جاباما
۳۲۴۵۱۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

صدور قرار مجرمیت ۱۳ متهم به اختلاس

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از صدور قرار مجرمیت برای ۱۳ نفر از متهمان پرونده اختلاس آلومینای جاجرم خبرداد وگفت: کیفرخواست این پرونده در حال صدوراست.

روزنامه آرمان: رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از صدور قرار مجرمیت برای ۱۳ نفر از متهمان پرونده اختلاس آلومینای جاجرم خبرداد وگفت: کیفرخواست این پرونده در حال صدوراست.

حجت الاسلام و المسلمین نورا... قدرتی در تشریح آخرین وضعیت پرونده اختلاس آلومینای جاجرم اظهارکرد: دراین رابطه ۱۳ نفر مجرم شناخته شدند و برای ۶ نفر قرار منع تعقیب و ۲ نفر عدم صلاحیت صادر شده است.

این مسئول عالی قضائی اتهامات مطرح شده در این پرونده را اختلاس، تضییع حقوق بیت المال، ارتشا، پولشویی، حیف و میل اموال دولتی و تحصیل مال نامشروع عنوان کرد. وی افزود: اتهام مربوط به اختلاس حدود ۲۳۰ میلیارد تومان، تحصیل مال نامشروع ۳۰ میلیارد تومان، تضییع حقوق بیت المال یک میلیون و ۸۰۰ دلار و در مبلغی دیگر حدود ۵۰ میلیارد تومان است که در واقع این افراد از بانک‌ها وام گرفته و پرداخت نکرده اند که به خاطر سود حاصله حقوق بیت المال تضییع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین حیف و میل اموال دولتی به مبلغ ۴۳۰ میلیون تومان و رشوه به مبلغ ۳ میلیارد تومان دراین پرونده مطرح است و مبالغ پولشویی در گزارش بعدی عنوان خواهد شد. قدرتی توضیح داد: این پرونده منتهی به صدور قرار مجرمیت شده و در حال صدور کیفرخواست است. رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین گفت: با اقدامات دستگاه قضائی استان مبلغ ۲۱ میلیارد تومان و همچنین ۱۰ میلیارد تومان ملک توقیف و به بیت المال بازگشته است.

گفتنی است چندی قبل ،حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده اختلاس آلومینای جاجرم گفت: شرکت‌های صوری جدید در پرونده اختلاس آلومینای جاجرم مطرح شده است که نیاز به کار کارشناسی و تحقیق برای شناسایی شرکت‌ها و صحت و سقم اخبار واصله دارد. وی افزود: موارد مالی جدید قبل از صدور کیفرخواست مجددا مطرح شده که در حال کارشناسی و بررسی موضوعات هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج