۳۲۳۹۷۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

غفور: زمان کواچ سرخورده شده بودیم

پشت خط زن تیم ملی والیبال معتقد است که بازیکنان در زمان کواچ کلافه بودند اما الان انگیزه و امید در میان آنها موج می زند.

کاپ: امیر غفور که معروف به پسر ولاسکو بود این روزها سخت تمرین می کند تا برای رقابت های انتخابی المپیک آماده شوند. پسر ابرو پیوست والیبال اعتقاد دارد که سبک کاری لوزانو به ولاسکو نزدیک است. صحبت های این بازیکن خوش اخلاق تیم ملی را با ما در زیر می خوانید.

تمرینات چطور است؟

خداراشکر تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و تمام بچه ها عزم خود را جزم کرده اند تا به آرزوی دیرینه خود برسیم و راهی المپیک شویم.در هفته‌های اول فشار تمرینات واقعاً بالا بود، اما خوشبختانه با برنامه‌ریزی کادر فنی تمام موارد به خوبی پیش رفت و این روزها فشار تمرینات کمتر شده و بیشتر تمرکز روی کارهای تاکتیکی است.

چند درصد احتمال المپیکی شدن می دهی؟

از آنجایی که ما تجربه تلخی داریم و در دوره گذشته نتوانستیم به المپیک صعود کنیم برای همین این بار باید خیلی مراقب باشیم و به نظرم اگر اتفاقی نیفتد باید روی سکو برویم.

۴ سال پیش هم تا به این اندازه امیدوار به صعود بودید؟

آن زمان هم همه روی کاغذ می گفتند ایران بهترین تیم آسیاست و صعود خواهد کرد اما استرالیا ما را غافلگیر کرد . احتمال باخت ما به بقیه تیم ها بود اما نه استرالیا ولی از آنها ضربه خوردیم والبته برای مان تجربه بزرگی شدیم و این بار حتما انتقام می گیریم. الان همه می‌گویند که ایران از شانس‌های صعود به ریو است، اما نبایدفراموش کنیم که ۴ سال پیش هم همین شرایط وجود داشت، یعنی آن زمان هم خیلی‌ها ایران را یکی از شانس‌های صعود می‌دانستند که با یک اتفاق تلخ نتوانستیم حضور در المپیک را تجربه کنیم.

شرایط جسمانی خودت چطور است؟

خداراشکر خوب هستم و الان آمادگی لازم را دارم. در رقابت های لیگ برتر بخاطر مصدومیت کتفم نتوانستم زیاد بازی کنم اما آن را مداوا کردم و الان وضعیت شانه ام خوب است.

حمایت مسئولان از والیبال چگونه است؟

تا به اینجا که خوب حمایت کردند و با حضورشان در تمرینات به بچه ها انگیزه داده اند. والیبال شرایط خوبی دارد و از امکانات خوبی بهره می برد همه چیز برای رسیدن به رویای ۵۲ سله آماده است و امیدواریم که اتفاق خاصی نیفتد و بتوانیم دست پر از ژاپن برگردیم.

نظرت راجع به لوزانو چیست؟

لوزانو مربی کاربلدی است و خوبی داستان این است که ما به ذهنیت درستی رسیده ایم و دقیقا می دانیم که چه می خواهیم و چه باید بکنیم. لوزانو هم تا به اینجا توانسته ارتباط خوبی با بازیکنان برقرار کند و همه او را قبول دارند.

سبک کاری لوزانو شبیه به ولاسکوست؟

بله به نظرم سبک کاری لوزانو نزدیک به ولاسکوست و برای همین هم بازیکنان به راحتی آن را قبول کردند. وقتی ولاسکو آمد چون با سبک کاری آنها آشنا نبودیم کمی طول کشید تا آن را عده ای قبول کنند و ابتدا برخی جبهه گرفتند اما رفته رفته توانستیم همگی در غالب سیستم ولاسکو قرار بگیریم و الان هم چون با آن سیستم آشنا بودیم زود با لوزانو هماهنگ شدیم و هیچ مشکلی به وجود نیامد.

الان تمرینات و اردوهای تیم ملی چه فرقی با دوره کواچ کرده است؟

قبلا وقتی به تمرین می آمدیم احساس کلافگی داشتیم و خسته بودیم. اصلا انگیزه ای در بین بچه ها نبود و فقط می آمدیم که حاضری زده باشیم. به نظرم در دوره کواچ کل انگیزه و امید بچه ها از بین رفته بود و از تمرینات فراری بودیم و در واقع سرخورده شده بودیم! اما الان جالب است با وجود اینکه تمرینات بسیار سنگین تر است اما همه انگیزه داریم و هر چقدر هم که باشد دوست داریم تمرین کنیم. الان هم روحی و هم جسمی در شرایط خیلی خوبی قرار داریم و با انگیزه و امید به ژاپن خواهیم رفت.

رقابت های انتخابی المپیک را چطور می بینی؟

به نظرم کار دشواری خواهیم داشت. در ۱۰ روز باید ۷ بازی انجام دهیم که کار راحتی نیست و مطمئنا از نظر بدنی خسته می شویم اما آنقدر انگیزه بچه ها بالا است که فکر نمی کنم مشکلی به وجود آید و انشااله سهمیه المپیک را خواهیم گرفت.باید از اتفاقات ۴ سال گذشته درس گرفته باشیم و برای رقابت‌های پیش رو به صورت دقیق برنامه‌ریزی کنیم. من شک ندارم که با کادر فنی خوبی که داریم می‌توانیم به اهداف خود برسیم، البته این به شرطی است که هیچ کدام از حریفان را دست‌کم نگیریم. باید تلاش کنیم روی سکو برویم و المپیکی شویم، چراکه اگر غیر از این فکر کنیم ممکن است با مشکلاتی روبرو شویم.

عده ای از بازیکنان هم گویا بعد از المپیک قصد خداحافظی دارند؟

واقعا؟ من که چیزی نشنیده ام. ما همیشه با هم حرف می زنیم اما در جمع خودمان که بچه ها حرفی از خداحافظی نزده اند. این تصمیم شخصی است اما به نظرم در حال حاضر همه فقط به رسیدن به المپیک فکر می کنند و برای شان فقط این اهمیت دارد بقیه مسائل هم بعد از المپیک تصمیم می گیریم. الان بهترین زمان والیبال ایرن است و باید از آن نهایت استفاده را بکنیم. من به درخشیدن در المپیک هم امیدوار هستم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج