۳۲۳۵۶۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نمایش آثار سمندریان، بیضایی در قالب فیلم

سه تئاتر از حمید سمندریان، بهرام بیضایی و علی رفیعی در پردیس «چارسو» بصورت فیلم، به نمایش درمی‌آید.

خبرگزاری ایسنا: سه تئاتر از حمید سمندریان، بهرام بیضایی و علی رفیعی در پردیس «چارسو» بصورت فیلم، به نمایش درمی‌آید.

دست‌اندرکاران اجرای برنامه‌های فرهنگی در پردیس سینمایی «چارسو» در سری جدید فعالیت‌های خود نمایش چند فیلم تئاتر، نمایشنامه‌خوانی، شب‌های ادبیات انگلیسی و برنامه‌های بزرگداشت را تدارک دیده‌اند که اولین آن‌ها از ۲۵ اردیبهشت‌ماه با نمایش فیلم‌تئاتر «بازی استریندبرگ» به کارگردانی حمید سمندریان خواهد بود.

اشکان خطیبی مدیر هنری مجموعه «چارسو» در نشست که صبح ۱۱ اردیبهشت‌ماه در این محل برگزار شد، بیان کرد: شنبه‌های فیلم‌تئاتر در چهارسو از ۲۵ اردیبهشت‌ماه با نمایش سه اثری شروع می‌شود که دیدن آن‌ها روی صحنه شاید دیگر غیرممکن باشد. در اولین برنامه قرار است اثری از حمید سمندریان پخش شود و پس از آن در هشتم خردادماه «کارنامه بندار بیدخش» اثر بهرام بیضایی روی پرده می‌آید و بعد از آن هم فیلم‌تئاتر «عروسی خون» به کارگردانی علی رفیعی نمایش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ترتیب نمایش این آثار به صورت یک هفته درمیان و به‌گونه‌ای است که در صورت استقبال مخاطب امکان تمدید آن وجود داشته باشد، افزود: برنامه دیگری که تدارک دیده‌ایم؛ چهارسوخوانی است که یک هفته درمیان با شنبه‌های فیلم‌تئاتر ادغام می‌شود. مبنای اول این کار، نمایشنامه‌خوانی است و هیاتی یک نمایشنامه‌نویس و آثار او را انتخاب می‌کنند و به یکی از کارگردانان سفارش می‌دهند که در اولین اقدام مارتین مک‌دونا انتخاب شده و قرار است حسن معجونی و حمیدرضا آذرنگ، دو اثر او را نمایشنامه‌خوانی کنند. به این ترتیب نمایش «ستوان اینیشمور» در تاریخ ۱۸ اردیبهشت از ساعت ۱۹:۳۰ با همراهی حسن معجونی و گروه تئاتر لیو اجرا می‌شود.

او ابا اشاره به اینکه نادر برهانی‌مرند، اصغر دشتی و رضا گوران هم از دیگر کارگردانانی هستند که در این برنامه همکاری خواهند کرد، تاکید کرد: هدف ما این است که این برنامه فقط در قالب نمایشنامه‌خوانی باقی نماند و به قصه‌خوانی و شعرخوانی هم گسترش یابد.

خطیبی درباره یکی دیگر از برنامه‌های تدارک‌ دیده‌ شده که بیش از این هم اجرا می‌شدند، گفت: شب‌های ادبیات انگلیسی یکشنبه‌ها در چارسو به زبان انگلیسی برگزار می‌شود که با چهار اثر شکسپیر یعنی «مکبث»، «رومئو و ژولیت»، «هملت» و «شاه‌لیر» برگزار می‌شود.

او در ادامه توضیح داد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای صورت گرفته تا ارتباط تماتیک میان چهارسوخوانی و نمایشنامه‌خوانی وجود داشته باشد تا در هر فصل برنامه‌ها را در ارتباط با هم پیش برد.

او همچنین تاکید کرد: برنامه‌هایی که در چارسو در ارتباط با تئاتر برگزار می‌شوند، هیچ منفعت مالی ندارند و اصلا چنین چیزی در اندیشه برنامه‌ریزان آن نبوده است. در واقع همه می‌خواهیم دست به دست هم دهیم تا به گذشته‌ای رجوع کنیم که حدود یک دهه قبل وجود داشت و خیلی‌ها آن را ندیده‌اند. ضمن اینکه از این طریق به تمام گروه‌های تئاتری فراخوان می‌دهیم تا برای اجرای این برنامه‌ها با ما همکاری کنند.

در این نشست که عباس غفاری و بابک چمن‌آرا مدیر مرکز موسیقی «بتهوون» و نشر «آوا خورشید» هم حضور داشتند، اعلام شد که موسیقی محیطی در پردیس چارسو پیش از ماه رمضان همانند قبل آغاز به کار می‌کند که بابک چمن‌آرا در این‌باره توضیح داد: به دنبال این هستیم تا براساس انتخاب داوران، موسیقی‌های برتر را انتخاب و امکان ضبط استودیویی آن‌ها را فراهم کنیم.

او همچنین اضافه کرد: با توجه به پاتوق فرهنگی‌ای که در چارسو ایجاد می‌شود و نیز با توجه به فضای این محل و دسترسی شهری خوب به آن، برنامه‌های مختلفی را در نظر داریم تا از این طریق با محوریت تهران و به مناسبت‌های مختلف، مردم و قشرهای مشخصی را دعوت به حضور کنیم. یکی از این برنامه‌ها این است که در هر ماه روزی را که ممکن است روز تولد هنرمندان یا بزرگانی باشد، انتخاب و مراسم بزرگداشتی را برای آن‌ها برپا کنیم.

در این نشست با اشاره به اینکه قیمت بلیت‌ فیلم تئاترها ۱۰هزار تومان است،‌ اعلام شد که برنامه‌های مشخص شده با همکاری مرکز موسیقی بتهوون برگزار می‌شود و دور از ذهن نیست که به یک کانون مستقل تبدیل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج