۳۲۴۲۴۲
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

موزه ی سرویس بهداشتی

در حومه ی دهلی نو، درون یک ساختمان سیمانی، دستیار سرپرست و راهنمایان موزه ی بین المللی سرویس بهداشتی با اشتیاق منتظر بازدید کننده هستند. موزه فقط از یک اتاق بلند تشکیل شده اما احتمالا تنها موزه ی سرویس بهداشتی دنیاست و اینکه در پایتخت هندوستان واقع شده از همه مهم تر است.

برترین ها: در حومه ی دهلی نو، درون یک ساختمان سیمانی، دستیار سرپرست و راهنمایان موزه ی بین المللی سرویس بهداشتی با اشتیاق منتظر بازدید کننده هستند. موزه فقط از یک اتاق بلند تشکیل شده اما احتمالا تنها موزه ی سرویس بهداشتی دنیاست و اینکه در پایتخت هندوستان واقع شده از همه مهم تر است.

بهداشت و پاکسازی یکی از مهم ترین مشکلات هندوستان است. 60 درصد از 1.2 میلیارد نفر جمعیت هند در محیط باز قضای حاجت می کنند، چرا که به سرویس های بهداشتی ایمن و خصوصی دسترسی ندارند. احتمالا در دهه ی هفتاد میلادی زمانی که یک مددکار اجتماعی به نام دکتر بیندشوار پاتاک (Dr. Bindeshwar Pathak) سرویس عمومی پولی را در یک روستا معرفی کرد این آمار بدتر از این بوده است. در ابتدا مردم به ایده ی او خندیدند اما امروزه بیشتر از 15 میلیون نفر در سراسر کشور از سرویس های عمومی سازمانی که او پایه گذاشته یعنی The Sulabh International استفاده می کنند.

موزه ی سرویس بهداشتی

ماموریت این سازمان ترویج عادات بهداشتی ایمن و تامین سرویس های بهداشتی عمومی در سرتاسر هند است. این سازمان در شهرهای بزرگ صدها سرویس عمومی ساخته و نگهداری می کند که شامل سرویس هایی که در مناطق دیدنی هندوستان مثل تاج محل قرار دارند نیز می شود. این سازمان با داشتن ۵۰ هزار داوطلب بزرگترین سازمان مردم نهاد در هندوستان است.

موزه که در دفتر این سازمان قرار دارد تاریخ تحول سیستم سرویس های بهداشتی را در سرتاسر دنیا، از سیستم آجری شهر باستانی هاراپان در نزدیکی پاکستان مربوط به ۵ هزار سال پیش تا قرون وسطی و سرویس های مدرن را از طریق مجموعه ای از عکس ها و طرح ها دنبال می کند. این موزه همچنین یک ترتیب زمانی از پیشرفت مربوط به فناوری سرویس بهداشتی، آداب اجتماعی استفاده از سرویس های بهداشتی و شرایط پاکسازی رایج در هر دوره را فراهم نموده است.

درمیان با ارزش ترین دارایی های این موزه می توان از سرویسی که از سر جان هرینگتون (Sir John Harrington) ملازم ملکه الیزابت اول باقی مانده، سرویس ملکه ویکتوریا که با جواهرات مزین شده، سرویس هایی از انگلستان و چندتا از سرویس های زینت شده از استرالیا را نام برد. بعضی از سرویس ها در این دوره ها مخفی می شدند. سرویسی فرانسوی هست که شبیه قفسه ی کتاب بوده و سرویسی انگلیسی وجود دارد که شبیه جعبه ی جواهرات است.

بر روی دیوار تابلوهایی از شعر و لطیفه مرتبط با سرویس بهداشتی وجود دارد. اما یکی از جالب ترین اشیای این موزه مدل تخت پادشاه فرانسه لوییس هشتم در اندازه ی واقعی است که در زیر آن سرویس بهداشتی تعبیه شده است.

این موزه در سال ۱۹۹۲ بازگشایی شده و تا کنون حدود صدهزار بازدید کننده داشته است.

موزه ی سرویس بهداشتی

موزه ی سرویس بهداشتی

موزه ی سرویس بهداشتی

موزه ی سرویس بهداشتی

موزه ی سرویس بهداشتی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج