۳۲۴۶۰۵
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

بحث روز: معلمان ناکار آمد یا دانش آموزان تنبل؟

«اگر برنامه ی یک سال داری گندم بکار، اگر برنامه ی ده ساله داری درخت گردو به کار و اگر برنامه ی صد ساله داری مدرسه بازکن»

برترین ها: «اگر برنامه ی یک سال داری گندم بکار، اگر برنامه ی ده ساله داری درخت گردو به کار و اگر برنامه ی صد ساله داری مدرسه بازکن»

آمریکایی ها بیشترین سرمایه گذاری را در حوزه آموزش کرده اند حتی بیشتر از حوزه نظامی، ژاپنی ها با آموزش و پرورش از یک ملت منزوی به یک ملت مترقی تبدیل شده، ما اما آموزش و پرورش را تبدیل به خاطرات شیرین کودکی کرده ایم.

خاطرات خوبند، اما کارساز نیستند، آموزش و پرورش را جدی نگرفته ایم؛ بزرگترین و مهم ترین جامعه انسانی در آموزش و پرورش است، آیا آموزش و پرورش ما منعطف است؟ آیا با نیاز خهای مناطق مختلف سازگار است؟ امکانات آموزشی در حد قابل قبولی است؟

بزرگترین دلیل ناکارآمدی آموزش و پرورش چیست؟ رفاه معلمان تا چه حد در کارایی آن ها موثر است؟ فاصله مدارس ما با نظام های مترقی چند سال است؟ کتاب های درسی فعلی چقدر کارایی دارند؟ این همه موسسات ریز و درشت آموزشی کدام خلا را پر می کنند؟ بعد پرورش چقدر در مدارس جدی گرفته شده؟ آیا این که فرامین اخلاقی را به خورد دانش آموز بدهیم از میزان بد اخلاقی کم می کند؟ نقش معلم پرورشی چیست؟ در مدارس ما تا چه حد برای کار خلاقانه فضا هست؟ مدارس ایرانی بیشتر شبیه یک محیط اداری است یا یک محیط خلاقانه و استعداد یاب؟

مدارس می تواننند علت خیلی از معلول ها باشند چه باید بکنیم که این مهم ترین نهاد در صدر بنشیند؟ راهکار شما چیست اولویت را با کدام می دانید؟

مشارکت شما می تواند راه های زیادی را باز کند، بحث کنید و نظر بدهید این همه خشونت با بهبود اوضاع آموزش و پرورش خیلی کمتر می شود.

بحث روز: معلمان ناکار آمد یا دانش آموزان تنبل؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سوالم مربوط به نظر سنجی شماست؟؟!!واقعا شما تو کار اموزش و پرورش کیفیت میبینید؟؟

    • titi

      هیچ کدام روش نادان ها در نظام اموزشی گزینه صحیح است

    • معلم

      خودم معلم هستم متاسفانه یا خوشبختانه ... درمان آموزش و پرورش اینه که اولا تصفیه بشه و هر کس لیاقت و کارایی نداره بندازن بیرون ... خودم راضیم اگه حدنصاب یک استاندارد واقعی رو کسب نکنم بزنم بیرون ... ثانیا کسانی که توی سیستم هستن تحت نظارت و ارزیابی مستمر قرار بگیرن و هیچ کس خیالش راحت نباشه که استخدام شده و تموم ... ثالثا به افراد باقیمانده و با لیاقت که از فیلترها رد میشن بها بدن که واقعا خودشون رو وقف آموزش و پرورش کنن ... به قرآن همکار دارم که اوقات بیکاری میره رانندگی ... این اعصاب داره واسه تدریس دیگه آخه؟؟؟ ... بازم میگم بها بدن و نظارت کنن ... الان اینطوری شده که یه عده معلوم الحال با واسطه نماینده و غیره اومدن توی سیستم ... چند شغله هم هستن و ... به قرآن این رسمش نیست ... آینده مملکت در معرض خطره ... اما سنگرم سکوته . .........

    • امید

      سوال بسیار جالبی مطرح کردین. سوالی که واقعا ذهن من اولیاء رو مشغول نموده است.این بخشنامه جدید وزارت آموزش و پرورش گویای این است که خود وزارتخانه خطر ناکارآمدی معلمان خودشو احساس کرده.! یکی از موارد خیلی ریز و البته مهم طرز بیان و نحوه سخن گفتن معلم است که من واقعا دارم این مورد را در معلم فرزندم میبینم. مورد دیگر بی حالی و بیخیالی معلم است. زمانهای نه چندان دور اینقدر معلمان جذبه و هیبت داشتن که آدم از جاش نمیتونست تکون بخور و یک احترام خاصی در کلاسها حکمفرما بود. معلم حتی یک تمرین ریاضی از دانش آموزش نمیخواد که تو خونه حل کنه و تحویل بده اصلا حال نداره دانش آموز رو برای حل مساله یا پاسخ دادن درس پای تابلو بکشاند! اگه دانش آموزان تنبل شده اند در درجه اول برمیگرده به نحوه برخورد معلمان و بعدش سایر مسائل. جالب اینجاست که برخی از معلمان در بعضی از دروس جواب رو آماده کرده و از رو ورق تو تخته سیاه مینویسن . در امتحان بعضی درسها حتی حال ندارن فرضا عدد مربوط به صورت مساله رو عوض کنن.! گرچه طرف دیگر دانش اموزی هم هست که هزار و یک مساله پیرامونی اطرافش وجود داره و با آن کلنجار میرود ،اما معلم بودن یک شغل خاص است و هرکسی نباید داخل آن ورود کند اگر انتخاب کرد اما و اگر تو کارش نباشد.در یک کلام یک دگردیسی کاملا اساسی در نظام آموزشی لازم است حال اگر این امر بتدریج اتفاق بیفتد هم خیلی خوب است!

    • بدون نام

      تحول و نوآوری قطعا حذف ادمای ......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج