۳۲۳۱۴۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

زمان اعلام نتایج دور دوم انتخابات مجلس

وزیر كشور گفت: مردم تلاش كنند در ساعات اولیه و طی روز در پای صندوق های رای حاضر شوند كه اگر بتواند تا ساعت ۱۸ و یك ساعت تمدید احتمالی، این حضور پر رنگ شود، قول می دهیم تا فردا هشت صبح نتایج را اعلام كنیم.

خبرگزاری ایرنا: وزیر كشور گفت: مردم تلاش كنند در ساعات اولیه و طی روز در پای صندوق های رای حاضر شوند كه اگر بتواند تا ساعت ۱۸ و یك ساعت تمدید احتمالی، این حضور پر رنگ شود، قول می دهیم تا فردا هشت صبح نتایج را اعلام كنیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی صبح جمعه با اعلام آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: امیدوارم انتخاباتی سالم و باشكوه در فضایی امن برگزار كنیم و لازم می دانم از مردم عزیز ایران كه در مرحله اول انتخابات با شكوه و مصمم در پای صندوق ها حاضر شدند و در فضای قانونی ، آرام و توام با نشاط سیاسی مرحله نخست را پشت سر گذاشتند، تشكر كنم.

وی ادامه داد: در انتخابات مرحله اول، همه شعبه ها تایید شدند و ما توانستیم با تایید همه شعبه ها در مرحله اجرا و نظارت، یك بار دیگر بلوغ سیاسی مردم را در عرصه واگذاری و جابه جایی قدرت در قالب مردم سالاری دینی و روش انتخابات برای دنیا آزمون كنیم.

رحمانی فضلی گفت: برای كسانی كه در محله اول و دوم در حوزه اجرا و نظارت و در حوزه های همكاری های انتظامی و امنیتی و تبلیغاتی تلاش كردند تشكر می كنم.

وزیر كشور افزود: مرحله دوم در ۵۵ حوزه انتخاباتی در ۱۲۱ شهر برگزار می شود كه بتوانیم برای ۶۸ كرسی تعیین تكلیف كنیم.

وی گفت: در این مرحله از ساعت ۸ تا ساعت ۱۹ انتخابات در جریان خواهد بود و اگر لازم شد تجدید و تمدید شود، از طریق وزارت كشور با هماهنگی دوستان در شورای نگهبان، مراتب را به استان ها اعلام می كنیم و پیگیر خواهیم شد.

وزیر كشور افزود: انتخابات مرحله دوم به صورت قانونی تا ساعت ۱۸ خواهد بود و چون روال كار بر این مبنا بود، تا ساعت ۱۹ تمدید خواهد شد.

وزیر كشور همچنین در خصوص اعلام تخلفات انتخاباتی به وزارتخانه متبوعش گفت: در مسیر انتخابات از طرف همه كاندیداها موارد تخلفی نه در خصوص دولت بلكه در خصوص رقبای سیاسی به فرمانداری ها رسیده كه هیات نظارت و فرمانداری ها تمام این موارد را رسیدگی كرده اند.

رحمانی فضلی افزود: در تعداد زیادی از شهرها ما مجبور به شمارش بخشی از آرا شدیم و این، با هماهنگی هیات های نظارت و اجرایی بوده است.

وی ادامه داد: بنابراین وقتی همه شعب و همه حوزه ها مورد تایید شورای نگهبان قرار می گیرد، دال بر این است كه انتخابات در سلامت اجرا شده است. بعد از اعلام سلامت انتخابات و تایید آن، اگر دوستان مواردی را دارند كه این موارد می تواند در چگونگی روند انتخابات تاثیرگذار باشد به ما ارائه دهند تا هم توسط وزارت كشور و هم توسط شورای نگهبان مورد بررسی قرار گیرد كه در مرحله بررسی اعتبارنامه در مجلس قابل طرح خواهد بود.

وزیر كشور گفت: از اول اعلام كردیم در همه مراحل هر نوع تخلفی را وارد نمی دانیم و قول رسیدگی داده ایم. تاكنون مداركی دال بر تخلف، از دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و سایر قوا و نهادها به دست وزارت كشور نرسیده است و آمادگی داریم در صورتی كه گزارشی ارائه شود رسیدگی كنیم.

رحمانی فضلی در خصوص پیگیری روند رد صلاحیت یكی از منتخبان مجلس پس از تایید شورای نگهبان اظهار داشت: ما در این خصوص با شورای نگهبان اختلاف نظر داریم و این اختلاف نظر كاملا حقوقی است، ما طی نامه ای ، مستندات حقوقی را به شورای نگهبان و روسای قوا ارسال كردیم و بر این موضوع استدلال داشتیم كه نمی توان در مرحله ای كه شمارش انجام شده است یك نفر از مجموع افراد مورد تایید، به تنهایی تاییدیه نگیرد.

وزیر كشور اضافه كرد: شورای نگهبان معتقد است این اقدام با استفاده از ظرفیت نظارت استصوابی است. به هر حال ما پیگیر این موضوع هستیم و مسایل را به مجلس نیز منتقل كرده ایم كه امیدواریم امكان بازنگری از طریق شورای نگهبان با مستندات قانونی وجود داشته باشد و انتخاباتی كه به خوبی و باشكوه و عظمت توسط مردم ایران خلق شد با این یك مورد موجب تلخكامی نشود، چون نگرانی و مراجعه در این زمینه زیاد است.

رحمانی فضلی در عین حال افزود: یكی از نگرانی ها در برخی افراد این است كه امكان تسری دادن به نوع نگاه جدیدی است كه در انتخابات بعدی شاید به وقوع بپیوندد.

* بررسی گشت های نامحسوس در شورای امنیت و شورای اجتماعی كشور

وزیر كشور همچنین درباره گشت های نامحسوس گفت: چون لازمه این موضوع هماهنگی با وزارت كشور بوده و این هماهنگی صورت نگرفته است، باید در شورای امنیت و شورای اجتماعی كشور مورد بررسی قرار گیرد.

رحمانی فضلی افزود: این موضوع یك موضوع بین بخشی است و ما باید با هماهنگی همه دستگاه ها اعم از قوه قضائیه، صدا و سیما و سایر دستگاه ها این كار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: اصل طرح مساله به آن گونه كه گفته اند هفت هزار نیرو استخدام شده، نبوده است؛ هیچ نیرویی به كار گیری نشده و از همه نیروهای ناجا كه در شیفت های استراحت بوده اند خواسته شده در عرصه جامعه در حوزه های شرارت، باجگیری، سرقت و درگیری هایی كه اتفاق می افتد و همچنین برخی موارد مربوط به عفاف و حجاب بخصوص در موارد كشف حجاب، گزارش دهند كه این گزارش ها به معنای اقدام مستقیم نبوده است.

وزیر كشور گفت: همیشه این نیروها به عنوان وظیفه خود در هر كجا و هر شرایط، خلافی را مشاهده و اقدام به جرمی را ببینند به نیروی انتظامی گزارش می دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

رحمانی فضلی ادامه داد: طرح مساله از اول شاید به خاطر بیان ناقص و طرح نامناسب، به گونه ای دیگر مطرح شد ولی برای اطمینان می گویم كه به هیچ وجه نیروها در صدد دخالت مستقیم و غیر مستقیم در زندگی خصوص مردم یا خدای ناكرده اعمال نظرهای خارج از روال نبوده و نیستند.

وزیر كشور گفت: معتقدیم انتظامات و امنیت در كشور ایران پایه مردمی دارد؛ یعنی امنیت پایدار را در مشاركت با مردم جست وجو می كنیم.

وی خاطرنشان كرد: گزارشی را معاون رئیس جمهوری در امور زنان در دولت مطرح كرده اند كه در سراسر كشور از سوی بانوان مطالعاتی درخواست شده بود و اولین مطالبه درخواست اشتغال و دیگر درخواست ها بحث امنیت اجتماعی بود؛ یعنی خواست بانوان جامعه امنیت اجتماعی است.

رحمانی فضلی ادامه داد: در حوزه عفاف و حجاب ما قانون داریم و یقینا در جهت حفظ ارزش ها و هنجارها با كمك مردم رفتار قانونی خودمان را انجام خواهیم داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج