۳۲۴۵۴۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مولایی: جایگزین خوبی برای سلیمی هستم

مصدومیت شدید بهداد سلیمی باعث نگرانی‌های زیادی در اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری کشورمان شده اما بهادر مولایی جایگزین مناسبی برای بهداد محسوب می‌شود.

روزنامه شهروند: مصدومیت شدید بهداد سلیمی باعث نگرانی‌های زیادی در اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری کشورمان شده اما بهادر مولایی جایگزین مناسبی برای بهداد محسوب می‌شود. او معتقد است که از رقابت با سلیمی لذت می‌برد و آرزو می‌کند که او هرچه زودتر به میادین بازگردد. مولایی که سابقه نایب‌قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، در مسابقات قهرمانی آسیا که روز شنبه در ازبکستان به پایان رسید، در دو ضرب به مدال طلا و درمجموع به مدال برنز دست پیدا کرد. او حالا امیدوار است بتواند در رقابت‌های المپیک ٢٠١٦ ریو درکنار بهداد سلیمی افتخار کسب کند. گفت‌وگوی «شهروند» با بهادر مولایی را در ادامه می‌خوانید: ‌

از مسابقات اخیر آسیایی شروع کنیم. چطور بود؟

از جایی به بعد مسابقات برای شما سخت‌تر و مشکل‌تر از هر دفعه می‌شود؛ به‌ویژه اکنون که نزدیک به المپیک هم هستیم و تمام ورزشکاران برای کسب بهترین نتیجه و البته کسب سهمیه المپیک روی تخته می‌آیند. این مسابقات هم بسیار سخت بود و خداراشکر می‌کنم که توانستم مربیان را روسفید کنم.

به نظر می‌رسد در حرکت یکضرب هنوز هم ضعف داری. چرا؟

من ضعف در این حرکت را قبول ندارم. فکر می‌کنم دچار بدشانسی شدم. من برای ثبت رکورد خوب در حرکت یکضرب تمرینات زیادی را پشت سر گذاشته بودم اما زمان بلندکردن وزنه به اندازه کافی فشار را به وزنه وارد نکردم و به حالت سراشیبی درآمد. همین شد که نتوانستم از عهده‌اش بربیایم. با این حال شک نکنید این بدشانسی دیگر تکرار نمی‌شود.

با این حال، تو اگر مدال طلای مجموع را کسب می‌کردی، تیم ایران را به قهرمانی می‌رساندی!

فقط می‌توانم بگویم متاسف هستم. من هدفم در این مسابقات کسب مدال طلای مجموع بود اما بدشانس بودم. با این حال فکر می‌کنم همین که تیم یک رده نسبت به دوره قبل صعود کرد، ارزشمند است.

به مسابقات المپیک اشاره کردی. آمادگی لازم برای حضور در المپیک را داری؟

یک‌سالی است که تمریناتم به صورت ویژه و سنگین دنبال می‌شود. شرایطم هر روز نسبت به روز قبل بهتر می‌شود و از آمادگی لازم برخوردار هستم. قطعا در المپیک به دنبال مدال هستم و غیر از این هم نخواهد بود. بهترین شرایط برای یک ورزشکار آمادگی لازم در مسابقات از لحاظ بدنی و مهم‌تر از آن هم شرایط روحی ورزشکاران است که از موضوعاتی است که باید در اولویت باشد، البته زمان زیادی ندارم. المپیک هم مانند مسابقات دیگر نیست که هر دفعه یا هر‌سال برگزار شود تا شما بتوانید در آن حاضر شوید. هر روز با جدیت تمرین می‌کنم و هدفم این است بهترین رکورد ایران را ثبت کنم.

اما احتمال دارد با بازگشت بهداد سلیمی، ‌تو نتوانی در المپیک حضور پیدا کنی؟

البته فدراسیون هنوز تصمیمی درباره این‌که یک ورزشکار یا دو ورزشکار در سنگین‌وزن اعزام کند، نگرفته است. من برای بهداد آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که روز به روز شرایطش بهتر شود.‌ امیدوارم رکوردهایی که تا به امروز دست یافته را تکرار کند. اگر او در المپیک حضور پیدا کند، برای همه ما خوب است. اگر بهداد نباشد، من تمام تلاشم را می‌کنم که بهترین وزنه‌ها را بالای سر ببرم و جای او را به خوبی پر کنم.

بگذریم، با سجاد انوشیروانی به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی راحت هستی؟

خداراشکر تمرینات منظمی داریم. رابطه‌ام با انوشیروانی مطلوب است و مشکلی با هم نداریم. جو خوبی در تیم‌ملی حاکم است و نتیجه مسابقات اخیر هم نشان داد که او مربی خوبی است و می‌تواند از لحاظ فنی به تیم کمک کند.

در مسابقات قهرمانی آسیا اینطور مشخص بود که گاهی اوقات مرادی، رئیس فدراسیون تیم را رهبری می‌کند. درست است؟

مرادی، بزرگ فدراسیون وزنه‌برداری ایران است و بعضی اوقات در کارهای فنی تیم دخالت و تیم را رهبری می‌کنند. انوشیروانی هم زحمت خود را می‌کشد اما اینطور نیست که مرادی خودش کل دستورات فنی را بدهد و به انوشیروانی توجه نکند. مرادی به‌عنوان ریش‌سفید فدراسیون مسائلی را گوشزد می‌کند که برای وزنه‌برداری لازم است.

مصدومیت‌های متوالی را هم پشت سر گذاشتی. الان که دیگر مشکلی نداری؟

واقعا مصدومیت بدی را پشت سر گذاشتم اما مسئولان فدراسیون به من کمک کردند و پیگیر اوضاع من بودند تا این‌که شرایطم به حالت مطلوب بازگشت و اکنون شرایطم خوب است. مصدومیت من از ناحیه ساق پا بود. درحین تمرینات فشار زیادی روی پایم آمد و دیگر نتوانستم روی پایم بلند شوم و زمان زیادی را خانه‌نشین بودم. نمی‌توانستم حتی قدمی بردارم اما با فیزیوتراپی و کمک پزشکان تیم‌ملی توانستم به میادین بازگردم. خوشبختانه شرایط خوبی هم دارم.

حرف خاصی باقی نمانده است؟

امیدوارم بتوانم در آینده دل مردم کشورم را شاد کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج