۳۲۳۲۱۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تذکر وزیر به عابدینی درباره کفاشیان

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ گفت: در برهه حساسی قرار داریم، نمی‌توانیم انتخابات فدراسیون فوتبال را برگزار نکنیم، اگر اتفاقات طبق قانون رقم نخورد امکان تعلیق وجود دارد.

خبرگزاری فارس: امیر عابدینی با حضور در برنامه ورزش و مردم در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه اظهار داشت: قاعدتا این انتخابات باید برگزار شود و خروجی هم داشته باشد. اگر همه ابعاد را در نظر بگیریم به این نتیجه می‌رسیم که نمی‌توانیم انتخابات را برگزار نکنیم. در برهه حساسی قرار داریم و خود را برای جام جهانی آماده می‌کنیم که اگر اتفاقات طبق قانون رقم نخورد باز هم شرایطی ما را تهدید می‌کند و امکان تعلیق وجود دارد.

وی یادآور شد: ما متاسفانه به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که دیوار باورها بلند شده و دیوار بی‌اعتمادی کوتاه شده است. مردم بی‌اعتماد شده‌اند. چه علتی دارد انتخابات برگزار نشود چون کفاشیان نیامده است؟! اگر او نیامده ۳ نفر دیگر کاندید شده‌اند که حالا در این بین کسانی بوده‌اند که نیامده‌اند. به هرحال پتانسیل فوتبال ما همین اندازه بوده است. آنهایی که نیامدند هم به خودشان و هم به فوتبال ظلم کرده‌اند. ۳ نفر با قدرت با هم رقابت خواهند کرد تا بتوانند رای کسب کنند.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ یادآور شد: برخی دوستان که ابراز نگرانی می‌کنند و به نوعی خطوطی را ترسیم شده می‌بینند که در مجمع اتفاقاتی بیفتد و برخی‌ها حاضر نشوند و یا رای سفید بدهند، باید بدانند که بر اساس ماده ۱۰ اساسنامه فیفا اخذ رای از حاضرین در مجمع صورت می‌گیرد و موضوع دو سوم بر اساس تعداد نفراتی است که رای می‌دهند. یعنی اگر مجمع به حدنصاب لازم برای برگزاری که ۵۰ نفر است، برسد دو سوم ۵۰ نفر مورد محاسبه قرار می‌گیرد. در دوره‌ای که کفاشیان رای آورد ۱+۵۰ مورد محاسبه قرار می‌گرفت.

عابدینی یادآور شد: دوستان اقتدار مجمع را باور ندارند. ما باید به مجمع احترام بگذاریم. باید زیبایی‌های کاری فدراسیون را هم ببینیم. چرا نمی‌خواهیم ببینیم تیم در قاره آسیا رتبه اول را دارد. این را در نظر بگیریم که فدراسیون چه چیزی را تحویل گرفت و چه چیزی را تحویل داده است. همین افرادی که نامزد شدند در موفقیت فدراسیون نقش داشتند. برای اولین بار لیگ دسته اول با ۱۸ تیم و یک گروه برگزار شد و پلی‌آف که آفت فوتبال بود منتفی شد. اگر فوتسال بانوان ما توانستند موفق باشند به خاطر برنامه‌ریزی‌های خوبی است که صورت گرفته است. فوتسال آقایان ما از زمان مایلی‌کهن به دنبال کسب موفقیت بود که در این دوره توانستیم به دست آوریم. به هرحال حفاظت از برنامه‌های کی‌روش هم پیچیده است که او به دنبال مدیریت کلان است و بودجه آن باید تامین شود. تا حدودی هم این موارد برطرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر چالشی در فوتبال وجود دارد به نفع فوتبال است نه ضرر. چرا گاهی از این چالش‌ها می‌ترسیم؟ در قالب مذاکره است که فکرهای نو ابداع می‌شود و بستر پیشرفت برای فوتبال فراهم می‌شود. امیدوارم در ۱۸ اردیبهشت ماه انتخابات برگزار شود و با قاطعیت رای داده شود تا در ادامه نه با بضاعت افرادی که شرکت کردند بلکه با بضاعت کل فوتبال پیش برویم.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ در ادامه صحبت‌هایش در برنامه ورزش و مردم در خصوص عملکرد تیم امید در رقابت‌های انتخابی المپیک اظهار داشت: اگر یک جا خلاء وجود دارد نباید زیبایی‌های دیگر را از بین ببریم. بچه‌های ایرانی دور هم جمع شده بودند تا تیم امید را به المپیک ببرند اما ما متاسفانه کوچکترین انتقاد آنها را تحمل نکردیم. معتقدم به آنها ظلم کردیم. همان گلایه‌هایی که آنها انجام دادند را اگر کی‌روش انجام می‌داد موارد را برطرف می‌کردیم. باید قبول کنیم که چشم سبزها را کمی بیشتر دوست داریم. برای کی‌روش تامین کنیم اما این مسئله باید برای خاکپور هم اتفاق می‌افتاد. احساس کردم که تیم خیلی تنهاست و با خودشان دچار مشکل شده‌اند. شما ببینید خاکپور هنگامی که از سفر بازگشت استعفا می‌دهد و بعد ما نگفتیم که دردش چیست. در عوض او را تهدید کردیم.

عابدینی خاطرنشان کرد: اگر قرار است مشکلات دیده شود باید همه مشکلات را ببینیم. من از فدراسیون تشکر کردم که به کادر فنی فرصت داد اما باید در کنار این مسائل کمبودها را هم برطرف می‌کردیم. مایلی‌کهن به عنوان شیخ الشیوخ در کنار تیم بود و کاشانی هم کارهای لازم را انجام می‌داد اما در برخی نقاط هارمونی که باید شکل بگیرد، نگرفت. تیم ما شاید در تاکتیک‌ ایرادهایی هم داشت اما این مسائل را می‌توانستیم حل کنیم. واقعا دلم برای تیم سوخت. برای خود من آرزویی شده بود که تیم راهی المپیک شود. برزگر از پیشکسوتان کشتی حرف خوبی می‌زد که می‌گفت اگر فوتبال مدال طلا بگیرد به سایر رشته‌ها کاری ندارند اما در صورتی که فوتبال ناموفق باشد نگاه‌ها به رشته‌های دیگر است.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ در مورد اینکه چرا از افراد تخصصی در فدراسیون استفاده نمی‌شود، گفت: من کوچک همه بچه‌های فوتبال هستم. ورزش ما توانمندی زیادی دارد که آسیا را اداره کند. شما ببینید ما ۱۲ کرسی در آسیا داریم اما کسی نمی‌داند چه کسی به چه کسی است. اما عربستانی‌ها با یک لابی در یک نقطه‌ای که تقابل ایجاد شده بود برنده بازی شدند و باعث شد به هویت ملی ما ضربه بخورد و خدشه‌دار شود. این اتفاقات به خاطر این افتاد که گفتند تظاهرات شده آنهم تظاهرات کوچکی که البته من آن را نفی نمی‌کنم اما مگر تظاهرات در سایر کشورها نیست؟ شما ببینید اوباما به اروپا می‌رود و در سایر جاها تظاهرات شکل می‌گیرد اما هیچ موقع به مسائل امنیتی کشور ربط پیدا نمی‌کند.

وی افزود: ما از دانش و هویت خودمان نتوانستیم خوب دفاع کنیم در حالی که عربستان از ۱۶ کرسی عربی که در کمیته‌ها داشت، سوءاستفاده کرد. معتقدم ما با تعارف زبانزد دنیا نیستیم. تاریخ داریم اما نمی‌توانیم ادعا کنیم. چون از نیروهای خوب و توانمند استفاده نمی‌کنیم.

عابدینی در مورد عملکرد رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کفاشیان از افراد نجیب در ورزش کشور است. در یکی دو سال اخیر با چالش داخلی آنهم به خاطر عدم شناخت و شکاف‌هایی که به وجود آمد، روبرو شده است. شکاف‌هایی بین وزیر ورزش و فدراسیون به وجود آمد که متاسفانه افرادی با کینه و عداوت مطالب را بزرگ کردند و کسانی که کفاشیان را برنمی‌تابیدند با شیطنت خود به دنبال افزایش این شکاف بودند. یکی از افرادی که در کمیسیون اصل ۹۰ از دوستان من هم هست برعلیه کفاشیان مصاحبه کرد بدون اینکه حتی از من سؤالی بپرسد. من می‌توانستم به عنوان شاهد سلامت نفس او را تائید کنم. کفاشیان در برهه‌هایی خود را در معرض تهمت قرار می‌داد تا از فوتبال دفاع کند.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ یادآور شد: شاید کفاشیان از ۱۰۰ نتواند ۱۰۰ بگیرد اما به او می‌توانم نمره۶۰ بدهم. اگر کسی نمره ۷۰ گرفت آنوقت انتقادهای خود را انجام دهد. صفایی‌فراهانی در دوره خودش شق‌القمر کرد و دادکان هم آن دستاوردها را حفظ کرد که دو دوره طلایی فوتبال بود. حالا باید کمک می‌کردیم تا کفاشیان در ادامه آن مسیر بتواند موفق ظاهر شود.

وی در مورد مجمع گذشته فدراسیون فوتبال که او از کفاشیان حمایت جدی انجام داده بود، خاطرنشان کرد: اتفاقاتی در یک دوره دولت رخ داد که متضاد هم بود. در دوره اول که قرار بود کفاشیان رئیس فدراسیون شود علی‌آبادی مرا خواست و به من گفت که می‌دانم مخالف ریاست کفاشیان هستی آن هم به خاطر اینکه او فوتبالی نیست اما باید کاری کنیم که رئیس انتخاب شود و حداقل به مدت ۳-۴ ماه فوتبال از تعلیق درآید. چرا که اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای نظارت به ایران خواهد آمد من هم از اعضا خواهش کردم که این اتفاق رخ دهد. اما پس از ۴ سال همان دولت آقای احمدی‌نژاد خواستند که او نباشد. من گفتم چگونه می‌شود که در دوره اول که کفاشیان تجربه‌ای در فوتبال نداشته اصراری بر مدیریت او بود اما هم اکنون که مسائل را یاد گرفته است، با طبع آقایان نمی‌سازد؟

عابدینی یادآور شد: بحث رفتن بسیار مهم است. ما باید در این زمینه تعریف اخلاقی داشته باشیم. مگر می‌شود وقتی انتخابات به مرحله دوم رفته است، ناگهان بگویند کفاشیان استعفا بدهد. باید حقوق مردم استیفا شود. ما متاسفانه بلد نیستیم عذرخواهی کنیم و با زور هم نمی‌شود کاری کرد. من در آن مجمع دیدم کفاشیان مظلومانه روی صندلی نشست. البته این را هم باید بگویم که در آن مجمع قریب هیچ دخالتی نداشت و بعد کفاشیان اعلام کرد که تشخیص می‌دهد کنار برود. بعد من به سمت او رفتم و گفتم به شعور مجمع اهانت نکند. فکر نکند که ما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است. او مگر می‌شود ۲ ماه تلاش کند اما ناگهان در مرحله دوم بحث کناره‌گیری را مطرح کند؟! به کفاشیان گفتم که اعلام کند که در انتخابات حضور دارد. این صحبت من با تذکر وزیر روبرو شد اما من در واکنش گفتم که مجمع برای فوتبالی‌هاست.

عابدینی در مورد اینکه آیا از حمایت‌های ۴ سال پیش پشیمان نشده، گفت: احساس می‌کنم کار خداپسندانه‌ای کردم. به نظرم فدراسیون در بخش سازماندهی و هدایت عمومی نمره خوبی نگرفت اما در سایر مسائل توانست نمره خوبی کسب کند.

وی در مورد اینکه گودرزی اعلام کرده ریاست فدراسیون فوتبال همچون ریاست جمهوری ۲ دوره است، یادآور شد: آن چیزی که در این مورد باید مورد نظر قرار بگیرد اساسنامه است. با تمام احترامی که برای آقای وزیر قائلم نه سلیقه من مهم است و نه سلیقه آقای گودرزی. در این زمینه هم قوانین فیفا صحبت می‌کند.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ در مورد حضورش در جمع کاندیداها خاطرنشان کرد: من به تمام برادرانی که نامزد شده‌اند گفتم هر فرصت کاری که برای کمک به فوتبال باشد خواهم بود و در صورتی که بتوانم شأن آن پست را حقظ کنم قطعا در کنار آنها خواهم بود.

عابدینی در مورد جایگاه فوتبال کشورمان یادآور شد: من جایگاهی بالاتر از این برای فوتبال قائلم چرا که جوانان و بازیکنان خوبی را داریم و پتانسیل کشور بالاست. به اندازه بضاعتی که داشتیم رشد نکردیم.

وی در مورد اینکه رئیس بعدی فدراسیون فوتبال کی‌روش را حفظ خواهد کرد یا خیر،‌گفت: این موضوع اجتناب‌ناپذیر است. کی‌روش باید حفظ شود اگرچه جاهایی تقابل داشته‌ایم. البته او هم به دنبال استانداردهایی است که باید تامین شود. اگر کی‌روش برود ممکن است مطرح کنند که شخصی که رئیس فدراسیون شده، خادم نیست.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ در مورد انتخابات گفت: ابتدا قول دادند که اساسنامه را مصوب کنند. بعد می‌گویند انتخابات برگزار کنید سپس تائیدیه را می‌گیریم.البته اشکالی ندارد. آن وزیر زحمت بکشد نامه‌ای را برای کفاشیان ارسال کند که مجمع را برگزار کنید تا دیگر بهانه‌ای در دست کسی نباشد. اگر این اتفاق بیفتد دیگر عواقب بعدی از گردن فدراسیون ساقط است و به وزارت مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احساس می‌کنم ۷۰ درصد تیم ملی با کی‌روش به جام جهانی صعود می‌کند در مورد مسائل مربوط به پرسپولیس گفت: در ابتدای فصل انتقادم این بود که چرا در موقع تیم بستن طاهری را رها کردند تا دلال‌ها و واسطه‌جوها دورش را بگیرند و در این حالی است که علی دایی هیچ موقع اجازه نین کارهایی را نمی‌داد.

عابدینی در پایان در مورد اعتراض میرشاد ماجدی نسبت به فوتبالی‌ها در مدیریت فوتبال جایی ندارند، گفت: ماجدی همیشه در فوتبال بوده و زحمات زیادی کشیده اما بحث اجرایی در اساسنامه طوری تعریف شده که فوتبالی نیست و به همین دلیل یکی مثل ماجدی که در فوتبال تخصص دارد نمی‌تواند ورود کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج