۳۲۳۲۲۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

احمد خاتمی: هر حرکت غیرقانونی در امر مبارزه با بدحجابی محکوم است

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه مبارزه با بی‌حجابی باید قانونمدارانه و ضابطه‌مند باشد، گفت: امنیت ستودنی که در تهران است، کار نیروی انتظامی است. این چه ناسپاسی است که بعضی‌ها این‌چنین با نیروهای خدمتگزار برخورد می‌کنند. ما گفته‌ایم قانونی و مهربانانه باید برخورد شود و به صراحت می‌گوییم هر حرکت غیرقانونی در امر مبارزه با بدحجابی محکوم است.

خبرگزاری مهر: آیت الله احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه هفته پرمناسبتی داریم، گفت: ۱۴ اردیبهشت، ۲۵ رجب شهادت امام مقاوم، امام کاظم (ع) است؛ امامی که حبس ابد بود، مقاومت را او به شیعه آموخت.

وی با اشاره به ۱۶ اردیبهشت مبعث پیامبر اکرم (ص)، گفت: چهار حادثه در تاریخ اسلام، سرنوشت‌‌سازترین حوادث بوده است؛ مبعث، غدیر، عاشورا و مهدویت که ما زنده‌ایم به برکت این چهار مناسبت انسان‌ساز.

خاتمی همچنین با اشاره به سالگرد شهادت شهید مطهری، گفت: شهید مطهری، شهید مبارزه با التقاط و تحجر بود و امام راحل تجلیل بسیار شایسته‌ای از ایشان داشتند و جامعه ما همچنان این تکریم و تجلیل را در روز شهادتش دارند و به همین مناسبت، روز معلم شکل گرفته است.

وی در ادامه روز کار و کارگر را مورد اشاره قرار داد و گفت: هیچ مکتبی به اندازه مکتب اسلام به کارگر شخصیت نداده است. در کجای دنیا شما سراغ دارید رهبر یک جامعه دست کارگر را ببوسد، این فقط برای مکتب اسلام و خاتم انبیاء محمد مصطفی (ص) است که فرمود این دست پینه‌بسته را خدا دوست دارد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه ستون فقرات اقتصاد مقاومتی همین کارگران عزیز هستند، گفت: امیدواریم که حق و حقوق این کارگران به نحوی که شایسته است پرداخته شود و انشاءالله با سفارشی که مقام معظم رهبری داشته‌اند، برای به راه انداختن بنگاه‌های تولیدی تعطیل شده، ما این خبر خوش را داشته باشیم که تعداد بیشتری از کارگران عزیز ما به کار مشغول شده‌اند.

خاتمی با اشاره به روز ملی خلیج‌فارس گفت: این خلیج، خلیج‌فارس است، سابقه تاریخی چند صد ساله، شهادت بر این امر می‌دهد و انشاءالله تا ابد خلیج‌فارس خواهد ماند.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دهم، گفت: ۶۸ کرسی مجلس جای خودش را امروز پیدا خواهد کرد و امیدواریم مردم این شهرها که نیمی از وقت رأی دادن گذشته است، به پای صندوق‌ها بیایند و این حماسه را تکمیل کنند.

با اشاره به جنگ نرم دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی، گفت: از حقایق بی‌تردید این است که دشمن از مقابله با انقلاب اسلامی در عرصه جنگ سخت ناامید است و می‌داند از عهده این ملت برنمی‌آید. لذا به جنگ نرم و مبارزه فرهنگی روی آورده است.

وی با بیان اینکه مبارزه فرهنگی یک ملت را از درون پوک و بی‌محتوا می‌کند، گفت: بخصوص در فضای مجازی غوغا می کند و سلاح در جنگ نرم رسانه های بیداری و شنیداری، سینما و کتاب و... اما آنچه برای ما ملموس است بی حجابی است.

خاتمی افزود: ما نمی‌گوییم هر کسی که بد گشت و بدحجاب بود، چه دختر و چه پسر، ضد انقلاب است. ممکن است علاقمند با نظام هم باشد اما اینکه در ترویج بدحجابی توطئه دشمن در کار است، کسی انکار نکند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مصوب سال ۱۳۸۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در این مصوبه بیش از ۳۱۰ ماده برای ۲۶ دستگاه وظیفه تعیین شد اما عجالتاً تنها نیروی انتظامی وارد ماجرا شد و این طرح امنیت اخلاق اجتماعی شامل مبارزه با اراذل و اوباش، مواد مخدر، سارقان کیف‌قاپ، مزاحمان نوامیس مردم و مبارزه با کسانی که مشروبات الکلی توزیع می‌کنند است و در کنار آن مبارزه با بی‌حجابی و بدحجابی هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه مبارزه با بی‌حجابی باید قانونمدارانه و ضابطه‌مند باشد، گفت: آقای عزیزی که مقاله علیه نیروی انتظامی می‌نویسی، نیروی انتظامی حافظ امنیت خود شماست. حافظ امنیت خانواده شماست.

وی افزود: امنیت ستودنی که در تهران است، کار نیروی انتظامی است. این چه ناسپاسی است که بعضی‌ها این‌چنین با نیروهای خدمتگزار برخورد می‌کنند. ما گفته‌ایم قانونی و مهربانانه باید برخورد شود و به صراحت می‌گوییم هر حرکت غیرقانونی در امر مبارزه با بدحجابی محکوم است.

خاتمی در بخشی دیگر از خطبه های نمازجمعه امروز تهران با اشاره به برجام گفت: از اول پیروزی انقلاب تا به امروز در مورد هیچ موضوعی به اندازه برجام تندروی دوطرفه نشده است؛ یکی می‌گوید در طول صد سال اخیر یک موفقیت بی‌سابقه است، یعنی از انقلاب اسلامی هم مهمتر است. یکی دیگر می‌گوید مخالفین برجام از اسرائیل هم بدتر هستند. یکی دیگر می‌گوید مخالفین برجام مانند افراطی‌های آمریکا هستند و مخالفین برجام را به صهیونیست ها تشبیه می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: از طرفی می‌گویند خیانت شد یا تعبیر باخت مطلق می‌کنند و می‌گویند کشور رفت.

وی تصریح کرد: باید بگوییم برجام یک پدیده در سیاست خارجی ماست، مسئولان محترم ما مخلصانه با انگیزه خدمت جلو رفتند اما آمریکا بدعهدی می‌کند و به تعبیر مقام معظم رهبری روی کاغذ می‌گوید با ایران معامله کنید اما عملاً مانع می‌شود. چه اشکالی دارد چنین قضاوتی داشته باشیم. نه به گونه‌ای تحلیل کنیم که از انقلاب اسلامی مهمتر شود و نه به گونه‌ای دیگر تحلیل کنیم که بگوییم کشور رفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مگر می‌شود با وجود رهبری هوشیار و بیدار مانند مقام معظم رهبری چنین اتفاقی بیفتد؟

وی همچنین با اشاره به توقیف دارایی ایران در آمریکا آنرا راهزنی و دزدی سر گردنه آمریکا خواند و گفت: دو میلیارد دلار پول شما مردم را غارت کردند؛ به این دلیل که در پایگاه تفنگداران آمریکایی در لبنان که چند سال پیش حمله شده، ایران دست داشته است. چرا دروغ می‌گویید، سند بیاورید. با این روندی که پیش می‌رود یک روز دادگاه‌های آمریکا تمام اموال شما را غارت می‌کنند و می‌گویند چرا شاه را بیرون کردید و انقلاب اسلامی را ایجاد کردید و این یعنی بدعهدی و بی‌اعتبار بودن آمریکا.

خاتمی با بیان اینکه رئیس‌جمهور به درستی در این قضیه موضع گرفته است، گفت: این موضع‌گیری در شأن جمهوری اسلامی بود و اینکه گفته شد این لقمه‌ای نیست که به راحتی از گلوی آمریکا پایین رود؛ حرف درستی بود.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: این راهزنی آشکار مخالف با کل قوانین و مقررات بین‌المللی است و معنایش آن است که مذاکره، اینها را به عقل نیاورده است و بعد از برجام، یک ذره از دشمنی‌های اینها کم نشده است و تنها مقاومت است که جواب این عهدشکنی‌ها را خواهد داد.

وی همچنین گفت: این قارون منطقه روز به روز رابطه‌اش را با رژیم صهیونیستی علنی می‌کند و به صورت علنی به نیابت از صهیونیست‌ها در یمن می‌جنگد و در بحرین جنایت می‌کند. به نیابت از صهیونیست‌ها در سوریه نیرو پیاده می‌کند. جنگ‌های اینها، جنگ‌های نیابتی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در هر جای دنیا یک عملیات تکفیری می‌بینیم، ردپای ریال ‌های عربستان را هم در آنجا می‌بینیم، گفت: در داخل و بیرون مرزهای ما دارند شیطنت می‌کنند که حجاج ایرانی را در مراسم حج راه ندهند. شما چه کاره‌اید، مکه و مدینه دو شهر بین‌المللی جهان اسلام است. راه ندادن شما مصداق «سد ان سبیل‌الله» است. پرونده شما ننگین است و پرونده ننگین منای سال گذشته تا ابد از پیشانی نالایق حکام عربستان محو نخواهد شد.

خاتمی تاکید کرد: ایران حج باامنیت و عزت می‌خواهد و به حج با ذلت و ناامن نخواهد رفت.

وی همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر در عراق، گفت: اختلافاتی که در عراق به وجود آمده مایه نگرانی ماست و به عنوان یک کشور دوست عراق از مسئولان آن کشور می‌خواهیم اختلافاتشان را کنار بگذارند و در برابر استکبار و تکفیری‌ها، ید واحده باشند.

خاتمی همچنین در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه خداوند در قرآن سلطه هیچ کافری را بر مومن قرار نداده است، گفت: اصل ۱۵۳ قانون اساسی نیز می‌گوید هر گونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه بر منابع فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، ارتش و دیگر شئون کشور گردد، ممنوع است؛ یعنی آنکه هیچ‌گاه بیگانگان راه سلطه‌ای در کشور اسلامی نخواهند داشت.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه به ما گفته‌اند که در برابر متواضعین، متواضع و در برابر متکبرین، متکبر باشیم، گفت: باید در برابر متکبر و آدم خودخواه خود را بگیریم که این، عین عبادت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج