۳۲۴۵۲۵
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

واردات خودروی آمریکایی به ایران ممنوع شد

با دستور و.زیر صنعت، مجوز جنجالی واردات خودروهای آمریکایی بالاخره لغو و اسامی ۲۴ مدل شورلت از فهرست خودروهای مجاز برای ورود به کشور در سال ۹۵ از سیستم ثبت سفارش حذف شد.

خبرگزاری مهر: مجوز جنجالی واردات خودروهای آمریکایی بالاخره لغو شد. حال دیگر هیچ خودروی آمریکایی حتی شورلت، اجازه ورود به ایران را ندارد.

آنگونه که از وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر می‌رسد، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور لغو مجوز واردات این خودروهای لوکس را صادر کرده است. اکنون فهرست مجاز خودروهای وارداتی دیگر نامی از خودروهای آمریکایی به خود نمی‌بیند.

همین چند روز پیش بود که مقام معظم رهبری، با صراحت مخالفت خود را با ورود کالاهای مصرفی آمریکایی مجدد مورد تاکید قرار دادند و اعلام کردند که لزومی ندارد خودروهای آمریکایی به ایران بیایند.

ایشان به این نکته هم اشاره کردند که آمریکایی‌ها به علت مصرف زیاد و سنگین بودن این خودروها، رغبتی به خرید آنها ندارند؛ حالا در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه رو به ورشکستگی امریکا، خودرو وارد کنیم، این جای تعجب فراوان دارد.

پس از این سخنان بود که محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز بی‌اطلاعی از صدور چنین مجوزی در وزارتخانه متبوعش، نامه رسمی امیرحسین قناتی، مدیرکل خودرو و نیرومحرکه این وزارتخانه را زیرسئوال برد و وعده داد که مجوز ورود خودروهای آمریکایی را لغو خواهد کرد.

ماجرا البته به بیستم دی ماه سال ۹۴ برمی‌گردد. زمانی که سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران، اعلام کرد: «با توجه به نامه دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه درباره خودروی سواری قابل ورود با نشان تجاری Chevrolet با رعایت آئین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو و رعایت سایر مقررات و مطابق با مدل‌های مندرج در گواهی نمایندگی صادره مرکز اصناف و بازرگانان با اعتبار دوره زمانی ۲۹ آذرماه ۹۸، اقدام شود.» در واقع، امیرحسین قناتی، مدیرکل دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که واردکننده در نظر دارد دو مدل خودرو شورولت AVEO و TRAX کره جنوبی را در حجم موتورهای ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰در دو گروه شاسی‌بلند و هاچ‌بک وارد کشور کند.

حال با دستور محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت اسامی ۲۴ مدل شورلت از فهرست خودروهای مجاز وارداتی در سال ۹۵ حذف شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • افسرده

      حیف شد.خواستم شورلت دوج بگیرم البته پلاک اروندی ۹۵میلیون حالا با این وضع تا ۱۵۰هم میره.پس بریم همون پراید فول آپشن بخریم

    • بدون نام

      عجبا یعنی نوع ماشینی که ما قراره بخریم هم ..........

    • حسین

      یعنی من دلم نمیخواد شما ماشین خوب سوار بشی ! و شما هم باید بگی چشم !

    • بدون نام

      بایدلغوکندسوای اینکه امریکا دشمن ماست جنس بنجل ولگنهای ابرانی یا بعبارتی ارابه های مرگ ایرانی راکی میخادببره ؟ خب اگه لغو نمیکرد قطعا جنس ازنوع امریکایی قطعا خریدارفراوانی داشت بخاطرکیفیت وهم قیمت مناسب وارزان واین نشان دهنده ان است که مدیران خودرو وکارگران انان اسمی ازاسلام نشنیدند امادرکارشان مجدو تلاشگرند درحالیکه مدیران خودروسازان مامسلمان وناکارامد وبیکیفیتند این موضوع رنجش خاطر این اصحاب رافراهم میکندوورودکالای امریکایی ممنوع شود بنفع انهاست تا همینطور ادامه دهند

    • احسان

      کلا با امریکا مخالفا حنی ماشینین خخ اخه میترسه ماشین مورد دار باشه بابا هر چی باشه از پراید بهتره خخ

    • بدون نام

      شرکتهای ورشکسته خودروسازی ایرانی به غارت از مردم ادامه بدن ' پس نگید تحریم شدیم ' این یعنی خود تحریمی که اگر کسی خواست خودرو دلخواهشو بخره بهش بگن چی میتونی بخری چی نمیتونی

    • سید محمد

      باسلام علت اینکه نظر منفی ثبت نمیشه چیست یاعلی مدد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج