جاباما
۳۲۳۷۲۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ناطق نوری: مطهری همچون پدر آزاده است

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به فضایل اخلاقی شهید مطهری به خصوص در بعد هدایت جوانان و راهنمایی‌های آنها گفت که در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که تا پول به حساب وعاظ نریزند و قبض وصول نشود، نمی‌آیند!

خبرگزاری ایسنا: رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به فضایل اخلاقی شهید مطهری به خصوص در بعد هدایت جوانان و راهنمایی‌های آنها گفت که در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که تا پول به حساب وعاظ نریزند و قبض وصول نشود، نمی‌آیند!

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری طی سخنانی در مراسم سالگرد شهادت شهید آیت‌الله مرتضی مطهری که در مسجد احمدیه نارمک برگزار شد، تصریح کرد: شخصیت شهید مطهری به گونه‌ای بود که حتی با آن مقام علمی و بالایشان برای ۱۰ نفر موعظه می‌کردند و اصلا بحث پول هم مطرح نبود. ایشان فقط می‌خواستند که صحبت‌هایشان در آن جمع اثرگذار باشد اما متأسفم که اکنون تا پول به حساب نریزند و قبض برای برخی فرستاده نشود و وصول نکنند، نمی‌آیند. آنگاه آنها می‌خواهند با قال الصادق و قال الباقر اثرگذار باشند. این حرف‌ها دیگر چیست؟!

وی ادامه داد: شهید مطهری به چنین چیزهایی اعتنایی نداشت و فقط برایش تأثیرگذاری مهم بود و تهمت و توهین مهم نبود و بسیار آزاده بود. پسر ایشان علی مطهری نماینده تهران و سایر آقازاده‌هایشان نیز چنین خصوصیات اخلاقی دارند. به خصوص علی مطهری که با اخلاص، آزاده و همچون پدرش بی‌اعتنا به دنیاست؛ نماینده‌ای آزاد، متدین و بی‌حاشیه. مطهری زنده است و نمی‌میرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد عالی‌قدر، متفکر و بزرگ اسلامی شهید آیت‌الله مطهری گفت: شهید مطهری حق بزرگی به گردن همه‌ ما ملت ایران، انقلابیون قبل و بعد از پیروزی انقلاب و همه اشخاص به خصوص جوانان متفکر و تحصیل‌کرده کشور دارد. ایشان علاوه بر این حق عام بر گردن بنده حق ویژه‌ای دارد و من خود را مدیون او می‌دانم.

ناطق نوری ادامه داد: مطهری در دهه‌ ۴۰ به عنوان استاد بنده در دانشگاه تهران در رشته‌ فلسفه بودند و در میدان مبارزه و انقلاب و در جامعه‌ روحانیت مبارز در خدمتشان تلمذ می‌کردم و بنده خود را مدیون این شخصیت می‌دانم.

وی با بیان اینکه خود را مدیون دو شخصیت روحانی و انقلابی می‌دانم، اظهار کرد: در وهله اول تحت تاثیر اندیشه و رفتارهای استاد مطهری بودم که اگر اکنون به توفیق رسیده و نسبتا رشدی در مسیر مبارزه و کارهای انقلاب داشتم مرهون رهبری‌ها و هدایت‌های این استاد بزرگ به خصوص در بخش اعتقادی، فکری، عقیدتی و اندیشه‌های ایشان هستم.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری افزود: شخصیت دوم، شهید بهشتی است که نگاه وسیع اجتماعی، شرح صدر، تعامل با اندیشه‌های مختلف و بالاخره در بعد مدیریتی تحت تأثیر این شخصیت بزرگوار بودم. از همین رو همواره خود را مدیون این دو بزرگوار می‌دانم و آنها الگوی من بوده‌اند.

ناطق نوری با اشاره به شخصیت استاد مطهری گفت: شخصیت شهید مطهری در ابعاد گوناگون فلسفی، فکری، اندیشه‌ای، اجتماعی، معلمی، استادی، مبارزاتی و انقلابی می‌گنجند که پرداختن به تمامی آنها امکان‌پذیر نیست؛ از همین‌رو بنده در این جلسه مقام معلمی ایشان را واکاوی می‌کنم چون مقام معلم مقام بسیار بالایی است به طوری که اولین معلم این عالم به استناد قرآن و آموزه‌های دینی خداوند و بعد از آن رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع) هستند.

وی در تبیین جایگاه معلم گفت: بعد از پیروزی انقلاب طبیعی بود برای استفاده از نیروها در وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها به سراغ نیروهایی که در سیستم رژیم گذشته حضور داشتند برویم چون ما می‌خواستیم از نیروهای همین کشور استفاده کنیم. بنده آن زمان که به وزارت کشور رفتم برای انتخاب نیرو به سراغ افراد از آموزش و پرورش رفتیم چون سالم‌ترین نیروها در آموزش و پرورش حضور دارند که این به خاطر مقام معلمی است. این رویکرد در سایر وزارت‌خانه‌ها نیز اتخاذ شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع لعن حضرت علی (ع) در زمان معاویه اشاره و اظهار کرد: در آن زمان معاویه مغزها را آن طور شست و شو داده بود که اگر در نمازشان حضرت علی را لعن کنند به بهشت می‌روند. شست و سوی مغز اثرگذاری عجیبی دارد. الان جریان‌های افراطی به وجود آمده از وهابی‌ها و داعشی‌ها مغز جوانان را شست و شو می‌دهند و به جایی می‌رسانند که اگر فلان کار را انجام دهند یا سر ۱۰ انسان را ببرند شب به ملاقات رسول خدا می‌روند. آنها به خاطر شست و شوی مغز این کار را انجام می‌دهند. البته بنده نمی‌خواهم به دلایل رشد این جریان‌ها و تلاش برای اسلام‌هراسی بپردازم که این در مجال دیگری می‌گنجد.

وی با اشاره به چگونگی از بین رفتن لعن حضرت علی با تدبیر عمر ابن عبدالعزیز اشاره و اظهار کرد: عمر ابن عبدالعزیز در زمان کودکی و با آموزه‌ای از استادش به این نتیجه رسید که لعن حضرت علی درست نیست و حتی با خود گفت که اگر در آینده کاره‌ای شود می‌داند که چطور این لعن بر علی را بردارد. البته اکنون برخی از ماها وقتی از اداره‌ای بیرون می‌آییم و تحویلمان نمی‌گیرند عصبانی می‌شویم که اگر کاره‌ای شویم همه‌ مردم را تحویل می‌گیریم که بیایند که به کارشان برسد اما بعد که کاره‌ای می‌شویم همان روند قبلی‌ها را ادامه می‌دهیم و باز مردم را تحویل نمی‌گیریم اما عمر ابن عبدالعزیز این کار را نکرد و به یاد معلم دوران کودکی‌اش تدبیری اتخاذ کرد که دیگر حضرت علی را در نمازها و ذکرهایشان لعن نکنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به چگونگی حضور شهید مطهری در دانشگاه برای تدریس به جوانان گفت: شهید مطهری در مقطعی قم را رها کرد و به تهران آمد، آن هم برای آنکه در قم نماند و رسوب نکند و اندیشه و فکر اسلامی ناب را به جوانان دانشگاهی بیاموزد. ایشان در این راه زحمات بسیاری کشید تا راهی برای ورود به دانشگاه پیدا کند. کما اینکه اگر در قم می‌ماند قطعا از نسبت به بقیه مراجعی که بعدا آمدند، والاتر می‌شد.

وی در پایان با بیان اینکه شهید مطهری در تمامی این دوران به دنبال شأن و منزلت نبود، گفت: هدف شهید مطهری این بود که جوانان را هدایت کند. شهید مطهری کتاب‌های فرقان را می‌خواند تا برای جوانان اثراتش را بگوید و به طرف مقابل خط به خط پاسخ دهد. ایشان در جلساتی حضور پیدا می‌کرد که حتی ۱۰ نفر بیشتر حضور نداشتند چون برایش شأن و منزلت مهم نبود و مهم اثرگذاری در دل افراد و هدایت آنها بود اما متاسفانه اکنون برخی آنقدر برایشان شأن و منزلت مهم است که حاضر نمی‌شوند به یک هیئت ۱۰ نفره‌ بروند یا اینکه به دیگران سلام کنند یا در فلان جلسه‌ حضور یابند.

ناطق نوری در پایان با اشاره به کتاب داستان راستان شهید مطهری گفت: آن زمان خیلی‌ها به شهید مطهری اعتراض می‌کردند که شأن شما چنین کتابی نیست ولی ایشان لبخندی می‌زدند و نگاه عاقل اندر سفیهی می‌کردند که شما چه می‌دانید که چه می‌کنم. ایشان با این کتاب به خصوص جوانان را جذب می‌کرد؛ اثرگذاری‌ای که آنقدر زیاد بود که در زمان انقلاب ساواک هر انقلابی را می‌گرفت توهین و ناسزا می‌کرد که شما گول مرحوم مطهری را خورده‌اید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درودبر دكتر مطهري ، بزرگ مرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج