۳۲۴۳۸۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پیام بان کی مون برای آزادی مطبوعات

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات ۱۴ اردیبهشت ماه (۳ می ۲۰۱۶) همه کشورها، سیاست‌مداران، شرکت‌ها و شهروندان را فراخواند تا متعهد به رشد و حمایت از رسانه آزاد و مستقل شوند.

ایسنا: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات ۱۴ اردیبهشت ماه (۳ می ۲۰۱۶) همه کشورها، سیاست‌مداران، شرکت‌ها و شهروندان را فراخواند تا متعهد به رشد و حمایت از رسانه آزاد و مستقل شوند.

بنا بر گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

"حقوق بشر، جوامع مردم سالار و توسعه پایدار مبتنی بر گردش آزاد اطلاعات است و حق بر اطلاعات، به آزادی مطبوعات بستگی دارد. ما هر سال روز جهانی آزادی مطبوعات را گرامی می‌­داریم تا بر اصول اساسی تاکید کرده، از استقلال رسانه حمایت کنیم و اصحاب رسانه را ارج نهیم که زندگی خود را به خطر انداخته و جان خود را در انجام حرفه خود از دست داده‌اند.

امسال روز جهانی آزادی مطبوعات مصادف با سه رویداد مهم است؛ دویست و پنجاهمین سالگرد نخستین قانون آزادی اطلاعات در جهان است که دو کشور سوئد و فنلاند را در عصر جدید پوشش می­‌دهد و بیست و پنجمین سالگرد تصویب اعلامیه اصول آزادی مطبوعات ویندهوک است. در نهایت، ۲۰۱۶ اولین سال اجرای آرمان­های توسعه پایدار است.

آزادی مطبوعات و گردش آزاد اطلاعات نه فقط در آگاه سازی شهروندان در مورد آرمان­‌ها، بلکه در قادر ساختن آنان برای مسئول نگه داشتن رهبران خود در انجام تعهداتی که پذیرفته‌­اند نیز ضروری است. رسانه - شامل رسانه‌­های جدید و در حال رشد آنلاین (بر خط) - به عنوان چشم و گوش ما عمل می­‌کند. همه ما از اطلاعاتی بهره می­‌بریم که آن‌ها فراهم می­‌کنند.

محیطی آزاد، مستقل و امن ضروری است. با وجود این در بسیاری مواقع روزنامه­‌نگاران تهدید می­‌شوند، آزار می­‌بینند، منع می­‌شوند یا حتی در پیگیری اطلاعات کشته می­‌شوند. برخی از آنان به دلیل روشن ساختن کاستی­‌های دولت، تخلفات شرکت­‌ها یا مشکلات اجتماعی در شرایط هولناک یا در بازداشت سلامت خود را از دست می­‌دهند.

اینجانب نگران محیط­ هایی هستم که در بسیاری از کشورها برای اصحاب رسانه به گونه ­ای فزاینده محدودکننده هستند. محدودیت‌های آزادی بیان به خودی خود مانع پیشرفت است. در روز جهانی آزادی مطبوعات از همه کشورها، سیاست‌مداران، شرکت ها و شهروندان می‌خواهم تا متعهد به رشد و حمایت از رسانه‌های آزاد و مستقل شوند. مردم بدون این حق بنیادی، آزادی و توانمندی کمتری دارند. می‌توانیم در صورت وجود این حق، برای جهانی با کرامت و دارای فرصت­‌ها برای همه با یکدیگر همکاری کنیم."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج