۳۲۳۵۶۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ادای احترام هنرمند آلمانی به حافظ شیرازی

مراسم رونمایی از آثار «گونتر اوکر» هنرمند آلمانی که براساس اشعار حافظ خلق شده‌اند، در پروژه‌ای با عنوان «کرنش به حافظ» در حافظیه شیراز برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مراسم رونمایی از آثار «گونتر اوکر» هنرمند آلمانی که براساس اشعار حافظ خلق شده‌اند، در پروژه‌ای با عنوان «کرنش به حافظ» در حافظیه شیراز برگزار می‌شود.

در این پروژه ۴۲ اثر از اوکر که با الهام از ۳۰ غزل حافظ خلق شده‌اند، با حضور مسؤولان ایران و آلمان و هنرمندان ساعت ۱۹ روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه حافظیه شیراز رونمایی می‌شود.

گونتر اوکر هنرمند ۸۲ ساله آلمانی از جمله هنرمندان گروه «زیرو» است که تمایلات شرقی و عرفانی در آثار او مشهود است و در دو سال اخیر، با تمرکز بر اشعار حافظ، براساس ۳۰ غزل این شاعر ایرانی ۴۲ اثر نقاشی اکریلیک، رنگ روغن و چاپ خلق کرده است.

پس از رونمایی از این آثار، نمایشگاه «کرنش به حافظ» ۱۳ خردادماه در نگارخانه «تار و پود» مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس افتتاح می‌شود و به مدت یک‌ماه ادامه خواهد داشت. این آثار پس از شیراز، در موزه امام علی (ع) تهران و همچنین در کشور آلمان به‌نمایش درمی‌آیند.

مراسم رونمایی از آثار و نمایشگاه «کرنش به حافظ» با همکاری شهرداری شیراز، مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، دفتر هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

نخستین نمایشگاهی که از گونتر اوکر در ایران برپا شد، نمایشگاه «زخم‌ها و پیوندها» با مجموعه‌ای از آثار این هنرمند آلمانی بود که سال ۱۳۹۱ در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج