۳۲۳۲۱۰
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

حکم تصادف با عابران پیاده متخلف

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به تشریح جزئیات حکم تصادف با عابران متخلف و تعیین درصد تقصیر عابران پرداخت.

خبرگزاری آنا: معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به تشریح جزئیات حکم تصادف با عابران متخلف و تعیین درصد تقصیر عابران پرداخت.

سرهنگ مراد مرادی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طبق ماده ٢١٥ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، عابران پیاده موظفند که موارد زیر را رعایت کنند:

الف: در محل‌هایی که پیاده‌رو وجود دارد از سطح سواره رو استفاده نکنند.

ب: برای گذشتن از عرض راه، تنها از گذرگاه‌های پیاده، پل‌های هوایی و گذرگاه‌های زیرزمینی مجاز عبور کنند.

ت: از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره رو خودداری کرده و مراقب حرکت وسایل نقلیه باشند.

ث: در تقاطع‌ها با روشن شدن چراغ سبز مقابل خود (چراغ عابر) حرکت کنند و هنگامی که چراغ عابر قرمز بود عبور نکنند.

وی افزود: هرگاه عابران به تکلیف مذکور عمل نکنند، در صورت تصادف با وسیله، راننده مشروط به اینکه تمام مقررات را رعایت کرده باشد و قادر به کنترل وسیله نقلیه در جلوگیری از تصادف یا ایجاد خسارت مادی و بدنی نباشد مسئولیتی نخواهد داشت.

سرهنگ مرادی درباره مبلغ جریمه برای عابران پیاده متخلف اعلام کرد: جدول جرایم تخلفات رانندگی مصوب اسفند ماه سال گذشته هیئت وزیران جریمه ٣٠ هزار تومانی را برای عابرینی که از محل های غیرمجاز سواره رو عبور کنند، تعیین کرده اما بستر اجرایی آن تاکنون فراهم نشده و عملاً این بند از کدهای تخلفاتی غیر قابل اجراست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      بسیار کار درستی ست . واقعا عابران پیاده معضلی هستند در هنگام رانندگی . اصلا به قوانین احترام نمیگذارند و همیشه هم از راننده طلب کارند . امیدوارم این طرح با جدیت اجرا شود . اجرای این طرح باعث نظم بخشیدن به رانندگی هم میشود .

      پاسخ ها

      • مهرداد

        نیست که راننده ها قوانین را رعایت میکنند.دوست عزیز از قدیم گفتن سواره از پیاده خبر نداره ؛راننده ها وقتی به خط عابر میرسند بجای راه دادن به عابر به سرعت خود می افزایند.

      • بدون نام

        ایول مهرداد

    • بدون نام

      ببخشید موتورسوارانی که توی پیاده رو عبور میکنند و طلبکار هستن چی اتومبیل هایی که توی پیاده رو پارک میکنن و مسیر رو کامل بند میارن به صرف اینکه مثلا پل جلوی منزل یا مغازه شان هست و عابر راهی جز استفاده از خیابان نداره چی

      پاسخ ها

      • مرتضی

        چقدر حرف قشنگی گفتی که هیچ کس توجه نمی کنه.
        من امروز صبح نزدیک بود با عابر پیاده ای تصادف کنم. این فرد در پیاده رو مشغول حرکت بود متأسفانه اتومبیلی در پیاده رو پارک کرده بود و کاملا چسبیده بود به دیوار . بنده خدا مجبور شد به خیابان بیاید و نزدیک بود با من تصادف کند. این بار به خیر گذشت.

      • بدون نام

        واقعا خوب اشاره کردی پیاده رو انگار ملک شخصی هست انقدر به در میچسبونن که عابر ناچار برای رد شدن باید بره به خیابون.موتور سوارها هم که اگثرا بی فرهن هستند اکثر ..باید جریمه اونها دو برابر خودرو ها بشه تا قانون را رعایت کنند

    • احمد

      قابل توجه تمامی دوستان
      لطفا با هم بحث نکنید
      منظور عابران و راکبان ورانندگان متخلف بوده
      نه شما
      مطمعنا شما از متخلفین نیستید
      با تشکر

    • بدون نام

      کاش فرهنگ رانندگی ایرانیها هم خوب میشد و شخصیت خودشون رو نشون میدادند تو رانندگیشون با یکم صبرو راه دادن ب یکدیگر حین رعایت قانون.خسته نباشید هم میگم ب برادران پلیس راهور و راه ک هرمتخلفی رو برای تخلفش میخوان جریمه کنن باید ....
      کاش فرهنگ اصیل ایرانی دوباره بالا بیاد

    • ناشناس

      اول فرهنگ سازی واگاهی دادن بوسیله رسانها ی جمعی تلویزیون ازطریق شبکهای مختلف رادیو و وووووووووووووووووووو بعدا اجرای قانون

    • علی

      حالا بعد از چهار سال که تو دادگاها دویدم تا بگم بابا من مقصر نبودم و هزار و یک بدبختی کشیدم حالا باید قانون بگذارید که راننده مقصر نیست مردم بیچاره میکننداین عابران پیاده آخه کمربندی جای رد شدن از عرض خیابانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج