۳۲۳۶۴۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هواداران صدر پارلمان عراق را اشغال کردند

رهبر جریان صدر که به اوضاع سیاسی نابسامان و فساد در کشورش اعتراض دارد از هواداران خود خواست همچنان در خیابان‌های پایتخت بمانند و به تحصن خود ادامه دهند. اقدامی که نشان از بالا گرفتن تنش در این کشور آشوب زده است.

خبرگزاری ایسنا: رهبر جریان صدر که به اوضاع سیاسی نابسامان و فساد در کشورش اعتراض دارد از هواداران خود خواست همچنان در خیابان‌های پایتخت بمانند و به تحصن خود ادامه دهند. اقدامی که نشان از بالا گرفتن تنش در این کشور آشوب زده است.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی گفت که تمامی فعالیت‌های سیاسی جریان صدر را به حالت تعلیق درآورده و فراکسیون رسمی الاحرار وابسته به این جریان نیز جلسات پارلمان را تحریم خواهند کرد.

وی تاکید کرد که هوادارانش هیچ سمتی را در دولت آتی عراق قبول نخواهند کرد و "مادامی که طائفه گرایی و حزب‌گرایی در عراق حاکم باشد" وی حاضر به مشارکت در روند سیاسی در عراق نیست.

مقتدی صدر همچنین در سخنانی معنا دار گفت "دو ماه اعتکاف خواهد کرد و پس از آن منتظر قیام مردم عراق خواهد بود" سخنانی که نشان دهنده عدم رضایت صدر از اصلاحات پیشنهادی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و شرایط سیاسی جاری در این کشور است.

در پی ایراد این سخنان از سوی مقتدی صدر، هواداران وی که در دروازه‌های منطقه خضراء تحصن کرده بودند خشمگین شده و تلاش برای ورود به منطقه خضراء را آغاز کردند. جریان صدر از هوادارانش خواسته تحصن خود را به داخل منطقه خضراء و داخل پارلمان بکشانند.

تنها دقایقی پس از سخنان مقتدی صدر صدها تن از هواداران وی مقر پارلمان را اشغال کردند و وارد سالن اصلی نهاد قانون‌گذار این کشور شدند.

همزمان با سخنان مطبوعاتی صدر، پارلمان عراق نیز نتوانست جلسه امروز بررسی کابینه جدید این کشور را برگزار کند و نخست وزیر نیز از حضور در پارلمان امتناع کرد.

با این تحولات پیش بینی می‌شود که اوضاع سیاسی در عراق دست کم تا چند ماه آتی همچنان آشفته بماند.

برقراری حالت فوق العاده

این در حالی است که برخی منابع از برقراری حالت فوق العاده از سوی فرماندهی عملیات بغداد خبر دادند و اعلام کردند: فقط اجازه خروج داده می شود و اجازه ورود به بغداد داده نمی شود.

در همین حال رسانه های عراقی اعلام کردند که مقتدا صدر از تظاهرات کنندگان خواسته است که از مجلس خارج شوند.

اخبار ضد و نقیض از بسته شدن دفاتر سازمان ملل در بغداد

برخی رسانه ها از بسته شدن تمامی دفاتر سازمان ملل در بغداد خبر دادند اما برخی رسانه های دیگر اعلام کردند که سازمان ملل بستن دفاتر خود را تکذیب کرده است.

تدابیر امنیتی اطراف سفارت آمریکا

برخی منابع از تدابیر امنیتی در اطراف سفارت آمریکا از بیم حمله به آن خبر دادند و اعلام کردند: فرماندهی عملیات بغداد همه ورودی های پایتخت را بسته است و فقط اجازه خروج از آن را می دهد.

تدابیر امنیتی در اطراف بانکها

منابع عراقی از تدابیر ویژه در اطراف بانک مرکزی و بانک الرشید عراق خبر می دهند.

تماس محمد رضا سیستانی با مقتدا صدر

رسانه های عراقی از تماس محمد رضا سیستانی فرزند آیت الله سیستانی با مقتدا صدر برای آرام کردن اوضاع خبر می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج