تسلیم دارند.

نشانی دبیرخانه مرکزی: تهران خیابان امام خمینی(ره) روبروی دانشکده افسری امام علی(ع) دبیرخانه نهاد شورای نگهبان.

بدیهی است بر اساس تبصره ۲ ماده مذکور، شکایاتی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان شامل نام، نام خانوادگی، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن (در صورت داشتن تلفن) و اصل امضای شاکی را داشته باشد.

ضمناً مستند به تبصره ۳ این ماده در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک کسی را متهم نماید و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد، قابل تعقیب و پیگیری است.

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات

مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی»


19:10: توضیح نماینده ممسنی درباره ناآرامی امروز

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی با ارئه توضیحاتی درباره تیراندازی امروز در این شهرستان که به زخمی شدن چهار نفر انجامید، گفت که این اقدام از طرف برخی افراد سیاسی‌کار و فرصت‌طلب اتفاق افتاده و مردم مسبب این خشونت‌ها نیستند.

نوذر شفیعی در گفت‌وگویی اظهار کرد: متأسفانه در شهرستان ممسنی مجموعاً تعداد معدودی از افراد هستند که انتخابات را جهت‌دهی می‌کنند. در حالی که مردم ممسنی تاریخ و قدمت هفت هزار ساله‌دارند و این شهرستان به لحاظ سطح تحصیلات جزو شهرهای اول تا سوم کشور است. با این حال چون این جامعه یک جامعه قومی است متأسفانه گاهی خصایص قومی توسط عده‌ای معدود تحریک می‌شود و در نتیجه توده مردم را به درگیری می‌کشاند.

وی افزود: بنابراین اگر احیاناً می‌بینید که در انتخابات ممسنی خشونت‌هایی اتفاق افتاده اولاً باید توجه داشت که مردم به دلیل علاقه‌مندی به انقلاب تمایل به شرکت در انتخابات دارند و دوم این‌که برخی افراد سیاسی هستند که از این ظرفیت‌ و تمایلات انقلابی سوءاستفاده می‌کنند و با تأکید بر وجوه سنتی جامعه ممسنی باعث وقوع درگیری‌هایی می‌شوند که توسط عده معدودی انجام می‌گیرد اما به نام مردم ممسنی تمام می‌شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مردم ممسنی افرادی فهیم، با سابقه تمدنی کهن و شعور سیاسی بالا هستند ولی مثل هر جای دیگر ممکن است افرادی هم باشند که از ظرفیت‌ها و فضاهای بومی،‌ سنتی و قومی سوءاستفاده می‌کنند؛ بنابراین،‌ مسبب خشونت‌هایی که اتفاق می‌افتد مردم نیستند بلکه افراد سیاسی‌کار و فرصت‌طلب هستند که می‌خواهند با استفاده از فرصت انتخابات مسیر تحولات را به نحو دیگری رقم بزنند.



18:00: تمدید زمان رأی‌گیری تا ساعت 20 در اکثر حوزه‌های انتخابیه

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای از تمدید زمان رأی‌گیری تا ساعت 20 در اکثر حوزه‌های انتخابیه خبر داد.

در اطلاعیه شماره 118 ستاد انتخابات کشور آمده است: ضمن تشکر از حضور پرشور ملت شریف ایران در مرحله دوم انتخابات و با توجه به گزارش های دریافتی از حوزه‌های انتخابیه مبنی بر درخواست تمدید مدت زمان اخذ رأی، نظر به موافقت وزیر محترم کشور به استناد تبصره 4 ماده 10 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان اخذ رأی به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت 20 در کلیه حوزه‌ها به استثناء حوزه انتخابیه ممسنی و رستم در استان فارس تمدید می‌شود.


۱۷:۴۹: بازتاب دور دوم انتخابات مجلس دهم در رسانه‌های خارجی

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که در آن کاندیداهای که نتوانستند ۲۵ درصد از کل آراء را در مرحله یک به دست آورند از ساعت ۸ صبح روز جمعه در ۵۵ حوزه انتخاباتی به رقابت پرداختند در رسانه‌های خارجی بازتاب داشته است.

روز جمعه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران برگزار شد. در این مرحله از انتخابات نامزدهایی که نتوانستند در دور اول ۲۵ درصد از مجموع آراء را کسب کنند برای کسب ۶۸ کرسی باقی‌مانده از صندلی‌های بهارستان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

از ساعات اولیه روز جمعه و آغاز رأی‌گیری در شعبه‌های اخذ رأی، رسانه‌های مطرح خارجی مثل دویچه وله، ‌بی‌بی‌سی، فرانس۲۴ و دیلی میل برگزاری دور دوم انتخابات مجلس را بازتاب داده‌اند.

شبکه خبری فرانس ۲۴ ضمن اعلام این خبر به پیروزی لیست امید در مرحله اول اشاره کرد که همه ۳۰ کرسی تهران را به خود اختصاص دادند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل نیز با تیتر دولت روحانی به دنبال کرسی‌های بیشتر پارلمان ایران؛ این خبر را بازتاب داد.

این روزنامه نوشت: ایرانی‌ها روز جمعه با رأی خود سرنوشت حدود یک چهارم از کرسی‌های پارلمان را تعیین خواهند کرد در حالی که محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان هر دو به دنبال کسب کرسی‌های باقی‌مانده هستند.

خبرگزاری‌های دویچه وله آلمان و بی‌بی‌سی نیز هر یک خبر برگزاری دور دوم انتخابات مجلس ایران را بازتاب دادند.


17:48: امنیت در ممسنی برقرار شد/تعقیب ضاربان ادامه دارد

معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به ناآرامی‌های شهر ممسنی فارس، گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این ناآرامی‌ها یک موضوع غیرامنیتی و در واقع واکنش طرفداران نامزدها بوده است.

حسین ذوالفقاری عصر امروز در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی افراد به صورت بی‌هدف در این شهر تیراندازی‌کرده‌اند، اظهار کرد: در اثر این تیراندازی‌ها 4 نفر مجروح شده‌اند.

وی در ادامه افزود: اکنون امنیت در این شهر برقرار است و نیروهای امنیتی نیز به دنبال دستگیری ضاربانی هستند که شناسایی شده‌اند و تعقیب این افراد ادامه دارد.


۱۷:۱۱: با تشخیص وزیر کشور مدت زمان رأی‌گیری تمدید می‌شود

سینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گزارشاتی که تا الان از ۲۱ استان‌ها و ۵۵ شعبه اخذ رای واصل شده، انتخابات در یک فضای آرام در جریان است. و مردم نیز حضور باشکوه و چشم‌گیری داشتند و من از تمامی آنها قدردانی می‌کنم.

وی افزود: زمان اخذ رای براساس قانون ۱۰ ساعت است یعنی تا ساعت ۱۸ ادامه دارد اما براساس قانون و با تشخیص وزیر کشور امکان تمدید وجود دارد.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: از مردم عزیز‌مان در این ۲۱ استان می‌خواهیم که اخذ رای را به ساعت‌های پایانی موکول نکنند تا شاهد معطلی آنها در شعب اخذ رای نباشیم.

امیری درباره زمان اعلام نتایج انتخابات نیز گفت: وزیر کشور تاکید دارد که فردا صبح تمام نتایج اعلام شود و سعی ما هم بر این است اما تحقق این موضوع به زمان اتمام اخذ رای در شعب بستگی دارد و طبیعتا در هر شعبه‌ای که زودتر اخذ رای به اتمام برسد شمارش آرا زودتر شروع می‌شود و با این اوصاف ما سعی می‌کنیم تا فردا ۸ صبح نتایج کامل ۸۶ کرسی مجلس اعلام شود.

سخنگوی وزارت کشور درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس که گفته بود مستنداتی نسبت به تخلف مسئولان دولتی در انتخابات وجود دارد، گفت: شورای نگهبان در تمام مراحل انتخابات براساس قانون حضور دارد و یکی از وظایف این شورا بررسی صحت انتخابات در تمام حوزه‌های انتخابیه است.

امیری افزود: وقتی شورای نگهبان صحت انتخابات را در مرحله نخست در کل کشور به جز دو حوزه انتخابیه تایید کرد و البته نتایج این دو حوزه هم در سرنوشت انتخابات تاثیری نداشت باید آن را بپذیریم که شورا این انتخابات را تایید کرده است.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: اگر مستنداتی به شورای نگهبان واصل شده با فرض بررسی تمام این اسناد، مدارک و شکایات مرحله نخست به تایید این شورا رسید و طبیعتا اگر شورای نگهبان دخالت مسئولان را در امر انتخابات براساس مستندات و مدارک مشهود می‌دانست تعارف نمی‌کرد و حوزه‌های انتخابیه مورد نظر را مورد تایید قرار نمی‌داد کما اینکه در دوره‌های گذشته که بنده جزو اعضای شورای نگهبان بودم مدارک و گزارشاتی واصل می‌شد و شورای نگهبان آن را بررسی می‌کرد و می‌دیدیدم که آن شکایات وارد است پس انتخابات را ابطال کردیم.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: بنده ضمن احترامی که به این نماینده مجلس قائلم اعلام می‌کنم که اگر ایشان استناد و اسنادی دارند چه در مرحله اول که البته دوره قانونی بررسی مرحله اول گذشته و حتی چه در مرحله دوم به ما ارائه کنند و حتما آن را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: در وزارت کشور ما به گزارش‌هایی که حتی بدون مستند بود رسیدگی کردیم و به استاندار، فرماندار و حتی بخشدار مورد نظر تذکر دادیم. بنابراین اصل ما بر بی‌طرفی است.

سخنگوی وزارت کشور گفت: دولت و وزارت کشور هیچ نظری در خصوص اینکه یک جریان خاص پیروز انتخابات شود ندارد.

وی با اشاره به اظهارات این نماینده مجلس پیرامون وجود اسناد تخلف مسئولان دولتی تاکید کرد: این مستندات نه به وزیر کشور و نه به معاون سیاسی و نه به بنده ارسال نشده است و اینجا مجددا اعلام می‌کنم اگر مستنداتی دارند به ما بدهند و ما حتما پیگیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مستندات به شورای نگهبان ارسال شده است یا خیر؟ اظهار داشت: ممکن است به شورای نگهبان داده باشند، بنده اطلاعی ندارم اما تا الان هیچ مدارکی به دست ما نرسیده است.

امیری همچنین در پاسخ به این سوال که نظر قطعی وزارت کشور درباره اجرای طرح گشت نامحسوس چیست، بیان کرد: امنیت اجتماعی و اخلاقی موضوعی نیست که اجرایش صرفا محدود به بخشی از نظام اداری ما شود بنابراین این موضوع فراسازمانی است و نیازمند همکاری بخش‌های مختلفی نظام اداری است.

وی ادامه داد: بعد از اینکه مطلع شدیم این طرح از سوی نیروی انتظامی در حال اجراست معاون امنیتی وزارت کشور این موضوع را بررسی و طرح مورد نظر را در جلسه ای تشریح کردند و مورد بررسی قرار گرفت و به این نتیجه رسیدیم که باید این طرح در شورای اجتماعی و شورای امنیت کشور بررسی شود.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: ایجاد حق‌ و تکلیف برای مردم حتما نیاز به تقنین دارد و با دستورالعمل نمی‌توان برای مردم تکلیف ایجاد کرد.


17:03: در انتخابات مرحله اول تمامی شعبه ها تایید شدند

عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم در پناه خداوند متعال انتخابات را در فضایی امن برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در انتخابات مرحله اول تمامی شعبه ها تایید شدند اظهار کرد: از مردم عزیز ایران که در مرحله اول انتخابات مصمم در پای صندوق های رای حاضر شدند تشکر کنم.

وزیر کشور در ادامه بیان کرد: مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 55 حوزه انتخاباتی در 121 شهر برگزار می شود.


۱۶:۳۰: دولت از پیروزی یک گروه و باخت گروه دیگر خوشحال نمی‌شود

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه دولت از پیروزی یک گروه و باخت گروه دیگر خوشحال نمی‌شود، گفت: بارها پیش آمده که ره‌پیک اعلام کرده به فلان مدیر تذکر دهید تا از دخالت در انتخابات جلوگیری شود.

حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در جریان برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در وزارت کشور درباره شکایت برخی کاندیداها از دخالت برخی چهره های سیاسی درباره دخالت مسئولین دولتی در انتخابات گفت: شورای نگهبان در کلیه مراحل بر روند انتخابات نظارت دارد، یکی از وظایف شورای نگهبان بررسی صحت برگزاری انتخابات است. از این رو، وقتی صحت انتخابات را در مرحله اول در کل کشور تایید کرد، باید فرض بگیریم که تمام شکایات و اعتراضات به دست شورای نگهبان رسیده است و با بررسی آنها صحت انتخابات تایید شده است.

وی افزود: اگر ادعاها مستند باشد، شورای نگهبان با کسی تعارف ندارد، بلافاصله صحت انتخابات را تایید نمی کند، چنانچه در دوره‌های قبل که بنده هم در شورای نگهبان بودم، مواردی بررسی و انتخابات ابطال می شد.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: در این مرحله تاکید وزارت کشور و ستاد انتخابات بر بی‌طرفی مدیران دولتی بوده است. حتی اگر موردی بدون ارائه مستندات گزارش شده، آن را پیگیری کردیم؛ دولت از پیروزی یک گروه و یا باخت گروه دیگر خوشحال نمی‌شود چون دولت آقای روحانی فراجناحی است.


16:18: نمایندگان شعب اخذ رای در صورت نیاز به تعرفه‌های بیشتر، اطلاع دهند

در اطلاعیه شماره 117 ستاد انتخابات کشور آمده است : با توجه به حضور پرشور ملت حماسه ساز ایران اسلامی به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می گردد لازم است تعرفه ها و برگ‌های رأی مصرف نشده شعبه را شمارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوط جهت تأمین کسری تعرفه و برگ رأی اطلاع دهند.


۱۶:۰۰: اخذ رأی حتی در بیمارستان‌ها و پادگان‌ها منوط به ارائه شناسنامه است

در اطلاعیه شماره ۱۱۶ ستاد انتخابات کشور آمده است: به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رأی سیار در سراسر کشور می­‌رساند که نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد و لذا از رأی دهندگان گرامی حتی در بیمارستان‌ها و پادگان‌ها نیز صرفاً در قبال ارائه شناسنامه باید رأی‌گیری به‌عمل آید.

ضمناً مجددا تأکید می‌نماید که متولدین۱۰/۲/۱۳۷۷و قبل از آن می­‌توانند در انتخابات شرکت کنند.


15:49: افراد بی‌سواد یا دارای نقص عضو به همراه یکی از اعضای خانواده پای صندوق رای بروند

در اطلاعیه شماره 115 ستاد انتخابات کشور آمده است: به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می رساند که برای شرکت در انتخابات و دادن رأی می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به شعب اخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر خود،با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رأی بنویسند و سپس آن را به صندوق رأی بیندازند.

ضمناً مسئولین شعب، اعم از اعضاء شعبه، نمایندگان فرماندار، ناظرین شورای نگهبان، عوامل انتظامی و نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رأی دهندگان اقدام به نوشتن رأی نمایند.


۱۵:۲۴: استانداری: شبکه تهران صداوسیما مردم را به انتخابات تشویق نمی کند

معاون سياسي استاندار و رئيس ستاد انتخابات استان تهران گفت: اعتقاد دارم شبكه استاني تهران، در تشويق مردم براي حضور گسترده در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي، عملكرد مطلوب و قابل قبولي نداشته است.

سيد شهاب الدين چاوشي افزود: با توجه به اينكه شبكه تهران متولي اطلاع رساني به ويژه در مورد انتخابات مجلس شوراي اسلامي است، از زمان آغاز فعاليت هاي اجرايي مرحله دوم انتخابات مجلس دراين استان، حتي يك مورد نيز در اين ارتباط از طريق اين شبكه با مسئولان ستاد انتخابات استان صحبت نشده است.

وي گفت: نوپا بودن شبكه تهران، نبود امكانات كافي در اين شبكه استاني و يا نقص در برنامه ريزي مسئولان اين شبكه، از جمله دلايل ضعف شبكه استاني تهران در پوشش خبري فعاليت هاي مرتبط با مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در اين استان است.

چاوشي تصريح كرد: پوشش خبري شبكه تهران در مرحل اول انتخابات مجلس شوراي اسلامي به مراتب بهتر از روند فعاليت آن در خصوص مرحله دوم انتخابات بود.

وي افزود: پايتخت بودن شهر تهران خيلي از مسايل موجود در استان را تحت پوشش خود قرار داده به طوريكه بسياري از مشكلات استان تهران از سوي رسانه ملي ديده نمي شود.

مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، در سه حوزه انتخابيه رباط كريم و بهارستان، دماوند و فيروزكوه و شهريار، قدس و ملارد استان تهران درحال برگزاري است.


15:18: حداد عادل اسناد ادعاهای خود را به وزارت کشور ارائه کند

سخنگوی قائم مقام وزیر کشور در واکنش به اظهارات حداد عادل درباره استفاده برخی از جناح‌ها از امکانات دولتی در انتخابات،‌ گفت: ما نگران این حرف‌ها نیستیم زیرا در فضای سیاسی کشور این مسائل و اظهارات طبیعی است.

حسینعلی امیری عصر امروز در محل ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شورای نگهبان پس از بررسی همه شکایات و بررسی همه موضوعات مختلف، نتیجه انتخابات حوزه‌ها را تأیید یا رد می‌کند.

وی افزود: اگر شورای نگهبان در انتخابات به این نتیجه می‌رسید که دخالت دولتی انجام شده است، نتیجه انتخابات را تأیید نمی‌کرد؛ به گونه‌ای که در دوره‌های گذشته همین اتفاق افتاده است. پس وقتی شورای نگهبان نتیجه انتخابات را تأیید می‌کند مشخص می‌شود که دخالت دولتی در این زمینه اعمال نشده است.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه من برای حداد عادل احترام زیادی قائلم، افزود: اگر اسنادی درباره تخلفات دولتی وجود دارد حتماً باید ارائه شود. تا کنون هیچ مدرکی در این زمینه به وزارت کشور نرسیده است. البته نمی‌دانم اسناد و مدارکی یه شورای نگهبان رسیده است یا نه.


۱۵:۰۱: متولدین ۱۰ اردیبهشت ۷۷ به قبل می توانند در انتخابات شرکت کنند

ستاد انتخابات کشور سن رای دهندگان را ۱۸ سال تمام اعلام کرد.

همزمان با مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۱۴ خود اعلام کرد به اطلاع کلیه جوانان برومند میهن اسلامی ایران می رساند بر اساس بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی سن انتخاب کنندگان ۱۸ سال تمام می باشد یعنی متولدین روز ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۷ و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای، اولین حضور خود را در انتخابات به ثبت رسانده و رای بدهند.


14:45: ستاد انتخابات كشور: حضور مردم درپای صندوق های رای بسیار چشمگیر است

رئیس ستاد انتخابات كشور با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: از ساعت 8 صبح امروز كه انتخابات در 55 حوزه و شهرستان های مختلف آغاز شده حضور مردم در پای صندوق های رای بسیار چشمگیر بوده است.

محمدحسین مقیمی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آرامش بسیار خوبی تاكنون در پای صندوق های رای و شعب اخذ رای وجود داشته و هیچ گزارشی دال بر این كه امنیت و نظم انتخابات بر هم خورده باشد ارجاع نشده است.

وی اضافه كرد: سعی بر این است كه داوطلبان و طرفداران آنها قوانین و مقررات و عدم تبلیغات در حوزه ها و شعب اخذ رای را مورد توجه قرار دهند و خوشبختانه نیروهای فرمانداری، شورای نگهبان، هیات نظارت و بازرسی از ابتدای صبح حضور دارند.

مقیمی همچنین در خصوص تعرفه های انتخاباتی بدون اشاره به رقم آن گفت: تعرفه ها به اندازه كافی چاپ و تهیه شده و در اختیار حوزه ها در استان ها قرار گرفته است و تاكنون هم هیچ كمبودی نداشته ایم.

وی افزود: 15هزار و 344 صندوق وجود دارد كه از این ها تعدادی سیار بوده و به بالگرد نیاز دارند تا به مناطق سخت گذر انتقال داده شوند.

رئیس ستاد انتخابات كشور گفت: در این زمینه به توافق و همكاری لازم رسیده ایم كه اگر نیاز به بالگرد بود، استفاده كنیم.

رئیس ستاد انتخابات كشور در مورد ساعت رای گیری هم اظهار داشت: در اكثر حوزه‌ها تا ساعت 8 شنبه نتایج اعلام می‌شود و شاید برخی حوزه‌ها باقی بماند كه سعی می‌كنیم در ساعات اولیه فردا نتایج آنها را اعلام كنیم.


۱۴:۱۷: انتقال صندوق‌های سیار با بالگرد به مناطق صعب‌العبور

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: صندوق‌های سیار با استفاده از بالگرد به مناطق صعب‌العبور منتقل خواهند شد.

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در جریان برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تا این لحظه آرامش خوبی در روند برگزاری انتخابات داشته‌ایم، گفت: گزارشی مبنی بر برهم خوردن امنیت انتخابات وجود نداشته و داوطلبان و طرفداران آنها قوانین را رعایت کرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای آغاز رأی‌گیری، فرمانداران، اعضای شورای نگهبان و بازرسان به طور مرتب در حوزه‌ها حضور داشتند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: به اندازه کافی تعرفه برای اخذ رأی، چاپ و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است، تا این لحظه کمبود تعرفه اعلام نشده و در صورت نیاز، امکان استفاده از تعرفه بیشتر برای تمام حوزه‌ها وجود دارد.

مقیمی همچنین با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۳۴۴ شعبه اخذ رأی فعال هستند، عنوان کرد: برای اخذ رأی توسط شعبه‌های سیار که در برخی مناطق صعب‌العبور هستند، از بالگرد استفاده خواهد شد.


13:43: اعلام آمادگی هیات مركزی نظارت بر انتخابات برای دریافت گزارش‌های مردمی

هیات مركزی نظارت بر انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ شماره (2) ، آمادگی خود را برای دریافت گزارش‌های مردمی اعلام كرد.

مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز در 55 حوزه انتخابیه در 21 استان كشور برای انتخاب 68 نماینده آغاز شد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به اهمیت نظارت بر انتخابات و نقش تعیین كننده گزارش‌های مردمی در حفظ سلامت انتخابات و صیانت از آرای ملت، بدین وسیله هیأت مركزی نظارت بر انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را جهت دریافت گزارش‌های مستند و مستدل عموم مردم از طرق زیر اعلام می‌نماید:

1) شماره تلفن های 64362722 ـ 64362723

2) تلفن گویا به شماره 66401012 جهت دریافت پیام‌های صوتی و نمابر.

3) آدرس پستی: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، روبروی دانشكده افسری امام علی(ع)، خیابان فلسطین جنوبی، شورای نگهبان.

هیأت مركزی نظارت بر انتخابات

مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی»

مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه سال 1394 در سراسر كشور برگزار و 221 نفر از نمایندگان انتخاب شدند كه در این مرحله مشاركت 62 درصدی مردم به ثبت رسید.

برای این مرحله از انتخابات مجلس 17 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند و كسانی می توانند در انتخابات شركت كنند كه درمرحله اول یا در هیچ حوزه ای رای نداده باشند یا در مرحله اول در همان حوزه ای كه انتخابات به مرحله دوم رفته است رای داده اند.


۱۳:۳۹: وضعیت تعطیلی مدارس در شهرهای انتخاباتی

مشاور وزیر آموزش و پرورش وضعیت تعطیلی مدارس در شهرهای حوزه انتخاباتی را تشریح کرد.

محمد فاضل مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در تهران مدرسه ای حوزه انتخاباتی نیست و مدارس حوزه انتخاباتی در شهرستانها نیز فردا تعطیل نیستند.

وی تاکید کرد: شمارش آرا به دلیل محدود بودن سریع انجام شده و هیچ مدرسه ای نباید به این دلیل تعطیل شود.

گفتنی است دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز در ۲۱ استان کشور انجام می شود.


13:30: حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی با کارت شناسایی مجاز است

ستاد انتخابات کشور درباره حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در اطلاعیه شماره 113 ستاد انتخابات کشور آمده است: بر اساس ماده 55 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می‌توانند تا پایان زمان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.

همچنین اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی و نمایندگان فرماندار ترتیبی اتخاذ نمایند تا این نمایندگان در محل مناسبی استقرار یابند. نمایندگان محترم نامزدهای انتخاباتی نیز می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیأت‌های اجرایی یا نظارت شهرستان یا بخش کتباً گزارش نمایند.


۱۳:۲۹: مقیمی: آرامش خوبی بر روند انتخابات در تمام حوزه‌ها حاکم است

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چشمگیر و پرشور است،‌ گفت: آرامش خوبی بر روند انتخابات در تمام حوزه‌ها حاکم است.

محمدحسین مقیمی ظهر امروز در محل ستاد انتخابات کشور، افزود: قوانین انتخابات و مصوبات ستاد انتخابات و همچنین عدم تبلیغات نامزدها در تمام شعب رعایت شده است.

وی همچنین افزود: هیأت‌های اجرایی، نماینده‌های داوطلبان و بازرسان وزارت کشور در حوزه‌ها و شعب مختلف بر روند اجرای انتخابات نظارت دارند.

مقیمی درباره زمان اعلام نتایج انتخابات نیز گفت:‌ در اکثر حوزه‌ها تا ساعت ۸ صبح فردا (شنبه) نتایج اعلام می‌شود و شاید برخی حوزه‌ها باقی بماند که سعی می‌کنیم در ساعات اولیه فردا نتایج آنها را اعلام کنیم.


13:00: نوشتن نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت نامزدهای انتخابات ضروری است

ستاد انتخابات کشور از هموطنان عزیز خواست در هنگام نوشتن آراء، به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را به صورت کامل و خوانا قیدکنند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (108)

به آگاهی هموطنان عزیز می‌رساند با عنایت به ماده 20 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات خواهشمند است در هنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می‌باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایید تا ان‌شاءالله حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و احتساب آراء ضایع نگردد.


۱۲:۱۱: درج مهر دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس در شناسنامه رأی‌دهندگان

ستاد انتخابات کشور طی اطلاعیه‌ای از مسئولین شعب ثبت‌نام و اخذ رأی خواست که مهر انتخابات این دوره از مجلس در صفحه‌ای از شناسنامه که مختص به انتخابات است درج شود.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

همانگونه که مسئولین محترم شعب ثبت‌نام و اخذ رأی آگاهی دارند، در شناسنامه‌های موجود، صفحه چهارم یا آخر، اختصاص به انتخابات دارد که دارای ۳۰ خانه است لذا باید مهر انتخابات مرحله دوم در اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات زده شود و عدد ۲/۱۰ با خودکار قرمز روی مربع ممهور شده درج شود.

ضمناً چنانچه صفحه مزبور کاملاً پر شده باشد، مهر انتخابات در قسمت مناسبی از صفحه مخصوص مهرهای اضطراری ضرب می‌گردد.

ستاد انتخابات کشور»


12:00: خرید و فروش رأی در رباط کریم شایعه است

ستاندار تهران گفت: اجازه نمی‌دهیم در حوزه‌های رأی‌گیری خرید و فروش رأی انجام شود.

حسین هاشمی صبح امروز در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خرید و فروش رأی در رباط کریم شایعه است، ‌اظهار کرد: از دیروز کنترل کاملی بر حوزه‌های رأی‌گیری انجام شده است. در انتخابات از این قبیل حرف‌ها زیاد زده می‌شود اما باید سندی مبنی بر خرید و فروش رأی ارائه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سه حوزه دماوند و فیروزکوه، رباط کریم و بهارستان و شهریار، قدس و ملارد در استان تهران انتخابات در مرحله دوم در حال اجراست، افزود: حدود 1 میلیون و 600 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و 976 صندوق و بیش از 17هزار عوامل اجرایی برای انتخابات امروز در نظر گرفته شده است.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه تاکنون انتخابات با آرامش و امنیت کاملی در حال برگزاری است، تصریح کرد: مردم صبح پای صندوق‌های رأی بروند تا شعبه‌ها در بعدازظهر شلوغ نشود.


۱۱:۳۳: وجود ۹۷۶ صندوق اخذ رای در سه حوزه انتخابیه تهران

سید حسین هاشمی استاندار تهران پیش از ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران در سه حوزه برای انتخاب سه نماینده رای گیری داریم که این حوزه ها شامل دماوند و فیروزکوه، رباط کریم و بهارستان و شهریار، قدس و ملارد هستند.

وی افزود: ۹۷۶ صندوق رای و بیش از ۱۷ هزار عوامل اجرایی در این سه حوزه و ۷ شهرستان فعال هستند.

استاندار تهران ابراز امیدواری کرد: این مرحله از انتخابات نیز مانند مرحله اول با حضور پرشور مردم همراه باشد تا حلقه دوم این حماسه نیز تکمیل شده و سه منتخب دیگر تهران به منتخبین مردم تهران در مرحله اول ملحق شوند.

هاشمی گفت: تمام عوامل دخیل در انتخابات نسبت به مرحله اول برگزاری انتخابات ابراز رضایت کردند و امیدواریم این دوره هم انتخابات با همین شکوه و رضایتمندی برگزار شود، از همه کسانی که کمک کردند تا این عظمت بوجود آید تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه مردم برای رای دادن از ابتدای ساعات رای گیری به حوزه های اخذ رای مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: طبق قانون ۱۰ ساعت انتخابات برگزار می شود بعد از آن اگر نیاز بود با اخذ نظر وزارت کشور، زمان اخذ رای تمدید خواهد شد.

هاشمی در پاسخ به خرید و فروش رای در حوزه رباط کریم، این امر را شایعه خواند و گفت: از شب گذشته کنترل حوزه های اخذ رای را انجام داده ایم و صبح امروز نیز این کنترل ها در حال انجام است و چنین امری مشاهده نشده در حالی که رقبا نسبت به یکدیگر ممکن است این گونه شایعات را منتشر کنند اما مهم مستندات است و نمی توان به شایعات و شعارهای توجه کرد.

استاندار تهران در پایان یادآور شد: در تهران و در سه حوزه انتخابیه موجود بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار واجد شرایط رای می دهند.


11:12: همراه داشتن کارت ملی الزامی نیست

ستاد انتخابات کشور نسبت به همراه داشتن شناسنامه شخص رای دهنده و کارت ملی برای تسهیل در رای گیری تاکید کرد.

همزمان با مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رای می رساند که اخذ رای در کلیه اخذ رای ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه رای دهنده توسط شخص رای دهنده امکانپذیر است و هیچ مدرک دیگری بجز شناسنامه قابل قبول نمی باشد. ضمنا از کلیه رای دهندگان گرامی درخواست می شود جهت تسهیل در امر رای گیری، کارت یا شماره ملی خود را حتما همراه داشته باشند.


۱۱:۰۴: ضرورت روشن بودن یک دستگاه رادیو در تمامی شعب اخذ رای در تمام طول مدت رای‌گیری

در اطلاعیه ستاد انتخابات کشور آمده است، به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای تاکید می‌شود که حتما در شعبه اخذ رای در تمام طول مدت اخذ رای یک دستگاه رادیو را روشن نگه دارند تا دستورالعمل‌های فوری ستاد انتخابات کشور از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ابلاغ می‌گردد مورد عمل قرار دهند ضمنا این اطلاعیه‌ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور و رعایت آن الزامی است.


11:03: برای جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات اسامی خوانا قید شود

اطلاعیه شماره 108 ستاد انتخابات کشور آماده است، به آگاهی هموطنان عزیز می‌رساند با عنایت به ماده 20 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات خواهشمند است در هنگام نوشتن آرا، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام، نام خانوادگی‌، کد و یا شهرت ایشان می‌باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایید تا ان شاء الله حقی از نامزدهای محترم در هنگام شماره و احتساب آرا ضایع نگردد.


۱۱:۰۲: دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کنند

در اطلاعیه شماره ۱۰۹ ستاد انتخابات کشور آماده است، هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای توجه داشته باشند که لازم نیست شناسنامه رای دهنده عکس دار باشد. دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و رای بدهند.

همچنین از کلیه هموطنان عزیز درخواست می‌شود جهت تسهیل امر رای گیری به هنگام اخذ رای کارت یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.


11:01: هیچ مدرکی به غیر از شناسنامه قابل قبول نیست

ر اطلاعیه شماره 107 ستاد انتخابات کشور آمده است به اطلاع کلیه هم‌وطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند که اخذ رأی در کلیه شعب سیار و ثابت فقط با ارائه شناسنامه رأی‌دهنده توسط شخص رأی‌دهنده امکان‌پذیر است و هیچ مدرک دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نمی‌باشد ضمنا از کلیه رأی‌دهندگان گرامی درخواست می‌شود جهت تسهیل در امر رأی‌گیری کارت یا شماره ملی خود را حتما همراه داشته باشند.


۱۱:۰۰: اعلام نتایج انتخابات استان تهران تا ساعت ۲۴ امشب

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: اگر مردم بموقع پای صندوق های رای حاضر شوند و اخذ رای تا دیر وقت تمدید نشود، نتایج انتخابات در ۳ حوزه انتخابیه استان تهران را تا ساعت ۲۴ امشب اعلام می‌کنیم.

سیدشهاب‌الدین چاوشی افزود: انتخابات امروز استان تهران در ۳ حوزه انتخابیه شامل ۱. دماوند و فیروزکوه، ۲. رباط کریم و بهارستان و ۳. شهریار، قدس و ملارد برگزار خواهد شد.

وی تصرح کرد: ۶نامزد برای تصاحب ۳ کرسی باقیمانده استان تهران در خانه ملت به رقابت می‌پردازند.

چاوشی اظهار داشت: در ۳ حوزه انتخابیه باقیمانده استان تهران، ۱میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: ۱۷ هزار عوامل اجرایی در ۹۸۷ شعبه اخذ رای فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: خوشبختانه هیچ گونه مشکلی برای برگزاری دور دوم انتخابات در استان تهران وجود ندارد.

چاوشی از نامزدها و هواداران آنها درخواست کرد، در رقابت انتخاباتی و پس از آن به قانون پایبند باشند.

انتخابات دور دوم دهمین دور مجلس شورای اسلامی در ۲۱ استان، ۱۲۱ شهرستان و ۵۵ حزوه انتخابیه برگزار خواهد شد تا تکلیف ۶۶ کرسی باقیمانده مجلس دهم شورای اسلامی تعیین کنند.


10:49: نباید آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی در محل شعب و اطراف آن باشد

ستاد انتخابات کشور طی اطلاعیه‌ای عدم وجود اوراق و ‌آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن را اعلام کرد و خواست در صورت مشاهده آنها را امحاء کنند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (106)

به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت‌نام و اخذ رأی مرحله دوم می‌رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد. لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود. همچنین اگر در طول زمان رأی‌گیری آثار تبلیغاتی از رأی‌دهندگان در شعبه باقی بماند،‌ آنها را نیز امحاء نمایند.

ستاد انتخابات کشور»


۱۰:۰۱: هیچ شخص یا مجموعه‌ای حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را ندارد

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه شماره (۱) خود اعلام کرد: هیچ شخص یا مجموعه‌ای حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را ندارد.

در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند با توجه به آغاز انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۵۵ حوزه انتخابیه در ۲۱ استان کشور، هیات‌های نظارت و ناظرین شعب اخذ رای بر صحت جریان انتخابات، نظارت داشته و از آراء مردم عزیز ایران اسلامی صیانت خواهند نمود. فلذا هیچ شخص یا مجموعه‌ای تحت عنوان نظارت و یا هر عنوان دیگر حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی


10:00: کلیه شعب اخذ رأی مرحله دوم از ساعت 8 صبح آماده اخذ رأی هستند

ستاد انتخابات کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کلیه شعب اخذ رأی در سراسر کشور آماده اخذ رأی از واجدین شرایط می‌باشند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«بسم ‌الله الرحمن ‌الرحیم

اسلاعیه شماره (104)

نظر به آغاز اخذ رأی مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به آگاهی هم‌میهنان عزیز می‌رساند که طبق گزارش دریافتی از ستادهای انتخابات 21 استان و شهرستان‌های مربوطه،‌ کلیه شعب ثبت‌نام اخذ رأی مرحله دوم از ساعت 8 صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می‌باشند.

ستاد انتخابات کشور»


۰۹:۴۴: حضور حدود ۷۵ هزار ناظر در شعب اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: حدود 75 هزار ناظر در شعب اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس حضور دارند.

سیامک ره‌پیک با تبیین تمهیدات شورای نگهبان برای مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: اقداماتی که برای این مرحله صورت گرفته بسیار متنوع است که مانند مرحله نخست انتخابات، بخشی از اقدامات مربوط به قبل از انتخابات است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: با توجه به تعداد شعب اخذ رأی در هر حوزه انتخابیه، ناظرها تعیین شده اند و هماهنگی های لازم با دستگاه های ذی‌ربط انتظامی و امنیتی صورت گرفته است تا هم از تخلفات احتمالی پیشگیری شود و هم گزارش‌های لازم درباره تخلفات تنظیم و ارسال شود تا تصمیم مقتضی در این باره گرفته شود.

ره‌پیک بیان کرد: در استان‌هایی که نیاز به بازرس بوده است با توجه به شرایط و متناسب با حوزه‌های انتخابیه، گروه‌های بازرسی اعزام شده‌اند.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات صدور کارت‌های شناسایی مربوط به نمایندگان نامزدها برای حضور در شعب اخذ رأی را از دیگر اقدامات شورای نگهبان برای مرحله دوم انتخابات برشمرد.

ره پیک در پاسخ به این پرسش که آیا نظارت ها در مرحله دوم انتخابات با مرحله نخست تفاوت دارد؟ گفت: تفاوت عمده ای وجود ندارد و احکام نظارت همان احکام مرحله نخست است، فقط برخی تفاوت ها مربوط به انتخاب کنندگان است که شرایط آنان اعلام شده است.


09:26: بیش از 15 هزار شعبه اخذ رای در انتظار 17 میلیون ایرانی

مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در 55 حوزه انتخابیه در 21 استان كشور آغاز شد.

این انتخابات در بیش از 15 هزار شعبه اخذ رای برگزار می شود. براساس قانون زمان رای گیری به مدت 10 ساعت ادامه دارد و در صورت نیاز بنا به درخواست استانداران و فرمانداران حوزه های انتخابیه و تایید وزیر كشور این زمان تمدید می شود.

در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 136 نامزد برای تعیین تكلیف 68 كرسی باقی مانده مجلس با یكدیگر رقابت می كنند.
برای این مرحله از انتخابات مجلس ۱۷ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند و كسانی می توانند در انتخابات شركت كنند كه درمرحله اول یا در هیچ حوزه ای رای نداده باشند یا در مرحله اول در همان حوزه ای كه انتخابات به مرحله دوم رفته است رای داده اند.

همچنین برای این مرحله از انتخابات حدود ۱۹ میلیون تعرفه چاپ و به حوزه های انتخابیه ارسال شده است.

مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه سال ۱۳۹۴ در سراسر كشور برگزار و ۲۲۱ نفر از نمایندگان انتخاب شدند كه در این مرحله مشاركت ۶۲ درصدی مردم به ثبت رسید.


09:09: رحمانی‌ فضلی: تاکنون مدرکی مبنی بر تخلف دستگاه‌های اجرایی یا سایر قوا به دست ما نرسیده است

وزیر کشور درباره شکایات رسیده به ستاد انتخابات کشور گفت: در طول انتخابات از سوی همه کاندیداها مواردی از تخلف به فرمانداری ها رسیده و البته این تخلفات نه از طرف دستگاه‌های دولتی، بلکه از سوی رقبای سیاسی بوده است که به تمام این موارد رسیدگی شده است.

وی در ادامه با اشاره به این که به خاطر همین شکایات در بعضی شهرها شمارش مجدد آرا انجام شده است اظهار کرد: این شمارش تحت نظارت هیات‌های نظارت بوده و وقتی نتایج انتخابات همه حوزه ها مورد تایید شورای نگهبان است یعنی انتخابات در سلامت برگزار شده است. اما اگر مواردی هم وجود دارد که می تواند در چگونگی روند انتخابات تاثیرگذار باشد به ما در وزارت کشور و هم‌چنین به شورای نگهبان اعلام شود تا بررسی کنیم. هم‌چنین این موارد در مرحله بررسی اعتبارنامه ها مورد رسیدگی واقع شود.

وی تاکید کرد: تاکنون مدارکی مبنی بر این که دستگاه‌های اجرایی یا سایر قوا در انتخابات دخالت داشته اند به دست ما نرسیده است.

وزیر کشور درباره صادر نشدن اعتبارنامه منتخب سوم مردم اصفهان نیز خاطرنشان کرد: ما در این خصوص با شورای نگهبان اختلاف نظر حقوقی داریم و استدلال خود را هم به شورای نگهبان فرستاده‌ایم . این شورا ابطال آرای مینو خالقی را بر اساس نظارت استصوابی خود انجام داده است، اما ما معتقدیم نمی شود آرای یک حوزه تایید شود ولی در همان حوزه رای یک نفر تایید نشود ما این نظرات را با مجلس نیز درمیان گذاشتیم و رییس مجلس و رییس جمهور نیز در این خصوص نظراتی دارند.

رحمانی فضلی با بیان این‌که امیدواریم شورای نگهبان در این خصوص بازنگری داشته باشد، اظهار کرد: یکی از نگرانی های موجود امکان تسری دادن این نگاه جدید به انتخابات بعدی است.

وی همچنین درباره طرح گشت نامحسوس ارشاد اظهار کرد: چون این طرح با هماهنگی وزارت کشور نبوده است اجرای آن باید در شورای امنیت و شورای اجتماعی کشور مطرح شود اما اصل موضوع آنگونه که مطرح شد نبود. افرادی که در این طرح به کار گرفته می‌شوند همه نیروهای ناجا هستند و از آن ها خواسته شده که در حوزه شرارت، سرقت، باج گیری و برخی موارد عفاف و حجاب به خصوص کشف حجاب در خودروها گزارش دهند که این گزارش ها به معنای اقدام مستقیم نیست.این نیروها در صدد دخالت در زندگی مردم نیستند و و معتقدیم امنیت در کشور ما پایه مردمی دارد.

وی در پایان گفت: طبق گزارش خانم مولاوردی در هیات دولت اولین مطالبه زنان اشتغال و سومین مطالبه امنیت اجتماعی است. در حوزه عفاف و حجاب ما هنجارهایی داریم که باید برای حفظ آن ها تلاش کنیم.


۰۸:۵۵: آمادگی صددرصدی یگان‌های ویژه ناجا برای انتخابات

فرمانده یگان های ویژه نیروی انتظامی از آمادگی صد درصدی این یگان در قالب قرارگاه ظفر جهت امنیت مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور خبر داد.

سردار حسن کرمی در خصوص نحوه برگزاری انتخابات امن دوره دوم مجلس شورای اسلامی توسط قرارگاه ظفر یگان های ویژه ناجا، اظهار داشت : اولویت قرارگاه عملیاتی ظفر تامین امنیت مرحله دوم انتخابات و ایجاد آرامش برای رأی دهندگان است .

وی افزود : تمهیدات لازم توسط این قرارگاه عملیاتی در فضایی کاملاً امن برای استان هایی که انتخابات مرحله دوم در آنها برگزار می شود، اندیشیده شده است.

کرمی با اشاره به اینکه مهم ترین دستاورد و ارمغان قرارگاه ظفر،حضور مقتدرانه در ماموریت ها است، عنوان کرد: امید است با همدلی، هماهنگی و تعامل سازنده بین همه دستگاه ها یک انتخابات خوب و دشمن شکن برگزار شود؛ یگان ویژه همچون گذشته تمام توان خود را برای تامین امنیت انتخابات و برگزاری این مهم به دور از حاشیه به کار خواهد گرفت.

سردار" کرمی" با بیان اینکه کنترل و نظم بخشی این ماموریت محصول کار جمعی همه کارکنان در نیروی انتظامی است، افزود: امنیت انتخابات، ضامن سلامت و مشارکت حداکثری مردم است؛ برگزاری انتخابات این مرحله در سایه امنیت کامل نشان از قدرت و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد داشت.

فرمانده یگان های ویژه ناجا با اشاره به نقش محوری این یگان در ماموریت انتخابات، گفت: در این مرحله همانند مرحله اول انتخابات با آمادگی صد درصدی وارد عمل خواهیم شد، اگر چنانچه افرادی قصد برهم زدن نظم و امنیت انتخابات را داشته باشند، با برخورد شدید پلیس مواجه خواهند شد.

وی تصریح کرد :یگان ویژه در این ماموریت با بهره گیری از نیروهای آموزش دیده، مومن و متعهد در کنار تجهیزات نوین و پیشرفته و با برنامه ریزی دقیق و مدون خود آماده برقراری نظم و امنیت کامل این ماموریت مهم خواهد بود.

این مقام ارشد یگان ویژه ناجا با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ، اذعان کرد: علیرغم تمامی تلاشهای دشمنان نظام مبنی بر عدم شرکت مردم در انتخابات ، به حول قوه الهی شاهد انتخابات پرشوری خواهیم بود و مردم با حضور خود در پای صندوقهای رأی ، دشمنان را بار دیگر مأیوس و ناامید خواهند کرد.

فرمانده یگان های ویژه ناجا تصریح کرد: پلیس هیچ دخالتی در روند اجرایی و برگزاری انتخابات نداشته و نخواهد داشت لیکن با توجه به اینکه تنها مرجع تأمین کننده نظم و امنیت انتخاباتی است لذا با قدرت وارد عمل شده و در مقابل مخلاّن نظم و امنیت بطور جد، خواهد ایستاد.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار کرمی در پایان از مردم عزیز ایران اسلامی خواست تا همچون گذشته با مشارکت عمومی و همکاری خود در برگزاری هرچه بهتر انتخابات ، یار و یاور پلیس باشند.


08:53: حدود 60 هزار رای‌اولی واجدشرایط رای‌دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات کشوراعلام کرد :حدود 60 هزار رای‌اولی امروز در دومین مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در 21 استان واجدشرایط رای دادن هستند.

محمدحسین مقیمی افزود: سن قانونی شرکت در انتخابات 18 سال است و متولدان قبل از 10 اردیبهشت 1377 می توانند در نامزدهای مدنظرشان رای دهند.

وی با اشاره به تفاوت های مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس در مقایسه با مرحله نخست گفت: در مرحله نخست به ازای هر کرسی مجلس به طور میانگین بیش از 20 نامزد رقابت می‌کردند در حالی که در این مرحله به ازای هر کرسی از 68 کرسی باقیمانده فقط دو نامزد رقابت می‌کنند.

وی افزود: در مرحله نخست انتخابات هر نامزد برای راهیابی به مجلس حداقل باید یک چهارم آراء را کسب می‌کرد درحالی که در این مرحله هر نامزد با کسب اکثریت نسبی آراء به مجلس راه می یابد.

مقیمی که با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت‌وگو می کرد ادامه داد: در این مرحله از انتخابات حایزان شرایط رای دادن در هر حوزه انتخابیه فقط به این شرط می توانند رای دهند که مرحله نخست نیز در همان حوزه رای داده باشند و رای دادن آنان در دیگر حوزه های انتخابیه ممنوع و تخلف است.

رئیس ستاد انتخابات افزود: فقط رای اولی ها و افرادی که مرحله نخست انتخابات رای نداده اند در مرحله دوم مجازند که در یکی از 55 حوزه باقیمانده رای دهند.

در انتخابات امروز و با آرای مردم ، تکلیف 68 کرسی باقیمانده مجلس از میان 136 نامزد مشخص می شود.


۰۸:۳۹: وزیر کشور: زمان رای گیری برای مرحله دوم انتخابات تا ساعت ۱۹ خواهد بود

وزیر کشور از مردم خواست تا در ساعات اولیه امروز پای صندوق های رای حاضر شوند.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به این که انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ امروز آغاز و تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت گفت: اگر لازم باشد انتخابات تمدید شود این امر از سوی وزارت کشور و با هماهنگی شورای نگهبان به استانداری ها اعلام می‌شود.

وی در ادامه افزود: اگر نیازی به تمدید زمان انتخابات نباشد نتایج تا فردا ساعت ۸ صبح اعلام می شود.


08:24: اطلاعیه برای کسانی که در مرحله اول رای ندادند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 103 این ستاد اعلام کرد: رای دهندگان در مرحله دوم منحصرا در حوزه انتخابیه ای که درمرحله اول رای داده اند می توا نند رای بدهند و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه های انتخاباتی رای نداده باشند نیز می توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.

متن اطلاعیه شماره 103 ستاد انتخابات کشور به این شرح است: به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می رساند بر اساس تبصره 4 ماده 9 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رای دهندگان در مرحله دوم منحصرا در حوزه انتخابیه ای که در مرحله اول رای داده اند می‌توانند رای بدهند و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه های انتخاباتی رای نداده باشند نیز می توانند در انتخابات شرکت کرده و رای خود را به نامزد مورد نظر بدهند.


۰۸:۰۰: فرآیند برگزاری دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با حضور وزیر کشور آغاز شد.

این انتخابات در ۵۵ حوزه از ۲۱ استان باقی مانده برگزار می‌شود.

در این انتخابات ۱۷ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند. هر فرد می‌تواند در استانی که دور قبل رای داده است رای خود را به صندوق بیاندازد.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۰۳ این ستاد اعلام کرد: رای دهندگان در مرحله دوم منحصرا در حوزه انتخابیه ای که درمرحله اول رای داده اند می توا نند رای بدهند و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه های انتخاباتی رای نداده باشند نیز می توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.

بیش از ۱۵۴ هزار صندوق برای رای‌گیری در این انتخابات پیش ‌بینی شده است.

۱۳۶ نفر برای ۶۸ کرسی باقی مانده در مجلس دهم امروز با یکدیگر رقابت خواهند کرد.


07:42: محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه در ۵۵ حوزه انتخابیه و در ۲۱ استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: تمام ملزومات لازم از جمله تعرفه‌ها و صندوق‌های اخذ رأی مورد نیاز به تمام استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه ارسال شده است.

مقیمی تأکید کرد: نیروی انتظامی برای استقرار امنیت در زمان برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد و همچنین تمام دستگاه‌های اجرایی که قرار است در روند برگزاری انتخابات کمک‌های لازم را داشته در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند.

وی گفت: بیش از ۱۷ میلیون واجد شرایط رأی دادن هستند و حدود ۱۹ میلیون تعرفه با هماهنگی شورای نگهبان چاپ و ارسال شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: در مرحله نخست انتخابات هر نامزد برای راهیابی به مجلس حداقل باید یک چهارم آراء را کسب می‌کرد درحالی که در این مرحله هر نامزد با کسب اکثریت نسبی آراء به مجلس راه می یابد.

مقیمی گفت: در این مرحله از انتخابات حایزان شرایط رای دادن در هر حوزه انتخابیه فقط به این شرط می توانند رای دهند که مرحله نخست نیز در همان حوزه رای داده باشند و رای دادن آنان در دیگر حوزه های انتخابیه ممنوع و تخلف است.

رئیس ستاد انتخابات افزود: فقط رای اولی ها و افرادی که مرحله نخست انتخابات رای نداده اند در مرحله دوم مجازند که در یکی از 55 حوزه باقیمانده رای دهند.

مقیمی از مردم دعوت کرد پای صندوق‌های رأی حضور یابند و اظهار داشت : رأی‌گیری از ۸ صبح آغاز و تا ساعت 19 بعدازظهر ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که آیا مدت زمان رأی‌گیری تمدید می‌شود یا خیر، گفت: در حوزه‌های انتخابیه که لازم باشد زمان رأی‌گیری تمدید شود با نظر وزیر کشور انجام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا با جدول قرار بدین و گرایش ها رو هم بنویسین . تشکر

    • احسان

      حالا هی بگید فقط تهرانیها طرفدار اصلاحات و تغییر هستند. در دور دوم مشخص شد که شهرستانیهای عزیز هم خواهان اصلاحات در کشور هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج