جاباما
۳۲۳۲۲۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مخالفان برجام کاسه داغتر از آش نشوند

نماینده منتخب تهران در مجلس دهم در خصوص مانع تراشی مخالفان برجام در مجلس گفت: مخالفت اگر منطقی باشد می پذیریم، متاسفانه صدایی که از برخی نمایندگان مجلس نهم و رسانه هایشان در مخالفت با برجام بیرون آمد شبیه صدای صهیونیست ها بود.

خبرآنلاین: نماینده منتخب تهران در مجلس دهم در خصوص مانع تراشی مخالفان برجام در مجلس گفت: مخالفت اگر منطقی باشد می پذیریم، متاسفانه صدایی که از برخی نمایندگان مجلس نهم و رسانه هایشان در مخالفت با برجام بیرون آمد شبیه صدای صهیونیست ها بود.

حجت الاسلام احمد مازنی در پاسخ به این سوال که منتخبان تهران بعد از اعلام نتایج مرحله اول چه کردند و چه دیدارهایی و با چه اهدافی داشته‌اند گفت: منتخبان تهران بعد از حماسه ای که مردم تهران در ۷ اسفند خلق کردند، در اولین فرصت جلسات هماهنگی برگزار و در آن به مسائلی پرداخته شده و تا به حال هم ادامه داشته است، کمک به حوزه هایی بود که انتخابات در آن به مرحله دوم کشیده شد. اولویت بعد بحث فراکسیون بود که هم اکنون در حال تهیه اساس نامه است و بعد از انتخابات مرحله دوم اساس نامه پیشنهادی به بحث گذاشته می شود و انشاالله فراکسیون امید تشکیل می شود.

وی ادامه داد: در گام بعد مهمترین کاری که در دستور کار قرار گرفت حفظ ائتلاف بود که متشکل بود از اصلاح طلبان، حامیان دولت و اصولگرایان معتدل.

مازنی هر گونه اظهار نظر در خصوص هیات رییسه را تا قبل از تشکیل مجلس دهم گمانه زنی دانست و افزود: در مورد ریاست مجلس اقای عارف از گزینه های اصلی هستند اما بحث در مورد ریاست آقای لاریجانی نیز وجود دارد؛ اما به اعتقاد من این موارد نباید موجب شکاف و انشقاق میان ائتلافی شود که عقلای قوم در آن حضور دارند.

وی در مورد برنامه های لیست امید در خصوص اولویت های مجلس دهم اظهار کرد: اولین کاری که در ارتباط با برنامه های مجلس شده است، تهیه برنامه ای است تحت عنوان برجا که شورای سیاستگذاری ائتلاف امید آنرا با محوریت امید، آرامش و رونق اقتصادی تدوین کرده است.

منتخب مجلس دهم افزود: در برنامه برجا به مسائل مربوط به سلامت اجتماعی و پیشگیری ازآسیب های اجتماعی تاکیده شده است. همچنین سرمایه گذاری داخلی و خارجی در چارچوب اقتصاد مقاومتی نیز دیگر موضوعی است که در این برنامه بر روی آن تمرکز شده است. همچنین موضوع محیط زیست به طور ویژه در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.

مازنی با بیان اینکه تمام این اولویت ها در قالب برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است اضافه کرد: از نمایندگان مجلس نهم تقاضا می کنم وارد بحث برنامه ششم توسعه نشوند چرا که آنرا به هر جایی برسانند مانند ساختمان نیمه کاره ای می شود که ممکن است در مجلس دهم مجبور به تخریب آن شود .

وی در مورد احتمال مانع تراشی مخالفان برجام در مجلس دهم گفت: اگر مخالفت بر اساس چارچوب های علمی و عقلانی و منطبق با منافع ملی باشد هیچ جای نگرانی برای بحث و استدلال در این مورد نیست اما اگر عده ای چه در داخل و چه در خارج از مجلس با منافع فردی، باندی و جناحی، بخواهند منافع ملی را به خطر بیندازند، نمایندگان مردم روبروی آنها خواهند ایستاد. برجام بر اساس یک اراده حاکمیتی شکل گرفت، مقام معظم رهبری، دولت و مجلس مشترکا در مورد آن به توافق رسیدند .

مازنی ادامه داد: اگر ما در داخل نقدی هم داشته باشیم باید منصفانه باشد، متاسفانه صدایی که از برخی نمایندگان مجلس نهم و رسانه هایشان در مخالفت با برجام بیرون آمد شبیه صدای صهیونیست ها بود، باید توجه داشت آنها نباید کاسه داغتر از آش شوند. رهبری نظارت دارند و دولت هم بر اساس قانون اساسی کار را دنبال می کند.

منتخب مجلس دهم در مورد ابطال آرای مینو خالقی از سوی شورای نگهبان گفت: شورای محترم نگهبان براساس برداشت خود از قانون اساسی و نظارت استصوابی، این موضوع را بررسی و در مورد آن تصمیم گیری کرده است. اما به نظر می رسد برداشت حقوقی وزارت کشور در مورد این موضوع دقیق تر باشد. پیشنهاد من اینست که شورای نگهبان و وزارت کشور بار دیگر این مساله را به صورت مشترک بررسی کنند و اگر در نهایت به نتیجه نرسیدند وزیر محترم کشور، این موضوع را به مجلس بسپارد تا آنها بررسی کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج