۳۲۳۳۶۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مهر پرسپوليسي روي پيشاني من خورده

نفت تهران موفق شد دست به کار بزرگی بزند و پرسپولیس آماده برانکو را مقابل چشم حدود ۸۰ هزار نفر شکست دهد و به شکست ناپذیری این تیم پایان دهد.

روزنامه قانون: نفت تهران موفق شد دست به کار بزرگی بزند و پرسپولیس آماده برانکو را مقابل چشم حدود ۸۰ هزار نفر شکست دهد و به شکست ناپذیری این تیم پایان دهد. بدون شک یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های تیم علی منصوریان در این دیدار که حسابی درخشید و بعد از ۳۵ هفته، اولین دروازه‌بانی شد که مقابل پرسپولیسی ها ایستاد و کلین شیت کرد، علیرضا بیرانوند بود.

دروازه‌بان ملی پوش نفت که پیش از این دیدار حسابی اذیت شد و اتهام کم‌کاری به او زده شد، ستاره تیمش بود. او در گفت و گویی بی پرده از روزهای سختی که پشت سر گذاشت، از درخشش در بازی با پرسپولیس، از علاقه اش به این تیم و تصمیمش برای فصل آینده صحبت کرد که در ادامه می خوانید.

دست به کار بزرگی زدید که این روزها شاید هیچ تیمی در ایران نمی توانست آن را انجام دهد. شکست پرسپولیس چطور میسر شد؟

نمی دانم باید از کجا شروع کنم. ما در طول هفته تمرینات منظم و خوبی را زیر نظر علی منصوریان انجام دادیم و در وضعیت بسیار خوبی از لحاظ آمادگی فنی بودیم. می دانستیم مقابل تیم خوب و باکیفیتی بازی داریم که در ایران بهترین فوتبال را به نمایش می گذارد اما به خودمان اعتماد داشتیم و می خواستیم برای آبروی خودمان و همچنین کسب سهمیه تلاش کنیم.

از کسب سهمیه حرف می زنی اما می‌خواهم بدانم برای تیمی که آینده تیمداری اش مشخص نیست، گرفتن یا نگرفتن سهمیه مهم است؟

شنیدید که می گویند می خواهیم کارمان را به نحو احسن انجام دهیم تا پولی که می گیریم حلال باشد؟من می گویم می خواهم جوری دروازه‌بانی و کار کنم که پولی که نمی گیرم حلال باشد. مهم نیست برای چه کسی بازی کنیم ما می‌خواستیم از حقانیت خودمان دفاع کنیم وگرنه تیمی که بازیکنانش تا به اینجا فقط ۱۰درصد گرفته اند حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. ما در بی پولی تمام توانستیم پرسپولیس را شکست دهیم. آقای قنبرزاده زحمت خودش را می کشد و قول داده تیم به هر جایی فروخته شد، پول بازیکنان به صورت تمام و کمال پرداخت شود.

بعد از این برد، منصوریان گفت در رختکن شما از او پرسیدید وزیر نفت اصلا فوتبال می بیند؟

بله، ما این حرف را زدیم. اتفاقات عجیبی بعد از این بازی رخ داد. معمولا هر تیمی بازی را می برد در رختکن همه خوشحالند اما دیروز ما اصلا در رختکن خوشحال نبودیم و کسی شادی نمی‌کرد. بچه ها ناراحت بودند فقط مثل همیشه سه یا حیدر و سه یا زینب بعد از این برد گفتیم و تمام. خبری از مدیران باشگاه نبود کسی نبود که به ما پاداش بدهد و حتی یک خسته نباشید بگوید. وزیر نفت باید به این بچه ها و با معرفت بودن‌شان افتخار کند. دلخوشی من این است که مادرم به من زنگ می‌زند و می‌گوید برایم دعا کرده است. ما فقط برای مردم و برای آبروی خود بازی می‌کنیم. نمی دانم وزیر نفت چطور نامه واگذاری باشگاه را امضا کرده ، احتمالا سرش پایین بوده و حواسش نبوده است.

به سراغ خودت بیاییم. فشارهای عجیب و غریبی قبل از بازی روی تو و وحید امیری و سید جلال وجود داشت و اتهام کم‌کاری به شما زده بودند.

من چند روز دیوانه وار و رنج آوری را گذراندم، خیلی سختی کشیدم و داشتم دیوانه می شدم. کنترل خودم را از دست داده بودم حتی به پسرم بی‌احترامی می کردم. باور می کنید من قبل از بازی به آقای علیپور، یکی از مدیران کاربلد نفت گفتم اجازه بدهید من بازی نکنم. وقتی این حرف را زدم که منصوریان ترکیب را اعلام کرده بود ولی اینقدر فشار روی من بود که گفتم اگر اجازه بدهیدبه علی آقا بگویم من را در زمین نگذارد اما قبول نکردند و گفتند همه چیز را به خدا بسپارم. من هیچ وقت نان حرام نخوردم و اجازه نمی دهم پسرم هم روزی این کار را بکند.

چه شد که بازی کردی؟

وقتی آقای علیپور این حرف را زدند ته دلم قرص شد. یک تصویر سازی از این دیدار داشتم. به خدا گفتم آبرویم دست توست. تو اجازه نده که همه چیز از دست برود. من همه اقوامم پرسپولیسی هستند. آنها می گفتند دعا می کنیم بهترین بازیکن زمین شوی اما سه گل بخوری. باور می کنید اوضاع به گونه ای شده بود که حتی مربیان من هم به من شک کرده بودند. آقایان خرمگاه و چینی با من خیلی حرف می زدند.من گفتم ۸ سال است نان و نمک این باشگاه را می‌خورم، شما دیگر چرا این حرف ها را می زنید؟

به خود بازی برسیم. کار بزرگی کردی و بعد از ۳۵ بازی توانستی به اولین گلری تبدیل شوی که مقابل پرسپولیس در لیگ، کلین شیت کردی.

خدا را شکر می کنم. از این اتفاق خوشحالم اما از طرفی برای هواداران پرسپولیس هم ناراحتم. اتفاقا از آنها عذرخواهی هم کردم. آنها قبل و حتی بعد از بازی من را تشویق کردند البته الان اوضاع من خیلی عجیب شده است. قبل از بازی، استقلالی‌ها به پیجم حمله کردند حتی لیدرهای استقلال به تمرین نفت آمدند و من با آن‌ها درگیر شدم که حق ندارند به من تهمت بزنند. حالا همان هواداران استقلالی از من تعریف می‌کنند. از دیشب تا الان هم عده کمی از هواداران پرسپولیس بعد از بازی، به پیجم حمله کردند البته هواداران واقعی پرسپولیس دیروز برایم سنگ‌تمام گذاشتند و از آنها تشکر می کنم. امیدوارم به حق‌شان که قهرمانی است، برسند. می‌خواهم چیزی بگویم که تا الان نگفته ام.

بفرمایید

استقلالی ها قبل از بازی به من می گفتند جلوی پرسپولیس وا می دهم اما باید بدانند کسی که وا داد من نبودم بلکه خودشان و تیم‌شان بودند. آنها بودند که ۴ گل از پرسپولیس خوردند و وا‌دادند. ما با اینکه بی صاحب هستیم نه مقابل آنها و نه مقابل پرسپولیس شکست نخوردیم. کل تیم آنها در دربی وا داد. شما ۴ گل خوردید و به ما می‌گفتید وا ندهیم؟ من این حرف را به علی منصوریان هم گفتم. من با اکثر بازیکنان پرسپولیس هم تیمی بودم و رفیق هستم. خداوکیلی حق آنهاست که قهرمان شوند و ان‌شاا... همین‌طور هم شود.

پس با این تفاسیر تو قلبا هم دوست داری پرسپولیس قهرمان شود؟

شک نکنید همین‌طور است. دوست دارم پرسپولیس قهرمان شود. این حق هواداران خوب و پرشور پرسپولیس است.

تکلیف فصل بعدت چه شد؟ در ایران بازی می کنی یا لژیونر می شوی؟

به شخصه اولویتم این است که به خارج بروم و در تیم‌های خوب اروپایی بازی کنم اما اگر این‌طور نشد، من هنوز با نفت قرارداد دارم. آقای قنبرزاده قول همکاری به من داده اند اما اگر در ایران بمانم،بعد از نفت فقط پرسپولیس گزینه من خواهد بود. به هیچ تیم دیگری نمی روم.

یعنی اگر استقلال به تو پیشنهاد بدهدبه این تیم نمی روی؟

ببینید استقلال و پرسپولیس تیم های بزرگ ایران هستند. قبلا گفتند که من گفتم استقلالی هستم و بعد به من لقب آفتاب پرست دادند که خیلی ناراحت شدم. هر چه بوده الان همه جا نام علی بیرانوند در کنار پرسپولیس قرار دارد. مهر پرسپولیس روی پیشانی من خورده و به قول منصوریان نمی توانم پرسپولیسي بودنم را انکار کنم.

صحبت پایانی؟

ضمن تشکر از شما و عذرخواهی دوباره از هواداران پرسپولیس، می خواهم از یکی از بازیکنان تیم مان صحبت کنم. درباره مجتبی حقدوست؛ بازيکن جوانی که دیدید چه گلی زد. او می تواند مجتبی جباری بعدی فوتبال ایران باشد. از منصوریان هم خواستم به او در دو بازی بعدی از ابتدا بازی بدهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج