۳۲۴۵۱۴
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

جولان شاهزاده‌های تهران با هلی‌ کوپتر!

این روزها جوانانی که در آستانه ازدواج و آغاز زندگی مشترک هستند یک دغدغه مشترک دارند و آن هم هزینه‌های سرسام‌آور برگزاری مراسم ازدواجشان است.

روزنامه آرمان: این روزها جوانانی که در آستانه ازدواج و آغاز زندگی مشترک هستند یک دغدغه مشترک دارند و آن هم هزینه‌های سرسام‌آور برگزاری مراسم ازدواجشان است.

دراین بین افرادی هستند که به واسطه چشم‌وهم‌چشمی مراسم خود را هرچه با شکوه‌ تر برگزار می‌کنند و البته ککشان هم گزیده نمی ‌شود و افرادی هم هستند که با وجود وضعیت مالی متوسط و حتی ضعیف که در واقع توانایی برپایی یک مهمانی ساده را هم ندارند، زیر بار قرض و وام‌‌های کلان می‌روند تا بتوانند جشن گران قیمتی برپا کنند.حال سوال اینجا است چه اندازه طرز فکر اقوام و آشنایان برای برگزاری مراسم ازدواج اهمیت دارد؟

برگزاری جشن با شکوه به چه قیمتی؟ آیا یک شب به یاد ماندنی ارزش سختی‌های آینده زندگی مشترک را دارد؟ در حالی برگزاری مراسم آغاز زندگی مشترک برای جوانان امروز یک دغدغه محسوب می شود که بعضا افرادی هستند که توانایی برپایی مراسم ساده و در حد یک جشن مختصر را هم ندارند، اما دیده می شود که مراسم‌های پر زرق و برقی در تالار و هتل‌های معروف و لوکس پایتخت می‌گیرند که البته نیتی به جز چشم و هم چشمی در پشت آن نیست.

یک جشن ساده دست کم چقدر هزینه دارد؟

پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: دراسلام هیچ بنایی ساخته نشد، که نزد خدای عزوجل محبوب‌تر و ارجمندتر از ازدواج باشد. به نظر می‌رسد هزینه سنگین مراسم‌های عروسی که این روزها گریبانگیر دختران و پسران جوان شده است باعث کم‌رنگ‌تر شدن عمل به این سنت پیامبر یعنی امرمقدس ازدواج شده است.اما این روزها موسسه‌های خیریه زیادی هستند که برای ترویج ازدواج آسان در بین جوانان اقدام به راه‌اندازی «کانون ازدواج آسان» کرده‌اند؛ بدین گونه که جمعی از افراد نیکوکار تمام خدماتی که یک مراسم عروسی احتیاج دارد، از پذیرایی مهمانان و کارت دعوت گرفته تا فیلمبرداری و عکاسی و حتی لباس عروس را تقبل می‌کنند و کلیه این خدمات با حداقل قیمت به جوانان ارائه می‌شود.

در این زمینه با یکی از کانون‌های ازدواج آسان تماس گرفتیم و جویای شرایط رزروکردن شدیم. متصدی کانون درباره نحوه ارائه کارشان گفت: برگزاری یک عروسی در تالارهای سطح شهر هزینه‌هایی اعم از میوه، شیرینی، شام،اتاق عقد و... زیادی دارد که ما همه آن به‌جز هزینه ورودی سالن یا همان تالار را برعهده می‌گیریم. اوادامه داد: منو غذایی ما برای تمام افراد یکسان است و در واقع هزینه کامل یک شب عروسی که شامل لباس عروس و داماد، آرایش عروس، عکاسی و فیلمبرداری، پذیرایی از مهمانان (شام، شیرینی،میوه) و کارت عروسی برای هر ۱۰۰ نفر معادل ۷۵۰ هزار تومان است و برای هر نفراضافه‌تر پنج هزارتومان دیگر نیز دریافت می‌شود.

با وجود اینکه چهار ، پنج سالی از راه‌اندازی طرح «ازدواج آسان» می‌گذرد، اما هنوز جوانان از این امر استقبال نکرده اند. در واقع آنها ترجیح می‌دهند عروسی نسبتا با شکوهی را در تالارهای معمولی و درحد اعتدال سطح شهر برگزار کنند و خرج ومخارج آن را نیز به صورت کاملا آزاد یعنی بدون اعمال تخفیفات موسسه‌های خیریه بپردازند. گاهی تجلمات و چشم وهم چشمی دیگر مرزی را قائل نمی‌شود تا جایی که امروز برای برگزاری یک جشن عروسی به ماشین عروس آن هم آخرین مدل خودرو خارجی راضی نمی‌شوند و برای آمدن به تالار عروسی سوار هلی کوپتر می‌شوند.

ترفندهای سودآوری برخی از مسئولان و گرداننده‌های تالارهای عروسی هر روز در حال به روز شدن است و هربار پیشنهادات جالب و غیرمنتظره خود را برای برگزاری یک جشن عروسی به یادماندنی به شما می دهد که اجاره هلی کوپتر نیز جزو چنین مواردی است.وقتی غول های آهنی که جایگزین اسب های نجیب سفید ذهن دختران ما شده باید هم خرج های سرسام آور جایگزین مهر و لطافت زنانه دختران ما شود که سرانجام کار محبت معجزه گرا و قناعت سعادت گشا با او امر پادشاهانه و تجملات پوچ قرینه می شود. اگرچه افرادی که مراسم عروسی خود را غرق در چنین تجملاتی برپا می کند جزو قشرمرفه جامعه محسوب می شوند، اما در این بین افرادی هستند که به واسطه چشم و هم چشمی هایی از این جنس، آینده زندگی مشترک خود را به پرداخت وام و قسط جشن ازدواجشان گره می زنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      اينا رو ولش .....
      اصل اينِ كه : اين روزا پسر زياده ولي مردِ زندگي نايابه و ......
      دخترم فِت و فراوون ، ولي ، زنِ زندگي ، كمياب ........

    • بدون نام

      اصن به منه که با سفینه برن عروسی
      من و همسرم باید به یه درک و شعوری از زندگی رسیده باشیم که به اینا حسودی نکنیم و وقتی میدونیم نمیشه چرا باید حسرتشو بخوریم.باید به اون درجه از فهم رسیده باشیم که عروسی مجلل زیاد برامون مهم نباشه وگرنه که همه جای دنیا اینطوریه یه سریایی خیلی از بقیه پولدار ترن

    • ممد خان

      چه می خواستیم چی ی ی ی ی شد!!
      آقای کیهان شناس کمی این وری عینک بزن
      اینها که هشت سال دفاع مقدس خالصانه خون دادند جانشان را تقدیم آسایش ما کردند و آنانی که پاهایشان و چشمانشان را در جبهه جا گذاشتند ما چرا راه و نگاه آنان را داریم فراموش می کنیم ...

      پاسخ ها

      • مهدی

        چه ربطی داشت؟؟

      • ممد خان

        اقا مهدی این تیتر گردو نیست که حتما پوست بکنند و بعد مغزش را در بیاورند فسنجان درست کنند!!! اصل تیتر است که نویسنده حرف خود را در تیتر نه در متن مستتر می زند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج