۳۲۳۳۹۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آیفون می‌تواند تشعشعات را شناسایی کند!

ظاهرا گوشی‌های هوشمند هر کاری می‌کنند. به تازگی پیبرده‌ایم دوربین‌های با کیفیت‌شان ابزاری دارد که می‌توانند سطح تشعشعات را شناسایی و ارزیابی کنند.

مجله دیجی کالا - حدیث جانی: ظاهرا گوشی‌های هوشمند هر کاری می‌کنند. به تازگی پیبرده‌ایم دوربین‌های با کیفیت‌شان ابزاری دارد که می‌توانند سطح تشعشعات را شناسایی و ارزیابی کنند. شاید از خود بپرسید چطور ممکن است. دوربین‌های دیجیتال درست مثل چشم انسان طراحی شده‌اند. شبکیه نور را جذب می‌کند، آن را به پالس‌های عصبی تبدیل و از طریق عصب‌های بینایی به مغز تحویل می‌دهد. به همین ترتیب، دوربین هم سنسور CMOS دارد که نور را می‌گیرد آن را به الکتریسیته تبدیل کرده به یک پردازش‌گر می‌فرستد که آن را به همان روش مغز، تفسیر می‌کند.

آیفون می‌تواند تشعشعات را شناسایی کند!

رمز کار این است که نور در واقع یک شکل از تشعشعات است. از آنجا که دوربین‌ها کار خود را با جذب نور انجام می‌دهند، پس حتما به تشعشعات، که در حقیقت نور آلوده است، هم عکس‌العمل نشان می‌دهند. برای مثال، فیلم دوربین‌های قدیمی در برابر نور شدید حالت مه آلوده می‌گرفت. در حالی که دوربین های دیجیتال لکه‌های روشن نشان می‌دهد. دوربین های دیجیتال را با نرم‌افزاری که دانشمندان‌ آن را "الگوریتم فرا-دلتای مداوم" (Continuous High-Delta Algorithm) می‌نامند، آنالیز کرده‌اند تا سطح تشعشعات را بررسی کنند.

اغلب چنین نرم‌افزارهایی را نمی‌شود بیرون آزمایشگاه‌های تخصصی پیدا کرد. اما این بار شما می‌توانید آن را با آیفون خود امتحان کنید. برنامه‌ی The Ray Detect اولین نوع ابزاری این الگوریتم روی موبایل بود که به لطف ویژگی عکس‌برداری و فیلم‌برداری iOS ۷ روی آیفون قابل اجراست. این برنامه پیکسل‌های سنسور دوربین را یک به یک به طور مجزا بررسی می‌کند، اطلاعاتی که از پیکسل‌ها به دست می‌آید هر کدام مقدار بخصوصی دارد. آن‌ها با مقادیر به دست آمده از پایگاه داده‌‌ای که طیف تابش را تولید می‌کند مقایسه می‌شوند. از این راه برنامه‌ی Ray Detect آلودگی را شناسایی کرده و مقادیر تشعشع را به صورت متن تولید می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج