جاباما
۳۲۳۴۸
۵۰۴۷
۵۰۴۷
پ

بهترین مکان آینه های جادویی

آينه را مي‌توان جزء عناصر تزئيني و در عين حال ضروري در چيدمان يك خانه محسوب كرد. فرقي نمي‌كند كه آينه‌ موردنظر در كدام بخش از خانه قرارگيرد، ‌افزودن چنين عنصري، علاوه بر زيبايي، حسی از گشودگی نیز به فضا مي‌بخشد.


بهترین مکان آینه های جادویی

برترین ها: آينه را مي‌توان جزء عناصر تزئيني و در عين حال ضروري در چيدمان يك خانه محسوب كرد. فرقي نمي‌كند كه آينه‌ موردنظر در كدام بخش از خانه قرارگيرد، ‌افزودن چنين عنصري، علاوه بر زيبايي، حسی از گشودگی نیز به فضا مي‌بخشد.

بهترین مکان آینه های جادویی

اگر تصميم داريد آینه‌ای به اتاق‌تان اضافه كنيد، حتما از منظره‌اي كه در آن منعكس خواهد شد اطمينان كافي به دست آوريد؛ مثلا نصب آينه بر روي ديوار روبه‌روي پنجره، ‌مي‌تواند منظره‌ جالب يا دوست داشتني خارج را به داخل فضا منتقل كند اما اگر منظره مقابل آینه، فضایی دلگیر یا حتی بخشی از فضای خصوصی منزل شما باشد، در مکان نصب آن اشتباه کرده‌اید.

بهترین مکان آینه های جادویی

نصب آينه در حمام: اولين مكاني كه براي نصب آينه به نظر مي‌رسد، ‌فضاي داخلي حمام است؛ البته به وقت حمام گرفتن، آينه را بخار آب خواهد پوشاند، ولي وجود آن در حمام بسيار ضروري و كارآمد است. معمولا آينه را بالاي سينك روشویی قرار مي‌دهند. در اين صورت به ابعاد آن و تناسب ميان آينه، ديوار و سينك دقت كنيد. آينه‌هاي فضاهاي بهداشتي، ‌مي‌توانند مستقيما بر روي ديوار نصب شوند يا مانند اثري هنري، یک قاب و چهارچوب داشته باشند. اگر امكان نصب آينه‌اي ديگر، درست در مقابل آينه‌ اولي وجود دارد، اين كار را انجام دهيد. زيرا با كمك آينه‌ دوم، به راحتي مي‌توانيد به هنگام نياز پشت سر خود را نيز ببينيد. اگر حمام خانه‌تان كوچك است، آينه‌اي قاب‌دار برای آن درنظر بگیرید، ‌زيرا باعث مي‌شود حمام شما بزرگ‌تر به نظر برسد.

بهترین مکان آینه های جادویی

نصب آينه در اتاق خواب: گرچه آینه از ملزومات اتاق خواب است، اما در هر اتاق خوابی نمی‌توان يك آينه‌ قدي قرارداد؛ مگر اينكه ديواري عریض در اتاق خواب وجود داشته باشد که بتوان چنین آينه‌ای را بر روي آن نصب كرد. محل مناسب ديگر، پشت در اتاق خواب است؛ البته به كيفيت و جنس در اتاق خواب بسيار دقت داشته باشيد كه بتواند وزن آينه را تحمل كند. همين كار را می‌توانید در بخش دروني درهای كمد لباس نيز انجام دهيد ولي باز هم دقت كافي به كيفيت جنس در كمد داشته باشيد. در اين صورت، آينه فقط هنگامي كه به آن نياز داريد در معرض ديدتان قرار مي‌گيرد. یادتان باشد، کارشناسان فنگ‌شویی معتقدند آينه‌اي كه نزديك تخت‌خواب قرارگيرد، ممکن است راحتی خواب را مختل كند.

نصب آينه در بالاي ميز: اگر در اتاق غذاخوری یا پذیرایی منزل‌تان، میزی رو به ديوار دارید، مي‌توانيد آينه‌اي را در امتداد طول ميز به ديواري كه به ميز چسبيده است، آويزان كنيد. با اين كار، علاوه بر آنکه فضاي اتاق بزرگ‌تر به نظر می‌آید، جلوه‌ ميز هم دوچندان خواهد شد؛ به‌خصوص هنگامي كه آن را با غذاها يا وسايل غذاخوري يا هر نوع چيدمان زيبايي تزئين كرده باشيد.

بهترین مکان آینه های جادویی

نصب آينه نزديك در ورودي: نصب كردن يك آينه‌ زيبا نزديك در ورودي، جلوه این فضا را شیک و جذاب می‌کند. البته در این صورت باید يك ميز يا نيمكت كوچك نيز پاي آينه بگذاريد. اين نيمكت كوچك كاربردهاي زيادي دارد. مثلا مي‌توانيد هنگام پوشيدن يا درآوردن كفش بر روی آن بنشینید، اشياء جذاب و جالب هنري را روي آن قرار دهيد یا حتی از آن برای گذاشتن كليدها، جعبه‌اي براي قبض‌ها و رسيدها و... استفاده كنيد. اگر به دنبال تزئین بیشتر هستید، گلداني از گل‌های تازه روي ميز و در برابر آينه، طبيعت را ميهمان ورودي‌تان می‌كند.

بهترین مکان آینه های جادویی

نصب آينه بالاي پيش‌بخاري (شومينه): قسمت بالاي شومينه، محل مناسبي براي قراردادن يك آينه‌ زيبا و تزئيني است. خاصيت آينه، ايجاد صميميت بيشتر در محيط است که با نصب در بالای شومینه، فضاي اتاق نشيمن را بزرگ‌تر جلوه مي‌دهد و با انعكاس نور، روشنايي بيشتري را در اتاق مي‌پراكند.

نصب آينه روي سطح ميز: اگر از انواع شمع‌ها و نور دلپذير آنها درخانه لذت مي‌بريد، ‌مي‌توانيد آنها را روي سطحی آينه‌اي قرار دهيد كه روي ميز گذ‌اشته‌ايد. به این ترتیب هم تعداد شمع‌هايتان را دو برابر مي‌كنيد و هم نور زيبا و پر احساس آن را دو چندان كرده‌ايد.

بهترین مکان آینه های جادویی

نصب آينه دراتاق كودك: بچه‌ها دوست دارند خود را در آينه تماشا كنند؛ پس اتاق كودكان يكي از بهترين مكان‌هايي است كه مي‌توان آينه‌اي در آن نصب كرد. با نصب آینه در محل مناسبي كه نوزاد يا كودك در حالي كه بر روي تخت‌خواب خود خوابيده يا در حال بازي است بتواند خود را در آن ببيند، کمک می‌کنید ‌ذهن كنجكاو او با ديدن حركات مختلف بدن و تصوير صورتش، تحريك شده و بر هوش و دقت بصري او افزوده شود. در اين صورت، حتما تدابير احتياطي را نيز براي دوري از هرگونه خطر در نظر بگيريد. برای اتاق كودكان بزرگ‌تر، یادتان باشد حتما آينه را در تراز چشمان او (به حالتي كه ايستاده باشد و در حد قد او) قرار دهيد.

بهترین مکان آینه های جادویی

نصب آينه بر بالاي گنجه ظروف(بوفه): اگر بوفه‌اي براي ظروف داريد كه مانند يك ميز كنسول است و ديواره ندارد، مي‌توانيد آينه‌اي را بالاي آن نصب كنيد. در اين صورت، لوازم زيباي روي آن در آينه هم ديده خواهد شد. وجود آينه بر ديوار فضای غذاخوري نيز ميز غذايتان را با تزئيناتش منعكس كرده و جلوه‌ آن را دو چندان مي‌كند. فقط توجه داشته باشيد كه اگر فضاي آشپزخانه‌ اوپن است، آينه فضاي شلوغ آشپزخانه را بازتاب ندهد.

نصب آينه در راهرو يا سرسراي باريك و دراز: اگر در خانه‌تان راهرويي دراز و باريك با نور كم وجود دارد، ‌با نصب آينه‌ روي ديوار آن، هم نورپردازي راهرو يا سرسرا را افزايش می‌دهید و هم بر پهناي باريك آن، حس گشودگي بصري ايجاد كرده‌ايد.

آينه‌اي كه به‌ جا و مناسب نصب شده باشد، هم كاربردي خواهد بود و هم يك نقطه‌ كانوني جذاب بصري است. هر جا كه آينه‌اي گذاشته باشيد، نور، ‌زيبايي، ‌تصوير ذهني و ديداري و حس خوبي را به فضاي زندگي خود هديه مي‌دهيد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج