جاباما
۳۲۳۷۶۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

توصیف مصباح از افراطی بودن و تحجر

رییس موسسه آموزش و پژوهشی امام‌ خمینی (ره) گفت: محدود کردن اسلام به عبادتهای شخصی و دوری از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی همچنین افراطی بودن مانند زمانی که کوزه‌ای که فرزند امام از آن آب می‌نوشید را آب می‌کشیدند، نمونه‌ای از این اقدامات متحجرانه است.

خبرگزاری تسنیم: رییس موسسه آموزش و پژوهشی امام‌ خمینی (ره) با تشریح حوزه انقلابی و تمدن اسلامی و نسبت میان این دو، حوزه انقلابی را مبنای ایجاد تمدن اسلامی دانست.

آیت‌الله تقی مصباح‌یزدی در دیدار سالانه مدیران حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان سراسر کشور با اشاره به جهاد فرهنگی، فهم کامل از واژه‌های مانند حوزه انقلابی و تمدن اسلامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: انقلابی بودن یعنی اعتقاد به اسلامی که تمام ابعاد زندگی انسان را بیان می‌کند و روشن است که این دیدگاه تفاوت بسیاری با اسلام ارتجاعی، که تنها با نگاه به امور شخصی و عبادی اسلام را تفسیر می‌کند، دارد.

وی افزود : محدود کردن اسلام به عبادتهای شخصی و دوری از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی همچنین افراطی بودن مانند زمانی که کوزه‌ای که فرزند امام از آن آب می‌نوشید را آب می‌کشیدند، نمونه‌ای از این اقدامات متحجرانه است.

آیت‌الله مصباح‌یزدی بزرگترین کار امام خمینی (ره) را احیای بخش عظیمی از دستورات اسلامی در ابعاد مختلف زندگی انسان دانست و گفت: با همین نگاه انقلابی، باید ابعاد تمدن اسلامی روشن شود.

وی افزود: مهمترین تفاوت میان تمدن غربی و تمدن اسلامی، تحول در بینش جامعه نسبت به زندگی و فرهنگ است، به عبارت دیگر اسلامی بودن تمدن به آن است که روح جامعه، باورها و افکار اسلامی شود که در این جاست که نسبت میان تمدن اسلامی و حوزه انقلابی روشن می‌شود.

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه افزود: منظور از رواج تمدن اسلامی در کشورهای دیگر، تحول در افکار آنها است که این تحول توسط حوزه انقلابی صورت می‌گیرید و الا تغییر شکل و خانه‌ها چیزی را عوض نمی‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج