جاباما
۳۲۴۱۳۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

جزئیات مرگ ۳ گنج یاب در ارتفاعات آمل

دادستان آمل با اشاره به مرگ ۳ گنج‌یاب در ارتفاعات آمل، گفت: علت قطعی مرگ سه فرد در این حادثه مشخص نیست و منتظر اعلام قطعی کارشناسان و متخصصان پزشکی قانونی هستیم.

خبرگزاری فارس: دادستان آمل با اشاره به مرگ ۳ گنج‌یاب در ارتفاعات آمل، گفت: علت قطعی مرگ سه فرد در این حادثه مشخص نیست و منتظر اعلام قطعی کارشناسان و متخصصان پزشکی قانونی هستیم.

پیدا شدن جنازه سه مرد عصر روز شنبه باعث ایجاد موج خبری جدید در مازندران شد.

هر رسانه در این بین به‌نوعی سعی در اشاعه چگونگی ماجرا، مکان کشف جنازه، دلایل مختلف آن و بیان علت ماجرا را داشت.

بخشدار امام‌زاده عبدالله (ع) آمل دقایقی پس از اطلاع کشف سه جسد در ارتفاعات کوهستانی این شهرستان در گفت‌وگو با فارس، به تأیید خبر پرداخت و اظهار کرد: جنسیت این جنازه‌ها مرد بوده و در ارتفاعات ۲ هزار متری حدفاصل مناطق کندوا و الیمستان کشف شد.

* یافتن اجساد ۳ مرد در ارتفاعات ۲ هزار متری

یحیی عسکری‌پور با اعلام اینکه عصر روز گذشته جنازه سه مرد در منطقه جنگلی و صعب‌العبور الیمستان بخش امام‌زاده عبدالله(ع) آمل کشف شد، افزود: در ارتفاعات ۲ هزار متری حدفاصل مناطق کندوا و الیمستان جنازه‌ها پیدا شده که با حضور عوامل امنیتی، انتظامی، نیروهای امداد و نجات هلال احمر به مناطق پایین‌دست منتقل شدند.

وی با اشاره به کوهستانی بودن منطقه، صعب‌العبور و سخت بودن مسیر امر انتقال اجساد به سختی انجام شد، یادآور شد: اجساد پس از انتقال تحویل مراجع قضایی و پزشکی قانونی شد.

عسکری‌پور گفت: دلایل حادثه باید از سوی عوامل انتظامی و امنیتی مطرح شود.

* تحویل اجساد به سازمان آرامستان و پزشک قانونی آمل

رئیس جمعیت هلال احمر آمل نیز در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با یافتن اجساد سه مرد در ارتفاعات جنگلی آمل، اظهار کرد: پس از اطلاع‌رسانی مرکز EOC جمعیت هلال احمر مازندران مبنی بر مفقود شدن چهار مرد در ارتفاعات این شهرستان، عملیات جست‌وجوی مفقودان آغاز شد.

جمشید نیکزاد افزود: این عملیات در جنگل‌های صعب‌العبور الیمستان و منطقه قلاگردن انجام شد که طی آن دو تیم نجات کوهستان با دو دستگاه خودروی کمک‌دار و عوامل نیروی انتظامی راهی منطقه شدند، همچنین سه نفر از بستگان مفقودان هم در این عملیات حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه عوامل امداد و نجات پس از طی کردن حدود ۳.۵ ساعت به منطقه قلعه قلاگردن رسیدند، تصریح کرد: مأموران متوجه حفر چاهی در بالای قله شدند که در آن با تجسس لازم اجساد سه مرد از مفقودان در داخل چاه مشاهده شد.

نیکزاد با اعلام اینکه با هماهنگی نیروی انتظامی و اداره آگاهی شهرستان آمل، عوامل امداد و نجات پس از نصب کارگاه و ورود نجاتگران به داخل چاه اقدام به خروج اجساد کردند، بیان کرد: اجساد با فیکس کردن بر روی بسکت، کمک چند نفر از اهالی روستا و همراهی نیروی انتظامی منطقه چلاو به بیرون چاه رانده شده و به روستای الیمستان منتقل شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل عمق چاه را حدود ۹ متر عنوان کرد و ادامه داد: پس از تنظیم صورت‌جلسه کشف، اجساد در روستای المیستان به سازمان آرامستان و پزشک قانونی شهرستان آمل تحویل داده شد.

این مسئول بیان علت جان دادن سه مرد در ارتفاعات الیمستان را به دستگاه قضایی و انتظامی سپرد و گفت: احتمال می‎رود تعداد چهار فرد به ارتفاعات رفته و یک نفر از این بین متواری است.

* متواری شدن سرکرده باند حفاری غیرمجاز در الیمستان

دادستان آمل هم در این باره به فارس، گفت: تعداد چهار نفر که به همراه آنها ادوات، اشیا و آلات حفاری غیرمجاز بود به ارتفاعات امام‌زاده عبدالله(ع) رفتند که دستگاه گنج‌یاب هم همراه آنها حمل شده بود.

علی طالبی با تأکید بر اینکه یکی از جنازه‌ها سرکرده یک باند حفاری غیرمجاز بود، افزود: این فرد دو سال گذشته تحت تعقیب بوده و سابقه زندانی و محکومیت در پرونده‌اش مشاهده شده است.

وی با اعلام اینکه دیگر سرکرده باند حفاری دست به فرار زد، تصریح کرد: احتمالاً یکی از افراد با استفاده از چراغ و دستگاه ضعیف برای تهویه هوا در چاه جان داده و دو فرد دیگر هم با تصاعد گاز دچار خفگی شدند.

دادستان آمل با تأکید بر یافتن دو دستگاه تلفن همراه در این عملیات، گفت: علت قطعی برای مرگ سه فرد در این حادثه مشخص نیست و منتظر اعلام قطعی کارشناسان و متخصصان پزشکی قانونی هستیم.

این مسئول با تأکید بر بررسی شبهه قتل و فرار یکی از متهمان، اظهار کرد: با اعلام شدن نظر کارشناسان پزشکی قانونی می‌توان به همه شبهات پاسخ داد ولی همچنان جنازه‌ها مشغول بررسی برای یافتن علت متفاوت سوالات هستند و با نظر پزشکی قانونی که طی روزهای آینده اعلام می‌شود می‌توان به نتایج لازم رسید.

وی با اشاره به شناسایی فردی به مشخصات «ن ـ آ» که دارای سابقه در امر حفاری غیرمجاز است، بیان کرد: این فرد هم‌اکنون متواری است و تلاش برای جست‌وجو و یافتن ادامه دارد.

طالبی با تأکید بر اینکه یکی از متوفیان قبل اعزام به منطقه الیمستان به بستگان خود آدرس مکان عزیمت و زمان برگشت را می‌دهد، اظهار کرد: با توجه به عدم بازگشت فرد فوت‌شده، مراتب به مأموران نیروی انتظامی گزارش داده می‌شود تا مهم‌ترین اقدام برای یافتن اجساد آغاز شود.

دادستان آمل با اشاره به اینکه چهار فرد که قصد حفاری غیرمجاز داشتند اهالی فیروزکوه، محمودآباد و تهران هستند، گفت: سه جنازه هم‌اکنون برای طی مراحل مختلف پزشکی قانونی به خانواده‌ها تحویل داده نشدند.

* منتظر نظریه متخصصان پزشکی قانونی هستیم

فرمانده انتظامی آمل نیز در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: مفقود شدن سه مرد روز گذشته به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ این شهرستان گزارش داده شد تا تحقیقات لازم برای یافتن افراد در دستور کار نیروهای پلیس قرار گیرد.

ولی‌الله گنجیان‌مقدم با بیان پیگیری‌های پلیس و همکاری برادر یکی از افراد فوت‌شده، افزود: همراه این افراد تجهیزات گنج‌یابی کشف و ضبط شد.

وی با اعلام میان‌سال و بازنشسته بودن دو جنازه، ادامه داد: یکی از جنازه‌ها هم مربوط به یک جوان است که از داخل چاه بیرون کشیده شد.

فرمانده انتظامی آمل با اشاره به آغاز عملیات پزشکی قانونی برای مشخص شدن علت ماجرا و تحویل اجساد به نهاد قضایی، بیان کرد: با توجه به یافتن تجهیزات گنج‌یابی، حفاری و موتور برق براساس بررسی‌ها، گزارش اولیه و شواهد لازم روی دادن هر نوع بزه غیرمتصور است.

این مسئول با اشاره به اظهار نظر غیرکارشناسی برخی رسانه‌ها، تصریح کرد: با اعلام نظر نهایی و کارشناسی پزشکی قانونی می‌توان پرده از واقعیت برداشت.

علی سلطان‌پور رئیس اداره پزشکی قانونی آمل هم در گفت‌وگو با فارس، از صحبت در مورد نتایج کالبدشکافی اجساد کشف‌شده روز شنبه در شهرستان آمل خودداری کرد تا طی روزهای آینده نتایج این نهاد رسانه‌ای شود.

با اعلام نظریه کارشناسی متخصصان پزشکی قانونی پس از بررسی‌های لازم از سه جنازه کشف‌شده روز گذشته در آمل، می‌توان به علت اصلی جان دادن افراد در منطقه الیمستان بخش امام‌زاده عبدالله(ع) پی برد و بر همه شبهات و نظرهای غیرکارشناسی پایان داد.

خبرگزاری فارس طی روزهای آینده با اعلام نتیجه نهایی پزشکی قانونی سه جنازه پیدا شده در ارتفاعات ۲ هزار متری شهرستان آمل، موارد لازم را اعلام می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج